Keresés

Részletes keresés

Kistuci 1977 Creative Commons License 20 perce 0 0 153326

Én már elindúltam a GDT 5-re.

Előzmény: ftamás91 (153324)
Kistuci 1977 Creative Commons License 1,5 órája 0 0 153325

Nem.

Bakancsós úti bolha piacon.

Előzmény: Bogyó bá' (153320)
ftamás91 Creative Commons License 4 órája 0 0 153324

Csendélet Babettával, avagy holnap irány Budapest. :)

4728ITI Creative Commons License 5 órája 0 0 153323

Nem hiszem, mert ennyiért árultak használtan a Vaterán egy hasonlót. Egy újat 13 ezerért lehet venni.

Előzmény: Bogyó bá' (153322)
Bogyó bá' Creative Commons License 5 órája 0 0 153322
Előzmény: 4728ITI (153321)
4728ITI Creative Commons License 5 órája 0 0 153321

Hali Neked is!

Mázlista, én ilyent vadászok régóta. Ez egy sztroboszkópos gyújtás beállító készülék. Ha működik, minimum 5 ezret ér. Remélem nem tévedek!

Előzmény: Kistuci 1977 (153317)
Bogyó bá' Creative Commons License 5 órája 0 0 153320

Esetleg tőle vetted?

Előzmény: Bogyó bá' (153319)
Bogyó bá' Creative Commons License 6 órája 0 0 153319

Gyújtásvizsgáló stroboszkópnak tűnik...   ...a túlsó végén nincs villanócső?

Előzmény: Kistuci 1977 (153317)
pappferi Creative Commons License 6 órája 0 1 153318

Üdvözletem Uraim! Sziasztok!

 

Ma végre hozzáfértem a kettőszázheteshez,leszereltem a Jikov karburátort,szétszedtem és kitakaritottam.

 

 

Jóformán ráment az egész napom,csak másodikra sikerült.. :) de megérte..,olyan mint régen volt..,szépen jár a motor.

 

 

A beszabályozási folyamat rövid volt,gyorsan és érzékenyen reagált a csavarokra. Elmentem feltankolni...

 

 

...és kerültem is egy rövidkét,igaz kerestem az árnyékos helyeket. 

 

További szép estét!

Kistuci 1977 Creative Commons License 7 órája 0 0 153317

Hali-ho!

 

Egy kis segitség kellene. 

Nem tudom mi lehet ez. De 500ft-ért nem akartam otthagyni a Bakancsoson. Olyan szép doboza van. Már az megérte. Pláne ha müködik is.

4728ITI Creative Commons License 10 órája 0 0 153316

Szia Tóni bácsi!

Kíváncsiságból újra megépítettem azt az egyszerű kapcsolást, ami 3 alkatrészből áll és a trafóra kell kötni, de ezúttal 1Wos LED-el, ami a rajzon is szerepel. Ennek a fényereje már akkora hogy árnyékos helyen valóban alkalmas a gyújtás beállítására, ellenőrzésére. Sőt, mivel a LED fénye az emberi szem számára folyamatosan világítónak tűnik (3000-es fordulaton mp-enként 50 felvillanás), ezért azonnal látni lehet, ha a gyújtással valami nincs rendben. Akár a "műszerfalra" is ki lehet vezetni, mert annyira pici a fogyasztása hogy nem befolyásolja a gyújtást.

Nektek Babettásoknak, nagy szerencsétek hogy olcsó az alkatrész a gyújtáshoz, ezért könnyű megoldani a tartalékot mindenből, az én motoromra sajnos 35 ezerbe kerülne, ezért nincs is, igaz (gyorsan lekopogom) közel 10 év alatt nem volt vele még problémám.

 

Könnyű annak akinek van sztrobija! Igaz, azt meg nem cipeled magaddal, gondolom.

Előzmény: Tóni bácsi (153313)
53zsiga Creative Commons License 12 órája 0 0 153315

Nálam mindig van egy alaplap töltő tekerccsel. Pilács nem kell elég a szikra, hogy hazabotorkáljak.

Két csavar és két drót csatlakoztatás.

Előzmény: Tóni bácsi (153314)
Tóni bácsi Creative Commons License 16 órája 0 0 153314

Ismét teljes az egyetértés köztünk, ezért van a csomagtartómban az említett elektromos alkatrészekből 1-1 kipróbált tartalék. No és természetesen egy mini digi multi is ott figyel ugrásra készen, ha jönne a katyvasz. :)

 

Igaz, az alaplap cseréje a jeladó meghibásodása esetén macerásabb, de ha messze vagyok a bázisomtól, valahogy meg kell oldanom a problémát, mert 10 km-eket nem szívesen tolnék, vagy tekernék hazáig. :)

Előzmény: 4728ITI (153308)
Tóni bácsi Creative Commons License 16 órája 0 0 153313

Szia Tomi!

 

Nekem valamikor régen TiborGo barátom küldött egy leírást egy igen egyszerű gyújtáspont ellenőrző kézi készülékről.

 

Íme:

 

Arany Tóni Bácsikám, már el is készült az enyém ikertestvére, a tali alkalmával átadnám nagy tisztelettel!

(Az viszont egész 1xűen nem igaz, hogy bármiben is profibb lennék Nálad. Eddig nem tartottad fontosnak, nem volt időd megcsinálni, stb. :)

Leírom a villalakóknak is az elkészítését, hátha vki kedvet kap hozzá.

Előny: jól használható

Hátrány: sok és drága anyag, rengeteg idő és iszonyatos szakértelem kell az elkészítéséhez!!! :)

Vegyünk kb. 1m hosszú koax kábelt. Az egyik végébe kössünk be egy Glimm lámpát.

(melegpont a lámpa egyik kivezetésére az árnyékolás a másikra.)

A kábel másik végét blankoljuk meg kb. 2 cm hosszan, az árnyékoló harisnyát vágjuk le a blankolás tövénél, a melegpontra forrasszunk kb. 10 cm hosszú minél vékonyabb, több eres szigetelt vezetéket. Ennek legvégét kb. 1 cm hosszan blankoljuk le! Szigeteljük el a megfelelő helyeket a forrasztásoknál és KÉSZ!!!

 

 Használata:

 

A 10 cm -es melegpont vezeték megblankolt végét dugjuk a gyertyapipa középső érintkezőjének a helyére, és így tegyük vissza a pipát a gyertyára - vigyázva, hogy ne essen onnan ki. Húzkodással ellenőrizni kell :)

A műanyag gyújtás dekli levétele után a Glimmlámpás végét valamilyen módszerrel rögzítsük a mágnes felső részéhez közel, oda, ahol a jelölések rohangásznak. Nézzük meg, hogy nem lóg -e semmi a forgó részekre és indítsunk.

A Glimm elkezd villogni, azokban a pillanatokban, amikor a szikrák keletkeznek a motorban. Minden egyes szikra alkalmával egy pillanatra felfénylik a lámpa és utána gyorsan ki is alszik, a Glimm tehetetlensége nagyon kicsi,  éppen ez teszi a mérésre alkalmassá.

Abban a pillanatban, mikor a lámpa felvillan, megvilágítja a közelében levő területet, így a sebesen forgó mágnest és a gyújtás alaplapot is. 

Glimm lámpából nekem a 220V -os elosztók glimmlámpája vált be a legjobban.

 

Nekem ilyenre nincs szükségem, mert van egy Bosch strobim, amit még anno a Ladámhoz használtam. Rákötöm a Suzukim akksijára, és így ellenőrzöm a Babettám gyújtását.

Előzmény: 4728ITI (153307)
4728ITI Creative Commons License 19 órája 0 0 153312

Bizonyára ez is működik, de életveszélyes. Elválasztó trafó nélkül én nem merném használni.

Egyébként már 13000 körül lehet kapni 12V-os gyári újat, csak egyszer kell megvenni.

Az a rajz, amit belinkeltem, inkább ellenőrzésre jó, mert ha a led villog, akkor biztosan jó a gyújtás és mindössze 3 alkatrészből áll.

 

Előzmény: 53zsiga (153310)
53zsiga Creative Commons License 19 órája 0 1 153311

Megtaláltam a 4 éves posztot, ill. feldobta a Facebook.

20 év  98 000 km, napi használatban, hóban sárban.

Remélem mindketten jó egészségnek örvendenek!

                                 

Előzmény: 53zsiga (153309)
53zsiga Creative Commons License 20 órája 0 0 153310

Na így már jobb!

Előzmény: 53zsiga (153309)
53zsiga Creative Commons License 20 órája 0 0 153309

Én ezzel kacérkodtam anno.

Előzmény: 4728ITI (153307)
4728ITI Creative Commons License 1 napja 0 0 153308

Pontosan úgy van ahogy írod, ezért műszerek hiányában csak közvetett úton lehet behatárolni a hibás alkatrészt. Mindössze 3 alkatrészről van szó, amiből érdemes otthon tartani egy biztosan jót. A trafót kihagynám, mert az a legritkább esetben hibásodik meg. Én a tirisztor egység cseréjével szoktam kezdeni, utána a töltőtekerccsel, végül a jeladóval, mert azt a legnehezebb cserélni. Az ellenállásos méréssel az a baj hogy ha csak egy menet lesz menetzárlatos, azt az Ohm mérő jónak mutatja, viszont a tekercs nem fogja leadni a szükséges feszültséget, a zárlat miatt.

Előzmény: Tóni bácsi (153291)
4728ITI Creative Commons License 1 napja 0 0 153307

SziaI

Itt egy rajz, amit megépítettem, működik, legalábbis az offomon, de Babettára is biztos használható. A rajzból kisilabizálható hogy a trafó két bemeneti pontjára kell kötni. Elég gyenge fényt ad, ezért sötét helyen érdemes nézni az előgyújtást.

Előzmény: 53zsiga (153293)
ftamás91 Creative Commons License 1 napja 0 0 153306

Uraim!

Ígértem részleteket a GDT 5 túrával kapcsolatban. 

A találkozás 19.-én szombaton reggel 9 órakor lesz a szokásos helyen, 

Rákoskeresztúr Városközpontban, az OTP előtti fánál. 

 

A gurulás iránya, úticélja közmegegyezéssel szavaztatik egy opcionális kávé mellett

a Kelet-pesti bázison a találkozó után. 

A túra terv szerint délutánba nyúlik majd, utána az estebéd/vacsora

meglepetés! Üdítő, ásványvíz, sör lesz, minden más egyénileg. 

Várok mindenkit szeretettel, akinek kérdése van, emailen, telefonon megtalál gyorsan. 

53zsiga Creative Commons License 1 napja 0 0 153305

Ha csak az nem....

Előzmény: Tóni bácsi (153304)
Tóni bácsi Creative Commons License 1 napja 0 0 153304

Ez is lehet, de az is, hogy a "spájzból" vették elő azt a teleszkópot. A gyártás utolsó időszakában átnézték a még meglévő elfekvő alkatrész készleteiket, oszt abból rakták össze a járgányokat, amiket éppen találtak.

 

Hmmm, úgy láccik van aki még nálam is ritkábban használja a Babettáját. De legalább nem a tyúkólban tárolták. :-))

Előzmény: 53zsiga (153300)
53zsiga Creative Commons License 1 napja 0 0 153303

Pedig ott az a jó kis ferodol szag mindent vitt!

Előzmény: ftamás91 (153302)
ftamás91 Creative Commons License 2 napja 0 0 153302

Örömhír. Végre valakinek tetszik rajtam kívül a Kotlina-völgy. :D

De idénre nem tervezek földutat. :)

Előzmény: LacoP21 (153216)
53zsiga Creative Commons License 2 napja 0 0 153301

 

Ott a pont :)

 

Előzmény: BLaaszloo (153299)
53zsiga Creative Commons License 2 napja 0 0 153300

80 kmnél összetörte az elejét és csak belsőrugóst tudott szerezni, viszont úgy megijedt , hogy abba is hagyta a motorozást.? Fikció! Kizártnak tartom, hogy 10 évig elpájzolják a belsőrugós villát!

Előzmény: Kistuci 1977 (153288)
BLaaszloo Creative Commons License 2 napja -1 0 153299

.

Előzmény: BLaaszloo (153270)
attila136 Creative Commons License 2 napja 0 0 153298

Őszintén fogalmam sincs, hogy volt-e fúrva. Nem mértem meg, amikor szétszedtem. Kompresszió egyelőre van benne, úgyhogy nem foglalkoztam vele.

Bár egy kissé gyanús, hogy a két blokkfél között mintha nem az eredeti tömítés lenne, hanem valamilyen nyúlós cuccal lett összerakva... Persze ettől a henger még akár alapméretű is lehet.

Az összes pofa viszont eredetinek tűnik.

Előzmény: Tóni bácsi (153292)
53zsiga Creative Commons License 2 napja 0 0 153297

Replica!

Előzmény: Tóni bácsi (153296)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!