Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

53zsiga Creative Commons License 1 órája 0 0 124416

Holnap ilyenkor már turi van! Indul a sáskajárás!

Én már 0415 kor ott leszek!

BLaaszloo Creative Commons License 12 órája 0 1 124415

Szerintem a homokúton széles kerékkel, és 35 kiló súlyú "kerékpárral" elég halott az ötlet, ember kell oda és nagyon combos hogy a széles terepgumikat meg a néhai motor súlyát meg tudd mozdítani és lendületben tartani.  Vagy pedig olyan áttételt csinálsz hogy a lábad forog mint a ventilátor, és akkor meg ugyanott tartasz mint egy álló motorú kerékpárra kapcsolt babettával. Ebből adódik hogy váltó mindenképpen kell ehhez a találmányhoz. És akkor folytatom.

Úgy kezdődik hogy  első pedály tengely átalakítás, mert hogy gyárilag ugye nem csapágyazott. Ha már megvan, egy váltó előre. Hátulra egy megfelelő méretű kerék kell, és ha nem  Babetta gyári kerekeket használsz, kell patkó vagy Y féket venni. Amit egyébként hogy teszel fel. A szabadonfutó racsni helyére fogaskerék sor nem fér fel, még négy darabos se. Így hát a Babetta hátsókerék kilőve. Szerzel egy kemping keréknél valamivel nagyobb, de mountenbike keréknél valamivel kisebb hátsó kereket, ami már alapból baromi nagy kérdőjel hogy van e a világon ilyen. Teszel rá fogaskerekeket, alulra fölhegeszted a váltó tartóját... És még nem tudod hogy milyen széles gumit szerzel arra a kerékre amiről szintén nem tudod hogy a világon van -e egyáltalán. És persze beszorzod kettővel mert elöl hadd legyen már ugyanilyen méretű és gumival szerelt kerék.

 

Ezzel szemben, Szigetszentmiklós a börzézés és a használt alkatrészek fellegvára, ha az ott található olcsó alkatrészekből nem tudsz néhány nap  alatt egy felújított babettát összerakni, akkor tényleg csak a drága, kivitelezhetetlen  és ólomnehéz bicaj tervezgetése lehet a megoldás :)))   Miklóson van motorbolt ahol találsz Babetta alkatrészeket is, itt a fórumon meg megtalálsz mindent a felújításhoz. Szerintem innentől nem érdemes vasból fakarikát csinálni.

Előzmény: M2140 (124412)
zerger88 Creative Commons License 12 órája 0 0 124414

Öszvér :D LINK

Előzmény: M2140 (124412)
53zsiga Creative Commons License 12 órája 0 0 124413

Vegyél két kerék hajtású bringát az hasít a homokban!

Előzmény: M2140 (124412)
M2140 Creative Commons License 12 órája 0 0 124412

Természetesen nem kényszerből lenne bringa belőle, csak mikor lecsupaszodott, szinte egyszerre jutott eszünkbe az én öregszaki (amúgy MZ-s) mentorommal , hogy hoppácska hát ez úgy néz ki, mint egy...

A szórakozás mellett annyi praktikum azért lenne a dologban, hogy nyáron sokat tekerek földúton Csepel és Szigetszentmiklós között, nos aki alól csúszott már ki az átlag bringakerék a vastag porban, az tudja miről beszélek. ("Homokfutó"-nak becézett bringa beugrik valakinek?)

Súly: azzal is tisztában vagyok, hogy könnyített aluvázas csodákkal nem lenne partiban egy 45 fokos emelkedőn. Viszont  jó áttételezés mellett a 35 kg. síkúton begyorsulva még javára is válhat. Gazdaságosság: nem a motorozásra, hanem a gyári kerékpár-üzemmódra értettem. 

Persze az is lehet, hogy az ötlet úgy illan el, ahogy jött. De köszönöm a fogadtatást és a hsz-kat. :)

53zsiga Creative Commons License 13 órája 0 0 124411

Üdv a házban!

Mindent lehet sőt az ellenkezőjét is. Én múltkor egy Moszkvics 407 esből épített tyúkólat láttam. Végül is minden alakítható!

Előzmény: M2140 (124405)
lorsen2 Creative Commons License 13 órája 0 0 124410

Szia légy üdvözölve köztünk.
Gratulálok a szerzeményedhez a 207 egy igazi hű társ,igaz nem gyors nem erőgép de ha rendben van szinte örök.
A rossz hírem az Magyarországon nagyon nehéz valamit hivatalosan átminősíteni pl motorkerékpárt segédmotorrá gondolom s segédmotor kerékpárnak használna is okozhat érdekes helyzeteket(ha nincs benne motor akkor is babetta az meg kismotor segédmotor arra meg kell vezetői engedély sisak biztosítás..)értem mit szeretnél de a rend őre nem biztos értené.
Egy MTB váltó közbetéttel segíthet de akkor is jóval nehezebb mind egy drótszamár,biztosan volt már ilyen átalakítás csak nem éri meg azért ritka.

Előzmény: M2140 (124405)
Tóni bácsi Creative Commons License 13 órája 0 1 124409

Szia Moszkvicsos!

 

Nem értelek. Annyi féle bringát lehet kapni, miért egy Babettát akarsz elpocsékolni ilyen célra???

Inkább fogd a szerszámaidat, oszt újítsd fel, had gyönyörködjünk benne!!!

 

Üdv: Tóni bácsi

Előzmény: M2140 (124405)
BLaaszloo Creative Commons License 13 órája 0 1 124408

üdvözöllek köreinkbet 

mi sajnos hamarabb alakítunk a motorból túrára alkalmas gépet mint biciklit. 2l körüli fogyasztással nem értem miért gazdaságtalan számodra a babetta.

Előzmény: M2140 (124405)
SelmeciMarcell Creative Commons License 13 órája 0 0 124407

Szia!

 

Szerintem halva született ötlet. Eleve 28-as Babettából tudnám csak elképzelni (azaz láttam is már valahol fotón ilyet), de ha leszedsz róla mindent ami nem feltétlenül szükséges a működéshez, használathoz, akkor is lesz egy 35 kilós kerékpárod. Én kölyökkoromban rengeteget bringáztam és rohadtul utáltam a Csepel-mobil 10 versenybringámat mert 18 kiló volt. Akkoriban külföldön már évek óta sokkal gazdaságosabb vázakat csináltak. Persze jó volt a bringa, de az ember hamar megérezte a súlyát. A 35 kilóval én még az utcánk aljától sem vágnék neki a házunkig, pedig nincs 20 m a szintkülönbség.

 

De hogy ne csak fújoljak: szóval a 28-as váza jobban hasonlított a kerékpárra, a kerekei pedig nem 16 hanem 19"-osak. A hátsó keréken lévő racsni nem létezik kisebb fogaskoszorúval, csak nagyobbal, így itt nem lehet tuningolni. A pedáltengellyel viszont mindenképpen kellene. A legelső kiadású 28-as Babettáknak nagyobb volt a lánckereke a pedáltengelyen, de szerintem huzamos kerékpározáshoz még az is kevés. Úgyhogy nagyobb lánckerékre kellene cserélni vagy egy kerékpár lánckereket, esetleg váltó mechanizmust rágyógyítani. A világítás megoldását meg nem taglalnám, már lehet bárhol, a kerékpároson is a világítás...

Előzmény: M2140 (124405)
moyos Creative Commons License 13 órája 0 0 124406

Nem az. Beszéltem műszerésszel idebent. A nagyfesz betesz a tranyóknak.

Előzmény: lorsen2 (124404)
M2140 Creative Commons License 13 órája 0 1 124405

Üdvözlet az Uraknak! (És Hölgyeknek, ha vannak itt!)

 

Teljesen új vagyok itt, alapvetően Moszkvics imádattal fertőzött, de hogy-hogy nem,  a Riga 4-es mellé hirtelen lett két 207-esem. Ismerkedési fázisban vagyunk. Nem szeretném húzni-nyúzni, az egyik igen hervadott és az az eretnek gondolatom támadt, hogy mi lenne, ha egy masszív kerékpárrá alakulna át. A beépített gyári alternatíva igencsak gazdaságtalan, inkább fogyókúrára való. Szóval a kérdésem, hogy van-e itt köreitekben használható átépítésre példa, tapasztalat.

 

Jó Babettázást Mindenkinek!

lorsen2 Creative Commons License 14 órája 0 0 124404

Nagyon szépen köszönöm(köszönjük)a jó kívánságokat,ilyenkor (is)érzi az ember jó közösségbe jó emberekhez tartozik.
A gyermek áldáson jót derültünk a párommal mivel van egy 24 és egy 10 éves lányunk szerintem nekünk az unoka lenne az aktuális lassan.
A motoros esküvő nekem tervbe is volt mivel nagyon sok motoros barátom van szép felvonulás lenne,viszont szűk családi körbe lesz a ceremónia csendesen ezért lemondtam minden felhajtásról még a katonai ceremóniáról is amit a volt kollégák felajánlottak ami járna és én és jó néhányon részt is vettem(majd egyszer a temetésemen parádézhatnak) biztos mind a két verzió szép lenne pláne együtt.
Még egyszer köszönöm.

Gábor barátom: Árpi babija nem sugárzik" mivel nálam állandóan szól a rádió és azt sem zavarja itt valami apró dolog lehet(lehet a vezetékek vannak közel valamihez?) Majd holnap kiderül.

Viszont azt kipróbáltam mellette járattam az enyém és az is bezavart neki,X akta.

jenco01 Creative Commons License 14 órája 0 0 124403

En is sokat gondolkodtam rajta, de ado nelkul 21 euro a fagy meg 16.. belementem ez legalabb elfer majd a motoromon

Előzmény: SelmeciMarcell (124395)
moyos Creative Commons License 15 órája 0 0 124402

Lorsen Völegény Úr!

Amennyiben lehetőséged van rá, azt próbáld majd ki Ilaris gépén, hogy mit mutat zavarszűrős gyertyapipával.

Nem néztük, hogy a rádiódat zavarja-e beindítva :)  Az elektronikát árnyékolni kell, az biztos. A madzagok talán megúszhatják.

SelmeciMarcell Creative Commons License 15 órája 0 0 124401

Én hétfőn próbáltam meg lemondani a CZ és a kocsi biztosítását. A Babettáét már nem, mert az első kettőről lepattantam. Azt értem, hogy hoztak egy rendelkezést arról, hogy csak akkor válthatok biztosítót, ha az évfordulóig még van minimum 30 nap és az előző biztosítónál felmondtam a szerződést. De hogy mi a tökömért nem lehet felmondani a biztosítást ha az évfordulóig van hátra 300 nap? Nincs ilyen menüpont a szoftverben, próbáljam meg októberben... Anyám ne sirass!

 

A CZ biztosításánál még megértem, mert ott még nem értem el az évfordulót, azt kérték hogy azt várjam meg legalább, mert addig nem tudják indítani az ügyet. De szerintem ott sem fog működni a dolog, valamit kitalálnak majd, hogy csak teliholdkor péntek 13-án 13 óra 13 perc 13 másodperckor lehet felmondani a szerződést. De akkor is csak ha nem pislogok miközben háromszor megfordulok a tengelyem körül és kettőt köpök a földre.

 

A nő nem is értette először. Mondja, hogy már nincs 30 nap az évfordulóig. Mondom 2016. február 23-tól akarom lemondani :) Szóval se korán, se későn nem jó nekik én meg találjam ki. A végén alapítanom kell egy biztosító társaságot, hogy jól menjenek a dolgok.

 

 

Előzmény: zerger88 (124400)
zerger88 Creative Commons License 16 órája 0 0 124400

Ma a babkarora megcsináltam a biztit. A unionál lett volna a legolcsóbb(4600) de nem találtam a régi helyükön, így átmentem a k&h-hoz így 5100 lett baleseti adóval 

Azt hittem hogy egy ezressel kevesebb lesz, na de mindegy...)

Viszont a kocsi biztosításánál fogtam egy tizest :)) (29e helyett 19e)

miamamó Creative Commons License 16 órája 0 0 124399

okés holnap veszek újakat és csere kösz

Előzmény: zerger88 (124396)
moyos Creative Commons License 16 órája 0 0 124398

:)))

Ráadásul üti a mopedrallyt. Nálam ez a kizáró ok :D

Előzmény: SelmeciMarcell (124397)
SelmeciMarcell Creative Commons License 16 órája 0 0 124397

Sajnos az én angol szóbeli és írásbeli képességeim kizárnak ebből, merthogy folyamatosan interjúkkal bombázzák a nyertest és minden nap blogolni kell. Meg aztán nem vagyok kivarrva, nem vagyok egy benga állat és még a sört sem szeretem. Hát motoros az ilyen? :) Nem lennék jó a promóciós elképzelésre.

Előzmény: moyos (124391)
zerger88 Creative Commons License 16 órája 0 0 124396

Gyújtás oldali szimeringre nézz rá elöször

Előzmény: miamamó (124384)
SelmeciMarcell Creative Commons License 16 órája 0 0 124395

Szóval nem... Értem én hogy ennél olcsóbban nincs értelme forgalmazni, de ha működik a FAGY, akkor nem veszed észre a két alkatrész közti különbséget, cserébe a FAGY fele ennyibe kerül.

Előzmény: jenco01 (124394)
jenco01 Creative Commons License 16 órája 0 0 124394

Igen, Hat az arat dontsd el, 26euro

Előzmény: SelmeciMarcell (124392)
SelmeciMarcell Creative Commons License 17 órája 0 0 124393

Szerintem teljesen korrekt ár ennyi Babettáért :)

Előzmény: Kistuci 1977 (124387)
SelmeciMarcell Creative Commons License 17 órája 0 0 124392

Igen? Azt láttam hogy más a lábak feliratozása. De erről még sehol nem hallottam, csak arról a nagy kockáról amit a gyártás utolsó éveiben szereltek a Babettákra. Van is egy olyanom, csak még nem próbáltam ki.

 

Versenyképes az ára?

Előzmény: jenco01 (124386)
moyos Creative Commons License 17 órája 0 0 124391
ZolaBor Creative Commons License 17 órája 0 0 124390
ZolaBor Creative Commons License 18 órája 0 0 124389
bogyo112 Creative Commons License 18 órája 0 0 124388

"Igényesen felújított" rozsdaboglyák?  ;-)

Előzmény: Kistuci 1977 (124387)
Kistuci 1977 Creative Commons License 18 órája 0 0 124387