Keresés

Részletes keresés

imbuszmester Creative Commons License 1,5 órája 0 0 174080

Köszönöm szépen, most egy Martinis dugót áztatok benzinben, ha ez nem válik be akkor igényt tartanék olyan dugóra ha tényleg van felesleged belőle.

Előzmény: 4728ITI (174077)
kaktusz.22 Creative Commons License 4 órája 0 0 174079

csak nehogy tóduljon a benzin, bár van aki ért az előretóduláshoz.

A tódulásveszély a tuning Babettáknál is előfordulhat!

Ha előretódul, nehezebb horgászni menni

kaktusz.22 Creative Commons License 4 órája 0 0 174078

A tuning babetta alapja a fűkasza gyújtás!

Éljen a sufnituning, aki nem ért hozzá az horgásszon

4728ITI Creative Commons License 7 órája 0 0 174077

Szia!

Abból az időből maradt több dugó, ha akarod elküldöm Neked. Sokkal olcsóbb, mint venni annyi grappát. Sok sikert kívánok a megvalósításhoz, ha nekem sikerült Neked is fog.

Előzmény: imbuszmester (174074)
kaktusz 22 Creative Commons License 10 órája 0 0 174076

Te ehhez sajnos idióta vagy. Ha nem érted miről van szó, akkor jobb ha hallgatsz. 

Előzmény: kaktusz.22 (174070)
kaktusz 22 Creative Commons License 10 órája 0 0 174075

Bocsánat! ide ezt akartam betenni---:http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/88

Én nekem elég lenne, ha egy PIC lenne betéve, ami megcsinálná az előgyújtás állítást. --Csak ezt nem találom, hogy lehet e egyáltalán megoldani ezt.

Előzmény: kaktusz 22 (174068)
imbuszmester Creative Commons License 11 órája 0 0 174074

Nagyon köszönöm, megtaláltam 2020.10. csak arról nemtaláltam, hogy miből készült. Már kezd elegem lenni az utángyártott szemétből, ahány fajta annyi méret sosem lehet tökéletesen beállítani ezért szeretnék készíteni én is. 

Előzmény: 4728ITI (174073)
4728ITI Creative Commons License 11 órája 0 0 174073

Szia!

Olasz grappás félliteres dugóból csináltam. Egy napig áztattam benzinben, mivel nem dagadt meg, nem oldotta a benzin, ezért csináltam abból. Ha érdekel hogyan csináltam, leírom hogy hol találod meg.

Előzmény: imbuszmester (174072)
imbuszmester Creative Commons License 14 órája 0 0 174072

Üdv. Karburátor úszóval nem vagyok kibéküllve ahány féle annyi méret. Olvastam itt a fórumon, hogy 4728ITI készített műanyag úszót?  Érdekelne, hogy miből készítette mit használt fel anyagként?

kaktusz.22 Creative Commons License 16 órája 0 0 174071

Babetta tuninghoz fűkasza gyújtás és motorfűrész karbi a legjobb!

kaktusz.22 Creative Commons License 16 órája 0 0 174070

Mégiscsak fűkasza gyújtás a legjobb???

IDÉZET!

 

" Szia!

Megnéztem a videót. Ezek szerint lehet kapni fűkaszához olyan gyújtást, amelyik rendelkezik automatikus előgyújtás szabályzással, a fordulatszám függvényében. Ez akár jó lehet Babettához is, csak a forgásirány passzoljon"

Idézet!!!

 

4728ITI Creative Commons License 29 órája 0 0 174069

Úgy igaz, ahogy írod. Az én motorom is 4 ezer fölött kezd el húzni, pedig automatikus előgyújtás szabályozás van rajza. De ezt nem csak a gyújtás okozza, hanem a tuningolás velejárója. Tuningolástól feljebb kerül a nyomatéki fordulatszám, de ettől erősebb és gyorsabb lesz a motor. Sajnos viszont alacsonyabb fordulatnál nincs javulás. Ha valaki alacsonyabb fordulatnál szeretne erősebb motort, annak nagyobb köbcentis motor a megoldás.

Személy szerint én kíváncsi vagyok a Te megvalósításodra és sok sikert kívánok hogy sikerüljön.

Előzmény: kaktusz 22 (174068)
kaktusz 22 Creative Commons License 29 órája -1 0 174068

Tudom, hogy az alapelőgyújtás az fix dolog. Ha magas fordulaton optimálisra van állítva, akkor alapjáratkor biztos nem jó. Ez azt eredményezi, hogy amikor hirtelen gyorsítunk az alsó fordulatszám tartományban nem húz rendesen. Itt egy cikk, hogy mi az előnye. És ha megoldható olcsón, akkor megcsinálnám. https://www.youtube.com/watch?v=ANmNRiqervQ. :) --:

Előzmény: 4728ITI (174067)
4728ITI Creative Commons License 30 órája 0 0 174067

Szia!

Megnéztem a videót. Ezek szerint lehet kapni fűkaszához olyan gyújtást, amelyik rendelkezik automatikus előgyújtás szabályzással, a fordulatszám függvényében. Ez akár jó lehet Babettához is, csak a forgásirány passzoljon. Mert ha nem, akkor nem növeli az előgyújtást nagyobb fordulaton, hanem csökkenti. Ha a gyújtótekercset fordítva is fel lehet szerelni, akkor még jó is lehet. Persze a fizikai felszerelésnek is passzolnia kell.

Az én motoromon egy ilyen, de gyári gyújtás van, amit csak fel kellett szerelnem és passzolt minden. Csak az alaplapot kellett beállítani hogy jó időben adja le a szikrát. Sztroboszkóppal kellet beállítani a pontos értéket. A motoromon így alapjáraton 0,8 mm az előgyújtás, míg max fordulaton (10000) 2,4 mm.

Ha mégsem tudnál olyat felszerelni a motorodra, ne búslakodj, mert a Babetta nem pörög ki 10 ezerig. Egy kicsivel nagyobb fix előgyújtást állítva magasabb fordulaton jobban fog húzni a motor. A javasolt érték 1,9 mm, a felső holtpont előtt.

Előzmény: kaktusz 22 (174066)
kaktusz 22 Creative Commons License 1 napja -1 0 174066

T. Tamás 4728ITI ! Régebben beszéltünk a Te motorod elektronikus előgyűjtás szabályzásáról.

Most néztem egy videot, hogy egy egységbe be van építve és stroboszkóppal látszik a szabályzás mértéke. Ezt valahogyan a Babetta gyújtásba szeretném integrálni, mert ezt nagyon hasznos dolognak vélem. Ez a fajta "tuningolás" nekem is szimpatikus. Mi a véleményed erről? Egy ilyen gyújtásból mit lehet kihozni a Babettán? a video---: https://www.youtube.com/watch?v=ANmNRiqervQ ezt 10 percnél kell megnézni. Azért gondolom ezt a megoldást, mert ez nagyon olcsón beszerezhető lehet.

4728ITI Creative Commons License 2 napja 0 0 174065

"Imádok szerelni mindig fejleszteni."

Ezt Te írtad. Amit én megcsináltam, mármint hogy Robi 50-es hengert szereltem a motoromra, amitől lényegesen erősebb lett, nem gondolkodtál el rajta? Mert nem mindegy hogy 55-el tud menni egy motor, vagy csak 40-el, vagy még annyival se.

Nem nehéz megcsinálni, az igazi fejlesztés lenne.

Előzmény: Deepmer (174063)
Deepmer Creative Commons License 2 napja 0 0 174064

Az elején az automata javító át írta a telefonon most látom

 

Azt szerettem volna és meg is lesz azt hiszem

Még nem volt még csak lesz

Előzmény: Deepmer (174063)
Deepmer Creative Commons License 2 napja 0 0 174063

Azt szerettem volna és meg is lett azt hiszem:

 

Nem túl nagy távolság tőlünk 55km a Fertő tó. Viszont babettán nagy távolság legalábbis nekem. Oda akarok eljutni de útközben van egy "kis" domb amire nem tudom fel menne-e. 

Nekem az 50ccm az 50 nem 60, tudom nagyobb erő, de ez az én álláspontom amiből nem engedek. Így hát másik megoldás kellett.

Ekkor jött az első lánc kérek, és itt akartam egyedit alkotni. 

Akkor legyen a két típus valahogy együtt. 

 

Ezek után sem biztos hogy ön erőből fel megy a dombon hiába teszek rá 11 fogas kereket.

 

Ez volt/lesz amit el szeretnék érni.

Előzmény: 4728ITI (174062)
4728ITI Creative Commons License 3 napja 0 0 174062

Én ezt nem hiszem el.

Biztos vagyok benne hogy valami miatt vágtál bele ebbe a kísérletbe. Ha nem sikerült, az is tanulságos. De már azt is tudod hogy milyen irányba változtass. Engem pont az érdekel hogy mit szeretnél elérni.

Előzmény: Deepmer (174061)
Deepmer Creative Commons License 3 napja 0 0 174061

Semmit nem hoz magával semmire nem jó teljesen felesleges pénz kidobás volt az egész, semmi nem változott 

 

Én kérek elnézést hogy meg osztottam 

 

Lassan én érzem szarul magam hogy csináltam valamit aminek semmi értelme

Előzmény: 4728ITI (174060)
4728ITI Creative Commons License 3 napja 0 0 174060

"A te lánckerekes megoldásod milyen előnyt hoz magával?"

Én is erre lettem volna kíváncsi, de valamiért nem akarja elárulni. Pedig biztos van rá okos magyarázat.

Előzmény: subaaa (174059)
subaaa Creative Commons License 3 napja 0 0 174059

"....de ennyi erővel, minek LED-es világítás amikor működik a gyári is, minek kicserélni a tranzimot tirisztorra amikor mind a kettő működik, minek felfúratni a henger 60ccm-re amikor működik a gyári is? És még lehetne akármi..."

 

Az itt felsorolt példák hoznak magukkal valamilyen előnyt. Erősebb világítás, jobb teljesítmény, stb. (A Tranzimo-Tirisztor cserét csak úgy heccből senki nem csinálja meg, az alaplap vagy a tranzimo meghibásodása miatt szokták tirisztorosra cserélni, mert azt lehet kapni.)

 

A te lánckerekes megoldásod milyen előnyt hoz magával? Mert én úgy értelmeztem hogy semmilyet. A sikerélmény eléréséhez viszont tényleg jó.

Előzmény: Deepmer (174058)
Deepmer Creative Commons License 3 napja 0 0 174058

Lehet, hogy sok hűhó semmiért, de ennyi erővel, minek LED-es világítás amikor működik a gyári is, minek kicserélni a tranzimot tirisztorra amikor mind a kettő működik, minek felfúratni a henger 60ccm-re amikor működik a gyári is? És még lehetne akármi

 

Azért csináltam mert szeretek kísérletezni, olyan megoldásokat keresni ami hülyeség de még is működik. Szeretem egyedivé tenni, olyanná ami nincs sok embernek, vagy csak nekem van.

 

Azon, hogy tökéletesen működik az első prototípus azt értettem, hogy úgy működik ahogy azt elképzeltem, ahogy leírtam. Pontosan azt adja amit vártam, és se többet se kevesebbet. Úgy sikerült ahogy elképzeltem, és ettől olyan tökéletes.

 

Abban teljesen igazat adok, elviszem a lánckereket esztergáshoz, (akit egyet sem ismerek) az megcsinálja pár ezer forintért és élem az életem. Viszont akkor nem adnám bele szívemet lelkemet, hogy mindent megtegyek, hogy az én saját babettám legyen. Nem a Kis Pista javította meg hanem én, nem XY cserélt alkatrészt hanem én.

 

A lényeg, hogy akár mit is módosítok rajta tudjam, hogy én csináltam, és azért néz ki jól vagy rosszul mert az én kezem munkája és ezért van, hogy 10 alkatrésszel csinálom meg azt amit 3-al is meglehetne.

subaaa Creative Commons License 4 napja 0 0 174057

Sok hűhó semmiért. Esztergályosnak ez egy fél órás munka 1-2 üveg borért, és pillanatok alatt átteszi a 207 közepet a 210 lánckerékbe. Motorosboltban 1 évvel ezelőtt még vettem jópár 13-as lánckereket 207-hez, ezek szerint az ország teljes készletét felvásároltam?????

Harmadik opcióként gyártatni is lehet a nulláról, igaz, az tényleg nem a legolcsóbb. De még mindig olcsóbb mint amennyiért én eladnék egyet is :))

4728ITI Creative Commons License 4 napja 0 0 174056

Személy szerint én örülök a sikerednek. Írnál róla bővebben? Mi az ami számodra a tökéletes működés? Mi volt a cél, amit sikerült megoldanod? Érdekel.

 

 

Előzmény: Deepmer (174055)
Deepmer Creative Commons License 4 napja 0 0 174055

A sok nem tetszés ellenére én mégis elkészítettem az első verziót, és tökéletesen működik. Csináltam róla egy leírást, hogy milyen lett a végleges kivitel. A segítségeket köszönöm, az erő átvitelre vonatkozólag, az hasznos volt. 

Szép napot mindenkinek


garázsharcos Creative Commons License 2024.04.12 0 0 174054

Ferdinand Porsche: " aki tíz alkatrésszel old meg egy dolgot, amit hárommal is meg lehetett volna, az egyéb rosszra is képes.

Óvakodjon barátom az ilyen emberektől."

Előzmény: 4728ITI (174053)
4728ITI Creative Commons License 2024.04.12 0 0 174053

"Az sem rossz megoldás, de túl egyszerű."

Hidd el hogy az egyszerű megoldások a legjobbak. De majd Te is rájössz egyszer.

Előzmény: Deepmer (174052)
Deepmer Creative Commons License 2024.04.12 0 0 174052

Az sem rossz megoldás, de túl egyszerű. Tegnap elkészült a prototípus, a 210-es első fogaskerékkel, még kell egy kicsit flexelni csiszolni, és összerakni. Ha működik, akkor örülök neki, ha nem akkor volt egy kísérlet ami a "kukába" landol.

 

Ha működik megosztom hülyeségem veletek is :D

Előzmény: moyos (174051)
moyos Creative Commons License 2024.04.10 0 0 174051

Mi van akkor, ha a hátsó lánckereket cseréled le 210-esére? Gyors nem lesz, de úgy megy föl a fára is, mint a mackó :)

Előzmény: Deepmer (174008)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!