Abból az időből maradt több dugó, ha akarod elküldöm Neked. Sokkal olcsóbb, mint venni annyi grappát. Sok sikert kívánok a megvalósításhoz, ha nekem sikerült Neked is fog.
Nagyon köszönöm, megtaláltam 2020.10. csak arról nemtaláltam, hogy miből készült. Már kezd elegem lenni az utángyártott szemétből, ahány fajta annyi méret sosem lehet tökéletesen beállítani ezért szeretnék készíteni én is.
Olasz grappás félliteres dugóból csináltam. Egy napig áztattam benzinben, mivel nem dagadt meg, nem oldotta a benzin, ezért csináltam abból. Ha érdekel hogyan csináltam, leírom hogy hol találod meg.
Üdv. Karburátor úszóval nem vagyok kibéküllve ahány féle annyi méret. Olvastam itt a fórumon, hogy 4728ITI készített műanyag úszót? Érdekelne, hogy miből készítette mit használt fel anyagként?
Megnéztem a videót. Ezek szerint lehet kapni fűkaszához olyan gyújtást, amelyik rendelkezik automatikus előgyújtás szabályzással, a fordulatszám függvényében. Ez akár jó lehet Babettához is, csak a forgásirány passzoljon"
Úgy igaz, ahogy írod. Az én motorom is 4 ezer fölött kezd el húzni, pedig automatikus előgyújtás szabályozás van rajza. De ezt nem csak a gyújtás okozza, hanem a tuningolás velejárója. Tuningolástól feljebb kerül a nyomatéki fordulatszám, de ettől erősebb és gyorsabb lesz a motor. Sajnos viszont alacsonyabb fordulatnál nincs javulás. Ha valaki alacsonyabb fordulatnál szeretne erősebb motort, annak nagyobb köbcentis motor a megoldás.
Személy szerint én kíváncsi vagyok a Te megvalósításodra és sok sikert kívánok hogy sikerüljön.
Tudom, hogy az alapelőgyújtás az fix dolog. Ha magas fordulaton optimálisra van állítva, akkor alapjáratkor biztos nem jó. Ez azt eredményezi, hogy amikor hirtelen gyorsítunk az alsó fordulatszám tartományban nem húz rendesen. Itt egy cikk, hogy mi az előnye. És ha megoldható olcsón, akkor megcsinálnám. https://www.youtube.com/watch?v=ANmNRiqervQ. :) --:
Megnéztem a videót. Ezek szerint lehet kapni fűkaszához olyan gyújtást, amelyik rendelkezik automatikus előgyújtás szabályzással, a fordulatszám függvényében. Ez akár jó lehet Babettához is, csak a forgásirány passzoljon. Mert ha nem, akkor nem növeli az előgyújtást nagyobb fordulaton, hanem csökkenti. Ha a gyújtótekercset fordítva is fel lehet szerelni, akkor még jó is lehet. Persze a fizikai felszerelésnek is passzolnia kell.
Az én motoromon egy ilyen, de gyári gyújtás van, amit csak fel kellett szerelnem és passzolt minden. Csak az alaplapot kellett beállítani hogy jó időben adja le a szikrát. Sztroboszkóppal kellet beállítani a pontos értéket. A motoromon így alapjáraton 0,8 mm az előgyújtás, míg max fordulaton (10000) 2,4 mm.
Ha mégsem tudnál olyat felszerelni a motorodra, ne búslakodj, mert a Babetta nem pörög ki 10 ezerig. Egy kicsivel nagyobb fix előgyújtást állítva magasabb fordulaton jobban fog húzni a motor. A javasolt érték 1,9 mm, a felső holtpont előtt.
T. Tamás 4728ITI ! Régebben beszéltünk a Te motorod elektronikus előgyűjtás szabályzásáról.
Most néztem egy videot, hogy egy egységbe be van építve és stroboszkóppal látszik a szabályzás mértéke. Ezt valahogyan a Babetta gyújtásba szeretném integrálni, mert ezt nagyon hasznos dolognak vélem. Ez a fajta "tuningolás" nekem is szimpatikus. Mi a véleményed erről? Egy ilyen gyújtásból mit lehet kihozni a Babettán? a video---: https://www.youtube.com/watch?v=ANmNRiqervQ ezt 10 percnél kell megnézni. Azért gondolom ezt a megoldást, mert ez nagyon olcsón beszerezhető lehet.
Ezt Te írtad. Amit én megcsináltam, mármint hogy Robi 50-es hengert szereltem a motoromra, amitől lényegesen erősebb lett, nem gondolkodtál el rajta? Mert nem mindegy hogy 55-el tud menni egy motor, vagy csak 40-el, vagy még annyival se.
Nem túl nagy távolság tőlünk 55km a Fertő tó. Viszont babettán nagy távolság legalábbis nekem. Oda akarok eljutni de útközben van egy "kis" domb amire nem tudom fel menne-e.
Nekem az 50ccm az 50 nem 60, tudom nagyobb erő, de ez az én álláspontom amiből nem engedek. Így hát másik megoldás kellett.
Ekkor jött az első lánc kérek, és itt akartam egyedit alkotni.
Akkor legyen a két típus valahogy együtt.
Ezek után sem biztos hogy ön erőből fel megy a dombon hiába teszek rá 11 fogas kereket.
Biztos vagyok benne hogy valami miatt vágtál bele ebbe a kísérletbe. Ha nem sikerült, az is tanulságos. De már azt is tudod hogy milyen irányba változtass. Engem pont az érdekel hogy mit szeretnél elérni.
"....de ennyi erővel, minek LED-es világítás amikor működik a gyári is, minek kicserélni a tranzimot tirisztorra amikor mind a kettő működik, minek felfúratni a henger 60ccm-re amikor működik a gyári is? És még lehetne akármi..."
Az itt felsorolt példák hoznak magukkal valamilyen előnyt. Erősebb világítás, jobb teljesítmény, stb. (A Tranzimo-Tirisztor cserét csak úgy heccből senki nem csinálja meg, az alaplap vagy a tranzimo meghibásodása miatt szokták tirisztorosra cserélni, mert azt lehet kapni.)
A te lánckerekes megoldásod milyen előnyt hoz magával? Mert én úgy értelmeztem hogy semmilyet. A sikerélmény eléréséhez viszont tényleg jó.
Lehet, hogy sok hűhó semmiért, de ennyi erővel, minek LED-es világítás amikor működik a gyári is, minek kicserélni a tranzimot tirisztorra amikor mind a kettő működik, minek felfúratni a henger 60ccm-re amikor működik a gyári is? És még lehetne akármi
Azért csináltam mert szeretek kísérletezni, olyan megoldásokat keresni ami hülyeség de még is működik. Szeretem egyedivé tenni, olyanná ami nincs sok embernek, vagy csak nekem van.
Azon, hogy tökéletesen működik az első prototípus azt értettem, hogy úgy működik ahogy azt elképzeltem, ahogy leírtam. Pontosan azt adja amit vártam, és se többet se kevesebbet. Úgy sikerült ahogy elképzeltem, és ettől olyan tökéletes.
Abban teljesen igazat adok, elviszem a lánckereket esztergáshoz, (akit egyet sem ismerek) az megcsinálja pár ezer forintért és élem az életem. Viszont akkor nem adnám bele szívemet lelkemet, hogy mindent megtegyek, hogy az én saját babettám legyen. Nem a Kis Pista javította meg hanem én, nem XY cserélt alkatrészt hanem én.
A lényeg, hogy akár mit is módosítok rajta tudjam, hogy én csináltam, és azért néz ki jól vagy rosszul mert az én kezem munkája és ezért van, hogy 10 alkatrésszel csinálom meg azt amit 3-al is meglehetne.
Sok hűhó semmiért. Esztergályosnak ez egy fél órás munka 1-2 üveg borért, és pillanatok alatt átteszi a 207 közepet a 210 lánckerékbe. Motorosboltban 1 évvel ezelőtt még vettem jópár 13-as lánckereket 207-hez, ezek szerint az ország teljes készletét felvásároltam?????
Harmadik opcióként gyártatni is lehet a nulláról, igaz, az tényleg nem a legolcsóbb. De még mindig olcsóbb mint amennyiért én eladnék egyet is :))
A sok nem tetszés ellenére én mégis elkészítettem az első verziót, és tökéletesen működik. Csináltam róla egy leírást, hogy milyen lett a végleges kivitel. A segítségeket köszönöm, az erő átvitelre vonatkozólag, az hasznos volt.
Az sem rossz megoldás, de túl egyszerű. Tegnap elkészült a prototípus, a 210-es első fogaskerékkel, még kell egy kicsit flexelni csiszolni, és összerakni. Ha működik, akkor örülök neki, ha nem akkor volt egy kísérlet ami a "kukába" landol.