Én is meg P21es Laci is leírtuk már párszor hogy volt valamennyi olajos kivitelű 1 sebis 210es. Na meg nem 215 hanem 210/220 altipusú (legalábbis ami ide jött hozzánk) ez kb olyan lehet mint a magyar folklór 206 ami 207008. A 215 a "butitott" babettát jelölte.
Ha már erre jártam hagy javítsalak ki :) Jawa ideál adattábláján 6000 szokott lenni a mustangén a " 4 lovas"- on pedig 6500 Amúgy én is bronzpárti vagyok. Amúgy van hátránya, újként egyszerűbb beszerelni a tűgörgőst, főleg a kosarast ;)
Nincs olyan horpadt gyári úszó amit szétforraszzva ne lehetne szépen kiegyengetni. Amelyiken látszik hogy munkája során beleér a karbiházba azt a könnyebb súrlódás miatt még fel is szoktam polírozni. Ez viszont az én nyílt titkom. :)
Nem a gyűrűt kellene cserélned, azok méretpontossága álltalában jó, a dugattyún lévő gyűrű hornyokat szokták utángyárott dugattyúknál nagyobbra készíteni, és így a gyűrű a dugattyú hírtelen irányváltoztatásakor ( alsó és felső holtpotban ) a nagyobb hézag miatt a horony alsó és felső részéhez "csapódik " , ettől van a csattogó hang. Ha szerencséd van egy másik dugattyúval halkabb lesz, de az is lehet hogy még csúnyább hangja lesz.
Pont az a bajom, hogy ennyi energiát és mostanra elég sok pénzt beleöltem, akkor szeretném ha szépen működne. De itt nálunk 1db motoros bolt van, ahová hiába mennék holnap másik gyűrűért ugyan ilyet kapnék.
Honnan tudnék jó minőségű gyűrűket rendelni ? Nincs bevált helyetek ?
Így már én is jártam, hogy frissen fúrt hengerszett zirgett zörgött, rondább hangja volt, mint felújítás előtt. Ha a gyűrű lazán illszkedik a dugattyú horonyba akkor hallható ilyen hang mint a tiéden. Azon kívül hogy zavaró akárcsak a zörgő kuplung, semmi jelentősége. Ha szerencséd van, akkor idővel, ahogy a hornyok fel telnek égéstermékkel, akkor halkabb lesz.
Mivel a Dellortók és sok más porlasztó úszója műanyagból van, megtaláltam azt a műanyagot, amivel helyettesíteni lehetne a Jikov fém úszóját. Ugyanis a legtöbb problémát, az úszó sérülése okozza. A módszert is kigondoltam hogy hogyan lehetne ráforrasztani a műanyag úszót az eredeti tartó karra. A műanyag úszót és a forrasztható réz alkatrészt már megcsináltam, de mivel nincs gyári sérült úszóm, nem tudom kivitelezni használható formában. Ehhez kérnék segítséget.
Köszönöm gáláns felajánlásod, bár különös gondjaim nincsenek a Jikov 2912 essel azért kíváncsian várom. Épp most olvastam, hogy az úszó gramm súlya befolyásolja a fúvókázást bizonyos tipusoknál.
Azt hiszem találtam megoldást arra hogy hogyan lehetne felújítani a Jikov úszóját, úgy hogy az eredeti gyári méretek megmaradjanak. Csak eredeti gyári úszóról lenne szó. Ha érdekel, szívesen elárulom Neked a titkot.
Működik a rendszer de már eljárt felette az idő. Ha egy bronz persely elmegy egy jó olajjal évekig akkor a tűgörgő évtizedekig. A mai világban már csak a veteránoknál van létjogosultsága. Én minőségi görgős kosarat használok, (jasil, prox) de én osztom is a motorjaimat a 125 kilómmal. Mindenki másként jár el, nyilván a céljainak megfelelően!
Tehát te maradnál a tűgörgőnél,igen mindkettőnek van előnye és hátránya is.
Nekem egyedül a 350-es Jawa nál volt brozpersely,meg voltam vele elégedve,1:40-es keverékkel jártam és semmi extra olaj.
1:30-as keverékkel és egy jobb fajta fullszintetikus olajjal szerintem más a helyzet.
Nem tudom amiket most lehet kapni brozperselyeket van e benne olajhorony (mintha egy nagy menetemelkedésű halvány menet lenne),azzal könnyebben be jutna az olaj plussz mint a simsonon a hajtókar meg van fúrva.
Kicseréltem a gyűrűket, 40.75 méretűt vettem, ezeket reszeltem be 0.2 hézagra. Továbbá a tűgörgő kosarat cseréltem bronzperselyre, amit a hajtókarba jó szoros illesztéssel nyomtam be, majd a furatot dörzsáraztam a csapszegnek.
A gyűrűk minősége okozhat ilyen hangot ? Lehet hogy valami kínai gyűrűk vannak itt nálunk a boltba. A mofaker-nél a " német minőségű " gyűrűkkel van valakinek tapasztalata ??
10-11 hónap állás után Ma előtoltam Fatime lányunk 207es Babettáját a pincéből.. Még az akkori keverékkel van feltöltve..
La tisztogattam, olajszintet néztem, keverék útját ellenőriztem eljut-e a karbiig..
Ötödik rúgásra beindult..
Fatime leült a lépcsőre onnan nézte a beindítást .Szegény elsírta magát,hogy Ő nem használhatja betegsége miatt.
Mentem vele egy laza 10 kilométert .. a nyolcadik kilométer környékén bele- bele pufogott a kipofogóba majd leállt.
Le bontottam a takaró lemezeket.. Üzemanyagot ellenőriztem.. Majd az alaplapra néztem rá.. Kilazultak a tartó csavarok és az előgyújtás elmászkált a helyéről...)
Ideiglenes előgyújtás beállítás ,majd csavarok meghúzása után indult is egyből.. SZépen hazahozott. Itthon gyertyaképet néztem .. Szerintem nagyon szép őzike barna..
Be állítottam az előgyújtást és be toltam a nyári szállásra többi közé..
Jelenleg Öt Babetta áll a szálláson .. Mind Jikovval szerelt és ha nem mindegyik a legtökéletesebb is DE üzemképesek..
Alacsony fordulaton jó a bronz, mozdony, gőzhajó, gőzgép. Viszont magasabb fordulaton már nem elég neki a hagyományos kenés. Talán ezért is váltották le a tűgörgőre. Bár én tiszteletben tartom mindenki döntését még ha nem is értek vele egyet 100%ban.
Valahol hibádzik a 215ös Babettáról az ismereted ,, Vagy ÉN nem értelmezem jól az általad írtakat..
- A 215ös Babettában NINCS váltóműolaj.
- A nagy bordás rá van hegesztve a lánckerék tengelyre ezért abban nem lehet "lemezpofa"./könnyűpofa/
A kormányon levő fék-gáz és egyéb kapcsolókról leírtak szerint szerintem Dominó fékkarosak . Amennyiben lehetséges tennél fel képet a blokk bal oldaláról . Különös tekintettel a nagy bordás megoldására.
Már volt alkalmam egyszer-kétszer személyesen is találkozni Kupi Mesterrel, ezért kijelentem, hogy az általad felemlített negatív jelzők nem illenek rá!!! Ő valóban egy nagyon segítőkész Babettás kollégánk!!! Szerintem kevered valakivel.
Nos, szerintem az ilyesmit már csak azért sem igazán reklámozzák, mert ha valaki veszi magának a fáradtságot,
és leül a gép elé minden megtalál a Babetták, MZ-k, és Simsonok karburátorának beállításáról. Attól a pillanattól,
már csak két dologra van szüksége:
1. Józan paraszti ész
2. A cselekvés útján szerzett tapasztalat.
Az a jó ezekben a karburátor problémákban, hogy ha az utángyártott nem stimmel ott van mintának a
"valaha jó gyári" így ha hasonlóra reszeled, és görbíted az úszót jó lesz, vagy olyan mint az.
Ennek előfeltétele hogy úgy bánj velük mint a hímes tojással. Ha nem jó a benzinszint, akkor meg tudod nézni, hogy
a gyárihoz képest hol állsz én a Jikov karburátoromhoz azon kívül, hogy kipucoltam, nem nyúltam már 5 éve.
És a NET-en néztem meg, hogy mit hová állítsak. Ezzel biztosan elindul. Ezután jön a "Személyre szabás"
na ehhez kellett egy tanár (Az Öregem - régóta motorozik, ezeken nőtt fel) aki megmutatja, hogy is néz ki:
1. Levegőcsavar: Nyélgázon pörgeted a motort, majd elkezded tekerni a levegőcsavart lassan, ahol a legmagasabb a motor fordulata, ott állj meg.
2. Alapjárat: Mivel a Babettán, és minden más motoron kötelező a világítás felkapcsolt világítás mellett. úgy állítod, hogy stabil legyen.
Mindezt üzemmeleg motor mellett.
Itt volt aki írta, hogy felment a benzinszint majd túlfolyott. Az úszó fennakadás tipikus esete. Az úszót nem csak függőben, Hanem vízszintben is állítjuk.
BOCSÁNATOT KÉREK MINDENKITŐL! Akit ezzel fárasztok, de ezzel pusztán arra kívántam rámutatni, hogy aki veszi a fáradtságot,
a régi karburátorral és kellő mennyiségű szenvedéssel elérheti céljait. ráadásul lehet hogy még többet ki tud hozni a gépből ha jól beállítja,
a Jikov karburátorral, mint a Deltoroval. Szerintem az utóbbit azért dobták a piacra, mert elegük lett abból, hogy a "Szakszervízekben" dolgozó emberek lusták,
vagy tanulók így a rossz beállítás miatt túl sokat panaszkodtak a vásárlók.
UI: oltocsaba: Szerintem ha meg kérted volna hogy magyarázza el neked, hogy mit miért és hová állít
- bár nem ismerem ezt az embert, szerintem ha szerelés közben nem biztos is - de elmondta volna.