Új vagyok, itt a Babi fórumon, de egy ideje màr azért olvasagtom. Kora tavasszal fogtam neki nagyobb rössel egy 207-es talpra àllìtàsàhoz/alakìtgatãsàhoz, mire minden összeállt úgyahogy, beköszöntött a rossz idő. Motor nem széria, de nem is restaurãlàs volt a célom. 17 évesen kaptam a gépet bãtyàmtól, aztàn elvàltak útjaink, de most újra az enyém, s szerintem màr az is marad. Lànckerék témàban: elfér a Z15-ös is, de ennek felszerelése nem egyszerű, ha fent van màr elforog szépen.
Szerintem még éppen, de már a 13-as lánckerék berakása sem egyszerű. A lánckereket lánc nélkül sem lehet feltenni, mert beleér a blokk peremébe. Teszek fel egy képet, amin látszik a gyújtás mellett lévő félkör ív. http://www.pcbonto.hu/portal/static/upload_apro/2012-01-04/337668_orig3.jpg Nekem ott már reszelni kellett, hogy bemenjen.
A nyáron estem át ezen a dolgon, már nem kapni 13-as lánckereket sehol sem. Egy 210-esre való 13-asből és egy gyári 12-esből esztergáltattam, heggesztettem össze egyet, az eredmény: 45km/h végsebesség, egy kicsivel lassabb gyorsulással. Ha nem vagy túl nehéz, és van erő bőven a gépben, akkor hajrá.
Nekem volt 13-as, de már felrakni sem volt zökkenőmentes. Síkvidéken, meg szélcsendben jó, de megérzi a legkisebb emelkedőt is. Alig érezhető a végsebesség különbség, sokkal több a hátránya mint az előnye, 14-es már el sem férne szerintem, meg erőtlenné tenné a gépet. Én maradok a gyári áttételnél, a 12-esnél.
Szeretnék kérdezni Tőled valamit. Te úgy-e csináltál már a Babettádra LED-es világítást. Az érdekelne hogy mindhárom világító tekercset használtad hozzá, vagy kevesebbet. Az is érdekelne hogy hány W-os tekercset használtál. Később majd megírom hogy miért érdekel.
13-nál vége a dalnak. 14-est már csak csinálni lehet, van is itt olyan aki megcsinálta. A 13-asból több mint érdemes spájzolni, eléggé kezd kikopni a kereskedelmi forgalomból.
Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy a 207-es Babettához mekkora lánckerekeket lehet kapni előre. Jelenleg 12-es van rajta, szerintem bőven elbírna nagyobbat is mert erő bőven van benne, meg egy kicsit akkor növekedne is a sebességem :)
A törvények alkotásához és betartásához nem nyugati bérek kellenek hanem nyugati mentalitás és nyugati fegyelem!
Angliában ha nincs érvényes biztosításod helyben elkobozzák a járműved és ha nem fizeted ki a 200 fontos bírságot és a tárolási díjat 30 nap után kivétel nélkül bezúznak minden járművet életkorra , típusra, állapotra való tekintet nélkül.
Nálunk meg a taxisokkal sem bírják a rendet betartatni, 20 figyelmeztetés, 10 bírság, 12 év pereskedés és minden marad a régiben. Ha elkoboznák a járművüket akár a cigicsempészekét fél év alatt rend lenne!
Mondjuk, nyugati szabályokhoz, nyugati bérek is kellenének, különben ellehetetlenedünk előbb utóbb. Mondjuk én nem is igazán ismerem azokat a szabályokat. A 125 ös "kismotor" és a40-45 el előzö elektromos "kerékpár" néha nekem is csípi a szemem.
Ha a tányéros izzó a babettába való hivatalos pilács, akkor minden más szabálytalan. Ha azt a kis félkör lapátkát kiveszed hogy máshogy világítson az úgyszintén Tucika.
Azért a mostani zsaruk már nem azok a műanyag nyakkendős tudatlanok akik 30 -40 éve uralták a közrendet.
Ha nézed van ott köztük egy nyakkendős fazon is, gondolom ő már ír olvas önerőből.
Egy avatott szakember azonnal kiszúrja a motor hangjából és tulajdonságaiból ha drehzahlbegrenzung van rászerelve. Aztán néha elég egy pillantás a hengerre és már ott is a válasz a kérdésre.
Mint ebben az esetben is azonnal tudták, hogy melyik motornál kell szimatolni!
A Mopedmetálok sorozatán nyűgöztek le a motoros zsaruk tudásukkal felkészültségükkel. Gondolom ők azért már más generáció.
Babettával előírtnál nagyobb sebességgel már az is megbukna akinek 14-es lánckereke van. A teljesítménypadon meg a soklevegős sokbenzines reszelt motorok térnének el a gyári értékeknél. A fényszóró által kibocsátott a gyáritól eltérő kévék miatt nem lenne legális, se a led, a H4, a HS1 nem úgy világítanak tompítottat ha már így szóbakerültek ezek a dolgok. A hátsó led is csak a foncsortükröt világítja, abba is bele lehet kötni. Menjenek mérőpadra a tuning hetven köbcentisek, meg azok a nagymotorok amiken még a leszerelt rendszámtábla helye és nyoma is ott van. Mi sebességben, fékerőben, teljesítményben és világításban pont a sor végén kullogunk, de az a babettás aki az ötvenes motorok szigorúbb ellenőrzését várja, az ezáltal maga alatt is vágja a fát. Mert a szűz gyári Babetta az közöttünk elég ritka dolog.