Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2016.05.25 0 0 143374

Pedig ott voltam!

fejben.

Előzmény: miko? (143373)
miko? Creative Commons License 2016.05.24 0 0 143373

Nem láttalak Sanyikám a Börzsönyben!

Előzmény: Törölt nick (143372)
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.24 0 0 143372

ha valaki keres polini matricàt szóljon tudok adni!

cst b207 Creative Commons License 2016.05.24 0 0 143371

Szia LacoP21.

 

Off témában küldtem neked e-mailt.

Ha van időd kukkants már rá légyszíves.

 

Üdv mindenkinek.

dani9228 Creative Commons License 2016.05.24 0 0 143370

Hello. Én ezt találtam http://www.yuh-chern.com/KP1503A.pdf . Én MC34063-mat szoktam használni, esetleg egy tekercset sorba kötni a generátorral, és magasabb fordulatszámon feszültség fog esni rajta. De az is megoldás lehet, hogy az IC meghajt egy FET-et ami kibírja a nagyobb feszültséget is, és a szabályzó IC tápágába kötni egy stab IC-t.

Előzmény: Törölt nick (143368)
BLaaszloo Creative Commons License 2016.05.24 0 0 143369

Otthon rákeresek, most dunakeszin állok egy falétrán. Hó,széĺ nincs

bold... :))))))

Előzmény: Törölt nick (143368)
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.24 0 0 143368

Ha valaki esetleg megtalálja a Neten, vagy tuggya:

a PWM IC típusa: SL1503, az "Abszolute Maximum Ratings" érdekelne az adatlapjáról.

Előzmény: Törölt nick (143366)
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.24 -1 0 143367

Igyekeztem Drága Zolikám, hehohogy szégyent vajjjak :-)

Előzmény: miko? (143354)
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.24 -1 0 143366

Igazad lehet Lacikám.

OK, akkor menjünk bele egy pöppet. A szétszedett példányban a két teljesítmény FET és a PWM IC kotlott meg.
Ez két dolgot jelent(het). A FET -ek hőre futottak meg, amit a 12V -ot meghaladó betáp okoz, ez nem kérdés.

Sokkal érdekesebb, h a PWM IC -t viszont sztem az egyenirányított tápon meglevő tüskék teszik tönkre. Ezek (mármint a fesz. túl-lövések) a generátor keltette fesz. velejárói és a Babettáinkon motoronként más és más, de minden motoron ott vannak. Kialakulásukban fontos szerepe van többek között a hozzávezetéseknél jelenlevő szórt kapacitásoknak. Szerencsés esetben ezek a nagy csúcsokat teljesen le is vehetik, de elegendő pl. ha a vezeték üzem közben elmozdulva más helyzetet vesz fel és máris megjelennek. (Majd a Corleone is visszavesz a "BOLD" betűtípusából...:-)
Ez a fenti két ok indokolja, hogy 12V -os szabályozott táp lenne az ideális. Most a robogó fesz. szabályzók között keresgélek, mert nem akarom feltalálni a spanyol viaszt.

Vmi olcsó és könnyen beszerezhető példány kéne - amelyik megfelel Nekünk.

Előzmény: BLaaszloo (143356)
BLaaszloo Creative Commons License 2016.05.24 -1 0 143365

Sztem a hátsó ledet tartsd meg, egy Hs1 vagy egy H4 elsővel jó pár lesznek.

Előzmény: 53zsiga (143363)
Bundás86 Creative Commons License 2016.05.24 0 1 143364

Tegnap voltam csapatni egy kicsit :) ... nem tudom miért, de ez egy jó kép lett :D

53zsiga Creative Commons License 2016.05.24 0 0 143363

Igen nagyon úgy néz ki, hogy bekajáltuk ezt a 80 Vos terhelhetőséget. Volt egy olyan érzésem, hogy nem fogja bírni huzamosan ezért is gondolkodtam egy alternatív nappali menetfényben. Nagyon úgy néz ki a helyzet, hogy a tökéletes megoldás az akku beszerelése vagy egy jól szűrt stabil DC amit még a többi résztvevő is tolerál. Ha jót szeretnénk akkor feszültség szabályzó és akku és töltőrendszer is szükséges. Lehet, hogy van egy eladó led szettem?

BLaaszloo Creative Commons License 2016.05.24 0 0 143362

Nagyon köszönöm mindkettőtöknek a gyors infót.

Ezek után ki lehet zárni hogy túlmelegedés a gond.

Előzmény: Törölt nick (143361)
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.23 0 0 143361

a suliba tenyleg hamar beerek de van hogy egy oran at is megy folyamatosan gond nelkul.gretz kockaval van iranyitva.es minden bekotes gyari.bar ha elhasal,akkor vagy kicserelem vagy gyari megy bele.lehet a portugal lampaban nagyobb a legter.vagy jobb minosegu az izzom

Trabant-Babetta Creative Commons License 2016.05.23 0 0 143360

Üdv!

Bár a kérdés nem nekem szolt de ha nem bánod én is válaszolok mert nekem ugyanilyen égö van mint alább és teljes megelégedéssel müködik március vége óta. Azt hozzá teszem nappal nem használom városba csak városon kivüli utakon 28 fokba 2-3 órán át mentem vele folyamatosan és semmi gond! A lámpába van egy graetz kocka h milyen fajta most meg nem mondom fejböl , hátsó lámpa és a km óra égöje is 24 voltos 12-6 Voltost kikúrja egyböl!

Az összes világitó tekercs be van kötve !

További Jóestét!

Előzmény: BLaaszloo (143359)
BLaaszloo Creative Commons License 2016.05.23 0 0 143359

Igen a túrán beszélgettünk erről hogy valószínűleg a tiéd az első és az  utolsó működő darab

Az első kérdésem hogy egy használat alatt milyen hosszú ideig működik a motor és vele a világítás,  gondolom hamar beérsz a suliba. Második kérdés hogy neked az összes világítás tekercs be van kötve? Harmadik kérdésem, már nem emlékszem hogy nálad hogy volt megoldva az egyenirányítás. Hátha ki tudjuk skubizni hogy a többieknek miért pusztult el idő előtt.

 

Előzmény: Törölt nick (143357)
53zsiga Creative Commons License 2016.05.23 0 0 143358

Nem gondoltam, hogy a nem kicsi pingpong tudásodat a kórboncnoki ismereteid még felül is múlják.  :)))))  Gondoltam én erre az akkus mizériára és ezért nem kapkodtam el beépíteni a ledet. Mondjuk én a két test esetleges ütközésétől tartottam. Azért köszönöm örök Barátom az infókat.

Előzmény: Törölt nick (143353)
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.23 0 0 143357

Szep estet! a led temahoz szolnek, hogy a mai napig hasznalom teljes elegedettseggel es hiba nelkul.pedig minden napi hasznalat van. elso hatso lampam ledes. elegge regota uzemel mar.

BLaaszloo Creative Commons License 2016.05.23 0 0 143356

Szerintem nézz rá azokra a fetekre. Lehet hogy megfőttek mint a ledes fénycsövek esetében szokták. A ledek hűtve vannak, a fetek nem. Konstrukciós hiba. van egy feltételezésem miszerint eddig azért működtek a ledes elsőlámpák, mert a külső hőmérséklet is alacsony volt, és eddig senki nem nyüstölt ilyet melegben órákon át.   a hűtőborda egyszerűen abban a pici közegben képtelen leadni a hőt . ha lenne egy működőképes darabom valószínűleg ventilátoros hűtést alkalmaznék - hogy hogyan - egyelőre fingom nincs. :)   azt hiszem hogy ebben a felállásban a led csak akkor működik ha tél van és hordja a havat a szél.

 

Előzmény: Törölt nick (143353)
miko? Creative Commons License 2016.05.23 0 0 143355

:)))

Előzmény: aggtrabant (143352)
miko? Creative Commons License 2016.05.23 0 0 143354

Gyors voltál Tiborom, és alapos!

Előzmény: Törölt nick (143353)
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.23 0 0 143353

Barátaim,

 

Többen vásároltatok ledes izzót a különböző boltokból. miko? Zolitól kaptam egyet, amely tönkrement. Szétszedtem, hogy átnézzem: mi az oka a sorozatos meghibásodásoknak? Az alábbi képeken láthatjátok.

Tömören és velősen: ezek a kínából származó ledes izzók műszakilag korrekt módon kivitelezve, méretezett hűtő felülettel, tartós üzemre alkalmas alkatrészekkel szerelve kerülnek ki a gyárakból.

Mindez igaz: 12V -os, akkumulátoros környezet esetén.

Babettára nem. Sajnos rövid idő után tönkre fognak menni. Akinek még működik, annak a gyenge világítás-köre a szerencséje - de ez is csak roved ideig.

 

aggtrabant Creative Commons License 2016.05.23 0 0 143352

Egy régi film címe jutott eszembe: "Azok a csodálatos férfiak és az ő fura járgányaik"

Előzmény: miko? (143348)
PetiQP Creative Commons License 2016.05.23 0 0 143351

Akkor szereljem le a nagy tárcsát a gyújtással ellentétes oldalon? :) Oké, megpróbálom, hogy ott is valami rohadás van e.... 

Köszönöm egyelőre

Commandante93 Creative Commons License 2016.05.23 0 0 143350

Illetve féktisztító jobb volna, ha van.

Előzmény: Commandante93 (143349)
Commandante93 Creative Commons License 2016.05.23 0 0 143349

Szia! A főtengely másik oldalán az indítópofáknak és az indítódobnak is lehetne adni egy kis wd40-es kezelést nyugodtan. Én levenném a hengerfejet is, belenézni mi a helyzet a hengerben.

Előzmény: PetiQP (143346)
miko? Creative Commons License 2016.05.23 0 0 143348

tiger1342 Creative Commons License 2016.05.23 0 0 143347

Szimmering + indítópofa!

Előzmény: PetiQP (143346)
PetiQP Creative Commons License 2016.05.23 0 0 143346

Sziasztok. Egy 210-es jó állapotú Jawa-t használok, de most kaptam egy rokonunktól egy 207-est, a tyúkolból :)

Szóval fel szeretném újítgatni kicsit. De már az elején megakadtam, leszereltem a gyújtás burkolatát és víz folyt ki, eléggé meg is volt ragadva, de egy kis wd-40el befújtam a dolgokat, tekercseket (gondolom nem túl szakszerű de mindegy) és így kézzel átforgatható, viszont ha tekerem a pedált, csak mozgatja, mozgatja, de nem tekeri át. Gondoltam először azt nézem meg, hogy szikra legyen és utána foglalkoznék az üzemanyag rendszerrel. Mi lehet a gond? Hol kezdenétek, hogy pedál tekerésre forgassa a főtengelyt?

53zsiga Creative Commons License 2016.05.23 0 0 143345

ott igazából tetten érhető ez a jelenség. Motor a kellőnél nagyobb fordulaton forog egyesben, felvált kettőbe de oda meg nincs meg a kellő erő de a hátsó keréktől leadott nyomaték nem engedi még visszaváltani. Ha nem tudja magát a motor kiforogni érdekes dolgok történhetnek.  

Előzmény: Butcher88 (143344)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!