Hello. Én ezt találtam http://www.yuh-chern.com/KP1503A.pdf . Én MC34063-mat szoktam használni, esetleg egy tekercset sorba kötni a generátorral, és magasabb fordulatszámon feszültség fog esni rajta. De az is megoldás lehet, hogy az IC meghajt egy FET-et ami kibírja a nagyobb feszültséget is, és a szabályzó IC tápágába kötni egy stab IC-t.
OK, akkor menjünk bele egy pöppet. A szétszedett példányban a két teljesítmény FET és a PWM IC kotlott meg. Ez két dolgot jelent(het). A FET -ek hőre futottak meg, amit a 12V -ot meghaladó betáp okoz, ez nem kérdés.
Sokkal érdekesebb, h a PWM IC -t viszont sztem az egyenirányított tápon meglevő tüskék teszik tönkre. Ezek (mármint a fesz. túl-lövések) a generátor keltette fesz. velejárói és a Babettáinkon motoronként más és más, de minden motoron ott vannak. Kialakulásukban fontos szerepe van többek között a hozzávezetéseknél jelenlevő szórt kapacitásoknak. Szerencsés esetben ezek a nagy csúcsokat teljesen le is vehetik, de elegendő pl. ha a vezeték üzem közben elmozdulva más helyzetet vesz fel és máris megjelennek. (Majd a Corleone is visszavesz a "BOLD" betűtípusából...:-) Ez a fenti két ok indokolja, hogy 12V -os szabályozott táp lenne az ideális. Most a robogó fesz. szabályzók között keresgélek, mert nem akarom feltalálni a spanyol viaszt.
Vmi olcsó és könnyen beszerezhető példány kéne - amelyik megfelel Nekünk.
Igen nagyon úgy néz ki, hogy bekajáltuk ezt a 80 Vos terhelhetőséget. Volt egy olyan érzésem, hogy nem fogja bírni huzamosan ezért is gondolkodtam egy alternatív nappali menetfényben. Nagyon úgy néz ki a helyzet, hogy a tökéletes megoldás az akku beszerelése vagy egy jól szűrt stabil DC amit még a többi résztvevő is tolerál. Ha jót szeretnénk akkor feszültség szabályzó és akku és töltőrendszer is szükséges. Lehet, hogy van egy eladó led szettem?
a suliba tenyleg hamar beerek de van hogy egy oran at is megy folyamatosan gond nelkul.gretz kockaval van iranyitva.es minden bekotes gyari.bar ha elhasal,akkor vagy kicserelem vagy gyari megy bele.lehet a portugal lampaban nagyobb a legter.vagy jobb minosegu az izzom
Bár a kérdés nem nekem szolt de ha nem bánod én is válaszolok mert nekem ugyanilyen égö van mint alább és teljes megelégedéssel müködik március vége óta. Azt hozzá teszem nappal nem használom városba csak városon kivüli utakon 28 fokba 2-3 órán át mentem vele folyamatosan és semmi gond! A lámpába van egy graetz kocka h milyen fajta most meg nem mondom fejböl , hátsó lámpa és a km óra égöje is 24 voltos 12-6 Voltost kikúrja egyböl!
Igen a túrán beszélgettünk erről hogy valószínűleg a tiéd az első és az utolsó működő darab
Az első kérdésem hogy egy használat alatt milyen hosszú ideig működik a motor és vele a világítás, gondolom hamar beérsz a suliba. Második kérdés hogy neked az összes világítás tekercs be van kötve? Harmadik kérdésem, már nem emlékszem hogy nálad hogy volt megoldva az egyenirányítás. Hátha ki tudjuk skubizni hogy a többieknek miért pusztult el idő előtt.
Nem gondoltam, hogy a nem kicsi pingpong tudásodat a kórboncnoki ismereteid még felül is múlják. :))))) Gondoltam én erre az akkus mizériára és ezért nem kapkodtam el beépíteni a ledet. Mondjuk én a két test esetleges ütközésétől tartottam. Azért köszönöm örök Barátom az infókat.
Szep estet! a led temahoz szolnek, hogy a mai napig hasznalom teljes elegedettseggel es hiba nelkul.pedig minden napi hasznalat van. elso hatso lampam ledes. elegge regota uzemel mar.
Szerintem nézz rá azokra a fetekre. Lehet hogy megfőttek mint a ledes fénycsövek esetében szokták. A ledek hűtve vannak, a fetek nem. Konstrukciós hiba. van egy feltételezésem miszerint eddig azért működtek a ledes elsőlámpák, mert a külső hőmérséklet is alacsony volt, és eddig senki nem nyüstölt ilyet melegben órákon át. a hűtőborda egyszerűen abban a pici közegben képtelen leadni a hőt . ha lenne egy működőképes darabom valószínűleg ventilátoros hűtést alkalmaznék - hogy hogyan - egyelőre fingom nincs. :) azt hiszem hogy ebben a felállásban a led csak akkor működik ha tél van és hordja a havat a szél.
Többen vásároltatok ledes izzót a különböző boltokból. miko? Zolitól kaptam egyet, amely tönkrement. Szétszedtem, hogy átnézzem: mi az oka a sorozatos meghibásodásoknak? Az alábbi képeken láthatjátok.
Tömören és velősen: ezek a kínából származó ledes izzók műszakilag korrekt módon kivitelezve, méretezett hűtő felülettel, tartós üzemre alkalmas alkatrészekkel szerelve kerülnek ki a gyárakból.
Szia! A főtengely másik oldalán az indítópofáknak és az indítódobnak is lehetne adni egy kis wd40-es kezelést nyugodtan. Én levenném a hengerfejet is, belenézni mi a helyzet a hengerben.
Sziasztok. Egy 210-es jó állapotú Jawa-t használok, de most kaptam egy rokonunktól egy 207-est, a tyúkolból :)
Szóval fel szeretném újítgatni kicsit. De már az elején megakadtam, leszereltem a gyújtás burkolatát és víz folyt ki, eléggé meg is volt ragadva, de egy kis wd-40el befújtam a dolgokat, tekercseket (gondolom nem túl szakszerű de mindegy) és így kézzel átforgatható, viszont ha tekerem a pedált, csak mozgatja, mozgatja, de nem tekeri át. Gondoltam először azt nézem meg, hogy szikra legyen és utána foglalkoznék az üzemanyag rendszerrel. Mi lehet a gond? Hol kezdenétek, hogy pedál tekerésre forgassa a főtengelyt?
ott igazából tetten érhető ez a jelenség. Motor a kellőnél nagyobb fordulaton forog egyesben, felvált kettőbe de oda meg nincs meg a kellő erő de a hátsó keréktől leadott nyomaték nem engedi még visszaváltani. Ha nem tudja magát a motor kiforogni érdekes dolgok történhetnek.