Keresés

Részletes keresés

Csufi15 Creative Commons License 3 órája 0 0 174488

Ha jelen van az alaplap, akkor elméletileg jó helyen van a gyújtás időpont, ezzel be kellene indulnia.

Az alaplapon levő vonalat kell a váz bal sarkának éléhez igazítani, ha jól emlékszem.

 

Honnan tudod, hogy nincs igazi szikra, ha meg se forgatja (állításod szerint) rendesen a berúgórész a főtegelyt? Tedd oda az ujjad a gyertya meg a blokk közé, majd rájössz hogy van-e szikra. 

 

Ha szikra van és meg tudod forgatni a főtengelyt és nyomsz be egy kis benyát, akkor annak legalább egyet röffenni kell. Légszűrőt tedd rá. Ellenőrizd, hogy a karburátor szívócsöve és a blokk között van-e megfelelő tömítés.

Ne legyen túl olajos a keverék, ne szivasd túl a gépet. Gyertya ki, szellőztesd meg pár rúgással. 

Hidegen elméletileg szivató- gáz nélkül. Melegen, vagy ha túlszívattad, csont gázzal indítani.

 

Ellenőrizd a kompressziót: gyertya ki, ujjaddal befogod a gyertyanyílást és valaki megrúgja, érezni kell hogy az ujjad mellett kifúj . Cserélj gyertyát. Vedd le e gyetyapipát és a nélkül ellenőrizd a szikrát. Ha úgy van, akkor a pipa nem jó. Ha ott sincs, akkor vágj le max. 1 cm-t a gyújtókábelből és úgy próbáld meg.

 

Ellenőrizd a hogy az alaplapból kijövő testvezeték szorosan érintkezik-e a vázzal. Ellenőrizd, hogy a tirisztorra menő vezetékcsatlakozások tiszták-e és szorosan érintkeznek. Ellenőrizd, hogy a tirisztoron nincs-e hajszálrepedés, repedésen beázás. 

 

Ellenőrizd, hogy a leállítógomb nem testel-e le alaphelyzetben.

Ellenőrizd, hogy a tirisztorról a kondenzátorra menő vezetékek nincsenek-e felcserélve.

 

A kondenzátorral nem szokott gond lenni, de elméletileg azt is meg lehet mérni, hogy nincs-e szakadás benne.  Vegyél egy tirisztort cseréld ki. Nem egy nagy tétel, és ha mégsem az a hiba, akkor úgyis kell tartalékbe egy.

Ellenőrizd, hogy a kondenzátor tank felé néző pólusa nem ér-e neki a tanknak. 

 

 

 

Húzd szét a kipufogót a hollandernél, és úgy próbáld meg. Ha el van tömődve a kipufogó, akkor is nehezen indul.

 

Hengertalp tömítést ellenőrizd. Levégső esetben pedig főtengely szimmering csere, vagy két blokkfél közti tömítés cseréje.

 

A benzinszint elég kényes téma, de ha egyszer sikerül beállítani, akkor többet ne piszkád a szintet, csak a fúvókákat takarítsd. A szint nem fog elmenni magától sosem, hacsak nem lyukad ki az úszó, vagy a túszelep alá kosz kerül, vagy a tengely kikopik és emiatt oldalt billeni tud az úszó és nekiér az úszóház falának. 

 

 

Előzmény: Camel73 (174487)
Camel73 Creative Commons License 4 órája 0 0 174487

Köszönöm a válaszod. A 2 es dobot már rendbe tettem,megcsiszoltam a pofákat,kitöröltem a dobot,kicseréltem a szimeringet az átadja a forgást,nem csúszik meg. Az 1 es dobnál szegmensdobnál van probléma,ott csúszik én úgy figyeltem meg.

 

A lehúzóm a BB Motor web-es felületén vettem. Olyan is van,hogy nem jó a menetemelkedés? Nem tudom de kifordul belőle és csak kulccsal lehet belehajtani kézzel egyáltalán nem tudom és nem tudtam eddig egyszer se.Hol lehet venni valóban hozzá való lehúzót ami biztosan olyan menetemelkedésű?

 

Egyáltalán nem akar lejönni,pedig nemrég lett rárakva a szegmensdob.Rozsdásodás itt nincs az tuti. Éreztem én,hogy valami nem stimmel a menettel vagy a lehúzóval de takarítás után visszatettem káromra. Mert azt hittem majd le tudom húzni újra a lehúzóval ,mert először nem sok gonddal de akkor is keményen kulccsal behúzva levette.Vagy a szegmensdobot vettem rosszat a motorral vagy ahogy írod nem jó a lehúzó.

 

Gyújtásra térve:Minden esetben a vonalat kell összeállítani csak akkor van gyújtás? Mozdítani nem érdemes ha nem az igazi a szikra?  Ez még tirisztoros és trafós külön kivitelű.

 

Karburátort azt a oktatóvideók alapján állítottam be,nem tudom mennyire jó úgy. 

 

De nem akar indulni az biztos.

Előzmény: Csufi15 (174486)
Csufi15 Creative Commons License 5 órája 0 0 174486

Általában nem az indítópofa a hibás, hanem a 2-es sebesség bordáskerék belső része és a vele érintkező pofák olajosak. Ez a szimmering, vagy a csőtengely kis O gyűrűjének a tömítetlensége, illetve a váltóban a szintnél magasabb olajszint okozza.   Ez okoz indítási hibát. Ha azt zsírmentesre kitakarítod, a ferrodolt zsírtalanítod, leszárítod 180 as smirglivel finoman megcsiszolod. Megszünteted az olajosodás okát, utána fél fordulat rúgásra indulni fog.

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=169112865&t=9039109

 

 

Előzmény: Camel73 (174484)
Csufi15 Creative Commons License 5 órája 0 0 174485

Csavarlazító, WD40. Befújod, vársz, befújod. Csavarhúzóval alányúlsz kicsit feszíted  és nagyon finoman a szegmensdobot oldalról kalappáccsal megkocogtatod. Közben fordítasz a dobon és ezt többször megismétled.  Simán kúposan van csak rászorulva. Csak óvatosan a kocogtatással, mert ha vered elgörbül a főtengely.

Utána vagy feljavítod benne a menetet, vagy veszel egy másik dobot, vagy ha így lejön, akkor maradsz ennél a módszernél.

Az is lehet, hogy nem megfelelő menetemelkedésű lehúzód van, emiatt nem megy be, vagy cseszi el a menetet.

Előzmény: Camel73 (174484)
Camel73 Creative Commons License 26 órája 0 0 174484

Sziasztok.Megint újabb problémába ütköztem a Babetta 210-el.Inditópofát akartam cserélni mert nem akarja vinni a dobot a pofa,tuti kopott és akkor jött a bibi a szegmensdobban a menet rossz.A lehúzót kulccsal tudtam félig beletekerni majd próbáltam húzatni és csak kifordul a lehúzó,nem jön le. Ilyenkor mit tudok tenni? Az előző tulaj ezt nem mondta el nekem,hogy ez is rossz.   A lehúzóból természetesen teljesen ki van hajtva a csavarja ,nem attól nem megy bele.  Válaszokat előre is Köszönöm.

Csufi15 Creative Commons License 4 napja 0 0 174483

Hegesszétek vissza. Csak előtte a tankot öblítéstek át többször vízzel, illetve hegesztéskor   vagy keményforrasztáskor amennyire lehet, töltsétek fel vízzel. Szerintem így simán javítható. 

Előzmény: Deepmer (174482)
Deepmer Creative Commons License 4 napja 0 0 174482

Köszönöm a tanácsot működött is a csiszolás de sajnos más baj lett, ahogy mondani szokás a műtét sikeres a beteg meghalt.

Lecsiszoltam síkabbra, vissza tettem a csapot és láss csodát nem folyt. Ekkor én kis naiv gondoltam na akkor egy utolsót húzok rajta és mehet a helyére. Abban a pillanatban a tankból kiszakadt a csatlakozás és vége a mesének. (A rozsda nem kímél semmit)

Apró megjegyzés ez nem saját Babetta az enyém él és virul ezt hozták nekem hogy én értek hozzá csináljam meg. Hát most jól megcsináltam magamnak. 

 

Viszont a tanácsot köszönöm az működött hogy síkra csiszoljam 

Előzmény: Csufi15 (174481)
Csufi15 Creative Commons License 5 napja 0 0 174481

Ha tankba nyúló szűrőt nem cserélted, akkor lehet az is, hogy hajszálrepedt a szűrő alsó pereme, ami rátámaszkodik a  tömítésre. A tömítés hiába jó, ha a szűrőnek a hollanderre feltámaszkodó pereme repedt.

 

A tankba felnyúló szűrő is új? Ha igen , akkor valószínű,  hogy  tank felületére feltámaszkodó szűrő pereme és a tank között nem sík felületű a tank csonkja, a tömítés nem tudja kiegyenlíteni.  Ellenőrizni a csonk felületének "síkságát".  Ha nem sík, kiegyenlíteni a kövekezőképpen lehet: Tankot kiüríted, vízzel megtöltöd (hogy ne robbanjon be a keletkező szikrától) és reszelővel , kaszakővel, csiszolóvászonnal, egyenes felületet képezel. 

 

Vagy nem tudtad meghúzni eléggé, mert kicsit trükkös. A hollander két oldalán más -más irányú menet van. A tankra menő fele normál(jobb menetes) a csapot rögzítő pedig bal menetes.  Ha az elején koppra  beletekered a hollanderbe a csapot, akkor nem nem biztos hogy az elzáró csap kifelé nézéséhez meg tudod eléggé húzni a hollandert a tankra. 

Úgy kell csinálni, hogy a csap menetére 1/4-ig rátekered a hollandert, utána a csapot az elzáró résszel kifelé rögzítsd kézzel, vagy kombinátfogóval és úgy tekerd a tankra a hollandert. Akkor a tank felé is és a csap felé is egyszerre szorítja a tömítést és a csap elzáró része is jó felé fog nézni, nem kell utólag forgatni. Így nagyon erősen meg lehet szorítani a hollandert és természetesen az alatta levő tömítést is, ezután a tömítés miatt biztosan nem fog csöpögni. 

 

Fontos, hogy nem O gyűrűt, hanem lapos tömítést kell alkalmazni. Az O gyűrű befordul, nem tud felfeküdni a tank peremére.

 

Tegyél egy vékony tömítést a szűrő pereme és a csap közé, és egyet a szűrő pereme és a tank közé is.

 

Ha semelyik megoldás nem működik, akkor teflonszalagot kell jó vastagon csavarni a tankon levő menetre, és úgy feltenni.

 

 

Előzmény: Deepmer (174480)
Deepmer Creative Commons License 5 napja 0 0 174480

Sziasztok 

Jó rég voltam itt, és ismét a segítség kellene házi praktikák terén.

Új benzincsapot vettem (de a régivel is ugyan az a hiba) és ha felteszem a táncra akkor Csepreg, de nem a csap hanem ott ahol az anyát rá tekerem a tankra. Tömítés van benne szóval szerintem nem az a baj.

Én úgy mondom könnyezik, nem folyik hanem úgy egyet egyet csöppen és tisztán látszik, hogy a csap és a tank illesztések között.

Bármilyen ötletet szívesen fogadok

Előre is köszönöm 

4728ITI Creative Commons License 6 napja 0 0 174479

Te magad írtad le hogy honnan lehetne beszerezni. Ha annyira fontos Neked, menj ki érte. Én plexiből csináltam szélvédőt a Babettámra, azon kívül hogy jól nézett ki, nagyon hasznos volt. Esőben, téli hideg szél elől el lehetett bújni mögé.

Előzmény: Camel73 (174478)
Camel73 Creative Commons License 2025.03.11 0 0 174478

Tavaly októberben volt valami Szolnokon. De nem tudom,hogy pontosan mi. Börze vagy más nem tudom.

 

Ebben a Babetta  elülső maszkban a lámpához tudna valaki segíteni?

 

Köszönöm.

Előzmény: johncutter (174475)
4728ITI Creative Commons License 2025.03.10 0 0 174477

Szia!

Köszi hogy írtál, lementettem.

Előzmény: johncutter (174476)
johncutter Creative Commons License 2025.03.10 0 0 174476

Sziasztok!

Akinek van Indafotón képe, az lépjen át oda és mentse le, mert 2025. 03.31-én megszűnik a szolgáltatás, 1 klikk és lementi az összes képet.

johncutter Creative Commons License 2025.03.10 0 0 174475

Hali, Szolnokon már sok éve nincs veterán börze, Kecskemétre szoktam eljárni néha, ott ki lehet fogni egy-két jó cuccot.

Előzmény: Camel73 (174450)
Camel73 Creative Commons License 2025.03.07 0 0 174474

Köszönöm az információkat. Részletes választ adtál.

Előzmény: Csufi15 (174473)
Csufi15 Creative Commons License 2025.03.06 0 0 174473

Nem lehet a csőtengelyen könnyű ill. nehéz pofát cserélni. Más a csőtengely, más a rögzítő csap, meg még a vezérlő kilincsek (menesztő) is mások.

Kompletten tudsz csak cserélni, csőtengellyel  együtt.

 

Nekem van mindkét típusú bebettám. Hidd el simán jó a nehézpofa. Semmi gond vele. Fölösleges kiadás, és semmi értelme a változtatásnak, ugyanúgy megy és ugyanúgy vált mindkettő, fölfelé és lefelé is.   Most vetted, nem kell nekiállni értelmetlen kiadásokba beleverni magadat. Először menjen, aztán utána fülig érő szájjal hasíthatod a kilómétereket. Benzinre költsél, ne értelmetlen hülyeségre.

Inkább távtartót https://www.babetta-simson-nd.sk/eshop/vymedzovaci-kruzok--kvalita--1797.php szerezz a tömítés elé. A gumigyűrű mérete: 19X15 azt is cseréld, hogy ne olajososdjon a váltópofa.

Előzmény: Camel73 (174471)
Csufi15 Creative Commons License 2025.03.06 0 0 174472

Mielőtt felrakod a karburátort, ellenőrizd, hogy ha megnyitod a benzincsapot, akkor rendesen folyik-e a benya. Próbáld meg felfogni egy kis üvegbe, hogy ellenőrizni tudd, hogy nincs-e benne víz. Ugyanezt tartalékon is (fölfelé fordított csap). Ha van rá lehetőséged tegyél egy benzinszűrőt a tank és a karbi közé. Ha nem folyik rendesen, akkor vagy a tankban levő szűrő koszos, vagy a benzincsap gumibetétje (100 ft-os alkatrész) el van fordulva és nincs a lukon. 

Cseréje: A benzincsapon levő kis címkét leveszed, alatta levő csavart kicsavarod és már látod mi, hogy működik. Visszaszereléskor a csavarral tudod a nyitókar, csap szorosságát beállítani.

 

A csőtengelyhez a távtartó szükséges, mert az tartja a megfelelő helyen az O gyűrűt, és ad neki egy kis feszítést is. De ha enélkül is működik (nem ereszti át az olajat) akkor amíg nem szerzel be távtartó gyűrűt addig is használhatod.

 

A karburátor tömítést meg lehet csinálni, de nagyon macerás, mert olyan keskenynek kell lenni neki, hogy beleüljön a helyére. Ha van rá lehetőséged inkább vegyél, de egyből minimum 3-10 db-ot, hogy ne kelljen minden bontáskor újat beszerezni. Darabja kb 40-70 ft. Meg mivel nagyon vékony, akár szereléskor is könnyen sérül.

 

A váltóba jó az a motorolaj is, de tulajdonképpen 80w-90 hajtóműolaj az előírás. 80ml. 

Ne utántöltsél, inkább cseréld le az egészet. A blokk alján van a leeresztőcsavar, a blokk tetején pedig egy nagy csavar a beöntőnyílás.

 

Ha mégsem indul, ellenőrizni, hogy van-e szikra, illetve nedves-e a gyertya.  Ha netán nincs szikra és a karburátor leszedéséhez esetleg meglazítottad a kondenzátort (ha van), akkor előfordulhat olyan is, hogy a kondenzátornak az egyik pólusa nekiér a tank csonkjának és letestel, ezért nincs szikra. Ez tipikus hiba szokott lenni a kondenzátoros gépek összeszerelésésnél. Mindent át szoktak nézni, de mégsem veszik észre ,mert nagyon szar helyen van és nemigen lehet rálátni.

Ha egybetrafós van akkor nincs ilyen hibalehetőség.

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Camel73 (174470)
Camel73 Creative Commons License 2025.03.06 0 0 174471

Még annyit kérdeznék ,mivel új Babettás vagyok,hogy nehézpofa csőtengelyre tudok-e tenni könnyűpofát? Maradhat -e stiff ugyanaz csak kicserélni a pofát könnyűre. Youtube videókon úgy tűnik jobban kedvelik a Babettások. 

 

Meg még szeretnék rá első lámpaidomot.Ebben tudna valaki segíteni?

 

Erre gondolok. Nekem nincs bankkártyám én itt egyáltalán nem is tudnék rendelni.

 

https://www.babetta-simson-nd.sk/eshop/predna-maska-babetta-1621.php?fbclid=IwY2xjawER_yRleHRuA2FlbQIxMAABHZrJSzbSaT8yMTI8H7PUHoRqxGSCwPF2TQlDcRpjM8IqpA9bzps36TF5lA_aem_1TzcoWr2jeXS8n8fY4HX6Q

 

 

Köszönöm.

Camel73 Creative Commons License 2025.03.06 0 0 174470

A mai nap története.

 

1: A kormány kész 2 db 8-as anya és egy 6-os alátéttel megemelve oldalanként.Előre vitte szépen a fogantyúkat.Ezt akartam elérni. Pipa

 

2: Az oldal dekni levéve hátsó fék behúzásával a 2 -es dobja lazítva majd kivéve a nehézpofa. Sajnos  csak 2 db gumigyűrű van benne a 2 fém alátét az hiányzik. Olajos volt a dob belseje,megtöröltem szárazra ,majd finom csiszolóval a pofákat megcsiszoltam.

Aztán vissza a helyére pofa és a gumigyűrű alátét és fedlap meghúzás után 2. rúgásra beindult egy 3 mp -re majd leállt. Aztán nem tudtam megint berúgni. Ezt most hagytam így.

 

3: Karburátort levettem, a levegőszűrő felőli részen ahol a szívató csappantyú van,egy kis benzint láttam.

levettem az egész karburátort, kitakarítottam a fúvókákat,de sajnos nem raktam össze újra,mert karburátor tömítés is csak imitt amott volt egy pici darab.

 

Kérdésem,hogy vastag papírból lehet-e oda tömítést vágni vagy csak gyári anyag legyen? Vegyek újat?

Másik pedig a két kis alátét a nehézpofa tengelyéhez mennyire szükséges a gumigyűrűk mellé?

Harmadik a motort oldalra döntöttem és nem jelent meg a nívón az olaj. 10 W 40 Olaj jó bele? Ilyen van itthon valamennyi.

 

Köszönöm a válaszokat előre.

 

 

 

4728ITI Creative Commons License 2025.03.05 0 0 174469

Igen, az kell a biztosításhoz.

Nem hiszem el hogy gondot okoz egy hosszabb imbusz csavar beszerzése, bár szerintem nem lesz rá szükség. Ha majd megpróbálod, látni fogod pár alátét milyen változást hoz majd.

Előzmény: Camel73 (174467)
Camel73 Creative Commons License 2025.03.05 0 0 174468

Akkor kötök persze ha már simán indul bármikor és hadra fogható a moped.  Biztosítást kötök rá,mert jobb a nyugalom tényleg egy pár ezer ft ot kibír az ember és nem kell attól tartani mikor futok bele valami olyanba ami ˇˇgázˇˇ helyzet.

 

Köszönöm a hozzászólásokat.Segítségeket.

Előzmény: Csufi15 (174465)
Camel73 Creative Commons License 2025.03.05 0 0 174467

Köszönöm a jókívánságokat a Babettám mellé.Szóval akkor a 6 jegyű gépszám az jó a biztosításhoz?

 

A kormányom 4 csavarral van rögzítve igen,gondoltam én is alátétre csak a kérdés a most benne lévő imbuszfejű csavarok elég hosszúak lesznek-e.

Előzmény: 4728ITI (174464)
4728ITI Creative Commons License 2025.03.05 0 0 174466

Nem értek Veled egyet biztosítási ügyben. Pár ezer forint a biztosítás csupán, de ha betéved a faluba egy mercis és letöri a tükrét, az 100 ezer fölötti kiadás lesz. Én nem tudnék úgy motorra ülni hogy ne lenne biztosításom, mert nekem a nyugalmam fontosabb pár ezer forintnál.

Előzmény: Csufi15 (174465)
Csufi15 Creative Commons License 2025.03.04 0 0 174465

1:40 és akkor bőven van benne biztonsági tartalék. Ezek a bejáratást követően 1:50-es keverékkel mennek, tűgörgős a dugattyú csapszeg.

 

A sztender meg általában el van görbülve, vagy el van repedve, meg kell hegeszteni. Ez attól van, hogy sztenderdre állítva fel szoktak rá ülni és úgy tekerik be. Ha lábon van a gép és fel van hajtva a szender, akkor húzd meg kézzel erőteljesen felfelé a végét és  így vissza lehet görbíteni az eredeti helyzetbe. Venni nem érdemes, mert kb 6-8 rugó.

 

Biztosítást meg akkor köss, ha már működik. Bármikor csinálhatsz egy adásvételi szerződést, akár családon belül is, főleg, ha előtte nem is volt biztosítva. A biztosító nem foglalkozik a segédmotorok biztosítási folyamatosságával, mint a kocsiknál. Tudják, hogy egy-egy gép 5- 10 év állás után kerül elő a sufniból. NETRISKEN kiválasztod a legolcsóbb biztosítót, neten megkötöd és már hasíthasz is legálisan vele. Ha meg csak a faluban nyomatod, meg a gáton horgászni akkor felejtős, inkább költsd benyára.

Előzmény: Camel73 (174463)
4728ITI Creative Commons License 2025.03.04 0 0 174464

"Adásvételire a gépszám került rá sajnos."

Jól csináltátok, mert az a motor egyedi azonosítója. Amire te gondolsz, az a motor típus azonosítója, ami minden ilyen motoron azonos. Mivel a biztosítást csak és kizárólag erre a motorra kötötted ahhoz egyedi azonosító kell. Az meg a gépszám.

 

"Vannak apróbb hibái de az enyém most már ez a lényeg."

Ez a legfontosabb, mert már van amin dolgozhatsz. Kívánom hogy egy szép motort sikerüljön összehoznod, amivel meg leszel elégedve.

 

Ha olyan a kormányod, amit én is láttam, ami 4 csavarral van rögzítve, akkor a hátsó két csavar alá tegyél annyi alátétet, ami megfelel Neked a jó álláshoz.

 

Előzmény: Camel73 (174463)
Camel73 Creative Commons License 2025.03.04 0 0 174463

Köszönöm a hozzászólásokat.Megnéztem a videókat de még nem volt rá olyan alkalmas pillanatom,hogy belefogjak a szerelésbe  sajnos.Köszönöm a gratulációt is,hogy sikerült megszereznem egy ilyen kis mopedet.Örülök,hogy megvan a többit meg az én stílusomra alakítom ami nem jó vagy nem tetszik.

 

Hozzá fogok amikor úgy alakul és belenézek mi lehet a hiba. Láttam olyan videót,hogy csak egy kis alátétet javasolnak a kis kulcshoz tenni nem nagy alátétet ami a videóban van.Javasolják az olaj szint csökkentését ha magas. Meglátom.

 

Sajnos a letámasztóm is siralmas teljesen oldalra dől a motor ha rá állítom annyira el van hajolva vagy kopva a támasz bal oldali része. Még nem is néztem mennyi egy ilyen.Meg kilométer óra spirál is el van törve ,nem mér.  

 

Vannak apróbb hibái de az enyém most már ez a lényeg. 

 

Még annyit kérdeznék,hogy a vázszámot ami kell a biztosítónak az nem a gépszám ugye hanem a hosszabb szám az? 210 stb és még annyira nem is néztem de betűjel is van benne? Adásvételire a gépszám került rá sajnos.

 

Mennyi tagúnak kell lennie a számnak? 1985 -ös Babettáról van szó.

 

1:30  hoz keveréket keverjek bele azt szereti?

 

Meg volna a kormány kérdés. Fixen van hegesztve a kormány a rögzítőlemezhez és kicsit hátrafelé van döntve az ülés irányába. Nekem ez nagyon nem jó állás,sokkal előrébb szeretném dönteni úgy lenne nekem kényelmes. Mit tudok én ezzel variálni,hogy dönthető lehessen?   

 

 

Köszönöm a segítő mondatokat minden fórumtársnak.  Jó időt és széles utat mindenkinek!!!

 

Csufi15 Creative Commons License 2025.03.04 0 0 174462

 

 

Szedd szét. A csőtengelyt, ami a váltópofákat tartja, az első (szegmensdob) kivétele nélkül simán ki tudod venni. Ehhez csak a nagybordás keréken levő fedelet szedd le így: https://www.youtube.com/watch?v=R297qsF0OWI

Ezt nézd meg feltétlenül:  https://www.youtube.com/watch?v=fA7DBf9szQk 

 

A bodáskerékben levő pofák megcsúszásának több oka is lehet:

  1. olajos a bordáskerék belső felülete
  2. olajos a ferrodol
  3. kopott a ferrodol
  4. kopott a pofát vezérlő nagy menesztő (kilincs)
  5. kopott a pofán a menesztővel érintkező rész
  6. kopott a csőtengelyt tömítő gumigyűrű
  7. kopott a bordástengelyben levő szimmering

 

Az olajososdás megszüntetése: A bordáskerék belső felét zsírtalanítsd és finoman csiszold meg. A váltópofán levő ferrodolt is zsírtalanítsd szárítsd meg és nagyon finoman csiszold fel. Erre nagyon figyelj, mert könnyen el tudod csiszolni és akkor nem indul be. Ha ezt megcsinálod, akkor elméletileg fél pedálfordulatra indulni kell neki, legalábbis nem fog elcsúszni a bordáskerékben a válópofa.

Ha mégis, akkor a következő trükköt vesd be ideiglenesen: A váltópofa és a bordástengely belső felülete közé tegyél be egy vékony csík 120-as csiszolópapírt  és úgy indítsd be. i

Ellenőrizd a válóolaj szintjét, ne legyen magas, mert akkor be tud folyni a szimmeringen és a  csőtengelyen keresztül a bordástengelybe.

 

Ha ismét elolajosodik, akkor:

Cseréld ki a csőtengelyen levő kis gumigyűrűt (ez megakadályozza az olaj bejutását).

Cseréld ki a bordástengely feléd néző felületén a szimmeringet. Ez minden különösebb gond nélkül cserélhető.

 

Jelezz vissza mire jutottál. Remélem menni fog.

 

 

Előzmény: Camel73 (174459)
LacoP21 Creative Commons License 2025.03.03 0 0 174461

Szia!

 

Könnyű, vagy nehézpofás?

 

Olajos-e a dob, belül? A nagybordásban van egy szimering.

 

Van-e ilyened?: https://smartmotor.hu/spd/2100000114276/Lendkerek-lehuzo-szerszam-Babetta-210-134-Stella-2?gad_source=1&gclid=CjwKCAiAw5W-BhAhEiwApv4goH62QC0vASKgEzQiexh-TUg2hz54CuPtNWyU0cYAqlF-LlJpc9eovhoCsZMQAvD_BwE

 

Lehúzó nélkül nehéz levenni a kuplungot. Mondjuk a csőtengelyt, rajta a 2-es pofákkal ki lehet húzni, úgy, h. a kupplung fentmarad.

Előzmény: Camel73 (174459)
4728ITI Creative Commons License 2025.03.03 0 0 174460

Szia!

Gondoltam hogy nálam jobban hozzáértők jelentkezni fognak. Én már nagyon régen szereltem ilyent, csak emlékezetből próbálok segíteni.

Először is gratulálok a szerzeményedhez.

Szedd szét mindenképpen, mert csak úgy látod miért nem tapadnak be a pofák. Több oka is lehet. Pl: erős a rugó, az utángyártott pofák ferodoljai nincsenek becsiszolva, ezért nem teljes felületen érintkeznek a dobbal. Lehet olaj is, mint írod. Remélem sikerül megjavítanod, mert itt a jó idő, lehet motorozni.

Előzmény: Camel73 (174459)
Camel73 Creative Commons License 2025.03.02 0 0 174459

Sziasztok. Sikerült vásárolnom egy 210 es Babettát végre. De van vele annyi,hogy indításkor a 2 es dobban a pofák csak csúsznak nem tapadnak be és nem tudom beindítani.Szétszedjem és kitöröljem a dobot vagy mivel lehet ezen javítani.Állítólag újak a pofák benne.  Köszönöm.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!