Itt a fórumon korában már téma volt ez. Senki nem tudta megmondani hogy mi okozza ezt, a tekercsek teljesítményének megemelkedését. Nem tekercset kell lekötni, hanem az izzó teljesítményét növelni. 25W-os izzót kell előre betenni, ami lehet 12V-os is, de akkor hátra is 12V-os kell. Műszerrel meg lehet mérni hogy pontosan mekkora a tekercsek teljesítménye, ahhoz kell igazítani az izzók teljesítményét.
Aztán van a ledes világítás, amivel sokkal nagyobb a fény. Többen megcsinálták már.
Babetta 210-en nagyon gyenge a világítás(belevaló égővel)meg mértem a 3. világítótekercs végén fordulaton 4,2-4,3v van ,volt egy alaplapon,átraktam arról mind a három tekercset ugyanaz,nem értem mi a baj,inkább az szokott lenni hogy kiveri az égőket?🤔
Sok Jikov porlasztóval volt dolgom, sokáig használtam is. A kényes pontjuk az úszó. Fontos hogy ne akadjon sehol sem. A benzinszint beállítása a legfontosabb. Egyáltalán nem nehéz, többen is tettek fel róla képet. Persze az is fontos hogy a fúvókák méretei is eredetiek legyenek és a tömítések is kifogástalanok legyenek. Meleg motornál be kell állítani az alapjárati levegőt, valamint az alapjárati fordulatot. Ha az rendben van, a motor nem áll le, a kerék nem forog. Gázadásra azonnal reagál.
Sok sikert kívánok hogy sikerüljön a jó beállítás.
Ne tedd, mert szenvedni fogsz. A szívatót arra találták ki hogy a hideg motor, a dús keverék hatására, könnyen induljon. Minden jól beállított porlasztónál ez működik. Ahol mégsem, ott nem a szívatóval van gond, hanem a porlasztó beállításával.
Túl is tudod szivatni. Ha folyamatosan rajt hagyod a szivatót, de nem indul el a gép, akkor már a sokadik szivatós kísérletre TÚLSZÍVJA magát. Ekkor érdemes gyertyát kivenni, átszellőzteni pár fordulattal a hengert és utána akár szivató nélkül, gáz nélkül, vagy csontgázzal indítani.
Hidegen szivató, gázráhúzás nélkül. A szivatónak (folytószelep) 2 fokozata van. A szivatót ha benyomod, és nem húzod a gázt , akkor a folytószelep tejlesen zárt helyzetben marad (elzárod a levegőt, teljes szivató), benzinben dús lesz a keverék. Ha 1/3-ig húzod a gázt , a folytószelep félig zárt helyzetbe kerül (félig szivató). Ha tökig húzod a gázt, akkor a folytószelep már nem zárja el a szívótorkot, (megszűnik a szivató).
Ezért, ha hidegen indítani akarod, akkor benyomott szivató közben nem szabad gázt húzni, mert azzal automaikusan kikapcsolod a szivatót. Amikor beindul, 5-10 mp után ráhúzhatod a gázt, először finoman, aztán csutkára. Így tudod folyamatosan, egyenletesen kikapcsolni a szivatót.
Meleg motor, meg ha nem indul, akkor általában az a helyzet, hogy feldúsul az üzemanyag a hengerben. Hogy "visszaállítsuk" a hengerben az ideális benzin levegő keverési arányt ezért nem nyomjuk be a szivatót, viszont csutkára húzott gázzal (max levegő) kell indítani.
Köszönöm a részletes leírást. Néha néha betapad az índító pofa és akkor meg lehet látni a szikra jelenlétét. Cseréltem gyertyát is persze. Láttam szikrát vele. Hidegen akkor ne szívassam sose?
A szegmensdobot kicsit körbe kocogtattam (nagyot nem mertem ütni) de sikertelen. nem jött le a dob. Lehúzó kifordul.Tiszta szívás.Megvannak hozzá az új pofák tűgörgős cuccok és nem tudom levenni. Én nem tudom milyen lehúzók ezek de van kettő és egyik sem jó. Csak a szegmensdobra gondolok.
Mióta megvettem a motort csak javítom de még nem motoroztam vele.
Ha jelen van az alaplap, akkor elméletileg jó helyen van a gyújtás időpont, ezzel be kellene indulnia.
Az alaplapon levő vonalat kell a váz bal sarkának éléhez igazítani, ha jól emlékszem.
Honnan tudod, hogy nincs igazi szikra, ha meg se forgatja (állításod szerint) rendesen a berúgórész a főtegelyt? Tedd oda az ujjad a gyertya meg a blokk közé, majd rájössz hogy van-e szikra.
Ha szikra van és meg tudod forgatni a főtengelyt és nyomsz be egy kis benyát, akkor annak legalább egyet röffenni kell. Légszűrőt tedd rá. Ellenőrizd, hogy a karburátor szívócsöve és a blokk között van-e megfelelő tömítés.
Ne legyen túl olajos a keverék, ne szivasd túl a gépet. Gyertya ki, szellőztesd meg pár rúgással.
Hidegen elméletileg szivató- gáz nélkül. Melegen, vagy ha túlszívattad, csont gázzal indítani.
Ellenőrizd a kompressziót: gyertya ki, ujjaddal befogod a gyertyanyílást és valaki megrúgja, érezni kell hogy az ujjad mellett kifúj . Cserélj gyertyát. Vedd le e gyetyapipát és a nélkül ellenőrizd a szikrát. Ha úgy van, akkor a pipa nem jó. Ha ott sincs, akkor vágj le max. 1 cm-t a gyújtókábelből és úgy próbáld meg.
Ellenőrizd a hogy az alaplapból kijövő testvezeték szorosan érintkezik-e a vázzal. Ellenőrizd, hogy a tirisztorra menő vezetékcsatlakozások tiszták-e és szorosan érintkeznek. Ellenőrizd, hogy a tirisztoron nincs-e hajszálrepedés, repedésen beázás.
Ellenőrizd, hogy a leállítógomb nem testel-e le alaphelyzetben.
Ellenőrizd, hogy a tirisztorról a kondenzátorra menő vezetékek nincsenek-e felcserélve.
A kondenzátorral nem szokott gond lenni, de elméletileg azt is meg lehet mérni, hogy nincs-e szakadás benne. Vegyél egy tirisztort cseréld ki. Nem egy nagy tétel, és ha mégsem az a hiba, akkor úgyis kell tartalékbe egy.
Ellenőrizd, hogy a kondenzátor tank felé néző pólusa nem ér-e neki a tanknak.
Húzd szét a kipufogót a hollandernél, és úgy próbáld meg. Ha el van tömődve a kipufogó, akkor is nehezen indul.
Hengertalp tömítést ellenőrizd. Levégső esetben pedig főtengely szimmering csere, vagy két blokkfél közti tömítés cseréje.
A benzinszint elég kényes téma, de ha egyszer sikerül beállítani, akkor többet ne piszkád a szintet, csak a fúvókákat takarítsd. A szint nem fog elmenni magától sosem, hacsak nem lyukad ki az úszó, vagy a túszelep alá kosz kerül, vagy a tengely kikopik és emiatt oldalt billeni tud az úszó és nekiér az úszóház falának.
Köszönöm a válaszod. A 2 es dobot már rendbe tettem,megcsiszoltam a pofákat,kitöröltem a dobot,kicseréltem a szimeringet az átadja a forgást,nem csúszik meg. Az 1 es dobnál szegmensdobnál van probléma,ott csúszik én úgy figyeltem meg.
A lehúzóm a BB Motor web-es felületén vettem. Olyan is van,hogy nem jó a menetemelkedés? Nem tudom de kifordul belőle és csak kulccsal lehet belehajtani kézzel egyáltalán nem tudom és nem tudtam eddig egyszer se.Hol lehet venni valóban hozzá való lehúzót ami biztosan olyan menetemelkedésű?
Egyáltalán nem akar lejönni,pedig nemrég lett rárakva a szegmensdob.Rozsdásodás itt nincs az tuti. Éreztem én,hogy valami nem stimmel a menettel vagy a lehúzóval de takarítás után visszatettem káromra. Mert azt hittem majd le tudom húzni újra a lehúzóval ,mert először nem sok gonddal de akkor is keményen kulccsal behúzva levette.Vagy a szegmensdobot vettem rosszat a motorral vagy ahogy írod nem jó a lehúzó.
Gyújtásra térve:Minden esetben a vonalat kell összeállítani csak akkor van gyújtás? Mozdítani nem érdemes ha nem az igazi a szikra? Ez még tirisztoros és trafós külön kivitelű.
Karburátort azt a oktatóvideók alapján állítottam be,nem tudom mennyire jó úgy.
Általában nem az indítópofa a hibás, hanem a 2-es sebesség bordáskerék belső része és a vele érintkező pofák olajosak. Ez a szimmering, vagy a csőtengely kis O gyűrűjének a tömítetlensége, illetve a váltóban a szintnél magasabb olajszint okozza. Ez okoz indítási hibát. Ha azt zsírmentesre kitakarítod, a ferrodolt zsírtalanítod, leszárítod 180 as smirglivel finoman megcsiszolod. Megszünteted az olajosodás okát, utána fél fordulat rúgásra indulni fog.
Csavarlazító, WD40. Befújod, vársz, befújod. Csavarhúzóval alányúlsz kicsit feszíted és nagyon finoman a szegmensdobot oldalról kalappáccsal megkocogtatod. Közben fordítasz a dobon és ezt többször megismétled. Simán kúposan van csak rászorulva. Csak óvatosan a kocogtatással, mert ha vered elgörbül a főtengely.
Utána vagy feljavítod benne a menetet, vagy veszel egy másik dobot, vagy ha így lejön, akkor maradsz ennél a módszernél.
Az is lehet, hogy nem megfelelő menetemelkedésű lehúzód van, emiatt nem megy be, vagy cseszi el a menetet.
Sziasztok.Megint újabb problémába ütköztem a Babetta 210-el.Inditópofát akartam cserélni mert nem akarja vinni a dobot a pofa,tuti kopott és akkor jött a bibi a szegmensdobban a menet rossz.A lehúzót kulccsal tudtam félig beletekerni majd próbáltam húzatni és csak kifordul a lehúzó,nem jön le. Ilyenkor mit tudok tenni? Az előző tulaj ezt nem mondta el nekem,hogy ez is rossz. A lehúzóból természetesen teljesen ki van hajtva a csavarja ,nem attól nem megy bele. Válaszokat előre is Köszönöm.
Hegesszétek vissza. Csak előtte a tankot öblítéstek át többször vízzel, illetve hegesztéskor vagy keményforrasztáskor amennyire lehet, töltsétek fel vízzel. Szerintem így simán javítható.
Köszönöm a tanácsot működött is a csiszolás de sajnos más baj lett, ahogy mondani szokás a műtét sikeres a beteg meghalt.
Lecsiszoltam síkabbra, vissza tettem a csapot és láss csodát nem folyt. Ekkor én kis naiv gondoltam na akkor egy utolsót húzok rajta és mehet a helyére. Abban a pillanatban a tankból kiszakadt a csatlakozás és vége a mesének. (A rozsda nem kímél semmit)
Apró megjegyzés ez nem saját Babetta az enyém él és virul ezt hozták nekem hogy én értek hozzá csináljam meg. Hát most jól megcsináltam magamnak.
Viszont a tanácsot köszönöm az működött hogy síkra csiszoljam
Ha tankba nyúló szűrőt nem cserélted, akkor lehet az is, hogy hajszálrepedt a szűrő alsó pereme, ami rátámaszkodik a tömítésre. A tömítés hiába jó, ha a szűrőnek a hollanderre feltámaszkodó pereme repedt.
A tankba felnyúló szűrő is új? Ha igen , akkor valószínű, hogy tank felületére feltámaszkodó szűrő pereme és a tank között nem sík felületű a tank csonkja, a tömítés nem tudja kiegyenlíteni. Ellenőrizni a csonk felületének "síkságát". Ha nem sík, kiegyenlíteni a kövekezőképpen lehet: Tankot kiüríted, vízzel megtöltöd (hogy ne robbanjon be a keletkező szikrától) és reszelővel , kaszakővel, csiszolóvászonnal, egyenes felületet képezel.
Vagy nem tudtad meghúzni eléggé, mert kicsit trükkös. A hollander két oldalán más -más irányú menet van. A tankra menő fele normál(jobb menetes) a csapot rögzítő pedig bal menetes. Ha az elején koppra beletekered a hollanderbe a csapot, akkor nem nem biztos hogy az elzáró csap kifelé nézéséhez meg tudod eléggé húzni a hollandert a tankra.
Úgy kell csinálni, hogy a csap menetére 1/4-ig rátekered a hollandert, utána a csapot az elzáró résszel kifelé rögzítsd kézzel, vagy kombinátfogóval és úgy tekerd a tankra a hollandert. Akkor a tank felé is és a csap felé is egyszerre szorítja a tömítést és a csap elzáró része is jó felé fog nézni, nem kell utólag forgatni. Így nagyon erősen meg lehet szorítani a hollandert és természetesen az alatta levő tömítést is, ezután a tömítés miatt biztosan nem fog csöpögni.
Fontos, hogy nem O gyűrűt, hanem lapos tömítést kell alkalmazni. Az O gyűrű befordul, nem tud felfeküdni a tank peremére.
Tegyél egy vékony tömítést a szűrő pereme és a csap közé, és egyet a szűrő pereme és a tank közé is.
Ha semelyik megoldás nem működik, akkor teflonszalagot kell jó vastagon csavarni a tankon levő menetre, és úgy feltenni.
Jó rég voltam itt, és ismét a segítség kellene házi praktikák terén.
Új benzincsapot vettem (de a régivel is ugyan az a hiba) és ha felteszem a táncra akkor Csepreg, de nem a csap hanem ott ahol az anyát rá tekerem a tankra. Tömítés van benne szóval szerintem nem az a baj.
Én úgy mondom könnyezik, nem folyik hanem úgy egyet egyet csöppen és tisztán látszik, hogy a csap és a tank illesztések között.
Te magad írtad le hogy honnan lehetne beszerezni. Ha annyira fontos Neked, menj ki érte. Én plexiből csináltam szélvédőt a Babettámra, azon kívül hogy jól nézett ki, nagyon hasznos volt. Esőben, téli hideg szél elől el lehetett bújni mögé.
Nem lehet a csőtengelyen könnyű ill. nehéz pofát cserélni. Más a csőtengely, más a rögzítő csap, meg még a vezérlő kilincsek (menesztő) is mások.
Kompletten tudsz csak cserélni, csőtengellyel együtt.
Nekem van mindkét típusú bebettám. Hidd el simán jó a nehézpofa. Semmi gond vele. Fölösleges kiadás, és semmi értelme a változtatásnak, ugyanúgy megy és ugyanúgy vált mindkettő, fölfelé és lefelé is. Most vetted, nem kell nekiállni értelmetlen kiadásokba beleverni magadat. Először menjen, aztán utána fülig érő szájjal hasíthatod a kilómétereket. Benzinre költsél, ne értelmetlen hülyeségre.