Keresés

Részletes keresés

430 322 Creative Commons License 2017.09.06 0 0 2571

Öröm és boldogság: futópróbán a 2002-es! :)

430 322 Creative Commons License 2017.09.03 0 0 2570

Esetleg, de annyira nem tartottam fontosnak, hogy értesítve legyek.

Előzmény: benbe (2569)
benbe Creative Commons License 2017.09.03 0 3 2569

Bocsáss meg a kérdésért, de ha nincs időd az internetet böngészni, akkor hogy szeretted volna, hogy értesítsünk? Dísztáviratban?

Előzmény: 430 322 (2562)
emká48 Creative Commons License 2017.09.03 0 1 2568

Elnézést kérek az erősen pejoratív megszólításért.

 

A két üzemképes gép ténye valóban igaz, sőt a siklás miatt volt egy olyan fél nap, amikor csak egy volt. Sajnos ez van. De most megnyertük a "lotto ötöst". Ez már nagyon kellett.

 

Előzmény: 430 322 (2566)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2017.09.02 0 1 2567

Ezt nem tudnád magánúton megbeszélni emká48-cal?

Előzmény: 430 322 (2566)
430 322 Creative Commons License 2017.09.02 -1 0 2566

Köszönöm a megszólítást Kedves Mindent tudó Barátom!

 

A hét elején bizony még csak két működőképes gép volt, nagyon jól tudom, estig voltak bent a fiúk.

Előzmény: emká48 (2565)
emká48 Creative Commons License 2017.09.02 0 4 2565

Kedves Bőbeszédű Barátom!

 

Három hadrafogható gép van, mert a műhelyes Kollégák két napon át estig bent maradtak, hogy legyen. És a 2002-es is össze van már félig rakva.

 

Egyébként nem titok, álljon akkor itt a jelenlegi vontatójármű helyzet:

- Mk 45 2001 járműjavítói nagyjavításra vár

- 2002 ventilátorhajtás hiba, összeszerelés alatt

- 2003, 4, 5 üzemképes

- 2006 légsűrítő javításra vár

- ABamot sebességváltó javításon

- 490 039 járműjavítóban

- 490 056 elsősorban kanyarbeálló javításra vár

- GV 303 üzemképes

- GV 3788 kölcsönben

- PVG 203 motorja felújítva, üzemképes, de a kuplungbowden cserére vár

- kézihajtány üzemképes

 

 

Előzmény: 430 322 (2564)
430 322 Creative Commons License 2017.08.31 -2 0 2564

A 2002-es is alkatrészre vár, szerintem csak két hadra fogható gép van jelenleg, nem tudom, hogy lesz így a szombati, családi nap.

 

Bár már a múlt, említsük meg, reggel az MK45 2004, a 206-os számú váltón reggel siklott, ezzel elzárva a fűtőházi "kijáratot". Jóllehet úgy volt, ma technikai okok miatt nem közlekedik a kisvasút, kb. fél 2-kor csak fel ment az első vonat.

Előzmény: emká48 (2563)
emká48 Creative Commons License 2017.08.31 0 2 2563

Légsűrítő javításra vár, addig is - mivel randa - le lesz festve.

Előzmény: 430 322 (2562)
430 322 Creative Commons License 2017.08.30 -1 0 2562

Nincs mindig időm az internetet böngészni.

 

Amit viszont nem láttam a neten hosszú keresés után sem, az Mk45 2006 új fényezést kap, a csiszolással lassan végeznek.

Előzmény: benbe (2561)
benbe Creative Commons License 2017.08.28 0 0 2561

Kb mindenki tudta, tele volt vele az internet.

Előzmény: 430 322 (2557)
emká48 Creative Commons License 2017.08.28 0 0 2560

Nem kell ezt reklámozni. Az úttörő ott segít, ahol tud. Ennyi. :)

Előzmény: 430 322 (2559)
430 322 Creative Commons License 2017.08.28 0 0 2559

Ezt eddig is tudtam, csak furcsáltam, nem kapott nagy dobra verést.

 

Az elszállítás pillanatairól tudtam lőni pár képet, akit érdekel, annak eltudom küldeni privátban.

Előzmény: emká48 (2558)
emká48 Creative Commons License 2017.08.28 0 2 2558

Nincs jelentősége. Rövid időre kölcsönkapták, hogy a "Kiscenk" gépük üzemképtelenségéből adódó alkatrészhiány miatt ne kelljen üzemszünetet elrendelni Nagycenken. Az hibás alkatrész gyógyítása után a 3788 jön vissza Hűvösvölgybe.

Előzmény: 430 322 (2557)
430 322 Creative Commons License 2017.08.10 0 0 2557

Annak már nincs is hírértéke, hogy Hűvösvölgyből elszállításra került Nagycenkre a C50 3788, vagy ennyire sikerült titokban tartani a kisvasúti-társadalom előtt?

Pályaőr Creative Commons License 2017.08.09 0 0 2556



Lesz ebből mozdony, mondom én. 
Szakirodalom mindenkinek: http://vasutgepeszet.hu/wp-content/uploads/2013/04/201301_04-11_vegl.pdf
Jó munkát minden építőnek, neked is, emká48 !

Előzmény: emká48 (2555)
emká48 Creative Commons License 2017.08.05 0 1 2555

Dízelmotor: csak alkalmanként és kis terhelésű vonatokkal fogunk közlekedni vele.

Hajtómű: svéd precíz technika, teljesen automata, a szétszerelés igen pozitív képet nyújtott.

A vezérléssel több baj volt anno, ezt orvosoltuk.

Előzmény: Pályaőr (2550)
erdőszéli Creative Commons License 2017.07.28 0 0 2554

az mti-ben tudod megvásárolni.

Előzmény: Remete mh. (2551)
Pályaőr Creative Commons License 2017.07.27 0 0 2553
Előzmény: Remete mh. (2551)
Remete mh. Creative Commons License 2017.07.27 0 1 2552

Csanádpalotai GV jelenti, hogy 1948-ban a PACSIRTA mozdonyt a budai hegyekben épülő Úttörővasút építéséhez elszállították.

 

A masina:

benzin motoros vontató, 20 LE

1928. Orenstein & Koppel 2956 gysz.

1928.XI.10. Műtanrendőri próba Csanádpalota-Nagykirályhegyes uradalmi vonalon

Remete mh. Creative Commons License 2017.07.27 0 0 2551

Ezt a fényképfelvétel keresném normális méretben.

 

Nem, nincs a FORTEPAN honlapon

 

 

A csabai Weitzer kölcsönvonat van rajta (MÁV D281,001 és MÁV Cx 501-502).

Pályaőr Creative Commons License 2017.07.27 0 0 2550

 erdőszéli ezt írta egyszer:

 

mk49: gyakorlatilag az mk48-os hathengeres motorjából kifejlesztett 12 hengeres motor... nem vált be, a teljesítménye kevés volt. egy baromi bonyolult hidraulikus hajtást építettek bele, ezzel is sok baj volt. a mávnak akkoriban két nagy teljesítményű gépet igénylő vonala volt, a gyermekvasút és sárospatak. a gépeknek itt kellett volna helytállniuk, de: nem így lett.

Előzmény: alkotasu (2549)
alkotasu Creative Commons License 2017.07.27 0 0 2549

Ha jól emlékszem, a típussal annakidején sok gond volt, gyakoriak voltak a meghibásodások. A felújítás során sikerül ezeket kiküszöbölni? Egyáltalán kiküszöbölhető, vagy annyira típusspecifikus a dolog, hogy gyakorlatilag nem lehetséges, és csak a kisebb terhelés (ritkább használat) miatt várható a ritkább fekve maradás?

Előzmény: 430 322 (2545)
Pályaőr Creative Commons License 2017.07.25 0 0 2548

A nyár... egyszer véget ér, a művezetőnek jobbulást. (A mozdonynak is...)

Előzmény: emká48 (2547)
emká48 Creative Commons License 2017.07.23 0 2 2547

Az érintett szakműhelyek egyikében a nyári leállás, a másikban a művezető lábtörése hátráltatja a munkát. De eljő az idő hamarosan!!!

Előzmény: Pályaőr (2546)
Pályaőr Creative Commons License 2017.07.08 0 0 2546

Adja Isten, úgy legyen...

Előzmény: 430 322 (2545)
430 322 Creative Commons License 2017.07.08 0 0 2545

Állítólag már idén megmozdul önerejéből.

Előzmény: Pályaőr (2544)
Pályaőr Creative Commons License 2017.07.08 0 0 2544

Jövőre lehet abból valami, vagy nem még?

Előzmény: emká48 (2543)
emká48 Creative Commons License 2017.07.07 0 3 2543

2010. ősze óta tart a felújítás, eddig összesen több, mint 1.500 önkéntes munkaórát ráfordítva. Ezen kívül több vállalat támogatta munkájával az ügyet. Jelenleg folyik a fődarabok (hajtásrendszer, futómű, segédüzem) szakműhelyi javítása. Ha ez elkészül, akkor kezdődik az összeszerelés. A Hűvösvölgyben maradt részek készültsge kb. 90%.

Előzmény: Pályaőr (2542)
Pályaőr Creative Commons License 2017.06.28 0 0 2542

Hát az messze, ha még a szocializmusban lennénk, úgy mondanák, hogy több ötéves terven átível. A Kisvasutakon valaki fölvetette, hogy állítólag új motor kell bele; jött a válasz, hogy az M 38-ban van olyan, de azzal mi a helyzet, most azonban C50, aki járatos a vasúti kérdésekben, azt írja, hogy marad a motor, nem lesz motorcsere.

Műszerekre emlékszem még, hogy hiányoznak, mert még amíg ki volt állítva, sokat kiloptak, tovább nem tudom, mi szükséges még a felújításhoz.

Előzmény: SÜNÖCSKe (2541)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!