Valamikor talán 1 - 1,5 évvel ezelőtt én is láttam egy TV műsor felvételét ( videó a You Tube on) ami ezekről, vagy hasonló estekről szólt. Évek óta , általában a nyári, őszi útjaink Ausztrián keresztül vezetnek, egy most 18 éves Ford Transittal , ( ha akarnak biztos találnak rajta amibe bele lehet kötni ). Én csak arra gondolok, hogy ezek az esetek az Ausztrián áthaladó magyar autók számához képest biztos kis számúak, amik alkalmasak a nézettség növelésére. Persze, ha valaki tényleg beleesik a kisszámú esetbe, akkor az elbeszélések alapján elég sokba kerül. Bevallom mióta láttam a videót azóta bennem is van egy kis "félsz", de még nem tapasztaltam, még soha nem állítottak meg. Valószínű, hogy ezek a vegzálások inkább az autópályákon fordulnak elő. Nem ezért, de általában este szoktunk elindulni , gondolom éjjel nem fordulnak elő ilyen estek.
Nem hiszem, hogy ha vannak ilyen estek akkor azok általánosak és gyakoriak lennének. ( valahol olvastam, hogy az tény, hogy Ausztriában szigorúbbak az autók vizsgáztatási szabályai).
Nyilván alapból senki sem előítéletes mert az csúnya dolog :-) de te is meg tudsz különböztetni egy anya+apa+2 gyerek , csomagok , jellegzetes attitűdök (tabletezés, fényképezgetés, evés-ivás :-) utazóautót egy mondjuk melózni átjáró ember autójától (egyedül van benne, stb..) - az autónepper tréleres vontatmányáról nem is beszélve :-)
Sokszor az autó is utal erre - ez nálam fokozottan igaz, az egész kérdés innen indult! Adott egy veteránkorú de nem OT-s verda , ami a konzumidióta felfogás szerint bontóban kellene legyen - nyilván olyanok szerint akik autóskártya-szinten értenek az autókhoz de kb. egy csavart nem cseréltek még rajta ki.... namármost ez az autó jó eséllyel még akkor is menni fog amikor az övék a szemeteskukában lesz - és ezt nem vakhitre alapozom, a váltó és a motor belső alkatrészei kivételével az utóbbi 10 évben fokozatosan MINDEN ki lett belőle szerelve és újra összerakva, mindezt egyszeri kétkezi építészként én csináltam ha kellett hetekig-hónapokig. Perverz módon a végére az lett, hogy rájöttem a belső dolgok után már egyáltalán nem érdekel az autónyalogatás nevű nemzeti sport, azaz a kaszni 95%-n a fényezés hibátlan, rozsda egyáltalán nincs - de karcok, lepattanások kb.hammerite-tal javítva vagy lökhárítón nemesítő harci sérülésnek meghagyva, tetőn mállik a lakk -amúgy garázsban áll, havonta egyszer vagy ha nagyon koszos lemosom kézi mosóban de max. ennyi.
Namost nem látok a fejekbe, voltunk már vele Horvátországban, Szerbián át Bulgáriában, Szlovénián át Olaszországban a szülőföldjén és senkinek nem csípte a szemét , egyébként egy hozzáértőnek mutatós és mára nagyon ritka olasz modell, útközben sok "élőujjas lájkot" kaptunk rá :-) - de tudom, hogy már vannak, - és főleg a németnyelvű területen - olyan beidegződések hogy jópofaság ide vagy oda az ilyen régi autóknak pusztulnia kell...Szóval annyit nem ér semmilyen látnivaló hogy az iratainkon túlmenően baXtassanak...
Egyébként ma a Totalcar-on jelent meg erről (autókitiltások külföldön) egy cikk, elsősorban a dízelek okán - de említik a régi benzineseket is.
Úgyhogy újabb kérdés: van valami oldal ahol meg lehet nézni hova-mivel nem lehet behajtani Ausztriában. Igazából arra is felkészültem hogy fuccs az egész, mivel Tirolba mennénk, autó benzines és EURO - Zéro :-)
Min csodálkozol? Több topikban szemetelsz,marhaságokat firkász,hogy foglalkozzanak veled. Flegmán,esetenként b.nkon válaszolsz. Majd megsértődsz és pár hónap múlva,új néven kezded elölről az egészet.
Nem kell megsértődni. Közöm meg annyi, hogy ez egy nyilvános fórum, ha posztolsz, akkor az nyilvános, bárki reagálhat rá.
Nem nagyon értem mit értesz a bankrendszer balkáni állapotán.
Ez van, a banki költségek relaítve magasak a fizetéshez képest. Oda kell figyelni, hogy milyen számlacsomagot választ az ember és lehet ezt is csökkenteni.
Nálunk magasak a banki költségek, nálatok meg a fodrász, kozmetikus, autószerelő, kőműves, stb a drága. Soroljam még?
Egyébként meg az utalásnál meg kell adni, hogy a banki költégeket ki állja. Be kell jelölni a kedvezményezettet, hátha nem veszi észre :)
Szerintem nem a hazámat minősítem, ha a bankrendszer balkáni állapotát kritizálkr. Amúgy meg mi közöd hozzá, hogy én mit írok? Ne aggódj, az utolsó volt, hogy valakivel itt szóbaállok...
Most komolyan! Mennyit költöttél akkor a nyaralásra? 2-300E Ft-ot? De ha csak 100 ezret, akkor is mennyi hozzá képest az a 3000 ft? A hócipőm aki ezért elkezd fórumokat bújni, meg regsztrálni, meg utalgatni (ami szintén pénzbe kerül) meg miegymás. Az idő amit elbaltázok erre, az többe kerül. Át kell utalni, oszt' jónapot.
1x nekem is volt ilyen utalásos foglalás, 15000Ft körül kellett utalni kb. 3000Ft tranzakciós illetéket fizettem 3 éve, kicsit morcos voltam (belföldre nem fizetek semmit). Nem értem miért nem veszik le a kártyáról, sokkal gyorsabb, egyszerűbb, arról nem is beszélve ha vissza kell esetleg utalni. Szerintem kérdezz rá paypal vagy más nem lehetséges e.
Szerintem a hazád? minősítgetését nem kellene ezen a fórumon erőltetni. Örülj, hogy neked bejött az élet a fényességes nyugaton.
Illetve külföldi utalásról van szó, aminek minden országban vannak banki költségei. Nálad is. Maximum a számlacsomag olyan, hogy ingyenessé teszi, de aki napi szinten nem bankol külföldre, annak biztos nincs ilyen.
Saját bankodból indított átutalással. Természetesen saját magad által, az internetbankból indítva. Persze, ha van a szállásnál lehetőség bankkártyás fizetésre, az a legolcsóbb.
Itt tudsz apartmanokat nézni, ikon jelzi, hogy melyikhez van kedvezménykártya. Érdemes ilyet foglalni, az egész völgyre ingyenes a busz vele, a kocsit elő sem kell venni. Két éve voltunk, a mi szállásunk nem hegyen, hanem Fulpmes központjában volt.
Köszi a tippeket megnézzük valamelyiket,az Arlberg alagút megkerülése mennyi plusz km és idő Magyarország felé?Gondolom úgy szebb helyeken lehet jönni,térképen nem tudom beállitani hogy kerülje ,lehetséges egyáltalán?merre?