Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ghosty9 Creative Commons License 2005.01.13 0 0 65
"ilyesmi nincs boxerről, V6ról, sorosról?"

http://auto.howstuffworks.com/engine5.htm
Előzmény: Azmo155 (64)
Azmo155 Creative Commons License 2005.01.13 0 0 64

cool

ilyesmi nincs boxerről, V6ról, sorosról?

Előzmény: Attiska (61)
Pityor Creative Commons License 2005.01.09 0 0 63
aha
whoa Creative Commons License 2004.06.17 0 0 62
szép csillagmotor :))))
Előzmény: Attiska (61)
Attiska Creative Commons License 2004.02.04 0 0 61
Tatra Creative Commons License 2004.01.27 0 0 60
Én is olvastam valami katonai könyvbe, szerintem harckocsimotor volt...
Előzmény: Zool (43)
Tatra Creative Commons License 2004.01.27 0 0 59
A Tátrának voltak ilyenjei, a múzeumukban láttam többet is, szerintem teherautóba, hajóba szánták, nem tudom széria lett-e belőle valaha...
Előzmény: Attiska (41)
Tatra Creative Commons License 2004.01.27 0 0 58
tcaoe

Tátrában csakis 8 hengeres V motor volt, vagy boxer 4, ill. a 20-as 30-as években 2 hengeres boxerek voltak, de ez utóbbiak elöl voltak beépítve és a hátsó kerekeket hajtották a csővázban futó kardántengelyen keresztül. Természetesen mind léghűtéses. Örülök, hogy valaki szóba hozta. :)))

Tatrafan

Előzmény: tcaoe (22)
TomQ4 Creative Commons License 2003.12.30 0 0 57
Úgy látom itt ciánoztak....
Képek ? Magyarázatok ?
rallyboy Creative Commons License 2002.04.01 0 0 56
,,,
bull Creative Commons License 2001.06.02 0 0 55
Ha már lóerőknél és motoroknál tartotok, bedobnék egy újabb, de idevágó dolgot a közösbe. Hamár lóerő? Legyen minél több, akár 15000 felett. Mindezt lehetőleg 1 motorból... s hogy ez miben? Hajó. Mondjuk, vontató-hajó. Viszonylag kicsik, de borzasztó erősek... van még valaki aki ennek a bolonja?
Attiska Creative Commons License 2001.05.29 0 0 54
Zool!

Valóban állat volt, de a megbízhatósága egyenlő volt a nullával. :)

Előzmény: Zool (53)
Zool Creative Commons License 2001.05.29 0 0 53
Ronda egy állat lehetett;) Ha jól tudom, volt 64 szelepes változata, ami valahol 480-500 LE körül tudott. Amikor a Cosworth DFV is csak 415 lóerőt adott le.(1968) Kár, hogy az 500 kg-os minimum helyett valami 690 kg volt az autó súlya, ami leginkább a mocinak köszönhető.
Előzmény: Attiska (52)
Attiska Creative Commons License 2001.05.29 0 0 52
IC!

Nem! A BRM-nek volt egy kiváló 1,5-ös V8-asa. Mikor az F1 szabályok módosultak (1,5 helyett 3 literes motorok), akkor fogta ezt a jó kis motort, lefektette, és kettőt összeépített belőle.

Előzmény: Inner Circle (50)
tcaoe Creative Commons License 2001.05.28 0 0 51
na, mar lassan mindenre szuletik valasz, ugyhogy nem torom magam:))

De majd megprobalok nemi jegyzetet szkennelni jovo heten, nekem is van minden ilyen istentelen dologrol adatom...:)

Inner Circle Creative Commons License 2001.05.28 0 0 50
"így két db 180 fokos V8 motorból lett a H16."

...hacsak nem két boxerből! :)) Kész élvezet ezt olvasgatni, képet nem tudtuk benyomni? Főleg a delta-motor az istentől elrugaszkodott, aztán ezeket milyen buli lehetett vezérelni... :))

Előzmény: Attiska (49)
Attiska Creative Commons License 2001.05.28 0 0 49
Zool!

A BRM az 1,5-ös V8-ból fejlesztette ki a H16-ot, de a hangersorokat lefektette, így két db 180 fokos V8 motorból lett a H16.

Előzmény: Zool (48)
Zool Creative Commons License 2001.05.28 0 0 48
Lehet hogy igazad van. Valószínűleg a BRM H16 kevert meg, amiről úgy tudtam, hogy 2 V8-asból gyúrták. Ezért gondoltam, hogy nem a hengerek szöge számít, hanem a főtengely-elrendezés.
Előzmény: Attiska (46)
Attiska Creative Commons License 2001.05.28 0 0 47
Meg a két-háromsoros csillagmotorok...
Előzmény: Attiska (46)
Attiska Creative Commons License 2001.05.28 0 0 46
Zool!

H motor volt például a Napier Sabre, amit a Hawker Typhoonba dobtak be. Két V-ből hogy lehet H? Nem két főtengelyes X-nek kéne lennie? Legalábbis én így tanultam. :)

A DB606 valóba problémás volt a hűtés miatt, de a DB610-ben ezeket már nagyjából megoldották.

Ezek voltak a szép idők...

Előzmény: Zool (43)
Zool Creative Commons License 2001.05.28 0 0 45
Igen, igen...csak gondoltam, maradok a betűknél. Olyan jól mutat a fél ABC, nem? X,H,W,I,delta...;) Az a Jumo se lehetett akármi...
Előzmény: Attiska (44)
Attiska Creative Commons License 2001.05.28 0 0 44
Zool!

Ja, az I motort, ellendugattyúsként ismerem. :) Ilyen motor volt a Jumo 207C hathengeres ellendugattyús dízel, amit a Blohm&Voss Bv222 repülőcsónakba építettek be.

Teljesen igazad van, ezek a motorok baromi nagy élményt tudnak jelenteni. :)

Előzmény: Zool (43)
Zool Creative Commons License 2001.05.28 0 0 43
Van egy csomó ilyen fura moci.

A delta motor voltaképpen három db összeforgatott 60 fokos V motor, ahol az egyes hengersorok felül találkoznak, és két dugattyú dolgozik egy égéstérről, ellendugattyús motorként, két külön főtengelyre. A képzeletbeli 3szög csúcsaiban vannak a főtengelyek. Elvetemült ötlet, talán hajókban, meg dízelmozdonyokban használhatták, azokban van elég hely.

Az X motor olyan mint a W, csak nem háron, hanem négy főtengely kerül egy csapra. A II. világháború óta nem tudok róla, hogy használtak volna ilyet akárhol is, akkor is inkább bombázórepülőkben fordult elő. Gyakorlatilag összeraktak két bevált V blokkot, így kétszeres teljesítmény (3-4000 LE) adódott, bár folyton hűtési problémák léptek fel, így nem terjedt el igazán.(DB-606, DB-610, RR Vulture)

A H motor lehet két V-ből is, az a lényeg, hogy két főtengely van benne. Igazából két V összeeszkábálva. A BRM F1-nél rakták autóba utoljára 1967-ben vagy '68-ban, de túl nehéz és megbízhatatlan lett, így hamar kukába került.

Szerintem érdekes még az I motor, ami két főtengellyel, és dugattyúpáronként egy-egy égéstérrel készült. Valami régi ruszki vontatóban használtak ilyet, asszem 2 ütemű volt, és 6/12 hengeres.

Bocs, ha hosszú voltam, de ezeket a szörnyeket nagyon szeretem.

Tomthumb Creative Commons License 2001.05.28 0 0 42
Itt valami nem jól van: minden csúcspontban egy, a szögfelező tengelyén mozgó henger? Mint egy háromhengeres csillagmotor? Máshogy nem bírom elképzelni.
Előzmény: Attiska (41)
Attiska Creative Commons License 2001.05.28 0 0 41
Quadcam:

H motor, két boxermotor egymásra építve, a főtengelyük párhuzamos.

Delta motor: A hengerek delta alakzatban helyezkednek el (háromszög motornak is hívják). Hogy ilyet hol használnak, azt nem tudom. :)

Előzmény: QuadCam (40)
QuadCam Creative Commons License 2001.05.28 0 0 40
Ejha, micsoda dolgokat emlehettek itt!
Most már kitárgyaltuk a V12 B12 dolgot, engem érdekelne a többi trükkös hengerelrendezés is! X nagyjából képben van, H, delta melyen? Tudorok meséljetek!
fastcar Creative Commons License 2001.05.27 0 0 39
Söt ez volt az elsö önhordó-karosszériájú autó, ráadásul 9 szériában építették és 20.000 körüli darabszámot ért meg!
Előzmény: Attiska (38)
Attiska Creative Commons License 2001.05.27 0 0 38
fastcar!

Lancia Lambda? :))) Hát igen, az olaszok... Ha az emlékezetem nem csal, ebben a típusban debütált a királytengelyes motor. :)))

Előzmény: fastcar (37)
fastcar Creative Commons License 2001.05.27 0 0 37
Azt nem tudom, hogy sorozatba is bekerült-e, mindenesetre a Lambdánál kísérleteztek vele, bár az igazi széria a kis-hengerszögü V-motor lett (á la VR világújdonság a konszernnél 1991 :)) )
Előzmény: Attiska (36)
Attiska Creative Commons License 2001.05.27 0 0 36
fastcar!

Igen? Mesélj erről légyszíves egy kicsit bővebben! Milyen kocsi volt ez, mert az X motornak egy kicsit nagy a helyigénye. :)

Előzmény: fastcar (35)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!