Keresés

Részletes keresés

etomcat Creative Commons License 3 órája 0 0 61649

Mivel az EU-ban csak a hegesztett kazán megengedett, azért az ősi jogon meglévő szegecselt kazánjaira mindenki úgy vigyáz, mint a hímes tojásra, mert nem lesz másik. Kerülik a két számjegyű kazán nyomásokat?

zárfényexpressz Creative Commons License 3 órája 0 0 61648

Ez az odaúton volt? Mert visszafele a gőzöst lehetett szinte csak hallani (szintén Dunakeszinél).

Előzmény: Izsó001 (61646)
fantal Creative Commons License 4 órája 0 0 61647

Szerintem éppen visszazárhatták a szabályzót, azért nem hallottad húzni a gépet

Előzmény: Izsó001 (61646)
Izsó001 Creative Commons License 4 órája 0 0 61646

Állítottam az ellenkezőjét? ;)

Az írtam, hogy mikor Dunakeszi állomás környékén járt a diesel rotyogását már messziről lehetett hallani, míg a gőzös elég csöndben szaladt. Nem vontatott, nem húzott maga után nagy füstfelhőt, ennyit tudtam megállapítani úgy, hogy közel (30m) ment el mellettem, de rá nem láttam, sajnos. :(

Előzmény: fantal (61645)
fantal Creative Commons License 4 órája 0 0 61645

Amikor indult Rákosrendezőről, és elhaladt a park vonalában, csutkára húzták a szabályzót, "ugatott"  a kémény... ez nehezen nevezhető alibizésnek.

Előzmény: Izsó001 (61642)
Izsó001 Creative Commons License 5 órája 0 0 61644

A 25-i pozsonyi menetre is megy a 17-es NoHAB, ha jól tudom.

Előzmény: Madrone (61643)
Madrone Creative Commons License 6 órája -1 0 61643

Köszi a hozzászólást!

 

Hát ez lehangoló. 

 

Sajnos, ezek szerint ők is átvették ezt a dízelezősdit.

 

Egyre inkább átmegy egy álságos színjátékba a gőzmozdonyozás. :(

Előzmény: Izsó001 (61642)
Izsó001 Creative Commons License 6 órája 0 0 61642

Üdv az Uraknak!

 

Bocsánat a hozzáfűzésért, de a hétvégi Albatros csak halkan szuszogott a vonat elején, míg a Pomeranc, vagy mi igencsak hangosan rotyogott szombaton délután Dunakeszinél. :(( Sajnos látni nem láttam, éppen az állomás melletti felüljáró felé közeledtünk és arra a furcsa hangjára figyeltem fel, szinte percekig bezengte a környéket. Ez pedig nem azt jelenti, hogy csak ott gurult volna magában. Sajnos. :(

Előzmény: Madrone (61641)
Madrone Creative Commons License 7 órája 0 1 61641

Szia!

 

Köszönöm válaszod.

 

Ha hidegen gurul a motoros gép a szerelvény végén, az úgy rendben van,.

 

Igaz a fényképeket így is lerontja, de még mindig jobb, mint amit az amerikai gőzös filmeken lehet látni, hogy 1 vagy több dízel rotyog a gőzmozdonyos vonatban. Szinte ritkaság az olyan felvétel, ahol önállóan vontat egy gőzös.

Pedig ott vannak a legnagyobb teljesítményű gőzgépek, jó állapotban is vannak, simán húzhatnák a vonatot dízel nélkül.

 

A gőzösözésben az az egyik legjobb dolog, hogy meg lehet csodálni a gőzgép hatalmas erejét.

 

Ezt teljesen lerontja, gyakorlatilag megsemmisíti a dízelgéppel való húzás-tolás.

 

Milyen jó volt az a német felvétel is, ahol óriási szénvonatot vitt 2 gőzös és micsoda hangja volt.

 

Nem is beszélve a kínai szénvonatos felvételekről. :)

 

Előzmény: davosbácsi (61638)
rm40 Creative Commons License 10 órája 0 0 61640

Köszönjük szépen!

Amúgy már 21:20-tól érdekes a CFR 324-esei miatt.

Előzmény: davosbácsi (61607)
Nydqist Creative Commons License 1 napja 0 0 61639

A Bardotka a tűzoltóvonat gépe volt.

Előzmény: Madrone (61622)
davosbácsi Creative Commons License 1 napja 0 0 61638

Szervusz!
Bocsánat a késői válaszokért- 
Nos. Ahogy én láttam, hallottam, a dízel csak akkor "rotyogott", amikor a vonatot húzta be a Füstibe- illetve onnan kifelé.
Egyébként csendesen és lustán gurult a füstölgő után :)

Előzmény: Madrone (61622)
V43-1123 Creative Commons License 1 napja 0 1 61637

Szia!

Ha már így érdeklődsz a gőzös-világ, a gőzmozdony technika iránt, első körben javasolnám a Park meglátogatását. Testközelből egészen más élmény, mint könyvekből :) Általában van ott olyan szaki, aki szívesen magyaráz a gépekről, sőt, kis szerencsével még a 303-as konyháját is kinyitják neked, ott élőben láthatod a Stoker berendezést. Istvántelek meglátogatása - ahol jelenleg "neved" is tartózkodik - sem lehetetlen, a Nosztalgia épp most szervez egy vezetett túrát oda:

http://www.mavnosztalgia.hu/hu/news/gozosmuhely_latogatas_ist 

Gyere, érdeklődj, tanulj, izgalmas világ ez :)

Előzmény: 324540 (61633)
kihúzóvágány Creative Commons License 2 napja 0 0 61636

Például Stoker-rendszerű gépi tüzelés.

Előzmény: 324540 (61633)
pg54 Creative Commons License 2 napja 0 0 61635

Gondolom gépi adagolós....

Előzmény: 324540 (61633)
Soshike Creative Commons License 2 napja 0 0 61634

324540 Creative Commons License 2 napja 0 0 61633

Mi az, hogy nem lapátolós?

 

pg54 Creative Commons License 2 napja 0 0 61632

Pontosan ez járt a fejemben, ugyanis a villamosítás korában rendszeresen előfordultak a Nyugatiban az M40-es és az M46-os dízelek.

Előzmény: Ahkuma (61627)
Nydqist Creative Commons License 2 napja 0 0 61631

Szenes a javából, és nem lapátolós.

Előzmény: 324540 (61630)
324540 Creative Commons License 2 napja 0 0 61630

Sziasztok. A Kék Albatrosz 498 104-es szenes vagy pakurás?

 

lacosska Creative Commons License 2 napja 0 1 61629
Tamasch Creative Commons License 2 napja 0 0 61628

Üdv!

 

Így nézett ki a világítás és a felsővezeték 70-ben.

http://www.fortepan.hu/_photo/download/fortepan_87243.jpg

 

Tehát a vágányok felett nem voltak lámpák, a szigetelők pedig inkább vékony vonalként látszanának semmint egy vastagabb pont.

 

Előzmény: Ahkuma (61627)
Ahkuma Creative Commons License 2 napja 0 0 61627

A vilagitas kulon latszik es hajlok en is a dizelek hianya miatti korabbra tetelre, de a lenti kepen a "nagyobbik" dolog nem szigetelo?

 

Előzmény: Madrone (61623)
smnks Creative Commons License 3 napja 0 0 61626

Szerintem sincs még villamosítva a filmen a Nyugati. Tamasch fórumtársnak igaza van, a lámpák azok a "fekete bigyók".

Amúgy érdekes, hogy a film címe kifejezetten a '60-as évek végére utal.

A korábban említett homlokoldali csatlakozó aljzatok miatt amúgy szerintem még lehetne '68, vagy '69, mert nem tudni, mennyi idő alatt távolították el azokat az összes érintett mozdonyról... De, ha azokban az években már felsővezetéknek kellene lennie, akkor valóban korábbi a felvétel.

Előzmény: Madrone (61623)
Madrone Creative Commons License 3 napja 0 0 61625

Köszi szépen!

 

Tehát amit a fórumtárs szigetelőknek nézett, azok valójában lámpák.

 

Vagyis, a film készítés idején még nem volt drót a Nyugatiban.

Előzmény: Tamasch (61624)
Tamasch Creative Commons License 3 napja 0 1 61624
Előzmény: Madrone (61623)
Madrone Creative Commons License 3 napja 0 0 61623

Megnéztem újra.

 

Hát nem tudom. 

 

Mindenesetre érdekes, a Keletiben egyértelműen látszik a drót is, meg a szigetelők is.

 

A Nyugatiban, viszont drót nem, csak a szigetelők. Ez hogy lehet?

 

Azok a fekete bigyók biztos hogy a felsővezeték szigetelői és nem valami más?

 

Ha mégis villamosított volt már a filmkészítés idején Nyugati, akkor viszont csak két évszám jöhet szóba a hatvanas években: 1968 és 1969.

 

Nekem az a fura, hogyha ennyire az évtized végén készült a film akkor látni kéne a pályaudvaron Szilit, Leót vagy Szergejt.

 

Ilyenek azonban nincsenek, csak gőzösök.

 

Tisztelt fórumtársak, van valakinek véleménye ezzel kapcsolatban?

Előzmény: Ahkuma (61616)
Madrone Creative Commons License 3 napja 0 1 61622

Szia!

 

Köszi a filmet!

 

Ilyenkor hogy van, a dízel csak vésztartaléknak van a vonat végén és csak akkor használják, ha a gőzös esetleg elromlana, vagy tol is, úgy mint ahogy a Nosztaligánál szokták?

 

Én a filmen úgy hallottam, mintha a dízel üzemen kívül lenne, nem berregett, örültem is neki. :)

 

Az Albatrosznak viszont gyögyörű hangja volt, ahogy indult.

 

Egy ilyen nagyszerű gőzmozdonyt egyszerűen bűn lenne, egy dízellel tolni. 

Előzmény: davosbácsi (61620)
Soshike Creative Commons License 3 napja 0 0 61621

Urak! Hogy is volt a K.u.K. hadivasúti pályaszám rendszer?

II-III-IV > csatolt tengelyek száma?

a-b-c > ?

3-4-5 > tengelynyomás?

 

IIIa3-3001-3003 = MÁV Gépgyár 78/ szerkezet

IIIa3-3051-3056 = MÁV Gépgyár 106/ szerkezet

IIIb3-3101-3103 = MÁV Gépgyár 107/ szerkezet

IVa4-4001-4021 = MÁV Gépgyár 85/ szerkezet

IVa4-4051-4061 = MÁV Gépgyár 70/ szerkezet

davosbácsi Creative Commons License 3 napja 0 1 61620

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!