Keresés

Részletes keresés

Talicskás tengernagy Creative Commons License 19 órája 0 0 60695
V43-1123 Creative Commons License 1 napja 0 1 60694

A képet nézegetve nekem is ez jutott a fejembe.

Tisztára olyan, mintha mostanság készült volna egy digitális géppel, amit aztán archaizáltak :)

A mozdony adatai a TrainPC-ről idecitálva:

Type: 59. C-n2 Gauge:1435mm

1883 :WrN 2807 AG.MF. vorm. G.Sigl, Wiener-Neustadt (Bécsújhely)

1883.12.12:MAV IIIe 440 Magyar Államvasutak, 1946-ig: Magyar Királyi Államvasutak

1891 :MAV IIIe 2290

1911 :MAV 326,040

1918.11.13:CES * Chemins de fer de l'état Serbe (Szerb Államvasutak)

1918.12.04:SHS 326.040 Zeleznice Kraljevina Srba, Hrvata i Slovenaca (CXC-SHS)

< 1933 : Discarded

Előzmény: Talicskás tengernagy (60693)
Talicskás tengernagy Creative Commons License 2 napja 0 0 60693

Köszönöm. A Gombos-Erdőd közti kompátkelésről ilyen közeli járműképet eddig még nem találtam.

Mágus23 Creative Commons License 2 napja 0 1 60692

Üdvözletem !

326 sor Siegl gyártás

Rövid füstszekrényes kivitel Lindner féle kéményszikrafogóval

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Talicskás tengernagy (60689)
Bárdos Imre Creative Commons License 3 napja -1 0 60691

Annyira nem ismerem a 326-os és a 335-ös közötti különbségeket, de a pályaszámból tudom, hogy 326-os.

Előzmény: Talicskás tengernagy (60689)
_ANDRÁS_ Creative Commons License 3 napja 0 1 60690

Én inkább III osztályú mozdonynak nézném, későbbi keresztségben 335-ös. De csak tipp!!!

Előzmény: Talicskás tengernagy (60689)
Talicskás tengernagy Creative Commons License 3 napja 0 0 60689

Ugye, ez egy 326-os?

kokusz191 Creative Commons License 4 napja 0 1 60688

Köszönöm a részletes választ! A másik topicban már feltettem, mint eladó táblát, valamint a vaterára is Ön ajánlata megjelöléssel. Meglátjuk kinek mennyit ér. 

Előzmény: Mágus23 (60687)
Mágus23 Creative Commons License 4 napja 0 1 60687

Üdvözletem!

Nos, ez egy jó kérdés. Erre éppen most aktuálisan tudok is válaszolni. Az elmúlt fél évben egy kicsit utánajártam a tábla áraknak. Mivel már jó régen eljöttem a MÁV-tól a 80-as évek végi állapotához képest megdöbbenve tapasztaltam, hogy az eredeti mozdonytáblák ára mennyire szélsőségesen változik. A 80-as években a Kádár címeres táblákból annyi volt, hogy szinten nem is foglalkoztunk vele. Akkoriban a nem vasutasok külsős gyűjtők általában 2-300 Ft-ért tudtak ilyesmiket szerezni.

Nekem mindössze 1990-ig 3 db mozdonytáblám volt, egy királyi, egy Rákosi és egy Kádár címeres gőzmozdony táblák. Amikor a MÁV-tól eljöttem 2 db-ot elajándékoztam, 1 pedig később tűz martalékává vált. Ma már eredeti mozdonytáblák viszonylagosan ritkák. Sajnos még a Kádár címeres gőzös táblákra is áll ez. Gondoltam, megpróbálok néhány táblát saját részre beszerezni, a régebbi kapcsolataimat megkerestem ez ügyben és tájékoztatást kértem olyan ismerősöktől akik még aktívan gyűjtenek, és van esetleg ismeretségük ahhoz, hogy lehessen eredeti táblákat szerezni. A kapott információk a legszélsőségesebb árakat nyújtották. A táblák ára korszaktól, mozdonytípustól, de még pályaszámtól függően is változik. Legolcsóbb kategóriát képezi a gőzmozdony szerkocsi tábla Kádár címerrel. Ezen belül is a 411 424 és 324 sorozaté. Gőzmozdony táblák közül legolcsóbb kategória a 411 és 424 sorozatú Kádár címeres tábláké. A szerkocsi táblákat 5-től 30.000 Ft-ig lehet adott esetben beszerezni, a Kádár címeres 411 és 424 sorozatú mozdonytáblákat, illetve annak árait

a kereslet és kínálat határozza meg. Az eredeti 411-es 10.000 Ft-tól felfelé, az eredeti 424-es is 10.000 Ft-tól felfelé. Természetesen az árak csak hozzávetőlegesek, mert a kereslet és kinálat, illetve az eladó és a vevő közötti megállapodás tárgyát képezik a végleges árak. Kádár címeres gőzmozdony táblákat  általában  úgy 10 és 30.000 Ft közötti áron lehet megszerezni, már ha van. Ezt az árat típustól függően reálisnak és tisztességesnek tartom. A ritkább vagy kevesebb példányszámú sorozatoknál a táblák árai szélsőséges értékűek is lehetnek. 328 sorozatú mozdonytáblára eredeti Magyar Királyi Államvasutak 

felirattal a 328 035 pályaszámú mozdonyét 180.000 Ft-ért kínálták. Köszönöm, nem kértem belőle.

De kaptam kínálatot 424 021 Rákosi címeres táblára is 120.000 Ft-os árban. Ezt is irreálisnak és túlzásnak tartom.

Előzmény: kokusz191 (60686)
kokusz191 Creative Commons License 4 napja 0 0 60686

Még annyit tudnál nekem segíteni, hogy mennyit érhet egy ilyen tábla?

Előzmény: Mágus23 (60684)
kokusz191 Creative Commons License 4 napja 0 0 60685

Köszönöm szépen a választ! Nem voltam benne biztos, mert nem értek hozzá, azért is kérdeztem meg itt.

 

Előzmény: Mágus23 (60684)
Mágus23 Creative Commons License 4 napja 0 1 60684

Üdvözletem!

Sajnos úgy néz ki, hogy a tábla egyáltalán nem eredeti. Mikor készülhetett azt nem nagyon lehet megmondani, de ami a képről látható az, hogy a recék öntési mélysége kisebb mint az eredeti táblákon azok kontúrjai életlenek. A számok tövében a belső felületek mentén öntési . megfolyás észlelhető, már amennyire ez a bemutatott képről megállapítható. Ami még szintén gyanús, hogy a sorozat és a pályaszám között nincs az elválasztó vessző. Sajnos a képről azt nem tudtam megállapítani, hogy az öntvény mennyire szürke. De az eredeti tábláknál az alu.öntvény világos szürkés árnyalatú és szépen fényezhető. Az ólomszürkébe hajló tábla nem sok jót ígér.

Egyébként a felerősítő csavarok furatából  is úgy látszik, hogy a tábla nem eredeti. Eredeti táblák hátoldalán a felöntési mélység egyenlő, és az öntett csonkok helye is jól látható. Sajnos ma már a mozdonytáblákat is képesek igen jó minőségben hamisítani. Azonban az eredetivel egy hamisítvány tábla soha nem egyenlő.

Előzmény: kokusz191 (60678)
kokusz191 Creative Commons License 4 napja 0 0 60683

Köszönöm szépen. Mikori lehet ez a tábla? Valamint akkor jól értelmezem, hogy ez csak másolat ami egyáltalán ne volt mozdonyon?

Előzmény: felekferi (60681)
felekferi Creative Commons License 4 napja 0 0 60682

Elsőnek linket tettem, de töröltettem, mert... mert. Ha van Facebook oldalad, a "Képes Pesti Hírlap-Horváth István" oldalt kell keresni.

Előzmény: krikori (60680)
felekferi Creative Commons License 4 napja 0 1 60681

Az eredeti táblákon a sorozatszám és pályaszám között volt egy vessző.

Lehet, rossz példát teszek fel, de csak ezt a fotót találtam hirtelen.

Előzmény: kokusz191 (60678)
krikori Creative Commons License 4 napja 0 0 60680

Linket szeretnék kérni a képhez. Köszönöm!

Előzmény: felekferi (60676)
Giesl-ejektor Creative Commons License 5 napja 0 1 60679

Készültek anno ilyen táblák alumínium öntvényből, így eredeti (is) lehet. Kézbe véve többet lehetne mondani erről. Értékét pedig az határozza meg, hogy mennyit hajlandó érte fizetni majdani tulajdonosa. Miután a szaktopikba is megtetted a hozzászólásodat, további segítséget ott találsz.

Előzmény: kokusz191 (60678)
kokusz191 Creative Commons License 5 napja 0 0 60678

üdvözletem!

Érdeklődnék afelől, hogy a képen látható tábla eredeti-e, valamint hogy kb. mennyit érhet? 

Köszönöm a segítséget!

üdv. Bence

 

fantal Creative Commons License 5 napja 0 0 60677

És az Északi fűtőházból, mint az oldalán lévő felirat mutatja

Előzmény: felekferi (60676)
felekferi Creative Commons License 5 napja 0 0 60676

Hősök terére tévedt MÁV 11, gőzmozdony 1945.V.1.-én (forrás Facebook)

rezgaras Creative Commons License 2016.02.05 0 1 60674

Ha a Guglin rákeresel a "Worthington feedwater pump" vagy "Worthington feedwater heater" kifejezésekre, kapsz egy csomó rajzot is. Amerikában eléggé elterjedt volt. De volt nekik több fajta is, nem lehet megúszni egy alapos kutatást. Lehet, hogy valamelyik hasonlít a magyar T-D pumpára. (ugye az egyik nyitott kérdés az volt, hogy mi a fenének van nagy tartálya - meg néha kicsi is és minek az a sok cső, amiről úgy látszik megkerüli a tartályt és/vagy a pumpát...)

Előzmény: kertész1 (60673)
kertész1 Creative Commons License 2016.02.04 0 0 60673

Izgatottan várom szkennered megjavulását, sőt ha esetleg budapesti vagy szkennelő gyors szolgálatom is felajánlom 

Előzmény: Mágus23 (60668)
1435mm Creative Commons License 2016.02.03 0 0 60672

Kedves Mágus!

 

Kérlek, légy szíves vegyél fel a Kisföldalattiról szóló könyv leendő vásárlóinak listájára.

 

Köszönettel. Béla.

 

(munkafach-kukac-gmail.com)

Előzmény: Mágus23 (60669)
Mágus23 Creative Commons License 2016.02.03 0 1 60671

Üdvözletem !

Adott esetben ,ha a szkenner javítása elkészűl  nem lesz akadálya a dolognak . Sajnos részletes műszaki leírást nem közöl

Előzmény: rezgaras (60670)
rezgaras Creative Commons License 2016.02.03 0 1 60670

Pedig itt sokan nagyon hálásak lennének a beszkennelt füzetért. Nem is olyan régen komoly társalgás folyt a T-D tápszivattyúról. Ha jól emlékszem a végére, nem sikerült a csövezést-működést teljesen tisztázni.

 

Előzmény: Mágus23 (60668)
Mágus23 Creative Commons License 2016.02.03 0 1 60669

Tisztelt Fórumtársak!

A földalattis könyv tárgyában a következő tájékoztatást tudom adni:

A kötet nálam e-mailben megrendelhető. Szívesen fogadok előjegyzéseket.

A könyv jelenleg még nincs kész. Nagyon előrehaladott állapotban van, ezért mindenképp szeretnénk tartani a 2016. május 2-ára tervezett megjelentetést. Mivel ez gőzmozdonyos topic, szeretnék mindenkit megkérni, hogy a földalattis könyvről történő diskurzust tegyük át a kis földalattis topicba.

Természetesen ez legfőképpen rám vonatkozik, mert ezen az oldalon utaltam rá először, ezért elnézést kérek a gőzmozdony barátoktól. Akár mail-ben, akár a földalattis topicon minden kérdésre szívesen válaszolok.

Mágus23 Creative Commons License 2016.02.03 0 0 60668

 

Üdvözletem!

Ledács Kiss Dezső Titán képviseletének gyártmányismertetője 1925. évből a következőt írja: "A Dietrich-Teudloff armatúra gyár által készített Worthington (licence) rendszerű kazán tápszivattyú készülék gőzmozdonyok részére. Ez egy öt oldalas kis füzetecske A5 méretben, sajnos előlapján nem tudom szkennelni, mert nem működik a szkennerem. Ezért csak a rajta lévő szöveget tudtam idézni.

 

Előzmény: rezgaras (60661)
Mágus23 Creative Commons License 2016.02.03 0 0 60667

Javítás: a szövegben helyesen a korom medence kifejezés helyett korong medencében a valóságos kifejezés!

Előzmény: Mágus23 (60666)
Mágus23 Creative Commons License 2016.02.03 0 1 60666

Üdvözletem!

A gyári fotón lehet hogy nincs. Ez a fotó Fialovits Béla munkája. 1925. évi dátummal kép hátára a következő szöveg van írva: 424 001, bal oldal szerelvények, korom-medencéből fényképezve.

Az az igazság, hogy a dugattyús tápszivatyúkkal és a lövetyűkkel állandóan akkoriban állandóan variáltak. Volt rá eset, hogy a tápszivattyúk mellé két darab lövettyűt szereltek, volt hogy csak egyet. A 328-as könyv írásakor az ügyiratok tanulmányozásánál szinte hülyét lehetett kapni a hetenként változó rendelkezésektől a tápszivattyú kérdésében.

 

 

 

Előzmény: _ANDRÁS_ (60656)
vasútikuruc Creative Commons License 2016.02.03 0 1 60665

Felsőgallán /Tatabánya-felsőn/ volt 326-os tartalék.

Előzmény: Pályaőr (60664)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!