Keresés

Részletes keresés

mdbz Creative Commons License 2 órája 0 0 62376

A kép Kaposváron készült, a fényképész az egykori főnöki épület előtt állt, a képen vigyorgó mv a KISZ titkár, a kép a 70-es évek vége felé készülhetett.

Előzmény: krikori (62365)
Bárdos Imre Creative Commons License 24 órája 0 1 62375

Köszönöm, de találtam még némi kiegészítést a fellelt ügyiratban.

 

Nagyon úgy tűnik, a fa felüljáró bontása után akartak valami provizórikus szerkezetet a gyalog aluljáró megépüléséig, mivel a köztes időben a vasút elvágta volna a telepen lakókat a város többi részétől. Az viszont nem egyértelmű, hogy valami provizórium épült-e, bár az aluljáró építése a fent idézett irat szerint gyakorlatilag 1952. október 18-án kezdődött, a július 16-i időpont a provizórium építés kezdete. Feltételezem, hogy ez lehetett az az ideiglenes megoldás, ami biztosította a gyalogos közlekedést, ennek elkészülte után bonthatták el az eredeti fa felüljárót. Vagyis a Facebookos fotók legkésőbb 1952. július 16-án készülhettek, a provizórium építésének kezdete előtt.

Előzmény: kihúzóvágány (62373)
1 kisinas Creative Commons License 26 órája 0 0 62374

Jó kis életkép !

Jó fejek voltak a masiniszták !

( A "Füttyvadásznak " erről jó minőségű hangfelvétele van ! )

Fent is van ( volt ? ) a honlapján .

Előzmény: 324540 (62356)
kihúzóvágány Creative Commons License 26 órája 0 0 62373

Gratulálok, igen alapos ismertetés.

Előzmény: Bárdos Imre (62370)
Sosuke Creative Commons License 27 órája 0 0 62372

A mozdony 1974-ben Vésztőről Kaposvárra lett átállomásítva. A kép nem Vésztő környéki, tehát 1975-1982 közötti.

Előzmény: krikori (62365)
manhattani Creative Commons License 28 órája 0 1 62371

Igen, tapasztaltam! :-) 1976-ban a Soroksári úton jöttünk autóval, és este a nagy forgalomban az egész, akkor is több sávos úton leállították a rendőrök a forgalmat, a vasúti hídon meg átgördült a kormány motorvonat, a Lázár ment Belgrádba.

Előzmény: kihúzóvágány (62369)
Bárdos Imre Creative Commons License 30 órája 0 2 62370

1951-52-ben bővítették Fradit. Ennek kapcsán 1951. február 20-án helyszín bejárást tartottak a Gyáli úti átjárónál és megállapították, hogy az 5 vágányon átívelő fa gyalogos felüljáró útban van. Döntés született a bontásáról és arról is, hogy az összesen 11 vágányosra kiszélesítendő pályaszakaszon felüljáró helyett, ami zavarná a jelzők láthatóságát, aluljárót építenek. Ennek munkálatai 1952. július 16-án indultak. A vágányok alatti átvezetés és azok egyenkénti forgalomba helyezés a IX. vágánnyal 1953. május 19-én kezdődött, ezután július 14-re eljutottak az A+I. vágányokhoz, majd július 15-én a X. vágánnyal fejeződtek be. A kész gyalogos aluljárót 1953. augusztus 20-án adták át a forgalomnak.

Előzmény: manhattani (62352)
kihúzóvágány Creative Commons License 1 napja 0 1 62369

A kományvonat akkor is arra ment, ha a Nyugatiból ment, mondjuk Bécsbe, vagy Belgrádba.

Előzmény: manhattani (62363)
7578 Creative Commons License 1 napja -1 0 62368

"Törölt nick" ....

 

Bocs, egy ártatlan kérdés miatt törölni a nicket??????

Előzmény: 7578 (62367)
7578 Creative Commons License 1 napja 0 0 62367

Rakamaz állomás?

 

Ilyen fellobogózott 424-es fotó a (ha jól emlékszem) a Fortepan-on volt látható, az a Tokaj-híd átadásán készült... Ugyanaz az esemény lenne, vagy miből gondolod a helyszínt?

Előzmény: Törölt nick (62359)
Törölt nick Creative Commons License 1 napja -1 0 62366

Üdv!

 

Ezt sajnos nem tudom megmondani.

Előzmény: krikori (62365)
krikori Creative Commons License 1 napja 0 0 62365

Üdvözletem!

 

Hol és mikor készült a kép?

Előzmény: banatig (62364)
Törölt nick Creative Commons License 1 napja 0 1 62364

376 642

(Linzbauer Tamás hagyatékából)

manhattani Creative Commons License 1 napja 0 1 62363

Kösz, ezt nem tudtam. Magam 1967 júniusától látogattam.
Miután megépült, plusz feladatot adott a rendőrségnek, egyik reggel, amikor iskolába mentem, egy rendőr állt az aluljáróban és szúrós szemmel méregette a villamos felől az iskola felé tartó diákságot. Aztán délután mondta a rádió, hogy valalmelyik főelvtárs külföldre látogatott, ezekből kitaláltam, hogy vonattal ment, mégpedig a Keletiből Ferencváros irányába.

Előzmény: kihúzóvágány (62358)
Sosuke Creative Commons License 1 napja 0 0 62362

Már volt füstterelő?

Előzmény: Törölt nick (62359)
_ANDRÁS_ Creative Commons License 1 napja -1 0 62361

Az, hogy a sípnak ilyen "repedtfazék" hangja van, nem a nyomástól függ. A hibát inkább az okozza, hogy a gőz a síp harangjába nem teljesen pontosan fúj bele. Ennek oka lehet például az, hogy a síp oszlopa nagyon kicsit is elgörbült és már nem központos (pl. ledobták a műhelyben), vagy mondjuk valami szennyeződés került - tartósan - abban a résbe, ahol a gőz kifúj. Ez volt a probléma most ANDRÁS mozdonyunkkal is: a télen lefestették a sípját és oda is jutott bőven a festékből, gyakorlatilag csak nagy gőzfúvás volt a hangja... Aztán el lettek távolítva a festékmaradványok és megjavult a hangja.
Egyébként a Magyar gőzmozdonyok hanglemezen is lehet ilyet hallani: az 520-as sípja is ugyanígy szól.

Előzmény: 324540 (62349)
Mágus23 Creative Commons License 2 napja -1 0 62360

Tisztelt banatig !

 

Kérem szíveskedjen velem felvenni a kapcsolatot.

 

Üdvözlettel: Molnár Tibor József

 

Email moltijo@gmail.com

 

Előre is köszönöm!

:

Előzmény: Törölt nick (62359)
Törölt nick Creative Commons License 2 napja 0 2 62359

 

Rakamaz, 1948

(Linzbauer Tamás hagyatékából)

kihúzóvágány Creative Commons License 2 napja 0 0 62358

A gyalogos aluljáró 1953-ban épült.

 

Előzmény: manhattani (62352)
kihúzóvágány Creative Commons License 2 napja 0 0 62357

Szegedi úti sorompónál: 1977-ben még megvolt.

És ezen kívül is volt még egy-két helyen.

Előzmény: zsiráftotya (62351)
324540 Creative Commons License 2 napja -1 0 62356

Itt is húzza rendesen a vonatot. Nem cserélték ki a sípját?

324540 Creative Commons License 2 napja -1 0 62355

Ez ugyanakkor készült mint a 2. videó, és itt nem volt másik gép, 8 barral pedig nem hiszem, hogy ezt elhúzta volna.

 

zsiráftotya Creative Commons License 2 napja 0 1 62354

És még nem volt 8 baros.....Legalább is a 100 éves vonattal még ereje teljében volt.....

Előzmény: zsiráftotya (62353)
zsiráftotya Creative Commons License 3 napja 0 0 62353

Balatoni nyár..... Rég volt jó volt szép volt.....

Előzmény: 324540 (62349)
manhattani Creative Commons License 3 napja 0 0 62352

1967-ben a Gyáli úton már volt gyalogos aluljáró, és akkor sem tűnt újnak :-) Lehet, hogy a megépültekor leszerelték a gyalogos sorompót. Talán kicsit később került ki a tábla az út sorompójára, hogy ".... TARTÓSSAN (sic!) ZÁRVA TARTHATÓ" .

 

Engem ez a kép nagyon emlékeztet a Gyáli útra, méghozzá észak felé nézve, leginkább a távolabbi fák. Igen, a kockakő ma is megvan.

Előzmény: zsiráftotya (62351)
zsiráftotya Creative Commons License 3 napja 0 0 62351

Szerinted hol ?Egyszer kétszer jártam arra de gyalogos sorompót csak Palotán láttam......

Előzmény: kihúzóvágány (62346)
fantal Creative Commons License 3 napja 0 1 62350

Csak annyi, hogy 8 bar nyomáson nem úgy szól, mint 12 bar-on...

Előzmény: 324540 (62349)
324540 Creative Commons License 3 napja -1 0 62349

Sziasztok. Tudja valaki mi lett a 324.540-es sípjával?

1:

2:

k.novotny Creative Commons License 3 napja 0 0 62348

A klasszikus, 19. századi angol és az azt utánzó francia mozdonytervezési iskola nem tartotta szépnek a kívül vezetett szerelvényeket

 

 

Az, hogy az angol, illetve a francia mit tartott szépnek vagy sem az legyen az ő dolguk, de a piac diktál, és az angol több mint 20000 db német illetve amerikai szisztéma szerint gyártott a mozdonyt exportált Japántól, Argentináig, Skadináviától Dél-Afrikáig

Előzmény: fantal (62340)
tom sawyer Creative Commons License 3 napja 0 0 62347

Hasonlóan tolattyú mint a forgó mozgást előállító gőzgépnél, de annál kicsit furfangosabb. A gözhenger és a léghenger is kettős működésű, vagyis a dugattyú mindkét oldalán van munkavégzés. 

Előzmény: 324540 (62329)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!