Keresés

Részletes keresés

fehérvas Creative Commons License 3 órája 0 0 59882

Köszi! Lementettem! A vételezési előjegyzést sokáig használták "Alnapló" néven. Mi a kiadás éve a könyvek, amiből idéztél? 

Előzmény: Tamasch (59881)
Tamasch Creative Commons License 17 órája 0 0 59881

Ez ott és akkor menetigazolvány (mozdonymenetigazolvány) néven futott annak ellenére, hogy elsősorban a vonatvezető vezette a mv. csak ellenőrizte.

 

A "menetigazolvány" kitöltése az alábbiak szerint történt:

http://indafoto.hu/Tamasch/image/23058925-ae05e1a8/470893

 

http://indafoto.hu/Tamasch/image/23058963-2a28c117/user

 

http://indafoto.hu/Tamasch/image/23058971-2b92b8cb/user

 

Mozdonylapom nincs. Ilyen anyagvételezési lapom van esetleg:

 

http://indafoto.hu/Tamasch/image/23058929-18ec6407/user

Előzmény: fehérvas (59877)
fehérvas Creative Commons License 19 órája 0 1 59880

Meg vakarták a fejüket. :-) 

Előzmény: K.O. Lompos (59879)
K.O. Lompos Creative Commons License 19 órája 0 1 59879

Vékony tűznél, nagy töltésen ha megkapart a gép, már csinálta is lyukat a tűzben..., 

Voltak fűtök, akik -, ismerve a masinisztát -, ilyenkor már nyitották is a katlan ajtót :-)

Előzmény: fehérvas (59876)
manhattani Creative Commons License 20 órája 0 1 59878

A tűzgyújtási tilalom nem a nyílt tűz gyújtására vonatkozik? Attól még sparheltben (most az igaziban...), vagy akár gőzmozdonyban lehet. Szerintem.

fehérvas Creative Commons License 29 órája 0 0 59877

Bocs, de ez menetlevél. Az első sorban szerepel a menetigazolvány száma. És a vonatvezetőnek kellett vezetni. (lsd. lap alja.) Hasonló formátumú  volt ami a vonatterhelési kimutatást is tartalmazta, aztán jött a nagy Menetlevél. 

 

Mozdonylapod nincs véletlenül?

Előzmény: Tamasch (59875)
fehérvas Creative Commons License 29 órája 0 0 59876

Biztos hogy nem érintette, mert akkor gyakorlatilag megállt volna az élet. Csak szigorúbbak voltak a tűzvédelmi szabályok! Előírás a vasúti töltések, pályatestek, árkok gaztalanítására, kaszálására. Utána nézek, és küldöm a vonatkozó előírásokat! 

Előfordult tűz, de ez sok esetben a mozdonyszemélyzet hibájára lehetett visszavezetni. (Szikraszórás, vonali salakolás.)

 

Előzmény: Bárdos Imre (59873)
Tamasch Creative Commons License 1 napja 0 0 59875

Menetigazolvány a II. vh. idejéből:

 

Odamenet

Visszajövet

 

 

Tamasch Creative Commons License 1 napja 0 0 59874
Bárdos Imre Creative Commons License 1 napja 0 0 59873

Mindezek mellett is szerettek gyújtogatni a gőzösök hajdanán, elég sok iratot láttam már erről. Ettől függetlenül nem hiszem, hogy a vasutat érintette volna tízgyújtási tilalom.

Előzmény: kihúzóvágány (59871)
Felek Ferenc Creative Commons License 1 napja 0 0 59872

A tűzvédő szántás már csak aratás után végezhető el, lábon álló terményt nem érint. De amúgy is, egy csontszárazra érett gabonatáblának nem mindegy, hogy 28, vagy 39 fok Celsius a hőmérséklet? Nekem valahogy ez a riadó/gőzmozdony dolog sántít. 

Előzmény: kihúzóvágány (59871)
kihúzóvágány Creative Commons License 1 napja 0 2 59871

Egy dologról elfeledkeztek: akkoriban a vasútnak jóval szélesebb sávban kellett irtania a növényzetet a vasút mellett, és ezen kívül kötelező volt a vasút melletti mezőgazdasági területeken tűzvédő szántásokat végezni.

Előzmény: _nyunyuka (59870)
_nyunyuka Creative Commons License 1 napja 0 0 59870

Ez a kérdés már nekem is eszembe jutott. Amíg nagyrészt gőzmozdonyokkal vontattak, tűzgyújtási tilalomkor leállt az ország? :-)

Előzmény: K.O. Lompos (59869)
K.O. Lompos Creative Commons License 1 napja 0 1 59869

Ahogy én tudom, még ma sem vonatkozik ( tévedés joga fönntartva ). A Bugaci Kispöfögővel egyetlen nyári vonat sem lett lemondva ezen okon.  Az, hogy egyes erdei, meg nem erdei vasutak erre hivatkoznak az szerintem csak hárítás.

Előzmény: Felek Ferenc (59868)
Felek Ferenc Creative Commons License 1 napja 0 0 59868

Ma jutott eszembe: mióta vonatkozik a tűzgyújtási tilalom a gőzmozdonyokra is? Gondolom, 1985 után, de mégis mikor?

Arwald70 Creative Commons License 6 napja 0 0 59867

324 könyvet keresek...

 

KVZOLI Creative Commons License 2015.07.26 0 0 59866

Nincs mit!

Előzmény: xerxestm (59865)
xerxestm Creative Commons License 2015.07.25 0 0 59865

Nagyon köszönöm! Sokat segítettél!

Előzmény: KVZOLI (59864)
KVZOLI Creative Commons License 2015.07.25 0 1 59864

Nézz rá a drótpostádra!Valami landolt benne.

Előzmény: xerxestm (59860)
KVZOLI Creative Commons License 2015.07.25 0 1 59863

Küldj,e-mail címet,mert ez az ócska rendszer 2.5 Mbyte-nál nagyobb képet nem enged feltölteni!

Előzmény: xerxestm (59860)
Ambzso Creative Commons License 2015.07.24 0 0 59862

A 1985-ös dátum az jelenti, hogy akkor le lett állítva ? Mert van egy 84-es fotó a gyűjteményemben még üzemben róla :)

Előzmény: k.novotny (59806)
KVZOLI Creative Commons License 2015.07.23 0 0 59861

Az 1988-as Vasúthistória Évkönyvben van.A hétvégén beszkennelem.

Előzmény: xerxestm (59860)
xerxestm Creative Commons License 2015.07.22 -1 0 59860

Hello!

MÁV 242-es áramvonalas mozdonyról nincs valakinek jellegrajza?

Előre is köszönöm!

Tamasch Creative Commons License 2015.07.21 0 0 59859

Hazudtam, mert nem az összes gép származik a KsOd-tól.

 

51-002

 

651,050 MÁVAG 87-7 3356/1914 

1914.01.07- MÁV 651,050

Áll.: 1914- Cameral-Moravica

1917 tavasza=1917.08.06.  Miskolci ÜV.

1917.12.15. Zólyom  de kihelyezve KsOd.

192.- ČSD 623.002

Kassa – Oderberg között üzemelt

Áll.:

-1930 Zvolen/Zólyom

1938 Hanusovice

1939.06.13- DRB 51 002

Áll.: 1939 Hanusovice

 

51-003

 

651,055 MÁVAG 87-7 3361/1914 

1914.02.13- MÁV 651,055

Áll.: 1914- Cameral-Moravica

1917 tavasza=1917.08.06.  Miskolci ÜV.

1917.12.15.=1918.12.11. Zólyom 

192.- ČSD 623.003

Kassa – Oderberg között üzemelt

Áll.:

1930 Zvolen/Zólyom

1939.06.13. DRB 51 003

 


51-006

 

Florisdorf 2544/19

KsOd típus : VImb

pályaszám : 475

selejtezve: 1942

 

Köszönet B.E-nek a helyreigazításért!

 

 

Előzmény: Tamasch (59843)
ajm Creative Commons License 2015.07.21 0 1 59858

A vonatszám alapján a 150-es vonal lehetett! Igaz akkor még 160-as volt.

Előzmény: Felek Ferenc (59855)
MIHOK1 Creative Commons License 2015.07.21 0 0 59857

Nem én állítom, a vigeo azóta már sajnos eltávozott tulajdonosa gyártott ilyen kisszériás modellt.

 

Fekete fehér képről színt megítélni igen nehéz, én nem is mernék rá vállalkozni.

 

Az általad idézett kép itt is megtalálható

 

http://www.beitraege.lokomotive.de/dokumente/cfr/d_cfr.php

 

A lapon található képek tudtommal már a román tulajdonban álló mozdonyokról készültek. A Heeresbahn időkben a mozdonyok a védház oldalán fehér festett ""Heeresbahn" feliratot viseltek, erről fénykép van. A mozdonyok a CFR-nél is az eredeti pályaszámokat viselték, úgyhogy a kép készülhetett már jóval a háború után is, bár az is tény, hogy CFR cégjel nincs a mozdonyon. A háttérben álló tartálykocsi felirata sajnos olvashatatlan, de a rácsos oszlop a tetején látható valamikkel számomra későbbi konstrukciónak tűnik.

 

Összegezve, nem tudom mi az igazság, de én hiszek a szürke színben. 

Előzmény: k.novotny (59856)
k.novotny Creative Commons License 2015.07.20 0 0 59856

Osztrák forrás szerint a k.u.k. Heeresbahn mozdonyai mint pl. a 274 sor. szürke (feldgrau, mint az első magyar acélvázas kocsi)  színűek voltak. Talán a mozdony rendelésben szó lehetett a színről. A 324-es könyvben elég részletesen írnak a rendelési adatokról, de színről nem ejtenek szót a szerzők.

 

Nem igen hiszem az állitásodat (ez a mozdony fekete szinű)

 

 

Szerintem kevered a szineket a Heeresfeldbahn mozdonyokkal, de azok között is voltak kimondottan fekete szinüek, hiszen sok mozdony került keskenynyomközökről a háború alatt a a Feldbahn állományába, és azokat nem festették át

Előzmény: MIHOK1 (59852)
Felek Ferenc Creative Commons License 2015.07.20 0 0 59855

1963.X.24.-án a ??? vonalon (nyílt vonalon) közlekedő 991 számú vonat MÁV 411,165 pályaszámú gőzmozdonyából, annak kazánjából kicsapó láng 3:30-kor a mozdonyszemélyzetet súlyosan megégette.

 

Mágus23 Creative Commons License 2015.07.20 0 1 59854

Üdv Imre !

Szigorúan betartandó dolog mikor a mozdonyvezető lezár előtte a fűtőt mindig figyelmeztetni kell . A gőznélküli meneteknél a segédfúvót mindig kissé nyitni kell ha a tüzelőajtót szükséges kinyitni ,hogy a láng kicsapódását  megakadályozzuk. Ugyanigy kell eljárni álló mozdonynál is. A 262 es en egyszer Juhász Feri bátyánknak szerencséje volt  mikor egy pillanatra ki lett nyitva a tüzelőajtó és kivágott a láng  még jó hogy oldalt állt Feri bátyánk semmi égés nem keletkezett ,pedig kinyitotta segédfúvót csak a szelepnek nagyobb volt a holtjátéka és nem nyitott rendesen.

Előzmény: Bárdos Imre (59850)
fantal Creative Commons License 2015.07.20 0 1 59853

Szerintem, mivel ezek MÁV állagban voltak, 900-as psz. csoportban, feketére voltak festve. A fennmaradt fényképeken is egyértelműen fekete színűek.

Előzmény: MIHOK1 (59852)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!