Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

kihúzóvágány Creative Commons License 6 órája 0 0 59550

Nem egyezett meg, csak hasonló volt, a floridsdorfi gyári konstrukciós szokások miatt: a tiszolci mozdony D2'; a tannwaldi D1; a karánsebesi 1D1; ha jól emlékszem, a fogaskerekű és adhéziós gépezet lényegében ugyanolyan volt.

Előzmény: alkotasu (59549)
alkotasu Creative Commons License 8 órája 0 0 59549

"megörökölte a három floridsdorfi gyártású mozdonyt a tannwaldi fogaskerekűn"

 

A 3 tannwaldi mozdony ezek szerint a MÁV 40-es sorozatával megegyezett (hasonló volt)?

Előzmény: kihúzóvágány (59548)
kihúzóvágány Creative Commons License 8 órája 0 0 59548

A CSD semilyen fogaskerekű gőzmozdonyt nem vett: megörökölte a három floridsdorfi gyártású mozdonyt a tannwaldi fogaskerekűn, és a négy, szintén floridsdorfi gyártású MÁV fogaskerekű mozdonyt a tiszolci fogaskerekűn. Annakidején a MÁV ugyancsak floridsdorfi gyártású fogaskerekű mozdonyokat vett a Karánsebes-Hátszeg közötti vonalra, ezeket viszont a CFR örökölte meg. A CSD valóban vett fogaskerekű mozdonyt az SGP-től: négy Diesel-mozdonyt, ezek közül kettő a tiszolci, kettő a tannwaldi vonalon kezdett dolgozni, majd Tiszolcról evitték Tanwaldba az itteni kettőt. Mivel itt nem maradt fogaskerekű mozdony, ezért vették meg a hasonló, csak tíz évvel későbbi gyártású hátszegi mozdonyt a tiszolci vonalra.

Előzmény: alkotasu (59547)
alkotasu Creative Commons License 9 órája 0 0 59547

Két érdekes kép: ezek szerint a CSD a tiszolci vonalára vett a MÁV 40-es sorozattal azonos típusú mozdonyt. Vagyis, a hátszegről megszerzett mozdony nem "tájidegen".

 

   

tomlindudek Creative Commons License 14 órája 0 0 59546

Ez miért volt? miért nem tudott elindulni?

 

Üdv.

Előzmény: kkk99 (59543)
Tamasch Creative Commons License 15 órája 0 0 59545

Forgalmistának a hangosbemondóban.

 

:S

Előzmény: davosbácsi (59544)
davosbácsi Creative Commons License 16 órája 0 0 59544

Hogy minek? :))

Előzmény: Tamasch (59542)
kkk99 Creative Commons License 16 órája 0 0 59543

Sziasztok

 

242 esnek nem volt problémamentes a kassai járműkiállírásra való bejutása :) íme:

 

 

 

 

Tamasch Creative Commons License 1 napja 0 0 59542

Milyen hangja van az Fszt-nek?

 

:)))))

Előzmény: davosbácsi (59541)
davosbácsi Creative Commons License 1 napja 0 0 59541

https://www.youtube.com/watch?v=94Su4kEN-CI

 

Némi mozgókép még reggelről :)

CLY-802 Creative Commons License 1 napja 0 0 59540
subaru1990 Creative Commons License 1 napja 0 0 59539
1435mm Creative Commons License 1 napja 0 1 59538

Megy a gőzös, megy a gőzös. Most Kassára.

 

K.O. Lompos Creative Commons License 1 napja 0 1 59537

Csak olyan dologhoz szólok hozzá, amiről van saját tapasztalatom.

Pakurás gépen soha nem jártam, így marad a főkapcsolat :-)

Előzmény: szoz (59535)
krikori Creative Commons License 2 napja 0 0 59536

Sissi nosztalgiás menet

https://flic.kr/p/sbMLpK 

szoz Creative Commons License 2 napja 0 1 59535

Azt csak a jelentés teljessége miatt idéztem :)

Nem is a főkapcsolat miatt áll a 324,540!!!

Előzmény: K.O. Lompos (59533)
fantal Creative Commons License 2 napja 0 0 59534

Olyan lesz, mint volt a Sanofi Egészségvonat, meg 2006-ban az 1956-os országjáró jubileumi emlékvonat volt.

Előzmény: alkotasu (59531)
K.O. Lompos Creative Commons License 2 napja 0 1 59533

A 324-es főkapcsolatának összehúzása egy spéci csavarkapoccsal -, " házilag készíthető " -, kis fűtőházi viszonyok között is kb. 15 perc volt.

Előzmény: szoz (59532)
szoz Creative Commons License 2 napja 0 1 59532

Nincs új a nap alatt.

"A pakura  tüzelésre átalakított 324 sor. mozdonyoknál a porlasztó berendezés meglehetős zajjal működik üzem közben. A lángbolt a szokottnál rövidebb idő alatt elég, ill. elkopik, tehát tetemesen megnövekedik a lángbolt tégla és samottliszt szükségletünk. Különösen áll ez a tiszta pakurás gépekre, melyeknél a samottfalat és a lángboltot igen gyakran kell javítani, illetőleg cserélni. A tiszta pakurás gépeket tolatós vonatokhoz vezényelni nem egészséges,mert tolatásnál és gőztartásnál a gépet gyakran ki kell oltani, és újra begyújtani, ami a tűzszekrényre, és a csőfalra nézve káros következményekkel, csőfolyással jár. Viszont a helyi viszonyok figyelembevételével a szaladós vonatokat csak ritka esetben tudjuk biztosítani.

Nehézmény és kiküszöbölendő a tiszta pakurás gépeknél a szerkocsinak a kevés terhelése és a helytelen súlyelosztás, miáltal a főkapcsolati csavar meglazul és a szerkocsi szitál, illetőleg rángat."

A fentieket nem most, hanem 1952. március 28-án vetette papírra jelentésében a székesfehérvári fűtőházfőnök!

Ha most nincs pénz egy új 12 baros kazánra, akkor egy 18 barosra lesz? Ideje sok fényképet készíteni a (még) működő 242-esről...

Előzmény: fantal (59519)
alkotasu Creative Commons License 2 napja 0 0 59531

Milyen járművekkel fog megvalósulni? Van nem muzeális gőzmozdony is, amit össze lehet normálisan rakni?

Előzmény: fantal (59526)
manhattani Creative Commons License 3 napja 0 0 59530

Ha nem, nem, kösz nektek :-)

Előzmény: Csípős szalámis zsömle (59529)
Csípős szalámis zsömle Creative Commons License 3 napja 0 0 59529

Nem.

Előzmény: manhattani (59524)
szoz Creative Commons License 3 napja 0 0 59528

Arra lejt, egész Aszódig, meg még egy kicsit :)

Előzmény: manhattani (59524)
Mwin Creative Commons License 3 napja 0 0 59527

Off

A LAJTA monitor dunai útját tudomásom szerint szervezik.

On

Előzmény: V43-1123 (59525)
fantal Creative Commons License 3 napja 0 0 59526

A projekt él, de nem muzeális járművekkel valósul meg.

Előzmény: V43-1123 (59525)
V43-1123 Creative Commons License 3 napja 0 0 59525

Anti, Te talán többet tudsz erről, idézet a Regiment magazin 2012/2. számából:

"... A Hadtörténeti Múzeum hat termes állandó kiállítással, valamint több ország együttműködésével megvalósuló múzeumvonattal emlékezne meg a Nagy Háború eseményeiről. A szerelvény jelentősebb részét korabeli vagonokból állítanánk össze. A Duna folyamot kihasználva készülhet egy, a folyón végighaladó kiállítás. A fő részét a Lajta monitor ... biztosítaná. A hajón a múzeumvonathoz hasonlóan kiállítást rendeznénk be. ..."

Ez 2012-ben íródott, aztán semmi sem történt. Mivel 2018 novemberéig még "tart" a háború, akár meg is lehetne valósítani. Erre hivatkozva talán jutna pénz a 324-es (mint korhű vontatójármű), ill. néhány Istvántelken rohadó régi tehervagon felújítására. Mi a véleményed erről?

 

Előzmény: fantal (59519)
manhattani Creative Commons License 3 napja 0 0 59524

>Gödöllő a púp teteje mindkét irányból

 

? A végpont felé, az ív után nem egy jókora emelkedő van?

Előzmény: Csípős szalámis zsömle (59522)
K.O. Lompos Creative Commons License 3 napja 0 0 59523

Több videó kering a neten a 109 - es bakonyvasúti közlekedéséről.  Ezekben hallható.., látható, hogyha a homokoló rendeltetés szerűen működik, akkor semmi / nagy / gond nem lett volna a hegymenettel.

 

Előzmény: Bárdos Imre (59517)
Csípős szalámis zsömle Creative Commons License 4 napja 0 0 59522

Ott sehova, Gödöllő a púp teteje mindkét irányból. Előtte nyílt vonalra valahová, mondjuk ahol vége van egy hatvanas lassújelnek :)

Előzmény: davosbácsi (59521)
davosbácsi Creative Commons License 4 napja 0 0 59521

természetesen a 242-es vasárnapi nekirugaszkodásáról van szó :)

Előzmény: davosbácsi (59520)