Keresés

Részletes keresés

rezgaras Creative Commons License 26 órája 0 0 63617

Elég lesz hozzá ez a pumpa? A gőzmotorkocsik kazánja jóval nagyobb nyomáson üzemelt, mint a mozdonykazánok! :-))

 

Előzmény: Felek Ferenc (63612)
C50 Creative Commons License 1 napja 0 0 63616

Én nyertem a skandinávon! 1160 Ft-ot!

Előzmény: Felek Ferenc (63612)
sínbohóc Creative Commons License 1 napja 0 0 63615

Ha összejön a dolog, kölcsönkapod a nyomáspróbához :-)

Előzmény: Felek Ferenc (63612)
zsiráftotya Creative Commons License 1 napja 0 0 63614

Igazad lehet,végülis a szóban forgó gépet a 60 as években a Keletiben selejtezték.

Előzmény: k.novotny (63613)
k.novotny Creative Commons License 1 napja 0 0 63613

Az 1985-ös Vontatójármű album 204 oldalán van a mozdonyról egy fekete fehér kép, amelyből egyáltalán nem tudod megállapitani, hogy a mozdony milyen színű is volt.

(ez lehet fekete, szürkésfekete, sötét olajzöld stb..).. attól függ, hogyan rendelte meg a diósgyőri vasgyár

 

A Wehrmacht részére 1930-tól kezdődően 9 mozdonygyár gyártotta ezeket a WR360C14 tipusú mozdonyokat (OuK, Jung, Henschel, Schwarzkopt (BMAG), Deutz, Krupp, Holmag, DWK, MaK), bizonyos eltérésekkel

 

Én az életemben sosem láttam a későbbi M30,2001  mozdonyt amikor gyártották akkor 4 éves voltam, és nem igen foglalkoztam ilyen dolgokkal, maximum apám kezét fogva csattogószárnyú falepkét húztam magam után (ha volt egyáltalán akkor már ilyen), és amikor érdekelt volna, addigra bedobták a kukába a mozdonyt.

 

A Wikin szereplő M 30-as cimszó alatti képen MaK gyártású mozdony van, tehát nem Jung gyártás, és  nem azonos a vontatójármű albumában szereplő képpel

 

Én csak erre akartam kilyukadni a korábbi hozzászólásomban, ezért tettem képet be a Wikin szereplő mozdonyról, illetve nagyjából az életútját, (hangsúlyozom a Wikin szereplő képről)

Előzmény: zsiráftotya (63611)
Felek Ferenc Creative Commons License 1 napja 0 0 63612

Napok óta gőzmotorkocsit akarok építeni. Minden forráshoz hozzányúltam, Skandináv lottó, Ötös lottó, Hatos lottó...

Előzmény: sínbohóc (63610)
zsiráftotya Creative Commons License 1 napja 0 0 63611

Az 50 es 60 as években még nem nagyon volt divatban ez a mostani ilyen-olyan festés,úgyhogy könnyen elképzelhető hogy az eredeti színezéssel dolgozott a gép....

Előzmény: k.novotny (63601)
sínbohóc Creative Commons License 1 napja 0 0 63610

Víznyomáspróba pumpa

Előzmény: Felek Ferenc (63577)
rezgaras Creative Commons License 2 napja 0 0 63609

Vagy tán a Favorit expressz volt?

 

Előzmény: rezgaras (63608)
rezgaras Creative Commons License 2 napja 0 0 63608

Persze. Az emlékeimben is csak füstterelős 328-asok vannak. Az utolsó, amelyiket még forgalomban láttam, a Metropol expresszt hozta Komáromból Fehérváron át a Balaton déli partjára. Akkor ott már más gőzös csak elvétve járt.

 

Előzmény: gumidani (63606)
Felek Ferenc Creative Commons License 2 napja 0 1 63607

Értesíteni kell a honlapot, hogy nem Moszkva, csak moszkvai érdekszféra, konkrétan Magyar Népköztársaság. 

A Szovjetunióban mikor álltak át a központi ütköző-vonó készülékre?

Előzmény: gumidani (63602)
gumidani Creative Commons License 3 napja -1 0 63606

Szombathelyen volt rajta.

Előzmény: rezgaras (63605)
rezgaras Creative Commons License 3 napja -1 0 63605

Érdekes, hogy nincs még füstterelője. Vagy nem kapott mind?

 

Előzmény: gumidani (63602)
alkotasu Creative Commons License 3 napja 0 1 63604

Ez a a lökött azt hitte, hogy azért mert van egy piros csillag a mozdony oldalán, akkor a kép csak Moszkvában készülhetett? Vagy hogy kerül a csizma az asztalra?

(Még egy Cak kocsit is átszerelni széles nyomtávra - az sem lenne semmi, egy gőzösről nem is beszélve.)

Előzmény: gumidani (63602)
gumidani Creative Commons License 3 napja 0 0 63603

Moszkvában

Előzmény: gumidani (63602)
gumidani Creative Commons License 3 napja 0 0 63602
k.novotny Creative Commons License 3 napja 0 0 63601

ÜDV! A Googliban M30 mozdony címszó alatt találsz egy eredeti német felvételt róla.

 

Habár nam találtam róla az 50-es évekből eredeti fotót, de a mozdony visszakapta 2002-ben az eredeti pályaszámát, és a festését. Tehát a Wikin nem az eredeti festése van a mozdonynak, hanem 1979-98-ig Verkehrsbetriebe Grafschaft Hoya GmbH festése

 

 

A Wikin szereplő mozdony életútja

 

  • 1950 – Lieferung an Deutsche Bundesbahn (DB) als “V 36 412″
  • 1968 – Umzeichnung in ”236 412-3″
  • 1979 – an die Verkehrsbetriebe Grafschaft Hoya GmbH (VGH) als “V36 006″
  • 1998 – an den Deutschen Eisenbahn-Verein e.V.
  • 1999 – an Emscher-Park-Eisenbahn GmbH (EPEG)
  • 2002 – an Eisenbahn-Tradition e. V. als “V 36 412″

 

 

Előzmény: zsiráftotya (63598)
FAV 20 Creative Commons License 4 napja 0 0 63600

Feltehetnéd nagyban. Megköszönném.

Előzmény: Mágus23 (63596)
Felek Ferenc Creative Commons License 4 napja -1 0 63599

Ezüst Könyv eladó:

 

+36 20 9372 341

zsiráftotya Creative Commons License 4 napja 0 0 63598

ÜDV! A Googliban M30 mozdony címszó alatt találsz egy eredeti német felvételt róla.

Előzmény: Mike Thrawn (63595)
zsiráftotya Creative Commons License 4 napja 0 0 63597

Ezek M31 esek Az M 30 ból csak 1 db import gép volt. Meg lehet találni a Google ban is

Előzmény: Mágus23 (63596)
Mágus23 Creative Commons License 4 napja 0 1 63596

Üdvözletem!

Gyári foto

Előzmény: Mike Thrawn (63595)
Mike Thrawn Creative Commons License 4 napja 0 0 63595

Üdv,

Valakinek nincs esetleg eredeti (esetleg színes )  képe vagy valamilyen infója arról, hogy a Máv M30, 2001 -es gépe végül milyen színű volt ? Alul fekete, felül pedig valamilyen sötétebb oliva zöld ? A Roco kiadott egy ilyen mozdonyt, ám annak a színe nagyon rikító.

Köszönöm a segítséget. 

Dani303 Creative Commons License 5 napja -1 0 63594

Sziasztok! 

 

A gőzmegőr lista elérhető valahol?  Csak mert a softrain-es oldalon már nincsen fent.

zsiráftotya Creative Commons License 2017.02.16 0 0 63593

KVZOLI által írottak alapján annyi történt hogy a szóban forgó gép papírjai a Vontatási telepen átkerültek a GySEV polcról a MÁV polcra mivel a gép maradt Sp n csak MÁV tulajdonban

Előzmény: 7578 (63578)
gyoparOHs Creative Commons License 2017.02.16 0 1 63592

Feri mi ilyennel szoktunk nyomás próbázni.

Ilyennel nyomtam meg Csongrádon a meleg vizesre átalakított Trumant is.(8bar üzemi 12 bar  próba nyom. emlékeim szerint)

De nyomtam már 25 bar is vele az atomtemetőben Püspökszilágyon..

 

http://netkazan.hu/termek/424/rothenberger-rp50s-precizios-probapumpa-2szelepes-szivattyuhazzal

Előzmény: Felek Ferenc (63577)
gumidani Creative Commons License 2017.02.16 0 1 63591

Javítva:

Magyarországon először forgalomba helyezett, vagy jelentősen átalakított vasúti jármű közlekedési hatóság előtt végzett vizsgálata és próbamenete. Célja a megkövetelt üzembiztonság ellenőrzése. Ekkor a megengedni tervezett legnagyobb sebességnél gyorsabb menetet is végeznek vele.

Előzmény: gumidani (63579)
krikori Creative Commons License 2017.02.16 -1 0 63590

Üdvözletem Urak,

 

segítséget szeretnék kérni, hátha valakinek megvan és el tudná küldeni a szkennelve e-mail címemre Szécsey István a Ganz jóvátételre gyártott vasúti járműveiről írt tanulmányát. Vasúthistória Évkönyv. 1995. 131-161. p.

Köszönöm szépen előre is!

7578 Creative Commons License 2017.02.16 0 1 63589

Jó hosszúra sikeredett, szerintem ezt a folyamatot kellene összefoglalnod és ne csak a tényleges futópróbára helyezd a hangsúlyt.

Előzmény: 7578 (63588)
7578 Creative Commons License 2017.02.16 0 1 63588

Idézet következik:

 

"...A magyar kir. államvasutak forgalma számára könnyű személyvonatok járatása czéljából beszerzett (...) szertartányos kis mozdonynak az 1907. LIV. t.cz. alapján a m. kir.ministeriumnak 1907. évi 6125. M.E. rendeletével kiadott vasutüzleti rendtartás 21§-ában előírt műszak-rendőri próbája..."

 

Az említett vasútüzleti rendtartás megtalálható a neten, a kérdéses 25§ nem bonyolítja túl a dolgokat.

 

https://library.hungaricana.hu/hu/view/OGYK_RT_1907/?pg=2131&layout=s&query=m%C5%B1tanrend%C5%91ri

 

Tehát a műtanrendőri próba kezdődik a kazán vizsgálatával, annak pontos és részletes ismertetésével, majd:

 

"...A kazán a betekintés végett előmutatott ... számú kazán igazolvány szerint a magyar kir. államvasutak által vizsgálat alá vétetvén, annak biztonsági alkatrészei és kazántáblája lebélyegeztetett. Miután a bizottság a fentnevezett kazánigazolvány betekintése által a vizsgálat megtörténtéről meggyőződött, a mozdony főméreteinek felvételéhez és valamennyi a közbiztonságra befolyással bíró alkatrészek létezésének igazolásához fogott..."

 

Ezután a mozdony részletes ismertetése következik: pontos leírás, méretvételezés és mérlegelés, a kazán biztonsági berendezéseinek, próbacsapoknak felsorolása, egyéb alkatrészek próbája és véleményezése:

 

"... tökéletesen megfelelőknek, összeállításuk és összeillesztésük szerint hibátlannak találtattak..."

 

Eddig még meg sem mozdultak, ezt követően indult a futópróba.

 

Ezek után (...) állomások között óránként 78 kilométer legnagyobb sebességgel megtartott próbamenet alkalmával a mozdony úgy nyugodt járásra, valamint a kanyarulatokban elegendő hajlékonyságára, nem különben a kazán táplálásának könnyű kezelésére nézve hiánytalannak találtatott. Az egyes alkatrészek a próbamenet alatt megfelelően működtek s azokon ezután hiány nem mutatkozott.

Tekintettel a fent előadottakra a bizottság azt találja, hogy ezen kis mozdony szerkezete a II. rangú pályák viszonyainak megfelel, azon a forgalom biztonság tekintetéből szükséges alkatrészek léteznek és hogy ennél fogva ezen mozdonynak az I.-ső és II. rangú pályákon való forgalomba helyezés ellen óránként 55 kilométer legnagyobb sebességgel, nehézség és ellenvetés fenn nem forog..."

Előzmény: 7578 (63587)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!