Keresés

Részletes keresés

Felek Ferenc Creative Commons License 24 órája 0 1 62647

A híd – második rész

 

Ahogy a vonat kiszakadt a hófehér tájba ékelt kormos, füstoszlopaival égre kiáltó kisváros testéből, a mozdonyvezető ötven kilométer per órára vette vissza a sebességet, Varga fűtő legnagyobb megdöbbenésére:

-        Vezér úr, sietnünk kellene!

-        Varga úr, ezek a szerencsétlen soproni bakák nem Pullman kocsiban kártyáznak mögöttünk, hanem „Gábor” vagonokban fagyoskodnak. Ha egy kocsinak is kiolvasztjuk a csapágyát, több idő kisorolni a kocsit és kiborítani a hóba, összezárni-átszállni, mint ha lassabbak vagyunk. Ez a Weisz csak ad a jóistennél annyi sanszot, hogy vigyáz ránk a hídig. Úgyhogy nem megyünk kilencvennel. De tényleg, hívja csak be a szerkocsiról az emberünket!

A még mindig rémült Weisz reszkető lábakkal állt meg a konyhán, miután átbújt a légvédelmi oltalom ponyván, aminek nappal semmi védőértéke nem volt ugyan, de a mínusz 16 Celsius fokból sokat kint marasztalt.

-        Weisz Imre munk…

-        Ember, állj! Mi a maga foglalkozása odahaza?

-        Fogorvos vagyok Solymáron, kérem tisztelettel!

-        Nagyszerű, tehát értelmes ember! Akkor nagyon gyorsan tanulja meg, hogy maga Szabó négy János órabéres szertári munkás Békéscsabáról, az iratai meg ottmaradtak Kocsatovkán kimenekülésünkor a laktanyában. Menni fog?

-        Nagyon szépen köszönöm mozdonyvezető úr! Visszamehetek?

-        Nem! Jön a „roncsátjáró”, amíg Varga rátüzel, magának kellene figyelni a bal oldalon. Mi a…

A pálya mellett óriási robajjal szökellt a fagyos föld a magasba, a szovjetek zárótüze végigverte a töltés két oldalát. Mire a mozdony csikorogva megállt a kéttenyérnyire odébb csúszott vágánymezőnél, a lőporfüst kesernyés illatától eltekintve újra csend volt. Mindhárman leugráltak a mozdonyról és elindultak a teherkocsikhoz. Útközben Varga öklével rávágott a szerkocsi oldalára: tompa puffanás jelezte vissza, meddig fagyott már bele a víz.

Miért álltunk meg? - : kérdezte az első vagonból lekászálódó hadnagy.

-          Van egy darab kötelük, vagy láncuk?

-          Itt-ott vannak kötelek a vagonokban!

-          Azonnal összeszedni-összekötni: vissza kell húzzuk a pályát, hogy tovább tudjunk menni!

-          Tóth őrmester, Kun szakaszvezető, Barabás tizedes hozzám!

A fagytól és mozgáshiánytól elgémberedett katonáknak jól esett a pár percnyi lótás-futás, majd a Hó-rukk! Hó-rukk! kiáltásokkal megbíztatott kötélhúzás az életért.

-        Mozdonyvezető úr, most hallgatott el végleg a telepes rádiónk. A robbantó csapat hátra marad miattunk még két óra hosszát, megvárnak minket, robbantás után velünk jönnek tovább.

-        Oda fogunk érni! Jó lesz már, adjanak a zárfékezőmnek egy pisztolyt, átmegyek rajta lépésben, az utolsó kocsi után a kollega kettőt lő a levegőbe és gyorsítok!

-        Beszállás fiúk-beszállás!

Pakk-pakk! A szerelvény újra nekilódult! Nemsokára feltűnt a „roncsátjáró”: még az őszi ütközet kisebb csetepatéjának rozsdás-hólepte harckocsi roncsai pettyezték a vasút mellékét.

-          Vezér úr, az egyik tank mozog!

-          János, ne tréfálkozzon velünk, biztos?

-          Biztos!

-          Varga, csövezze meg!

Varga a szerkocsi szerszámos ládájából egy rongyokba bugyolált Wermacht távcsövet vett elő, magában elégedetten gondolva: lám, a két liter bor, amiért elcserélte most nem sokat érne.

-          Téharmincnégy nyolcvanötös, megállt az útátjáróban, tornya felénk fordul!

-          Gyorsan a seprűnyelet! De a szovjetet!

Varga a konyha tetejére drótozott két zászló közül az aranysarlós-kalapácsost kapta le és dugta ki a mozdony oldalablakán. A harckocsi mellé érve a fagyveszélyt kockáztatva ő is kibújt derékig és a tank tornyából összevont szemöldökkel figyelő harckocsi parancsnok felé üvöltötte : - Urrá Sztálin!!!

 

folytatatása következik

Felek Ferenc Creative Commons License 27 órája 0 1 62646

Javított szöveg:

 

Nagykapornaki Műszénkeverő telep

 

1952-ben létesült a rédicsi vasútvonal mellett az első telephely. Pakurát tőzeggel és szénporral elegyítettek a gőzmozdonyok fűtéséhez. 1954-ben költözött a telep Nagykapornakra. Valószínűleg itt forgattak egy filmet is: http://filmhiradokonline.hu/watch.php?id=11622

 Általában 1-3 gőzmozdony fűtött itt kazánvizsga lejártáig, az időjárás függvénye volt, hány mozdony szolgáltatott gőzt. Zalaegerszegi fűtők szolgáltak rajtuk. Néhány mozdony pályaszámot ismerünk (Pöstyényi Zsolt – A zalaegerszegi fűtőház története, 1913-1996):

-          1957.III. MÁV 330,321 (Pécs), MÁV 323,038 (tárolt mozdony)

-          1960.II.-XI. MÁV 323,055 (Hámán Kató)

-          1960.XII. MÁV 651,029

-          1961.II. MÁV 434,007 (Debrecen)

-          1961.VII. MÁV 410,609

-          1963.XI. MÁV 411,127

-          1965.I. MÁV 411,013  ,123  ,345

Végül az 1965-ös esztendőben a műszénkeverés megszűnt.

Később gőzmozdony tárolás is volt Nagykapornakon, a MÁV 324,787 pályaszámú gőzmozdonyt 1970.VIII.7.-én fotózta le Dr. Kubinszky Mihály más mozdonyok társaságában. A FOTREPAN tanúsága szerint ez a típus is dolgozott itt.

Előzmény: Felek Ferenc (62620)
fantal Creative Commons License 1 napja 0 1 62645

Ezek selejtezett, majd ezt követően átminősített járművek. A 2 tg-es tartálykocsin látszik is, hogy a selejtezési dátumot utólag áthúzták és felírták a járműre a 12 jegyű 117 9000-es história psz-ot.

Előzmény: k.novotny (62644)
k.novotny Creative Commons License 1 napja -5 0 62644

A közel múltban volt itt egy vitám Mágus olvtárssal, még pedig a 324,1564 p.sz. mozdonyról, amelyben azt állítottam, hogy a mozdonyt selejtezték. Egyból a neves szakemberek itt a forumon lehurogtak, mivel a mozdony a MOROP kongresszuson rész vett. Sőt 7578 olvtárs be is szkennelt egy papirost, amelyen nem szerepelt ez a pályaszámú mozdony, és egyértelműen azt is mertem irni, hogy amit beszkennelt az bontási papír. Na minden voltam ekkor, és erre kiszálltam a buliból.

 

Gondolom abban egyetértük, hogy a MÁV-nál, nincs külön selejtezési törvény a mozdonyokra, a személykocsikra, teherkocsikra, hanem egy egységes törvény vonatkozik rájuk

 

Beteszek egy pár képet, abból az időből, amikor Istvántelken még megvoltak a szabadtéri vágányok, és még a felszedés ideje előtt Kürti István (ha jól emlékszem a nevére) körbefotozta Istvánteleket A-Z-ig. (mivel az utóbbi pár évben leszoktam a hulladék telep látogatásáról, igy fogalmam sincs arról, hogy ezek a járművek léteznek e még vagy sem)

 

Szeretném azt is elmondani, hogy ez a selejtezési téma, jó párszor kilett tárgyalva a különböző topikokon, köztük ezen is.

A végezetül leirom utoljára, a selejtezés nem azonos a jármű fizikai meg semmisitésével, arra azért van szükség, hogy a járműre a későbbiek folyamán ne kerüljenek járulékos költségek, a fizikai megsemmisitésre van a bontási utasitás.

 

 

A képekből direkt olyanokat választottam ki, amelyeken egyértelműen látszik a selejtezések időpontjai, és egyértelmű az akkori Istvántelki megörzésük is.

 

 

De ti vagytok a szakemberek, én csak egyszerűen magánzó vagyok))

 

Tényleg megyek mert a nejem már nagyon mondja a magáét.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Bárdos Imre (62640)
k.novotny Creative Commons License 1 napja -4 0 62643

A születési anyakönyvi kivonatod hiteles?:-)))

 

Nem tudom, mert jó 40 éve bele sem néztem, de jó lesz már megnéznem, mert egyesek azt hiszik, hogy ők csináltak engem:-))) és kezdek félni, hogy csak 10 éves leszek:-))

Előzmény: braun (62642)
braun Creative Commons License 1 napja 0 3 62642

Károly

 

A születési anyakönyvi kivonatod hiteles?:-)))

Előzmény: k.novotny (62639)
gugorahajni Creative Commons License 1 napja -1 0 62641

forráskritika

Bárdos Imre Creative Commons License 1 napja 0 8 62640

1945-ben, illetve már korábban egy világméretű összeesküvés kezdődött, az egymás ellen harcoló csapatok meghamisítottak a hadműveleti naplókat, a zsákmánylistákról nem is beszélve. Nem ott vonták ki a csapatokat, ahol a történettudomány számon tartja, nem azt és nem ott zsákmányoltak, mint azt eddig gondoltuk. Azután ez folytatódott (az élet egyéb területei mellett) a MÁV-nál is, ahol az állagban lévő mozdonyokról, azok állapotáról és gyakorlatilag mindenről hazug, megtévesztő jelentések születtek. A sok ostoba történész és amatőr kutató persze a meghamisított, valós adatokat nyomokban sem tartalmazó iratoknak hitt, de akkor jött a Grál Lovag, aki átlátva a szitán, fellebbentette a fátylat erről a skandalumról! Csak senki sem hisz neki!

 

Én sem.

k.novotny Creative Commons License 1 napja -5 0 62639

Még egy szösszenet az elöző hozzászolásomhoz

 

Amit kaptunk levelet, egy hivatalos iktatószámmal, kőrbélyegzővel ellátott levél, amelyet valamikor az erdetijét archiválni fognak valakik.

 

És többen hiába tudjuk bizonyitani azt, hogy a levél tartalma nem a valóságot tartalmazza, 15-20 vagy éppen 40 év múlva egy hasolnló tulajdonságokkal rendelkező kutató mint te, de őt nem a mozdonyok állapota érdekli, hanem a telkeké, megtalálva az archivumban ezeket a hivatalos papirokat, és lobogtatja azokat mint hiteles dokumentum, az örökösök vagy egyéb személyek pedig kapkodhatnak levegőért mert egy szedett vetett hazugság.

 

Ezekről a dokumentumokról ennyit

 

Bocs nem akartalak fárasztani ilyen bagatel témával, de másokat sem

Előzmény: k.novotny (62637)
M63,008 Creative Commons License 1 napja 0 0 62638

Ejjh-ejjh... :-)

Előzmény: Bárdos Imre (62630)
k.novotny Creative Commons License 1 napja -6 0 62637

Ne vasúti téma de azért leirom

 

Tavasztól késő öszig nejemmel kint élünk a telkünkön, habár most itthon vagyunk szombat óta, és ma este vissza is megyünk

 

Augusztus 20-án a telek szomszédomnál családi összejövetel volt, és amikor elmentek a vendégei, jön át hozzám feldulva, dühöngve káromkodva, egy papirost lobogtatva.

 

Kérdezi tőlem mutatva a papirját, hogy kaptam e én is ilyen papirt. Olvasom a levelet, amelyben a Törökbálinti Kőzterület Felügyelet felszólitja, hogy telke rendezetlen, az utcára kilógnak a a fák, gazos stb., és amennyiben ezt nem szünteti meg 30 napon belül, 200000 Ft-ra büntetik meg.

 

Na most mind kettönk telke rendezett, az ővé is, sőt nincs a telke azon részén egy fa sem ültetve, ráadásul műfűve van ami nem igen termeli a gazt.

 

Mondtam neki, hogy csinálj egy pár fotót a telkedről, és hétfőn menj be hozzájuk.

 

Igy is tett, bement, és csodák csodája, amikor megkérdezte, hogy esetleg látták e az ő telkét, azt a választ kapta, hogy nem is jártak azon a részen legalább  két éve.

 

Amikor a szomszédom bemutatta a levelet, illetve a fotókat, és és rákérdezett hogy akkor milyen jogon is irták a részére ezt, levelet, válasz ... egy csak volt

 

Ez nem 1945-ben, hanem 2016 augusztus 17-i dátumos levél volt

 

Ez Magyarország.

 

Kérdés csak az, hogy az általad betett szken irását is látta e valaki az iróján kivűl

 

És végezetűl a poén. Szombaton mi is haza jöttünk és mi is kaptunk a postaládánkban ilyen levelet, sőt tovább érdeklődtem telefonon a többi szomszédaimnál, és kiderült, hogy mindenki kapott ilyen levelet (legalábbis akiket elértem telefonon)

 

Na pá, pakolunk össze, egy pár hétig békén hagylak benneteket

 

 

 

 

 

Előzmény: 7578 (62633)
k.novotny Creative Commons License 1 napja -6 0 62636

Én pedig minden eltudok képzelni, habár csak 1946-ban születtem.-)))

 

Főleg, hogy Magyarban nem csak most, meg 45-ben, hanem jóval korábban is állandóan trükköztek..... ez valahogy magyar betegség

Előzmény: rm40 (62635)
rm40 Creative Commons License 1 napja -1 1 62635

1945-ben, amikor az ország alapvető ellátásáról volt szó, nem tartok hihetőnek/életszerűnek egy ilyen hozzáállást.

Előzmény: k.novotny (62632)
Mágus23 Creative Commons License 1 napja 0 4 62634

Üdvözletem Károly!

 

Nemcsak ez a kimutatás van. A MÁV Levéltárban számos, hiteles dokumentum van, hogy az oroszok mit trófeáztak Magyarországon.  Érdemes külön megnézni Takács Bála bácsi részletes jelentéseit 45-46-ból, abban pontosan benne van, hogy az oroszok mit működtek a magyar vasúti járművek tárgyában. Engedtessék meg nekem, hogy nevén nevezzem a dolgot, amit az oroszok összeszemétkedtek a MÁV-val szemben az égbe kiáltó! Volt alkalmam Béla bácsival többször erről beszélgetni. Az iratok minden állítását igazolták. Most is kutathatóak, érdemes megvizsgálni. Hitelességükhöz pedig kétség nem fér. Még csak egy zizzenet, ha nincsenek a Trumannok megvásárolva, akkor Magyarországon nem áll helyre a vasúti forgalom, és nem lehetett volna megszervezni az újjáépítést. A Trumannokat az oroszok szemétkedésének köszönhetjük, hogy meg kellett venni. Tegyen hozzá, hogy a MÁV egy igen sikeres mozdony típussal gyarapodott, és a teherforgalom nagy részét közel 30 éven át ezekkel a mozdonyokkal bonyolította le. (természetesen az elvtársak folyamatosan szidalmazták még a 80-as évek elején is ezt a mozdony típust, mert politikai gondolkodásmódjuk csak ezt engedte meg. Ja kérem, szakmai indokaik nem voltak, mert ahhoz a gépészeti tudást nem a piros könyvből kellett volna megszerezni.)

Ha kutatni kívánod ezeket az anyagokat GG állomány 001-es doboztól 004-es dobozig megtalálható a Levéltárban. Még csak annyit, hogy ezekben az anyagokban a "sajtcetlik" kizárva.

Előzmény: k.novotny (62632)
7578 Creative Commons License 1 napja 0 5 62633

Azért elképesztő, hogy mi minden meg nem történt a régi időkben! Jómagam simán felülnék ezeknek a trükköknek, még szerencse hogy itt vagy és fellebbentetted a fátylat!

 

Nézd meg, mekkora egy kamugép lehetett a szolnoki fűtőházfőnök, ilyen trükkökkel palizta át a Gépészeti Főosztályt. Azért fölháborító, nem?

 

 

Előzmény: k.novotny (62632)
k.novotny Creative Commons License 1 napja -5 0 62632

Ez azért nagyon durva túlzás! Se szeri, se száma az 1945-ös járműrovancsoknak, összeírásoknak, és átlag 50%-os üzemkészséget mutatnak, vagy rosszabbat.

 

Van egy 1945 október 22-ei Trófeás lista, pályaszám szerint jelöli az üzemképes, a műhelyi/fűtőházi javítás alatt álló, illetve a javításra váró mozdonyokat, ha kéred nagyon szívesen beszkennelem és átküldöm...

 

Ezt a trükköt is ismerem:-))) a MÁV-on kivül az összes fuvarozó cég alkalmazta is.. Fövárosi Autóbusz Üzem, majd BKV, a AKÖV, majd a Volán Vállalatok stb....

 

Személyzet hiányában a forgalmi szolgálat, hogy ne basztassák őket, hogy nem kerültek ki a járműveik a forgalomba, ok, és ok nélküli hibákkal le adták a mühelyeknek a járműveket javitásra.

 

Lehetőleg olyan hibákkal, amelyek javitása hosszabb időt vesz igénybe..

 

Igy a forgalmi szolgálat mentesült a cseszegetéstől, a mühely pedig örült, mert javitásként rengeteg időt tudott elszámolni munkavégzésként.

 

Aztán egy kis idő múlva, a javitó sorból kivették a járműveket és azok egyből megjavultak. Semmi haszon nem volt rajta, de statisztikának jó volt.

 

A müszaki szolgálat pedig büszkén mesélte, hogy mennyi járművet megjavitottunk

 

Csak ne dolgoztam volna a közlekedésben.-)))

 

 

 

Előzmény: 7578 (62624)
7578 Creative Commons License 1 napja 0 0 62631

Nem reklámból mondom, de a fentrol.hu-n nagyon jó kis légifelvételek vannak Nagykapornakról. A napokban szántam rá egy kis időt, és összehasonlítottam a Fortepanos felvételeket a légifotókkal... egyezik.

 

A Fortepanos fotón van egy 330-as is, lehet hogy pont Feri mozdonya az.

Előzmény: Bárdos Imre (62629)
Bárdos Imre Creative Commons License 1 napja 0 5 62630

Azok mind sajtcetlik, meg te hamisítottad őket! Nekem bezzeg olyan könyvem van! (Félreértés ne essék, az egyik topiktárs reakcióit idéztem a levéltári dokumentumokkal kapcsolatban. Természetesen én egyáltalán nem értek egyet az állításaival!)

Előzmény: 7578 (62624)
Bárdos Imre Creative Commons License 1 napja 0 0 62629

De jó, végre megoldódott a fotók rejtélye! :)

Előzmény: Felek Ferenc (62623)
Felek Ferenc Creative Commons License 2 napja -1 0 62628

A mozdonyok hazai pályafutásához még Bárdos Imre, a balesetek szakértője és kutatója tudna hozzátenni.

 

Előzmény: 7578 (62627)
7578 Creative Commons License 2 napja 0 1 62627

Trófeás 57-esek:

 

Állag: 49 db, műhelyi javításban 10 db, újjáépítésre vár 11 db, javítás nélkül félreállítva 13 db, üzemképes 15 db.

Előzmény: Felek Ferenc (62626)
Felek Ferenc Creative Commons License 2 napja 0 0 62626

Vasúthistória Évkönyv, 1995. 97-ik oldal, 49 darab Trófeás 57-es mozdony honállomással/tárolási helyszínnel.

Előzmény: TheGame8 (62617)
7578 Creative Commons License 2 napja 0 1 62625

"... Ezen kivül a MÁV az olaszoktól is bérelt mozdonyokat a háború alatt, ezekből itt maradt 15 db, amelyet nem trófeázott az orosz..."

 

Ezek az olasz 729-esek? Valóban voltak ilyen gépek nálunk, de ilyen mozdonyok szerepelnek az említett Kopasz Károly féle kimutatásban...

Előzmény: k.novotny (62621)
7578 Creative Commons License 2 napja 0 2 62624

"...1945-ben az orosz 363 db német pályaszámú normál nyomtávú mozdonyt Trófeázott Magyarországon, amelyek mind üzemképesek voltak ..."

 

Ez azért nagyon durva túlzás! Se szeri, se száma az 1945-ös járműrovancsoknak, összeírásoknak, és átlag 50%-os üzemkészséget mutatnak, vagy rosszabbat.

 

Van egy 1945 október 22-ei Trófeás lista, pályaszám szerint jelöli az üzemképes, a műhelyi/fűtőházi javítás alatt álló, illetve a javításra váró mozdonyokat, ha kéred nagyon szívesen beszkennelem és átküldöm...

Előzmény: k.novotny (62621)
Felek Ferenc Creative Commons License 2 napja 0 2 62623

Kapkodva írt skicc, már a címét is elrontottam, helyesen: Nagykapornak

 

A fotók alapján volt MÁV 324,-es is fűteni, mitöbb a 324,-es könyvben is szerepelnek olyan fotók, ahol a képaláírás a helyszínt Nagykapornaknak írja.

 

Szó volt a vadászrepülőgépek által kilőtt gőzmozdonyokról, a már említett könyvben találtam még kettőt:

 

Zalaegerszeg fh. 1945.V. MÁV 22,068  ,087 - kilőve, javítatlanul félreállítva

Előzmény: 7578 (62622)
7578 Creative Commons License 2 napja 0 0 62622

Nagyon jó kis összeállítás... kiegészítendő ezzel a két Fortepanos képpel:

 

 

Előzmény: Felek Ferenc (62620)
k.novotny Creative Commons License 2 napja -5 0 62621

A szovjetek az elfoglalt magyar területen követelték a forgalom felvételét, ami lehetetlen volt az Ostmarkba hurcolt magyar mozdonyok miatt - ezért, mint több forrás is beszámol róla, a Vörös Hadsereg vasúti parancsnoksága bizony állomásított át CFR mozdonyokat Magyarországra, hogy egyáltalán legyen mivel a forgalmat felvenni.

Ezt állagkimutatások igazolják.

 

 

Ez megint egy szedett vetett hülyeség,  találjál ki mást

 

1945-ben az orosz 363 db német pályaszámú normál nyomtávú mozdonyt Trófeázott Magyarországon, amelyek mind üzemképesek voltak, és a továbbiakban is üzemeltek, orosz tulajdonban Magyarban

 

Ezen kivül a MÁV az olaszoktól is bérelt mozdonyokat a háború alatt, ezekből itt maradt 15 db, amelyet nem trófeázott az orosz és  a MÁV tulajdonába került amelyeket a MÁV csak 1953-ban selejtezett.

 

Ez összesen 378 db normál nyomtávú mozdony.

 

A német a keskenynyomközű mozdonyokkal együtt sem vitt el Magyarországról ennyi mozdonyt (majd egyszer összeszámolom azt is)

 

Az orosz ezeket a Trófeázott mozdonyokat csak 47 szeptemberétől vitte el az országból, ekkorra a Trumanok nagy részét a MÁV üzembe állitotta.

 

Ezen kivűl a korábban visszacsatolt területek is visszakerültek a csehekhez, románokhoz, jugokhoz, tehát a MÁV-nak a ezeket a területeket nem kellett ellátnia

 

A forrásod tehát a szokásos magyar nyafogás

 

Előzmény: fantal (62619)
Felek Ferenc Creative Commons License 2 napja -1 0 62620

Nagykapornai Műszénkeverő telep

 

1952-ben létesült a rédicsi vasútvonal mellett az első telephely. Pakurát tőzeggel és palával elegyítettek a gőzmozdonyok fűtéséhez.

Valószínűleg itt forgattak egy filmet is: http://filmhiradokonline.hu/watch.php?id=11622

1955-ben költözött a telep Nagykapornakra. Általában 1-3 gőzmozdony fűtött itt kazánvizsga lejártáig, az időjárás függvénye volt, hány mozdony szolgáltatott gőzt. Zalaegerszegi fűtők szolgáltak itt. Néhány mozdony pályaszámot ismerünk (Pöstyényi Zsolt – A zalaegerszegi fűtőház története, 1913-1996):

-          1957.III. MÁV 330,021 (Pécs), MÁV 323,038 (tárolt mozdony)

-          1960.II.-XI. MÁV 323,055 (Hámán Kató)

-          1960.XII. MÁV 651,029

-          1961.II. MÁV 434,005 (Debrecen)

-          1961.VII. MÁV 410,609

-          1963.XI. MÁV 411,127

-          1965.I. MÁV 411,013  ,123  ,345

Végül az 1965-ös esztendőben a műszénkeverés megszűnt.

fantal Creative Commons License 2 napja -2 1 62619

Tehát a miskolci CFR cégjelű mozdonyok a német és magyar csapatok általi menekülésben lettek megszerezve. Szerinted. Érdekes.

Kár, hogy a magyar csapatok nem voltak román területen a tordai csata és Arad kérészéletű visszavételét kivéve - tehát így ők nem zsákmányolhattak ott CFR cégjelű mozdonyokat.

A németek meg a Balkán - Bulgária - felé menekítették ki a csapataikat.

 

A szovjetek az elfoglalt magyar területen követelték a forgalom felvételét, ami lehetetlen volt az Ostmarkba hurcolt magyar mozdonyok miatt - ezért, mint több forrás is beszámol róla, a Vörös Hadsereg vasúti parancsnoksága bizony állomásított át CFR mozdonyokat Magyarországra, hogy egyáltalán legyen mivel a forgalmat felvenni.

Ezt állagkimutatások igazolják.

 

És itt a pont.

Előzmény: k.novotny (62611)
k.novotny Creative Commons License 2 napja -6 0 62618

A II. vh alatt, ha jól számoltam össze 239 db volt nálunk különböző időpontokban rövidebb hosszabb időre bérleményként, sőt jó pár darabot az orosz itt Trofeázott, hazavitte románon keresztül.

Előzmény: Felek Ferenc (62616)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!