Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

erdőszéli 22 órája Creative Commons License 58440

csorvásról tokajba került, 1954-ben és 1956-ban bizonyíthatóan ott dolgozott. az értékesítési szándék során is ott volt megtekinthető. érdeklődött rá az ózd is, de végül nekik sem kellett, sajnos ennek oka nem ismert.

Előzmény: Felek Ferenc (58439)
Felek Ferenc 22 órája Creative Commons License 58439

1953-ban egy picit Csorváson, majd végzetéig Mádon dolgozott.

Előzmény: erdőszéli (58438)
erdőszéli 30 órája Creative Commons License 58438

az valószínűleg nem derül ki, hogy a kép a régi vagy az új kazánnal készült.

 

1954-ben kapott utoljára fővizsgát, 1956-ban feleslegessé vált. a gv több kisteljesítményű gőzössel együtt újságban hirdette eladásra. a darvasi állami gazdaság jelentkezett rá, de végül mégsem nem vette át, így selejtezésre került.

Előzmény: k.novotny (58437)
k.novotny 30 órája Creative Commons License 58437

csak részben, mert a mozdonyt 1913-ban gyártotta a Maffei

Előzmény: erdőszéli (58435)
C50 1 napja Creative Commons License 58436

Esélyes.

Előzmény: erdőszéli (58435)
erdőszéli 1 napja Creative Commons License 58435

valószínűleg a képhez tartozik:

 

Előzmény: C50 (58433)
wrn30601 1 napja Creative Commons License 58434

Gyönyörű!

Előzmény: C50 (58433)
C50 2 napja Creative Commons License 58433

vjano 3 napja Creative Commons License 58432

Én azért 1$-al támogattam a nemes célt, így e-mailben  értesítéseket fogok kapni a project előrehaladásáról, valamint lelkileg is eltölthet az elégedettség  (the incredible satisfaction of helping 611 to run again)

Előzmény: manhattani (58431)
manhattani 3 napja Creative Commons License 58431

>Most találtam. A Norfolk & Western híres gőzmozdonyát, a J611-est májusban kivették a múzeumból és hozzáláttak a felújításához

 

Nekem még névre szóló adományfizetési papírt is küldtek :-)

Sávosan lehetett volna fizetni, sajnos a legalsó sáv is jól összemérhető volt a havi fizetésemmel, ezért nem alkalmaztam a nagylelkűséget.

 

Júniusban távolították el a csöveket, rostélyt, egybet, "lecsupaszítják" a mozdonyt, hogy a kazánt meg lehessen tisztítni, ez lesz a mozdony 1472 napos kazánvizsgálata (szeptemberi TRAINS).

Előzmény: rezgaras (58430)
rezgaras 3 napja Creative Commons License 58430

Most találtam. A Norfolk & Western híres gőzmozdonyát, a J611-est májusban kivették a múzeumból és hozzáláttak a felújításához. A cél az, hogy újra üzemeltetni lehessen nosztalgia vonatokkal. Egyszer már fel volt újítva és 1982-től 1994-ig rendszeresen járt (mivel 1950-ben készült, 1994-ben még nem volt 50 éves!). Most úgy számolták ki, hogy a teljes felújítás 5 millió dollárba fog kerülni. A múzeum (Virginia Museum of Transportatio) fizet 3,5 milliót. A Norfolk Southern vasúttársaság hozzájárul 1,5 millióval. Hozzá kell tenni, hogy a jelentések alapján úgy látszik, a kazánt újra csövezik, de a gépezet csak kisebb felújításra szorul, az öntvények rendben vannak.

 

A N&W J-sorozata az egyik legszebb amerikai gőzmozdony (szerintem a GS4 szebb ;-)) és az egyik legjobb is volt. A viszonylag kis kereke (1778mm átmérő, tehát kisebb, mint a 301-esé!) ellenére rendszeresen továbbított 10 kocsiból álló vonatokat sík pályán 177km/h sebességgel. 14 darab készült belőlük 1941 és 1950 között. Az utoljára 1959-ben voltak aktív szolgálatban, tehát az utolsó gyártási sorozat mindössze 9 évet. A mozdonyokat akkor szétvágták, a J611 úgy maradt meg, hogy egy magánember felajánlotta, hogy megveszi, ami úgy meglepte a vasúttársaság vezetőségét, hogy elhatározták ennek az egynek a megmentését.

alkotasu 3 napja Creative Commons License 58429

Azt ne felejtsd el, hogy a Cak kocsik a fapados Csukákat, behúzott végűeket követték. (Igaz, ezek között is voltak fapadosak, részben a haború miatti takarékosság miatt, részben a JDZ igénye miatt.) Tehát ez egy fejlődési lépcső volt a korábbiakhoz képest. A Bhv-k pedig a Bn (ex. Cmn) kocsikat váltották. Szerintem 56 éve is is nagy lépés volt. Az egy más kérdés, hogy utána 20 évig gyakorlatilag semmi változás nem volt a fejlesztés tekintetében. Sőt, ha egy kocsicsaládról beszélünk, akkor közel 40 évig.

 

De attól még ebből a korból is meg kéne menteni valamit. Azelőtt, mielőtt szétrohadna, és sokkal többért lehetne helyreállítani. Mert akkor meg az lesz a válasz, hogy túl sokba kerülne.

Előzmény: manhattani (58421)
gumidani 4 napja Creative Commons License 58428

A régi autóknál kiválóan szemléltethető a dolog. Az új kocsi drága. Az idők folyamán fokozatosan csökken az ára. Eljön egy olyan kor, amikor már a kutyának sem kell. Mikorra lagtöbb már a kohóban van, akkor fedezik fel a régiségeket gyűjtők és ekkor meredeken emelkedik az ár. 

Előzmény: Mopat (58423)
manhattani 4 napja Creative Commons License 58427

Egy fokozatú rugózás, ahol a második fokozat az ülés volt? :-)

Forró ülés, hideg levegő meg folyosó? :-) Jobbak lehettek azok, mint a Bhv színvonal.

De holland vonatot meg én nem láttam.

Előzmény: GOLAZ111 (58426)
GOLAZ111 4 napja Creative Commons License 58426

Én azóta sem láttam svéd vonatot. Viszont belgát és hollandot igen. Teljesen Bhv színvonal némelyik, csak tiszta.

Előzmény: manhattani (58425)
manhattani 4 napja Creative Commons License 58425

Amikor itthon Bhv nyüzsgés volt, volt szerencsém látni nyugati (pontosabban északi, svéd) személyvonatot. Az nem Bhv színvonal volt.

Előzmény: GOLAZ111 (58424)
GOLAZ111 4 napja Creative Commons License 58424

A Bhv nem volt rossz a maga idejében. Csak aztán maradt a Bhv, a világ ment tovább.

Előzmény: manhattani (58421)
Mopat 4 napja Creative Commons License 58423

Mennyire érdemes őrizgetni őket? Mert a végén még azokból sem marad semmi. Pedig mindenfelé álldogálnak a parajosban, a soha el nem jövő fővizsgára várva, vagy szanaszét pusztítják őket ilyen "egyáltalán nem VIP" járatokon...

Biztosan emlékszik még a fórum törzsközössége, hogy 1990 körül ezrével árulták az országban az egykori NDK néphadsereg fantasztikus vadásztrabantjait, amelyek, valljuk be, kb. egy marék káposztalepkével egyenlő használati értékkel bírtak. Mondjuk,a személyautó változat nem különben. Már eleve, a gyújtásrendszer helyzete és a tócsák közti baráti viszony...Aztán mostanra mindent megszépített az idő, de hát ebből a tömegben ontott primitív kisautóból alig találni egy olyan igazi, kb. gyári példányt, maradt néhány hülyére tunningolt akármi, amire aztán nagy jóindulattal lehet ráfogni, hogy Trabant. Lehet, hogy 15 év múlva így járunk a Bhv-vel, amit sokszor fikázunk, ma már jogosan, de vajon az elődtípusok, a végtelenül elhasznált és elgyötört, favázas meg vasvázas kitudjamármik után lehet, hogy örült neki az utazó közönség. Még valamilyen, azóta nevetségessé vált, akkor modernnek vélt trendbe is illeszkedett, aztán persze, teltek az évtizedek...(ja, amikor még volt vasúti járműgyártásunk IS)most jogosan nem örülünk neki, ha alánk rakják még őket, de majd hiányozni fognak!

Előzmény: manhattani (58421)
Mopat 4 napja Creative Commons License 58422

Érdekes...kicsit arra emlékeztet, amikor a hetvenes évek klasszikus háborús filmjeiben jugoszláv T-34-est öltöztettek Tigrisnek(mondjuk az Tigrisnek akart kinézni, de volt, hogy az M-47 re ráfestettek egy német hadijelet, és ráfogták, hogy Tigris. Az M-24 Chaffe meg Shermant játszott, mert ugyanolyan volt a színe...Bezzeg az elsőnek említett filmben a Sherman rényleg Sherman volt, de bizony akadtak olyanok, akik belekötöttek, hogy ezt a tornyú Shermant ezzel a löveggel nem szerelték a háború alatt, csak utána haver/szövetséges államoknak...

Szóval a hozzáértőknek nagyon nem tetszene. A filmezéssel meg az a baj manapság, hogy lassan egyszerűbb 3D számítógépes animációval megcsinálni egy Csuka-kocsit, sőt akár negyvenet három vágányon mint valahogy festeni/bűvölni egyet. Ráadásul élethűbb, mert bezony ha jólmegcsinálják, az csuka lesz...Azaz szerelmes búcsózós jelenet, a fiú áll az Orienten, lassan indul vele a vontató 301-es, aminek mozog minden alkatrésze, és nem lóg be a háttérbe se a nagyfeszültségű távvezeték, se a villamos felsővezeték, se a Kombínó, se a GSM-torony, nem marad ott az IC a szomszéd vágányon, olyan autentikus hangulatot kapsz hordárokkal, kosárban gágogó libákkal meg Opel Blitz teherautókkal, hogy ihaj. Valójában meg áll a gyerek egy raklapon és viszi arráb egy villás targonca egy kék fal előtt!

 

Előzmény: GOLAZ111 (58420)
manhattani 4 napja Creative Commons License 58421

Tényleg úgy értettem, hogy ha kevés embert érdekel a kultúra, akkor ne költsenek rá, OK, most már világos.

 

Régi kocsik megmentése: a 2 világháború között komoly volt a vasút, csak azokból az időkből nem nagyon maradtak kocsik, kivéve a Waggons Lits.

 

A II. Világháború utáni kocsifejlesztések meg nagyjából a Bhv színvonal - azokat érdemes őrizgetni? Inkább el kéne felejteni, hogy akkori "nagyjaink" úgy gondolták, hogy olyan kocsik kellenek "a népnek".

Előzmény: alkotasu (58416)
GOLAZ111 4 napja Creative Commons License 58420

Teljesen mindegy a festést be lehet mutatni egy bhv - n is. De csak egy ötlet volt, lehetnének még amerikai színtervű kocsik is. Azokat még filmforgatásra is kölcsön lehetne adni. Festeni meg időnként úgy is kell. Akkor miért legyen egyforma kék, inkább legyen valamitől különleges az a kocsi és egy kis takarítás után különvonatba is ki lehet adni. Senki sem mondja rá, hogy ócska.

Előzmény: krikori (58400)
Mágus23 5 napja Creative Commons License 58419

Üdv!

A Szerencs Sátoraljaújhely vonal utolsó évei gőzüzemmel,és a 424 365

 

 

 

 

 

 

Előzmény: krikori (58400)
Mágus23 5 napja Creative Commons License 58418

Üdv! A Ciklámen expressz a 082 es géppel

Előzmény: krikori (58400)
alkotasu 5 napja Creative Commons License 58417

Károlyom! Ennek tudod mikor lesz esélye? Ha Magyarországon nem csak az árakkal követik az európai mértéket, hanem a bérekkel is. Meg Magyarországnak az 1 főre eső államadóssága annyi lesz mint a németeknek. Na akkor! Addig kár példálózni a németekkel, mert az nagyon más világ, és nem csupán szemléletileg.

Előzmény: k.novotny (58405)
alkotasu 5 napja Creative Commons License 58416

Te itt valamit alaposan félreértettél pontosabban nem nézted meg a hozzászólásom előzményét. Én azt bátorkodtam  jelezni, hogy a régi kocsik megőrzése ugyanolyan fontos, mint a mozdonyoké. A Bhv kocsikról mások beszéltek.

 

A többség kisebbség párhuzamot sem értetted meg, mire akartam rámutatni. Szerintem pont arra, amire Te is kilyukadtál. Hogy bár a többséget nem érdekli a kultúra, de azért igenis kell rá költeni. A históriai vasutazásnál is több embert érdekel a mozdony, de azért kell annak is húznia valamit.

Előzmény: manhattani (58388)
Felek Ferenc 5 napja Creative Commons License 58415

Kőrös-express három kocsija Békéscsaba-Gyula között 1982-ig? 1983-ig?

Előzmény: krikori (58400)
C50 5 napja Creative Commons License 58414

Itt az a videó:

A személyzeten kívül gőzösön tartózkodók többsége tudomásom szerint gőzös tanfolyam keretében gyakorlaton voltak.

Hol érdekel engem hogy nagy bolt-e vagy sem? Arra ott a luxusvonat meg az anyagolás. Évente 3-4 nosztalgiás utazáson szoktam részt venni, csak olyan utakon amelyek számomra érdekes járművekkel mennek és megfizethető, legtöbbször családostul ez így nekem 15-20 ezer forintba kerül alkalmanként, ezt még meg tudom fizetni. Idén sajtos úgy adódott hogy csak a lajosmizsei útra tudtam elmenni de ha lesz a 2-esen kedvező árú gőzös avató menet mint tavaly, akkor arra is mennék.

 

Szerintem az a baj hogy az MHMb közbenjárásával a '80-as években kialakított járműparknak már csak kis része üzemképes és azok sem járnak rendszeresen magyar zsebekhez mérten megfizethető árban és korhű összeállításban. Továbbá már az MHMb sem tulajdonított nagy jelentősséget az 50-es, 60-as évek járműveinek és a nosztalgiatevékenység kezdete után selejtezett sorozatokból sincs megőrizve egy-egy tisztességes szerelvény, azt a néhány megőrzött kocsit is hagyták szétverni, szétrabolni.

 

Most mindegy hogy ez a MÁV, az Aranybánya, a Füsti vagy a Ki Mit Lop Security Kft hibája.

 

Szerencsére vannak üdítő kivételek mit a Leó, az MDmot, a Rába-Balaton stb., de zekkel sem lehet túl sűrűn utazni elérhető áron, korhű vonatokkal meg sosem.

 

De lehet vonatozni, én az unokáimnak megtudtam mutogatni a még megmaradt járműveket, de te gyermeked mit fog mutogatni az unokáinak?

 

Az én gyerekeim majd mutogatják a Flirtet meg a Desirot. Addig is sokat utazom velük előnyben részesítve a győri, dunakeszi kocsikat, Csörgős, Szilis igát amíg lehet.

Előzmény: k.novotny (58403)
manhattani 5 napja Creative Commons License 58413

>Ezeknek a gépeknek, kocsiknak már nagyon régen a múzeumban kellene lenniük,

 

Amíg járni tudnak, miért ne járjanak? Ha már végképp nem tudnak, könnyen múzeumi állapotra lehet hozni őket.

 

>és majd akkor kellene esetleg vonatozni, ha lesz belölük 10-20-30 darab,

 

Félek, hogy annyi nem lesz... :-)

Előzmény: k.novotny (58405)
manhattani 5 napja Creative Commons License 58412

>Szerencs - Sátoraljaújhely gőzvontatás kb. 1981-82 évig.

 

A Borsod Expressz végig gőzvontatású volt, ahogy fejben számolok, a 60-as évek végén - 70-esek elején.

 

1974-ben Szegedre már Nohabos expresszel jártunk.

Előzmény: Vendégsín (58406)
C50 5 napja Creative Commons License 58411

Mecsek Express ilyen kocsikkal:

Előzmény: krikori (58400)