Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

M62-902 Creative Commons License 1 napja 0 0 59211

Ejha,nagyszerű. Ez még nekem is jól jön.:-))

Amúgy ez milyen kiadványban található?

Előzmény: gugorahajni (59210)
gugorahajni Creative Commons License 1 napja 0 0 59210

Ez meg a másik oldalát:

Előzmény: M62-902 (59209)
M62-902 Creative Commons License 1 napja 0 0 59209

Az említett szakirodalomban több képen is látható ezen típus valamelyike, de szerintem ez az egy mutatja egyedül jól a kocsit.

 

Előzmény: TiborTT (59193)
division by zero Creative Commons License 2 napja 0 0 59208

Nem jutott be, csak összelopkodta a képeket a netről.

Előzmény: fantal (59207)
fantal Creative Commons License 2 napja 0 0 59207

A mozdony nem elfeledett, csak tisztázatlan a tulajdoni viszonya. A volt nevelőintézetet eladták, kérdés, hogy a vevő megvette-e az ingatlannal együtt a gépet is... Csodálkozom, hogy ez a fotós nő bejutott oda, mert két éve hazai és külföldi vasútbarátok egy csoportja próbálta megtekinteni, és a területet védő szekuritisek elzavarták őket azzal, hogy tilos fotózni, magánterület....

Előzmény: Talicskás tengernagy (59206)
Talicskás tengernagy Creative Commons License 2 napja 0 0 59206

.

 

 

Különösen időszerűek ezek a képek, amelyeket közel 9 éve, 2006.05.20-án délután, készítettem és akkor itt is szerepeltek.

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=55104039&t=9036868

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=55211573&t=9036868

 

Egy ráadás ugyanakkorról, ugyanonnan:

 

 

Előzmény: Pipe2123 (59205)
Pipe2123 Creative Commons License 2 napja 0 0 59205
Mopat Creative Commons License 2 napja 0 0 59204

Üdvözletem!

 Ahol még effektíve gőzösök járnak, és annak is örülnek, hogy ez is van újra, alig pár évtized után...

https://www.youtube.com/watch?v=x6bCWgmcH_o

https://www.youtube.com/watch?v=mUtCTTm7w8U

https://www.youtube.com/watch?v=3NOtx5w8xHk

Ahogy nézem, keskeny nyomköz, epic felvételek...

https://www.youtube.com/watch?v=EjAHVSMBUUA

Jópofa kis tolató mozdony...Ahogy a csatolt videókat néztem, úgy vélem, kapnak olasz műszaki segítséget is, magát a vonalat még az olaszok építették ki a gyarmati korban, vajon a mozdony milyen eredetű lehet...

manhattani Creative Commons License 2 napja 0 0 59203

Köszönöm, de rezgaras már megválaszolta a kérdésem! :-)))

Előzmény: RhB (59201)
TiborTT Creative Commons License 2 napja 0 0 59202

Köszönöm a kimerítő választ,

 

Gyakorlatilag mindent megtudtam ezekről a csodabogarakról.

 

Hálás köszönet még egyszer  érte!!!

 

üdv

 

Tibor

Előzmény: RhB (59195)
RhB Creative Commons License 2 napja 0 0 59201

Te csak írsz, de nem olvasol? :-))) Ott írtam, hogy létra és fékház nélkül. Zsivány csak átfestette és feliratozta a kocsit - ez utóbbi miatt tettem be, mert ezt is kérdezte a kolléga és az jó rajta -, de átalakítást nem csinált.

Előzmény: manhattani (59196)
rezgaras Creative Commons License 3 napja 0 0 59200

Nyugdíjas állásuk volt... (neked az van? :-((

Előzmény: manhattani (59199)
manhattani Creative Commons License 3 napja 0 0 59199

Azok a kalauzok meg biztos nem is panaszkodtak, mint a Bz-jéi, hogy folyton le meg föl kell szállni :-)

 

Köszönöm az infót.

 

Előzmény: rezgaras (59198)
rezgaras Creative Commons License 3 napja 0 0 59198

Eredetileg igen, a kalauz a gázvilágítást a tető pallóján végigmenve gyújtotta meg. De ha jól tudom, ez a gyakorlat az 1920-as években megszűnt, azután a gázlángot belülről gyújtották. De a létrák és a palló még hosszú ideig megmaradtak, a 2. Világháborús képeken is látszanak.

Előzmény: Töck Jenő (59197)
Töck Jenő Creative Commons License 3 napja 0 0 59197

Tán a világítás miatt?

Előzmény: manhattani (59196)
manhattani Creative Commons License 3 napja 0 0 59196

Miért volt létra magyar kocsin, a tetőre felmászandó?

Nálunk milyen rendszeres tevékenységet kellett végezni a tetőn?

Úgy tudom, itt nem volt divat, hogy a vonatfékező a vagonok tetején futkosott a kocsik fékjét meghúzni.

Előzmény: RhB (59195)
RhB Creative Commons License 3 napja 0 0 59195

Szóval ilyen a Cszy 016, csak fékház és létra nélkül:

 

 

Előzmény: RhB (59194)
RhB Creative Commons License 3 napja 0 0 59194

Több ilyen kocsi is volt (Cszy 012-021 ill. a Csz 019 csak kéttengelyes), a fotó idejében (1954) már csak a Cszy 014, 016-018, 020-021 és a Csz 019 volt meg. Mindegyik 3. osztályú, a 019 kivételével 3-tengelyesek és kalauzkocsiként nem kaptak új számot. Fotó meg kis jellegrajz csak egy-két kocsiról van az említett könyvekben, ezt nem tudom, melyik lehet (a 016 és 020 biztosan nem). A felirat középen GySEV, alatta a Cszy XXX. A tető emlékeim szerint világos színű.

 

Előzmény: TiborTT (59193)
TiborTT Creative Commons License 3 napja 0 0 59193

Köszönöm, akkor jól láttam, hogy oldalgombolós!

Most már csak képet kell szereznem valahonnan, vagy az említett szakirodalmat,

mert a feliratozására lenne szükségem, meg hogy egérszürke vagy fekete volt a tető??

Mi volt a pályaszám mikor még személyként üzemelt ? Volt e első, másod és harmad osztályú?

Esetleg másod harmad egy kocsin belül??

Mi lett a pályaszám a kalauzkocsi korszakában??

 

Millió és egy kérdés merült fel bennem?

 

Van miért küzdeni!

 

köszi még egyszer

 

Tibor

Előzmény: RhB (59192)
RhB Creative Commons License 4 napja 0 0 59192

Ez egy porosz eredetű 3-tengelyes oldalgombolós kocsi. Több is került a GySEV-hez és tehervonati kísérőkocsiként alkalmazták őket. A Schlezak és a Poschpischil féle könyvekben vannak fotók róluk. Az 50-es évek második felében átépítették őket normál személykocsivá.

Előzmény: TiborTT (59190)
fantal Creative Commons License 4 napja 0 0 59191

A 4-es, amikor indul a film, egy pillanatra kivehető a szám.

Előzmény: Felek Ferenc (59189)
TiborTT Creative Commons License 4 napja 0 0 59190

Sziasztok!

 

Buhim kolléga 58854 számú hozzászólásában belinkelt képen,

a mozdony utáni első kocsiról van-e valakinek információja?

Esetleg van e valakinek oldalról képe erről a kocsiról?

Gyesev tehervonati kísérőkocsinak tűnik?!

 

Várom válaszaitokat és a segítséget

 

köszönettel

 

Tibor

Előzmény: Buhim (58854)
Felek Ferenc Creative Commons License 4 napja 0 0 59189
Előzmény: fantal (59144)
Bárdos Imre Creative Commons License 4 napja 0 0 59188

Köszi!

Előzmény: Felek Ferenc (59186)
Felek Ferenc Creative Commons License 4 napja 0 0 59187
Felek Ferenc Creative Commons License 5 napja 0 0 59186
Előzmény: Bárdos Imre (59126)
kanizsella Creative Commons License 5 napja 0 0 59185

"szegény volt az eklézsia, filmforgatáshoz macerás volt filmszalagot igényelni"

 

Ez viszont a hatékonyabb anyagfelhasználásra ösztönözhetett volna. Legalábbis minálunk idehaza alaposan meggondoltuk/juk azoknak a dolgoknak a felhasználását, amiből kevés van, vagy nehéz/drága beszerezni. Konkréten a filmre vonatkoztatva úgy vélem, hogy ilyen kevés tanulságot hordozó filmet készíteni volt pazarlás.

De persze örülök, hogy egyáltalában láthatok az akkori vasútüzemről képsorokat.

Előzmény: krikori (59184)
krikori Creative Commons License 6 napja 0 0 59184

Valóban elég bugyutácska történet és számos baki van benne. Délelőtt néztem egy szinkronizált szovjet oktatófilmet, nem emlékszem a címére, 1959-es gyártású, a Közdok csatornáján fent van. A film témája a gyerekek vasúti területen elkövetett figyelmetlenségei voltak,, az egyik legmorbidabb snitt amikor egy fiú szalad a labda után a vágánytengelyben és 2 mp múlva elrobog egy villamos motorvonat, semmi dudálás, fékezés (bár lehet hogy ez is csak a természetes kiválasztódás eszköze...). Azért jó pár, az 1960-as években készített oktatófilmben hihetetlenül primitív eseteket, életszerűtlen jeleneteket tettek be. Az hogy a mozdonycsere ugyanazzal a géppel történt, szerintem csak spórolás miatt történt. 

Talán azért maradtak benn sokszor hibák a filmekben (már amikor nem szándékosan írták bele a forgatókönyvbe), ugyanis szegény volt az eklézsia, filmforgatáshoz macerás volt filmszalagot igényelni, a kópiákat ha már nem kellettek, újrafelhasználták. Szóval ki kellett centizni a felvételeket. 

Sajnos nem tudom melyik állomáson forgatták. 

Előzmény: kanizsella (59183)
kanizsella Creative Commons License 6 napja 0 0 59183

Köszönet a linkért. Érdekes film. Mádi Szabó Gábor fiatalon. Snittek régi vasúti járművekről. Balesetvédelmi szempontból rettentően sok információt ugyan nem hordoz a kissé butácska történet. Az világos, hogy egy postai oktató-nevelő film a maga szemszögéből értékelte a balesetet.

De több vasutas tárgyú ága is van a mesének.

A vonatok átmenesztésekor a téren tartózkodó forgalmi szolgálattevőt nem zavarta az űrszelvénybe lógó postai kocsi? Nem sikerült neki figyelmeztetni a közeledő tehervonatról a postásokat?

A tehervonat mozdonyvezetőjének nem sikerült „Figyelj” jelzés adnia? Persze, a fűtő épp rátüzelt. Az elütés után sem álltak meg?

Mára már az is feledésbe megy, hogy a vasutasok és a postások rendszeresen „szivatták” egymást. Hasonlóan, mint ahogy a különböző vasúi szolgálati ágak emberei között is szokásban volt.

A mozdonnyal az utasokkal elfoglalt kocsikra való kíméletlen rájárás is gyakori volt. Arra emlékszem, hogy mindig érezni lehetett a kocsikban a mozdony „érkezését”. Rosszabb esetekben a csomagtartókból is potyogtak a cuccok.

Ugye Piliscsabán forgatták a filmet?

Filmes hibák:

Egyvágányú pályán nem jellemző az, hogy két vonat megállás nélkül keresztezzen egy kisebb állomáson. A „mozdonycserekor” ugyanaz a mozdony jött-ment.

Előzmény: krikori (59182)
krikori Creative Commons License 6 napja 0 0 59182

https://www.youtube.com/watch?v=0XV1tbELvoM 

Egy újabb közdok-os film, mellékszerepben többek között a 324,840