Keresés

Részletes keresés

fantal Creative Commons License 3 órája 0 0 59794

(Szerintem ez a dátum téves, mert 86-ban már láttam leállítva Hatvanban, ahol jelenleg is rohad.)

 

**

 

Nem biztos, mert a jármű leállítása, letétezése stb. és a tényleges selejtezés között hosszú idő telhet el.

Előzmény: Bárdos Imre (59792)
kontárkodó Creative Commons License 3 órája 0 0 59793

Köszönet.

Majdnem minden nap, munkából jövet-menet ott járok előtte/ mellette, érdekel a sorsa.Jobbat érdemelne, de legalább még megvan. Amúgy Hatvan VF lassan kezd egy működő Máv fűtőház, nyilvános vasúti benzinkút és szerelde, és múzeumi lerakat kombójához hasonlítani.

Előzmény: Bárdos Imre (59792)
Bárdos Imre Creative Commons License 5 órája 0 0 59792

Nem egészen. Az SZD-nél gondolom eredeti számán szolgált, 63.5 hónaptól MÁV 520,075, 1975-től ezen a számon a GySEV-hez került, 81.4 hótól ismét MÁV és itt is selejtezték 95.09.20-án. (Szerintem ez a dátum téves, mert 86-ban már láttam leállítva Hatvanban, ahol jelenleg is rohad.)

 

A gyártó, gyári szám/gyártási évet jól értelmezted.

Előzmény: kontárkodó (59791)
kontárkodó Creative Commons License 5 órája 0 0 59791

Köszönöm.

Az oldalt is.

Segíts még nekem értelmezni a sorokat:

 

DRG 52.464 ->SZD->63.5:*->75:GySEV->81.4:MAV +95.09.20 Hatvan VF

 

DRG-nél 52,464 ,majd SZD-nél 63.5, majd  75 számon GySEV-nél,  1981 áprilistól MÁV 95.09.20 -ig, és jelenleg Hatvanban van?

De micsoda a

Borsig 15561 43 adat?

 A Borsig az  a gyár, a 15561 a gyári szám, a 43 az gyártási év? Vagy ez így együtt a gyári szám?

Előzmény: fantal (59778)
Bárdos Imre Creative Commons License 6 órája 0 0 59790

A MÁV Archívumban kutatható az anyag.

Előzmény: KVZOLI (59789)
KVZOLI Creative Commons License 17 órája 0 0 59789

Köszönöm.Ez elég nagy baj.Szívesen elolvastam volna,mi történt akkor.

Előzmény: Bárdos Imre (59788)
Bárdos Imre Creative Commons License 17 órája 0 0 59788

Van, csak azt nem tudom felrakni, mert egy nagy, több oldalas tif file.

Előzmény: KVZOLI (59787)
KVZOLI Creative Commons License 17 órája 0 0 59787

Köszi!A mohairól is van valami bővebb?

 

Előzmény: Bárdos Imre (59786)
Bárdos Imre Creative Commons License 17 órája 0 0 59786

Felraktam ide: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=135467421&t=9121587

 

Ez a dög össze keverte a lapokat, meg a végüket lehatrapta, de talán azért el lehet olvasni.

Előzmény: KVZOLI (59785)
KVZOLI Creative Commons License 17 órája 0 0 59785

Lehetne erről bővebbet is tudni?

Előzmény: Bárdos Imre (59784)
Bárdos Imre Creative Commons License 18 órája 0 0 59784

Tényleg, azok is olasz hadifoglyok voltak, ezt el is felejtettem. Közben megnéztem, a mohai baleset két nappal később, 10.06-án történt. Úgy tűnik, rosszul okoskodtunk a másik topikon, elég sűrűn szaladgáltak (és baleseteztek) akkoriban az olasz hadifogoly vonatok nálunk.

Előzmény: KVZOLI (59783)
KVZOLI Creative Commons License 20 órája 0 0 59783

Imre,volt egy ilyen utoléréses baleset szintén olasz hadifogolyvonattal Hegyeshalom bejáratánál 1943.október 4-én Lovas Gyula bácsi könyve szerint.

Előzmény: Bárdos Imre (59779)
Bárdos Imre Creative Commons License 24 órája 0 0 59782

Nekem semmi sem rémlik, ezért kérdeztem fantalt. :)

Előzmény: krikori (59781)
krikori Creative Commons License 25 órája 0 0 59781

Nekem valami olyasmi dereng korábbi olvasmányaimból, hogy a Balkánon lévő megszálló olasz csapatokat fegyverezték le a németek és vitték őket hadifogolytáborokba Mussolini megbuktatása után.

Előzmény: Bárdos Imre (59779)
520,065 Creative Commons License 25 órája 0 0 59780

Bocsánat, hogy belevau. 43-ban volt az olaszországi partraszállás (júliusban), ez után az olaszok elzavarták Mussolinit.  Ez után már a németek irányították a dolgokat, nyilván lefogták azokat az olaszokat, akik Mussolini megbuktatásában részt vettek. Októberben már simán lehettek olasz hadifoglyok.

Előzmény: Bárdos Imre (59779)
Bárdos Imre Creative Commons License 26 órája 0 0 59779

Kedves fantal, ha már erre jársz, egy kérdés. A múltkoriban a tehervonatok fékezéséről tárgyaltunk a teherkocsis topikban, ennek kapcsán hoztam szóba ezt a balesetet:

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=135292908&t=9121454

 

A dátum emlékeim szerint 1943.10.04. (fejből ez rémlik, pontosan meg nem tudom most megnézni), azt viszont nem értettük, hogy és honnan kerültek hozzánk olasz hadifoglyok akkor. Emlegettünk is, hátha betévedsz oda, de ezek szerint azt a topikot nem szoktad olvasni.

 

Tudnál egy kicsit bővebb tájékoztatést adni akár itt, akár a teherkocsis topikban az akkori hadi és politikai helyzetről?

 

Köszönöm a többiek nevében is!

 

Bárdos imre

fantal Creative Commons License 26 órája 0 0 59778

520.075 Borsig 15561 43 DRG 52.464 ->SZD->63.5:*->75:GySEV->81.4:MAV +95.09.20 Hatvan VF

 

forrás: http://www.softrain.hu/train/Gozmegor.htm

Előzmény: kontárkodó (59777)
kontárkodó Creative Commons License 28 órája 0 0 59777

Ha már 520 a téma:

A hatvani 075-ről mit lehet tudni?

gyártó év történet, ami érdekel.

 A végét tudom ( remélem) Kisterenyéről jött vissza.

fantal Creative Commons License 1 napja 0 0 59776

Tehát mi tudjuk, hogy hol, mikor, az egy másik kérdés, hogy mi jelenik meg, (és hogyan egy WEB lapon)

 

***

 

Én tudom, hogy te, meg Villányi, meg Kirchner, meg Tóth tudja, (mert a Parkban pl. a 520,034 is Krenauban készült és nem Chranów-ban a műleírás szerint :) ), de azon a weblapon a fals lengyel név van megadva.

Előzmény: k.novotny (59774)
RhB Creative Commons License 2 napja 0 0 59775

Majd ha Nyúlon lesz egy kis időnk, és nem felejtjük el, mondok erről pár szót. :-) Mármint az ezerféle névváltozat nyilvántartásáról...

Előzmény: alkotasu (59761)
k.novotny Creative Commons License 3 napja 0 0 59774

De 1943-ra lengyel nevet megadni, az már történelemhamisítás.

 

 

Nem tudom, hogy mennyire látszik a képen, de a pirossal jelzett gyári számok Krenau-i gyártást takarnak

Hogy érzékeltessem, miért rossz a lengyel nevet használni: ennyi erővel a Kassa-oderbergi Vasutat is nevethetnénk Kosicko-bohuminská Dráha-nak...

 

:-)) Nevezték is..... igaz rövid ideig

 

 

https://cs.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%A1icko-bohum%C3%ADnsk%C3%A1_dr%C3%A1ha

 

Tehát mi tudjuk, hogy hol, mikor, az egy másik kérdés, hogy mi jelenik meg, (és hogyan egy WEB lapon)

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: fantal (59762)
Felek Ferenc Creative Commons License 4 napja 0 1 59773

1928-ban a MÁV-tól a Kecskeméti Gazdasági Vasút vett egy malett mozdonyt az építkezéshez, ami "nem jött be". Én jelenleg úgy tudom, hogy róla van szó:

 

1916. Henschel 14 208 gysz. - 1'C'Cn4vt - S. 1929.

 

Korrekt?

 

fehérvas Creative Commons License 5 napja 0 0 59772

A GANZ-é volt. "P" jelű. De nem csak egy volt ahogy emlékszem. Utána  kell néznem! 

Előzmény: rezgaras (59770)
manhattani Creative Commons License 5 napja 0 0 59771

Kösz nektek, akkor azokat a képeket áthelyezem :-)

rezgaras Creative Commons License 5 napja 0 0 59770

Egy "Schnabel" trafószállító. A kék könyv szerint volt egy magyar is. Az megvan még? A MÁV vagy a Ganz volt a tulaj?

 

Előzmény: 1047 005-2 (59769)
1047 005-2 Creative Commons License 5 napja 0 0 59769

"Amik talán csak átutaztak Magyarországon"

 

 

Azok inkább trafószállító kocsik,mint daru.

Előzmény: manhattani (59768)
manhattani Creative Commons License 5 napja 0 0 59768

Daru fényképeim az idő tükrében   (80-as, 90-es évek)

fehérvas Creative Commons License 2015.06.23 0 0 59767

Hát az ilyennek aztán nincs! :-) 

Anno a topikcímű gép működéséhez 2 fajta anyag kellett. Ezek minősége meghatározta a gép működését. A szén az mindig jó volt, mert azt mondták hogy az jó! (Más vélemény nem lehetett, mert aki azt mondta elvitték.) Naná, hogy a víz nem volt jó! Persze, mert csak 100 fokon volt hajlandó felforrni. Ezt a kifogást megörököltük és hangoztattuk még a 70-es években is.

Előzmény: Talicskás tengernagy (59766)
Talicskás tengernagy Creative Commons License 2015.06.23 0 1 59766

Röpködni tetszett?

Igen, itt is látszik, hogy a különböző közlekedés módok között mekkora a különbség.

Ahol emberek cipekednek, ott rábeszéléssel, fenyegetéssel, stb. lehet egy ideig pótolni az elfogyott hajtóanyagot. Egy lónak már elég nehéz az öntudatára hatni az etetés, itatás helyett. A hülye gépek pedig zofort leállnak üzemanyag hiányában. A földön közlekedőknél ez kisebb baj, a vizen közlekedőknél már nagyobb, a levegőben pedig katasztrófa.

De egy komolyabb munkahelyen nem hagyják következmények nélkül a dolgozói hanyagságból adódó károkozást. Egy elvetemült rendpárti vezetőtől hallottam, hogy ő nem kíván különösebb gondosságot a gépkocsivezetőitől, csak annyit, amennyit a saját eszközeikkel is megtesznek. De természetesen az ilyen mentalitásnak nincs létjogosultsága a modern liberális világban.

Előzmény: MIHOK1 (59765)
MIHOK1 Creative Commons License 2015.06.23 0 1 59765

Az egy laza munkahely volt:)

 

Az én volt munkahelyemen akinek tényleg elfogyott az üzemanyaga az akár meg is halhatott (utasaival együtt).

Talán ezért figyel mindenki és nem történt ilyen eset a világon 32 éve.

Mifelénk az a mondás járja: Az üzemanyag csak akkor sok ha ég.

Előzmény: Talicskás tengernagy (59713)