Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

Felek Ferenc 2014.04.16 16:40:38 © 57212
Előzmény: Felek Ferenc (57211)
Felek Ferenc 2014.04.16 16:22:31 © 57211

Urak! A képen egy hidegre szerelt Angol gyártású gőzmozdony részletfotója látható. Hogy nézhetett ki vajon működőképes állapotban?

Felek Ferenc 2014.04.16 14:59:21 © 57210

Valahogy így nézett ki a dunaújvárosi "MUKI":

https://www.youtube.com/watch?v=tbpKmwy4UCs

M.machinátor 2014.04.15 22:31:04 © 57209

Szervusz.

 

Valószinüleg arról van szó(ahogy ET úrral leveleztünk)hogy amikor a holdponton átfordul a meghajtókerék a gőzbeömlő nyíláson túlfut a dugattyú egy része mintegy a gőzbeömlőt részben eltorlaszolván és így a kompressziós holt teret csökkentve a nagynyomású gőzből gőzmegtakarítást eredményez.

Előzmény: _ANDRÁS_ (57207)
262 2014.04.15 18:46:28 © 57208

Köszönöm Uram! Közelebb kerültem a megoldáshoz, de nem tudom biztosan kizárni, hogy a kép nem-e a régi szegedi csarnokperon előtt készült a nagyállomás egykori 1 vágánya előtt. :)

Előzmény: Schmidt-féle túlhevítő (57201)
_ANDRÁS_ 2014.04.15 13:14:04 © 57207

"No.Hát akkor azt tessenek megmondani hogy a henger/dugattyú túlfedés +17-25mm az mit jelent?mert a hengerbe  az álmos könyv szerint nem fér bele nagyobb dugattyú(már néhányszor kérdeztem a témáról elég kevés eredménnyel)."

Tolattyú-túlfedés létezik, de a hengernél nem lehet, hogy a káros térről lenne szó?

Előzmény: M.machinátor (57200)
siófoki35 2014.04.15 09:12:14 © 57206

óh, így már értem hogy mit nem értek. :D

palkonyára azért vitték hogy lemásolják? izgi :D

Előzmény: erdőszéli (57205)
erdőszéli 2014.04.15 08:14:14 © 57205

kis hiba került a mátrixba.

 

a közelmúltig az volt a "legenda" hogy pálházán a BIMBÓ mozdony van kiállítva. de aki figyelmesen megnézte a torzót, az egy 106-as (máv 394-es) gépet fedezhetett fel benne. de ilyen gépről nem volt adat pálházán, egészen a közel-közel-múltig, mikor előkerült a 4877-es gép kazánkönyve, mely pálházai tulajdonnak jelölte a gépet.

 

hurrá, újabb szálat sikerült kibogozni - gondoltam       ... addig, míg valaki a közel-közel-közel-múltban ki nem derítette, hogy a pálházáról palkonyára kölcsönzött gép kazánján a 4878-as szám olvasható.

 

mindkét gép korábban a haricai bányavasúton dolgozott, de egyelőre csak feltételezés, hogy mindkettő pálházára került. a kilencvenes évek elején két gép látta el gőzzel a fatelepet, ebből az egyik (most már tudjuk, hogy a 4878-as) került kiállításra. kafa lenne egy képet látni a másikról. 

 

összefoglalva: palkonyán egy gőzös van, mely majd visszakerül pálházára.

Előzmény: siófoki35 (57204)
siófoki35 2014.04.15 00:20:08 © 57204

és hogyhogy 2 mozdonyt szereztek pálházáról? Én csak egyre emlékszem, ami a múzeum mellett állt vezetőfülke nélkül Ipartelepen.

Előzmény: Felek Ferenc (57202)
siófoki35 2014.04.15 00:14:51 © 57203

ááá, tehát ide kerültek fenyvesről a kocsik!

Előzmény: Felek Ferenc (57202)
Felek Ferenc 2014.04.14 12:05:03 © 57202

Néha a rossznak tűnő dolgokból is jó sülhet ki!

 

Kérték a mozdonyt: http://duol.hu/cimlapon/muki-es-szemelykocsijai-a-vidam-parkban-vesztegelve-varjak-a-jobb-idoket-1051597

 

Mint azt mindnyájan tudjuk, nem kapták meg, a mozdony felújítását "gertam" folyamatosan elébünk tárja.

 

De nem adták fel! Hanem: http://www.pecsiborozo.hu/blog/bortrezort_nem_tervezunk

 

Illetve: http://www.kisvasut.hu/jarmulista/view_lista.php?vasut=646

Schmidt-féle túlhevítő 2014.04.13 08:11:40 Creative Commons License 57201

A kép Hódmezővásárhelyen készült 1954-ben. Benne van A mozdonymodell-építő, Dr. Varga Sándor (1912-2002) című könyvben.

Előzmény: 262 (57199)
M.machinátor 2014.04.12 23:39:42 © 57200

Szervusztok.

 

Persze Pont nem ide való téma volt ez a történelmizés,nade honnan tudjuk hogy a jelenlegi tananyag mennyire mond igazat((mint a jelenlegi rendszer?)).

 

Na jó hagyjuk a témát (de mondjuk tényleg tetszett az egész vita(nem volt erőteljes sárdobálás)).

 

No.Hát akkor azt tessenek megmondani hogy a henger/dugattyú túlfedés +17-25mm az mit jelent?mert a hengerbe  az álmos könyv szerint nem fér bele nagyobb dugattyú(már néhányszor kérdeztem a témáról elég kevés eredménnyel).

Előzmény: k.novotny (57184)
262 2014.04.12 22:38:43 © 57199

Sziasztok!

Én is szeretnék egy kis segítséget kérni.

Szeretném megtudni, hogy az alábbi kép hol készülhetett.

A képen egy Dr.Varga Sándor által készített 424-es mozdonymodell látható egy állomás peronja előtt. Mivel Varga Dr. erősen kötődött Hódmezővásárhelyhez, úgy gondoltuk, hogy a kép is ott készülhetett, de szeretnénk biztosra menni. Remélem valaki felismeri a helyszínt, előre is köszönöm a segítséget.

 

Bárdos Imre 2014.04.12 20:57:14 © 57198

Ez a baleset a gőzös miatt talán másnak is érdekes lehet:

 

1958.05.09.     5.55     Nyíregyháza állomás temetői rakodójánál végzett tolatás közben a IV. sz. tartalék (325,193) megrongálódott és szolgálatképtelenné vált. A MÁV 330224 és 330133 psz. kocsik súlyosan rongálódtak, a MÁV 194195 és 123669 psz. kocsik mindkét tengelyükkel kisiklottak és kisebb mértékben rongálódtak, a MÁV 162840 psz. kocsi kisebb mértékben rongálódott.                

A IV. sz. tartalék tolatást végzett a XVII. sz. vágányról felvett 14 raktári, rámpai és temetői helyi leadásos kocsival. A gépen lévő, utolsónak maradt kővel rakott kocsit csak becseréléssel tudták volna a rakodó vágányra (temetői kihúzó) beállítani, ám mivel azzal nem akarták húzni az időt, az állomáson nem engedélyezett angolozással akarták a beállítást elvégezni. Ezért a mozdony a kocsit meghúzta, majd ráfékezett, ekkor az aggató azt leakasztotta, majd a mozdony felgyorsulva áthúzott az 5. sz. váltón és ott megállt. A váltót átállították kitérő irányba, hogy ezen keresztül a gép visszatoljon a temetői rakodóra, mielőtt a meghúzott kocsi biztonsági határjelen kívülre kerül. (A gép félreállása és ismételt váltóállítás után kocsi begurult volna a kihúzóvágányra.) A tolatásvezető jelzésére a gép megpróbált megindulni előre, a temetői rakodó felé, de az emeltyű átállítása hosszabb időt vett igénybe, ráadásul a compaund rendszerű mozdonyok nehezebb indulása miatt a mozdonyvezető a segédindítót is kénytelen volt használni. Eközben a meghúzott kocsi közeledett a biztonsági határjelzőhöz, ezért a tolatásvezető megállj jelzést adott a mozdony felé. Annak fűtője – a jelzést az ő oldalán adták – ezt továbbította is a mozdonyvezetőnek, de mivel időközben a mozdony megindult, vezetője az ütközés veszélyét látva a gőzszabályzót jobban rányitotta, hogy elmeneküljön a kocsi elől. A gép a hirtelen induláskor felkapta a vizet, miközben gőzhengere és teljes jobb oldala horzsolódott, konyhája pedig benyomódott és súlyosan megrongálódott az oda érkező kocsitól. A fűtő a horzsolódáskor leugrott a gépről, a mozdonyvezető viszont a kazán és a sátor közé szorulva a gőzszabályzót sem tudta lezárni. A mozdony a horzsolódás helyétől 80 méterre álló rakodásos kocsikba ütközött. Vezetője ekkor ki tudta szabadítani magát, gyorsan lezárta a szabályzót és leugrott a gépről, mely az elején lévő 4 kocsival továbbhaladt, a 130 méterre lévő ütközőbakot kitörte és azt 15 métert eltolva megállt.

Bárdos Imre 2014.04.12 20:10:16 © 57197

Megy feléd egy rakott levél, más témában.

Előzmény: 7578 (57196)
7578 2014.04.12 18:58:52 © 57196

Nahát... ez jó. Gondoltam mindenféle mozdonyra, (már az osztrák típusokat is elkezdtem nézegetni), de a mi 323-asunkra valamiért nem gondoltam.

 

Köszönöm, elfogadom, valóban egy 323-as.

Mágus23 2014.04.11 23:29:48 © 57195

ÜDV! rm 40 válaszához csatlakoznék szerintem is azon gépek.

Előzmény: 7578 (57192)
rm40 2014.04.11 21:40:39 Creative Commons License 57194

A bal oldali egy 323-as, a jobb oldali egy 327-esnek tűnik.

Előzmény: 7578 (57192)
Füttyvadász 2014.04.11 21:33:00 © 57193

MÁV 323?

 

  

 

 

Előzmény: 7578 (57192)
7578 2014.04.11 21:10:58 © 57192

Üdv Urak!

 

Segítséget szeretnék kérni...

 

A mellékelt fotórészleten a bal oldali mozdonyt próbálom beazonosítani, de sajnos nehezen megy. Felismeri valaki ezt a sorozatot? Milyen típus lehet?

 

Köszönettel.

 

Füttyvadász 2014.04.11 20:59:41 © 57191

"...a Kispöfögő napja volt."

 

És micsoda BULI!!! De szép is volt!

 

 

 

 

Indulás Törökfái állomásról Bugacpuszta fele

 

Indulás Bugacpuszta állomásról visszafele

 

Előzmény: RhB (57188)
Felek Ferenc 2014.04.11 17:13:13 © 57190

MÁV 328,058 érkezik az első percekben: https://www.youtube.com/watch?v=qkFE7riJWQM

Csa80 2014.04.11 15:10:25 © 57189

Számomra érdekes ezeket a történelmi "nézeteket" olvasnom, főleg annak a fényében, hogy gyakorlatilag általános iskolai éveimtől fogva NSZK-ban éltem, tanultam. Szóval volna nekem is véleményem odakintről nézve:-) Úgy, hogy egy ismerősöm nagyapja révén sokat mesélt nekem a Trianoni szerződésről (francia politikus volt) mikor is megtudta, hogy magyarnak vallom magam.

RhB 2014.04.11 14:49:01 © 57188

Köszönöm szépen! Igen, ez a Kispöfögő napja volt.

Előzmény: Füttyvadász (57187)
Füttyvadász 2014.04.11 13:02:46 © 57187

„Puci” találgatás - kiindulva abból, hogy „túl sokat” ilyet már akkor sem gyártottak:

Istvántelken tárolnak egy legyártott víztartály-párost (képem sajna nincs róla), amiről úgy tudom, hogy a 375,562 számára van fenntartva (hogy mi lesz a sorsa - más kérdés…).

 

Lehet, hogy ez az információ közelebb visz a megfejtéshez.

 

Valóban 375-ös, v. 376-os tartálynak tűnik, bár észre kell venni, hogy a betöltőnyílás középtájt látható, míg az eredetieken ezek jóval előrébb vannak, példaként ld. 375,1522. (Így aztán az is lehet, hogy teljesen rossz helyen "kotorászom"...)

 

 

Egyébként aznap én is ott voltam (feljegyzésem szerint aznap volt az éves „Kispöfögő” nap), de erre a szállítmányra nem emléxem. 

 

Hogy ez a szállítmány mit kereshetett akkor, ott, arról esetleg K. O. Lompos olvtársnak lehetnek sejtései - feltehető, hogy a környéken gyártották le.

Előzmény: RhB (57146)
krikori 2014.04.11 12:44:27 © 57186

A magyar történelmet esetleg egy másik topicban lehetne folytatni, persze ajánlott lenne elővenni egy gimnáziumi tankönyvet mert elég sok sületlenség "elhangzott" itt pro és kontra.

Inkább cseverésszünk továbbra is a gőzösökről:)

rezgaras 2014.04.11 09:23:09 © 57185

Don't feed the troll..

 

Előzmény: alkotasu (57169)
k.novotny 2014.04.11 04:43:29 © 57184

Károlyom!

Szomorú tényt kell közölnöm: ha egy területet egy népcsoport elvesz erőszakkal a másiktól, az rablás, függetlenül attól, hogy az orosz, magyar, amerikai, vagy román. Márpedig az I. vh-ban nem önként adtuk oda a területet. Sőt, egy békekötési folyamat megkezdése után estek nekünk az oláhok.

 

 

 

 

Valamikor Erdély önálló fejedelemség volt, amely szoros kapcsolatot tartott, úgy a magyarokkal, mint a törökkel.  Derisd ki, hogyan is került Magyarországhoz

Előzmény: alkotasu (57169)
fantal 2014.04.11 01:20:09 © 57183

OK, köszi megnézem.

Előzmény: wrn30601 (57162)