Keresés

Részletes keresés

Pályaőr Creative Commons License 45 perce 0 0 63919

Az írás nagyon jó, egy apróság. A kazánt boilernek írják, idejövő angolok szoktak érdeklődni, hogy lehet, hogy itt nálunk boyler? A tankönyv azt ajánlotta, adjuk azt a választ, hogy mert így még angolabb.

(Van nekem egy más teóriám, majd utánanézek. Benne van a fizikakönyvben a Boyle-Mariotte-törvény. Nincs kizárva, hogy erre alapozva Boyle megtervezte a gázboylert ™, Mariotte pedig csendestársként volt benne az üzletben, és akkor mégiscsak mi tudjuk jobban a boylert, a világnak ezen a végén.)

Előzmény: manhattani (63918)
manhattani Creative Commons License 22 órája 0 1 63918

Gőzmozdonygyártás Angliában a XIX. században, Swindon, 1860-1900.

Remete mh. Creative Commons License 1 napja 0 0 63917

Ennyiből megállapítható, hogy MÁV Gépgyári masina -e?

Mágus23 Creative Commons License 1 napja 0 0 63916

Üdvözletem

 Persze természetesen lehet.

Előzmény: division by zero (63915)
division by zero Creative Commons License 1 napja 0 1 63915

Nem lehetséges, hogy valahol valaki egyszer XI-t elírta IX-nek, így keletkezett a téves szeptemberi adat?

Előzmény: Mágus23 (63914)
Mágus23 Creative Commons License 1 napja 0 1 63914

Köszönöm

 

Más forrás szerint

 

Pályaszám: Ország: Vasút társaság szűrő: Vasút társaság kód:InformációType: 213.5 2'C-h2 Gauge:1435mm1917 :Flor 2434 Wiener Lokomotivfabrik AG, Wien-Floridsdorf1917.07.06:SB 109.108 k.k. priv. Südbahn Gesellschaft (Cs.k.szab. Déli Vaspályat.1923.03.22:DSA 109.108 Dráva-Száva-Adria Vasút (Déli Vasút magyarországi utód)1932.07.01:MAV * Magyar Államvasutak, 1946-ig: Magyar Királyi Államvasutak1932.10.28:MAV 302,6091944.12 :DRG * Deutsche Reichsbahn (Gesellschaft+DRB together)1945.04.27:OStB * /T Österreichische Staatseisenbahnen (Osztrák Államvasutak)1946 :OStB-SU * /T Österreichische Staatseisenbahnen, zone Sovietunion1948.11.06:MAV 302,609 Magyar Államvasutak, 1946-ig: Magyar Királyi Államvasutak1966.09.23: Discarded

Előzmény: Remete mh. (63913)
Remete mh. Creative Commons License 2 napja 0 0 63913

MÁV 302,501 - S. 1951. CSD

MÁV 302,502 - S. 1963.III.10. MÁV Landler Jj.

MÁV 302,503 - S. 1967.VII.7. MÁV Landler Jj.

MÁV 302,504 - S. 1968. mint JDZ 03-014

MÁV 302,601 - S. 1952.VII.25. CSD

MÁV 302,602 - S. 1963.

MÁV 302,603 - S. 1965.IX.15. MÁV Landler Jj.

MÁV 302,604 - S. 1969.IV.21. Rákosrendező

MÁV 302,605 - S. 1952.X. CSD

MÁV 302,606 - S. 1965.XI.3. MÁV Landler Jj.

MÁV 302,607 - S. 1968. JDZ 03-015

MÁV 302,608 - S. 1967.III.10. MÁV Landler Jj. - leállítva 1966.VIII.3.

MÁV 302,609 - S. 1966.XI.23. MÁV Landler Jj.

MÁV 302,610 - S. 1970.X.5. - 1967.IX.-től Vácon fűtőgép

Előzmény: Mágus23 (63912)
Mágus23 Creative Commons License 2 napja 0 1 63912

Üdvözletem!

 

Érdekes a 302 sor mozdonyok selejtezésének dátuma. A 604 p sz az 1969 stimmel azonban a 609 az nem ,ugyanis a 609 papírforma szerint 1966 szept 23 . án selejt . Valóságban a MOROP os  különvonatpárral 1966 októberében Bp.Déli és Siófok között vígan dolgozott. Számos fotó 4 független forrásból dokumentálta ezen tényt.

A könyvben is több kép van mindkettő mozdonyról 1966 októberéből.

A könyv várhatóan 21. én péntektől elérhető lesz azaz megjelenik !

Érdeklődni a 06 30 516 1942 telefonszámon lehet

hkv Creative Commons License 2 napja 0 0 63911

Remete mh. Creative Commons License 4 napja 0 0 63910

Más forrásból:

 

MÁV 302,604

 

- 1963-ban Pusztaszabolcs

- 1969-ben Bp. Ferencváros

- S. 1969.IV.21. Bp. Rákosrendező

Előzmény: fantal (63909)
fantal Creative Commons License 4 napja 0 0 63909

A 302,604-est éppen 1966-ban selejtezték, tehát a kép nem lehet 1963-as.

 

 

Előzmény: alkotasu (63907)
alkotasu Creative Commons License 4 napja 0 0 63908

Még beteszem a selejt 421-es képét is:

http://i.ebayimg.com/images/g/OZMAAOSwezVWxrA2/s-l1600.jpg

alkotasu Creative Commons License 4 napja 0 0 63907

Egy kis érdekesség a 302,604-es mozdonyról, két kép fűtőgép korából:

 

http://www.ak-ansichtskarten.de/ebay/es25970.jpg

http://www.ak-ansichtskarten.de/ebay/es25923.jpg

 

Itt van képként is:

Azt írják, hogy 1963 körül, de az inkább 1968 körül lehet, mert a MOROP idején még ragyogott, mint a Salamon töke.

 

alkotasu Creative Commons License 4 napja 0 1 63906

Nézegetem az alábbi képet, és töprengek. Az áramfejlesztő vajon fent van-e a helyén, a kémény jobb oldalán? Valami van ott, de mintha egy kicsit kicsi lenne. Megy is oda valami cső, az a kábel védőcsöve lenne?

Vagy máshol lenne az áramfejlesztő?

És mi az a kis gombaszerű izé a kémény mögött, ami a Finta-féle képen is látszik?

 

Itt a Finta-féle kép is emlékeztetőül:

 

Továbbá: miféle kémény van ezen a mozdonyon? A 617-esé vödörszerű, de ez csak mintha henger alakú lenne. Meg itt jól látható az áramfejlesztő is. Valaki gőzmozdonyhoz értő ember tud nekem segíteni ezekben? (Ugyanis terveim között szerepel a 613-as mozdony elkészítése KMB alapon.)

alkotasu Creative Commons License 4 napja 0 0 63905

Szerintem elöl hiányozni fog Neked a kapcsoló. Ugyanis ezek a mozdonyok két irányban közlekedtek, azért van hátul is futókerék.

Előzmény: hegesztő89 (63904)
hegesztő89 Creative Commons License 2017.07.10 0 1 63904

H0 méretarány, 375 635

hegesztő89 Creative Commons License 2017.07.06 0 0 63903
kisdutrancs Creative Commons License 2017.07.06 0 0 63902

Mindenkit szeretettel várunk!

Remete mh. Creative Commons License 2017.07.04 0 2 63901

MÁV Gépgyár, 28 szerkezet

 

Mozdony súlya üresen: 32.25 tonna

Mozdony súlya kiszerelve: 39,6 tonna

Szerkocsi súlya kiszerelve: 34 tonna

Ebből szén: 8 tonna

Ebből víz: 12.5 m3

 

Előzmény: Lényegében lényegtelen (63900)
Lényegében lényegtelen Creative Commons License 2017.07.04 0 0 63900

Üdvözletem!

 

Egy átlagos 326-os gép

-mozdony saját tömegével és

-szerkocsi saját (üres) tömegével ki tudna segíteni valaki?

 

Köszönöm!

Milos Grimasz2 Creative Commons License 2017.07.03 0 0 63899

Köszi!

Előzmény: 7578 (63898)
7578 Creative Commons License 2017.07.03 0 0 63898

Szervusz!

 

Ha nem tévedek, itt található a kicsike:

 

https://goo.gl/maps/pMkzvcxaUoH2

Előzmény: Milos Grimasz2 (63897)
Milos Grimasz2 Creative Commons License 2017.07.03 0 0 63897

Sziasztok!

 

1,5 hét múlva megyek Ajkára és az a kérdésem, hogy a Csingervölgy hol van kiállítva?

Pályaőr Creative Commons License 2017.07.01 -1 0 63896

HA ÚGY AKARSZ ÉLNI, AHOGY EDDIG CSAK SZERETTÉL VOLNA...

Birtok van eladó, 7,7 ha, Cape Cod stílusú lakóépülettel, 4 hálószobával, 3 és fél fürdőszobával. A kertben mindennel felszerelt komplett vasút, üzemképes, karbantartott.

A teljes ár 3,5 millió dollár, a cím: 18055 SW Seiffert Road, Portland, Oregon.

 

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2545351/See-astounding-3-5-million-home-scale-model-railway-ride-bridges-tunnels-round-19-acre-estate.html

 

Video:  http://video.dailymail.co.uk/video/bc/rtmp_uds/1418450360/2014/02/10/1418450360_3179688374001_trainhouse-66.mp4

Előzmény: gumidani (63892)
gumidani Creative Commons License 2017.06.29 -1 2 63892
Pályaőr Creative Commons License 2017.06.28 0 0 63891

Gondolom, azóta is...

Előzmény: Milos Grimasz2 (63890)
Milos Grimasz2 Creative Commons License 2017.06.28 0 0 63890

Hát nem mindegy, hogy a képek mikor készültek. Ősszel elég siralmas látványt nyújtott.

Előzmény: Pályaőr (63889)
Pályaőr Creative Commons License 2017.06.28 0 0 63889

Érdekes, hogy, ami Netes kép van róla, azokon mind pipec. Még talán ezen a legkevésbé:

https://c1.staticflickr.com/9/8740/28610347685_e9069d350f_b.jpg

Előzmény: Milos Grimasz2 (63888)
Milos Grimasz2 Creative Commons License 2017.06.28 0 0 63888

"Időjárás...?"

 

Ahan, meg az elhanyagoltság. Ősszel néztem és elég lehangoló látványt nyújt, sajnos több a rozsda rajta mint a festék.

Előzmény: Pályaőr (63887)
Pályaőr Creative Commons License 2017.06.28 0 0 63887
Előzmény: Ep128 (63886)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!