Keresés

Részletes keresés

Remete mh. Creative Commons License 19 órája 0 0 64191

MÁV 377,185 - átadva Tiszamenti Vegyiművek 1960.

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (64189)
k.novotny Creative Commons License 1 napja 0 0 64190

112, 185

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (64189)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 1 napja 0 0 64189

Az itt lévő szakiktól kérdezem: mely 377-es gőzösök szolgáltak az utolsó éveikben a Tiszamenti Vegyiművek (Szolnoki Kénsavgyár) területén?

szén lapátos Creative Commons License 2 napja 0 1 64188

A Rákosrendező KÜF 1983-ban létesült Molnár Béla, Nagy Lajos, Gaskó István(a fő VDSzSz-es lett 89 után amikor a KÜF feloszlott) vezetésével. Főnökünk akkor Barta István (vagy Imre, a tányérsapkás)Ha jól emlékszem Ő is Komáromból jött! Nagy Lajos az Úttörővasútra került, sokak szerint legendásan vezető volt.

Előzmény: zsiráftotya (64187)
zsiráftotya Creative Commons License 2 napja 0 0 64187

Úgy emlékszem,hogy a KÜF bevezetésekor, kb '80 körül ,Doroggal együtt lett kirendeltség..

Előzmény: szén lapátos (64186)
szén lapátos Creative Commons License 2 napja 0 2 64186

Hogy mikor lett kirendeltség Vác,nem tudom pontosan! De reszortos, műhely-művezető, tisztítási csoportvezető, felvigyázó Diesel gép napi vizsgálat (M41, M44, M43) teherkocsi futójavítás (a Remízben) 1988 márciusáig működött! Utána még 1993-ig  Diesel-mozdonyok gázolaj vételezése, hűtővíz utántöltése itt történt. Személyi archívumomban még talán megvan, 1993 március 31-ig kell az öltöző szekrényemet kiüríteni felszólítás! A PFT vette át az épületet, területet! 424,005 1980-83 közt biztos, hogy Vácon dolgozott!Ténykedtem rajta eleget! Aztán papíron mit hova írtak, azt nem tudhatom. De a képeket nézve még egy gőzös sem tud ennyire lepusztulni kettő év alatt!!! Nagy Imre képe a Keletiben 1984-ben!

Előzmény: 7578 (64150)
vasútikuruc Creative Commons License 5 napja 0 0 64185

Déjá vu.

 

Parturiunt montes, nascitur ridiculus mus.

Előzmény: fantal (64183)
C50 Creative Commons License 5 napja 0 0 64184

Az MD elképzelés igen szimpatikus. De mi van a nagyívű tervekkel amiket a főnök nyilatkozott? Az aggteleki tervről néhány hónapra volt szó a döntésről és ez fél éve volt. A fűzfői dologról sem hallani. Mindkettő nagyszerű dolog lenne ha megvalósulna, így működő kisvasútból is lehetne eggyel több.

Előzmény: fantal (64183)
fantal Creative Commons License 5 napja 0 5 64183

Nem látok rá esélyt, hogy bármi gőzöst feltámasztanának... jövő évi programot most tették ki a Fészbukra, és 2018. szeptember 22-én nosztalgia MD motorvonatos kirándulást igérnek.

Dizel járművet könnyebb egyberántani, meg elég beküldeni a kocsikat Dk-ra kilakatolásra...

Előzmény: C50 (64182)
C50 Creative Commons License 5 napja 0 0 64182
Előzmény: alkotasu (64180)
fantal Creative Commons License 5 napja 0 0 64181

A 375,562 úgy 10-12 éve "fővizsgán van" ebben az állapotában... 

Előzmény: alkotasu (64180)
alkotasu Creative Commons License 6 napja 0 0 64180

Ha lebontották a borítást, akkor ez azt jelentené, hogy működővé akarnák tenni? Mondtak ott valamit ezzel kapcsolatban?

Előzmény: C50 (64179)
C50 Creative Commons License 6 napja 0 0 64179

375,562

Előzmény: alkotasu (64178)
alkotasu Creative Commons License 6 napja 0 0 64178

Elég elszomorító állapotban van a romcsarnok (és a benne levő járművek). Ahogy nézem, már gyakorlatilag nincs teteje. A bálványfa meg pár éven belül mindent el fog borítani.

 

Melyik 1C1 tengelyelrendzésű gőzöst fényképezted le csupasz kazánnal? Ebből lesz valami, vagy csak leszedték a borítást?

Előzmény: C50 (64171)
C50 Creative Commons License 6 napja 0 0 64177

Főleg hogy ez nem is a saját szerkocsija mert szegecselt.

Előzmény: C50 (64176)
C50 Creative Commons License 6 napja 0 0 64176

Azt nem nevezném annak hogy lesz belőle valami ami történt vele: az eddigi fedett helyéről kikerült az esőre. Még ha jobban is néz ki hogy együtt van a szerkocsijával.

Előzmény: DV 109.109 (64175)
DV 109.109 Creative Commons License 6 napja 0 0 64175

Olvastam a cikket, de nem hittem volna, hogy lesz belőle bármi is... Mondjuk tényleg jogos lenne 3 db 424-es helyett kicsit változatosabb gépekbe ölni a forrást (ha lesz).

Előzmény: C50 (64173)
rezgaras Creative Commons License 6 napja 0 2 64174

"De állami tulajdon, védett műszaki emlékek miért kerülhetnének részben magántulajdonba?"

 

A nem akarásnak megint nyögés a vége. De van is előnye annak, ha 100% állami tulajdon: ami már nem kell, szét lehet vágni és senki sem akadályozhatja meg.

C50 Creative Commons License 6 napja 0 0 64173

Szövegkörnyezetéből ítélve nem a legnagyobb illetékes volt ott aki ezt eldönti, de saját véleménye szerint mivel van üzemképes 424-es ezért e helyett olyan mozdonyt kellene helyreállítani ami nem megy, pl 375-ös. Ebben van is valami.

 

Itt került szóba a 262-es:

http://iho.hu/hir/23-ora-58-perc-170419

Előzmény: DV 109.109 (64172)
DV 109.109 Creative Commons License 2017.10.17 0 0 64172

Az album végén van kép a 424,262-ről a műhely előtt. Szándékoznak vele valamit alkotni? Nem mondtak róla valamit a műhelylátogatáson?

Előzmény: C50 (64171)
C50 Creative Commons License 2017.10.16 0 1 64171
Előzmény: fantal (64157)
fantal Creative Commons License 2017.10.16 -1 0 64170

A 601-es már nem szerepelt abban az 1959-es iratban csak a másik 5 gép amit felsoroltál. 

Előzmény: Mágus23 (64168)
Mágus23 Creative Commons License 2017.10.15 0 0 64169

Üdvözletem !

 

Az 1966 os selejtezés nem biztos,sőt majdnem biztos ,hogy sokkal később történt a dolog.

Vannak bizonyos íratok arról,hogy a mozdony sokáig még megvolt.  Mivel az eddigi eredmények nem az én kutatásaim alapján kerültek elő ezért nem nyilatkozhatok erről.

Előzmény: EMD sound is music (64167)
Mágus23 Creative Commons License 2017.10.15 0 1 64168

Üdv  !

Igen igazad lehet a gyártási év lehetett döntő. Laci bácsival többször is beszéltük ezt a témát ,állítása alapján 6 mozdonyról volt szó ezek a következők voltak

 

203 020 Tárolva Hámán

203 501 Tárolva Hámán

222 031 Tárolva Miskolc J J szétszerelés alatt (bontás alatt)?

321 017 Tárolva Miskolc fth

335 095

601 058

 

A 222 031  203 020 S 1951 és 52 ben

 

Forrás Mohay László jegyzetei

Előzmény: fantal (64165)
EMD sound is music Creative Commons License 2017.10.15 0 0 64167

S ha még ehhez hozzávesszük a szinte zsírúj 301,001-es történetét 1966-ból...      elég elkeserítő...

Előzmény: Bárdos Imre (64166)
Bárdos Imre Creative Commons License 2017.10.15 0 2 64166

Szomorú történet.

Előzmény: fantal (64165)
fantal Creative Commons License 2017.10.15 0 1 64165

A mozdonyok gyártási éve számíthatott itt, és az alacsony darabszám.

 

Hellerék 5 járművet próbáltak megmenteni azzal az indokkal, hogy a "majdani" Közlekedési számára félreteszik azokat.

Az egyik a 335-095 volt, a második a 203-501, valamint további 3 régi szerkocsis mozdony. 

A három mozdonyt húzták le először, utána a 203-ast. Ott még megpróbálkoztak azzal, hogy a Vanderbilt szerkocsiját megmentsék, de még azt se engedték, azzal az indokkal, hogy a kohászatnak szüksége van a nyersanyagra. 

Igy maradt meg a 335-095 a végére az ötös listáról.

Előzmény: rm40 (64161)
Divrotcé Creative Commons License 2017.10.15 -1 0 64164

Próbáltam utána nézni a MÁV Levéltárban  ennek a rendelkezésnek, de sajnos nem találtam meg. Egyébként nagyon köszönöm még egyszer, hogy jelezted a dolgot.

 

Ha 1959, akkor érdemesebb a duna túlpartján keresni, folyásirány szerint valamivel fejebb.

Előzmény: Mágus23 (64159)
Remete mh. Creative Commons License 2017.10.15 0 1 64163

A mozdonyok utolsó állomáshelyei:

 

                                  1951.II.                 1956.II.1.

 

MÁV 441,017           Salgótarján

MÁV 441,020           Salgótarján

MÁV 441,027           Salgótarján

MÁV 420,017           Debrecen

MÁV 420,019           Debrecen                 Szerencs

MÁV 420,031           Debrecen

MÁV 420,039           Miskolc

MÁV 421,006           Szerencs                  Sátoraljaújhely

MÁV 421,007           Veszprém                 Celldömölk

MÁV 421,010           Szerencs                  Celldömölk

MÁV 421,012           Szerencs

MÁV 421,016           Szerencs                  Szerencs

MÁV 421,017           Szerencs                  Tapolca

MÁV 421,024           Szerencs

MÁV 421,026           Szerencs

MÁV 421,028           Veszprém

MÁV 421,030           Veszprém                 Celldömölk

MÁV 421,032           Szerencs

MÁV 421,035           Szerencs                  Sátoraljaújhely

Előzmény: Mágus23 (64160)
Remete mh. Creative Commons License 2017.10.15 0 0 64162

Micsoda értékek voltak... nekünk.

 

A 441,-es fotója nekem Sátoraljaújhelynek tűnik.

Előzmény: Mágus23 (64160)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!