Keresés

Részletes keresés

BlackStar Creative Commons License 2022.06.13 -4 8 69974

> hogy mi volt ebben a kérdésben az ekkora vétség, figyelmetlenség, etc ?

ezt le kell tudni sz*rni. Van itt egy pár kattantabb arc, aki mindent lepontoz. Egyszerűen nem szabad oda se nézni.

Előzmény: Cavill (69969)
Törölt nick Creative Commons License 2022.06.13 -2 7 69973

Ráadásul ez csak az egyik tervezett változat. A megvalósult változaton - többek között - sem a kormányvonórúd, sem a lengőívfüggvas nem ilyen...

Előzmény: gumidani (69971)
Cavill Creative Commons License 2022.06.13 -4 8 69972

Kedves gumidani,

 

köszönöm szépen a segítséget, de ezeket én is megtaláltam már. Sajnos a második, több mérettel ellátott rajzon nem tudom leolvasni a méreteket. Legrosszabb esetben megpróbálom kinyomtatni jó nagyban a jól olvasható, de csak vízszintes méretekkel ellátott rajzot és aztán aránypárokkal leolvasni a többi méretet.

 

Mondjuk nekem meglepö, hogy pont a 424-esröl nem találni egy jól olvasható, több irányból látható, a szenest is leképezö rajzkészletet.

 

A minuszokkal kapcsolatban teljesen egyetértek, azokat én is ignorálni szoktam, de itt és ebben az esetben nagyon meglepett.

 

Üdv! S.

 

 

Előzmény: gumidani (69971)
gumidani Creative Commons License 2022.06.13 -2 5 69971

Ez is határeset

gumidani Creative Commons License 2022.06.13 -4 6 69970

Önnek az a fontos, hogy hozzájusson az említett rajzhoz, vagy a a hülyék (pluszminuszozók) véleménye?

Okos(kodó)k szokták írogatni, hogy ne terjesszük - még felháborodott megjegyzésekkel sem - az összefestékezett járművek képeit. Ugyanis ez alkotóknak sikerélményt jelent. Szerintem a pluszminuszozókkkal való foglalkozás is kielégülést kelthet bennük.

------

Csak ezzel a szerény rajzzal tudok szolgálni.   

Előzmény: Cavill (69969)
Cavill Creative Commons License 2022.06.13 -3 9 69969

OK, ha itt ez a szokás, akkor adtam magamnak én is még egy mínuszt, mint az öreg székely a szölöben a jégesö után, de azért most már elmagyarázhatná valaki, hogy mi volt ebben a kérdésben az ekkora vétség, figyelmetlenség, etc ?

Cavill Creative Commons License 2022.06.13 -6 7 69968

Kedves Kollégák,

 

egy rendesen olvasható méretekkel ellátott , 424-es jellegrajzot keresek.
Nagyon szépen megköszönném, ha valaki tudna ebben segíteni.

 

Üdv! S.

RhB Creative Commons License 2022.06.06 -1 5 69967

Azt hittem a gyári számból. :D Valamennyire olvasható a rajzon lévő gyári táblán.

Előzmény: György barát (69966)
György barát Creative Commons License 2022.06.06 -3 6 69966

Csak annak az egy példánynak a fotója van benne a WLF könyvben. 😄 

A rajz az eredeti kivitelt ábrázolja (pici harmadik púppal). Azt nem tudom, hogy később ki mit barkácsolt rajta. De a "tesó" szóba minden belefér. 

 

Előzmény: V43-1123 (69965)
V43-1123 Creative Commons License 2022.06.06 -1 4 69965

Köszönöm! Még egy kérdés: miből látszik, hogy ez az olasz változat, és nem BBÖ 58, esetleg MÁV 333 sor?

Előzmény: György barát (69964)
György barát Creative Commons License 2022.06.06 -2 5 69964

Szia! 

 

Südbahn 1647   >   FS 292.022   (vagy valamelyikbtesója). 

 

Üdv.: György 

 

Előzmény: V43-1123 (69963)
V43-1123 Creative Commons License 2022.06.06 -2 5 69963

Tisztelt Urak!

A mellékelt mozdony azonosításában kérek segítséget. A gyári táblán a Floridsdorf felirat jól olvasható, a gyártó tehát megvan, viszont ennél tovább nem jutottam. Előre is köszönöm!

manhattani Creative Commons License 2022.06.03 -3 7 69962

Köszönöm!

A hátsó forgóváz az én hibám, feltételeztem, hogy mint a hátul két futótengelyes mozdonyok túlnyomó részénél, itt is forgóvázban vannak, javítottam.

A három hengeres mozdony a vasút által kialakított előzetes elvekben szerepel, amit elküldtek Gresley-nek, aki ezt négyre módosította. Az írásban később négy henger szerepel. Nem hangsúlyoztam, hogy a három henger előzetes elképzelés volt, javítottam.

Az írás nem írta, de az olvasó gondolhatta, hogy a H02-1001-esnek Smidt-kazánja volt, mivel a fejezet ezzel kezdődik. Javítottam.

Előzmény: erprobungsfurt (69961)
erprobungsfurt Creative Commons License 2022.06.02 -3 8 69961

A W1-es mozdony története remek példa, hogy miért nem jó ötlet teljesen vízcsövest kazánt használni egy mozdonyon. Kis túlzással egy hajókazánt szereltek rá.
Néhány javítás a cikkhez:
-A mozdony hátsó két tengelye nem forgóvázas kialakítású. Az első-hátsó tengely a keretbe fixen ágyazott volt, míg a hátsó tengely Bissel-forgóállványban volt (2′C1.1′ a tengelyképlet)
-Nem három, hanem négyhengeres volt
-A németek H02-1001 mozdonyán nem Schmidt, hanem Löffler-kazán volt.

 

Utóbbiról és a H02 mozdonyról pár szó. A kazán különbözik a Schmidt-kazántól, hogy nincs zárt gőzköre, hanem a már megtermelt nagynyomású gőz egy részét vezeti vissza a víztérbe, hogy még több gőzt fejlesszen (ld ábra). Magyarán gőzzel termel még több gőzt, ami szerintem még a W1 vízcsöves kazánjánál is elhibázottabb dolog. Mert ez ugye azzal jár, hogy amíg nincs gőz, addig további gőzt se tud termelni a kazán, szóval a mozdony indítása úgy zajlott, hogy előbb külső forrásból feltöltték a mozdonyt kb 4-5 baros gőzzel, majd csak utána lehetett begyújtani és további gőzt termelni. A gőztovábbítás aktív módon egy szivattyúval történt (nem passzívan, nyomáskülönbséggel), szóval ha az elromlott, akkor a mozdony szolgálatképtelen lett. Mondjuk ha épp működik, akkor még ma is nagyon impresszív adatokat tudott produkálni, a termelt gőz 110 baros és 480 °C-ra túlhevített volt, ami összemérhető egy mai szénerőmű kazánjával. Cserébe a karbantartásigénye és költsége sokkal magasabb volt, mint amennyi megtakarítást el lehetett vele érni, szóval prototípusmozdony maradt. (egy elég jó a cikk a mozdonyról: http://www.douglas-self.com/MUSEUM/LOCOLOCO/germHP/germhigh.htm#02 )

Előzmény: manhattani (69960)
manhattani Creative Commons License 2022.06.02 -3 6 69960
Felek Ferenc Creative Commons License 2022.05.30 -2 6 69959
vjano Creative Commons License 2022.05.29 -3 6 69958

Tatára érkezett ma a 424.009 különvonattal

 

https://youtu.be/JMvH8zyjkK4

akóR Creative Commons License 2022.05.29 -1 7 69957

Ja. Szétkötötték a fordító előtt -, rutinos Személyzetnél negyedóra volt -, a Gép szólóban ráállt a fordítóra, megfordult, félre állt..., másik géppel rátolták a szerkocsit, azután a többi értelem szerűen :-P

Előzmény: alkotasu (69956)
alkotasu Creative Commons License 2022.05.29 -3 5 69956

Azt hogyan? Szerkocsi nélkül ment a mozdony a fordítókorongra, meg le? Külön tolta fel, meg le a szerkocsit?

Előzmény: Bárdos Imre (69955)
Bárdos Imre Creative Commons License 2022.05.28 -1 5 69955

Igen, kisméretű fordítóknál a mozdonyok "növekedésével" rendszeresen.

Előzmény: György barát (69954)
György barát Creative Commons License 2022.05.28 -2 5 69954

Halló Kerekasztal (Lovagjai)! 

Előfordult-e valamely magyar állomáson vagy vontatási telepen, hogy egy szerkocsis gőzöst az "oldalbordája" nélkül korongoztak (fordítottak) volna? 

A válaszokat előre is ... (utána majd meglátom).   😊 

György 

 

C50 Creative Commons License 2022.05.25 -2 9 69953

 

Rákosrendezőn a 009 ma.

rm40 Creative Commons License 2022.05.20 -2 9 69952

Részlet az 1962-es kiadású Hámori István - Varga Jenő: A gőzmozdony című könyvéből:

Mágus23 Creative Commons License 2022.05.20 -3 9 69951

Üdvözletem ! Adatok a 327 sor pyrométereirőlElnézést a minőség miatt ,de nem lehet 2,5 Mb nél nagyobb képet feltenni.

Mágus23 Creative Commons License 2022.05.20 -2 7 69950

Üdvözletem !  Adatok a 327 sor pyrométereihez

erprobungsfurt Creative Commons License 2022.05.20 -3 9 69949

Tippre, ha túl magas a hőmérséklet, akkor a szabályzó nyitásával, vagy a töltés növelésével növelni lehet a gőzáramot, amivel csökken a túlhevítési hőfok (mivel adott hőmennyiség több gőzt csak kisebb hőmérsékletre tud felmelegíteni). A túl magas hőfokot ajánlatos elkerülni, különben a hengerfalra odaégeted a kenőolajat, ami nyilván nem kívánatos. Meg halványan dereng valahonnét, hogy mintha néhány régebbi túlhevítőn lett volna lehetőség a szabályzásra (azt hiszem vagy kézileg, vagy egy automata szervo vezérelte hogy mennyi túlhevítőcsőbe enged gőzt)

 

Előzmény: Fördős Attila (69948)
Fördős Attila Creative Commons License 2022.05.20 -1 4 69948

Pirométer témában két kérdés foglalkoztat. Az első, hogy mi értelme volt a műszert felszerelni? Nyilván volt, vagy lett volna egy ideális túlhevítési hőmérséklet.De ha ezt nem érte el, vagy túlhaladta, akkor a mozdonyvezető mit tudott tenni? Lehet, hogy pld. németországi gőzösvezéreket lenne érdemes erről kérdeznem, mert ott a mai napig rendszeresen használnak pirométereket. A másik kérdés, hogy úgy gondolom , a hazai mozdonyokról, (vagy legalábbis a legtöbbről, melyek korábban egyáltalán fel voltak szerelve ilyen műszerrel) idővel kezdték eltávolítani a pirométereket. Ha ez így történt, akkor tudható-e, hogy melyik évtől, vagy melyik években történtek a pirométerek leszerelései?

Előzmény: rm40 (69947)
rm40 Creative Commons License 2022.05.19 -2 6 69947

7578 topiktárs jóvoltából a 22 sorozatra is meg tudom erősíteni, hogy volt pirométerük (legalábbis az első 25 db-nak bizonyosan).

És a jelzett könyv alapján ugyanez igaz a túlhevítős 324-esekre, mind síktűzszekrényes, mind Brotan-kazános kivitelben.

Előzmény: rm40 (69945)
manhattani Creative Commons License 2022.05.19 -2 6 69946

Úgy rémlik, hogy egy Vasúthistória Évkönyvben olvastam a 303-as olajozási viszonyairól.

Előzmény: erprobungsfurt (69940)
rm40 Creative Commons License 2022.05.19 -2 6 69945

A leírás a túlhevítős 376-osokra vonatkozik, pályaszámkorlát nem szerepel (igaz, ki van pontozva a helye). A 375-ösök közül a túlhevítős 375,801-802-nél a tolattyúszekrény frissgőzterében szintén volt termoelektromos pirométer. Sajnos minden típus(változat) leírása nincs meg, így a sorozatgyártású túlhevítős 375-ösöké és a 22 sorozaté sem, de az eddigek alapján úgy tűnik, hogy a túlhevítős mozdonyokon a pirométer alapfelszereltség volt.

A 324-esek leírását Kirchner Attila-Tóth Sándor-Villányi György: MÁV 324 sorozatú gőzmozdonyai című könyvében kellene még megnézni, de az most nekem nincs kéznél.

Előzmény: rezgaras (69944)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!