A kép Kaposváron készült, a fényképész az egykori főnöki épület előtt állt, a képen vigyorgó mv a KISZ titkár, a kép a 70-es évek vége felé készülhetett.
Köszönöm, de találtam még némi kiegészítést a fellelt ügyiratban.
Nagyon úgy tűnik, a fa felüljáró bontása után akartak valami provizórikus szerkezetet a gyalog aluljáró megépüléséig, mivel a köztes időben a vasút elvágta volna a telepen lakókat a város többi részétől. Az viszont nem egyértelmű, hogy valami provizórium épült-e, bár az aluljáró építése a fent idézett irat szerint gyakorlatilag 1952. október 18-án kezdődött, a július 16-i időpont a provizórium építés kezdete. Feltételezem, hogy ez lehetett az az ideiglenes megoldás, ami biztosította a gyalogos közlekedést, ennek elkészülte után bonthatták el az eredeti fa felüljárót. Vagyis a Facebookos fotók legkésőbb 1952. július 16-án készülhettek, a provizórium építésének kezdete előtt.
Igen, tapasztaltam! :-) 1976-ban a Soroksári úton jöttünk autóval, és este a nagy forgalomban az egész, akkor is több sávos úton leállították a rendőrök a forgalmat, a vasúti hídon meg átgördült a kormány motorvonat, a Lázár ment Belgrádba.
1951-52-ben bővítették Fradit. Ennek kapcsán 1951. február 20-án helyszín bejárást tartottak a Gyáli úti átjárónál és megállapították, hogy az 5 vágányon átívelő fa gyalogos felüljáró útban van. Döntés született a bontásáról és arról is, hogy az összesen 11 vágányosra kiszélesítendő pályaszakaszon felüljáró helyett, ami zavarná a jelzők láthatóságát, aluljárót építenek. Ennek munkálatai 1952. július 16-án indultak. A vágányok alatti átvezetés és azok egyenkénti forgalomba helyezés a IX. vágánnyal 1953. május 19-én kezdődött, ezután július 14-re eljutottak az A+I. vágányokhoz, majd július 15-én a X. vágánnyal fejeződtek be. A kész gyalogos aluljárót 1953. augusztus 20-án adták át a forgalomnak.
Ilyen fellobogózott 424-es fotó a (ha jól emlékszem) a Fortepan-on volt látható, az a Tokaj-híd átadásán készült... Ugyanaz az esemény lenne, vagy miből gondolod a helyszínt?
Kösz, ezt nem tudtam. Magam 1967 júniusától látogattam. Miután megépült, plusz feladatot adott a rendőrségnek, egyik reggel, amikor iskolába mentem, egy rendőr állt az aluljáróban és szúrós szemmel méregette a villamos felől az iskola felé tartó diákságot. Aztán délután mondta a rádió, hogy valalmelyik főelvtárs külföldre látogatott, ezekből kitaláltam, hogy vonattal ment, mégpedig a Keletiből Ferencváros irányába.
Az, hogy a sípnak ilyen "repedtfazék" hangja van, nem a nyomástól függ. A hibát inkább az okozza, hogy a gőz a síp harangjába nem teljesen pontosan fúj bele. Ennek oka lehet például az, hogy a síp oszlopa nagyon kicsit is elgörbült és már nem központos (pl. ledobták a műhelyben), vagy mondjuk valami szennyeződés került - tartósan - abban a résbe, ahol a gőz kifúj. Ez volt a probléma most ANDRÁS mozdonyunkkal is: a télen lefestették a sípját és oda is jutott bőven a festékből, gyakorlatilag csak nagy gőzfúvás volt a hangja... Aztán el lettek távolítva a festékmaradványok és megjavult a hangja. Egyébként a Magyar gőzmozdonyok hanglemezen is lehet ilyet hallani: az 520-as sípja is ugyanígy szól.
1967-ben a Gyáli úton már volt gyalogos aluljáró, és akkor sem tűnt újnak :-) Lehet, hogy a megépültekor leszerelték a gyalogos sorompót. Talán kicsit később került ki a tábla az út sorompójára, hogy ".... TARTÓSSAN (sic!) ZÁRVA TARTHATÓ" .
Engem ez a kép nagyon emlékeztet a Gyáli útra, méghozzá észak felé nézve, leginkább a távolabbi fák. Igen, a kockakő ma is megvan.