Keresés

Részletes keresés

DV 109.109 Creative Commons License 2016.04.30 0 0 61156

Nincs mit hozzáfűzni..... Jól érzem hogy így az egész mozdony kuka?

 

Fotó: Magyar Gőzmozdonyokért és Vasútért Egyesület Facebook oldala

sínbohóc Creative Commons License 2016.04.30 0 1 61155

Azt hiszem erre mondják, ami nem megy , ne erőltessük...

Előzmény: fantal (61154)
fantal Creative Commons License 2016.04.30 0 0 61154

Tatabányánál a 324-est a bal oldali henger meghibásodása miatt kisorozták,úgyhogy a gőzfelhős Cuha-völgyi kirándulás Nohabos lett.

 

Hír forrása: MÁV Nosztalgia hivatalos Fészbúk oldala.

_ANDRÁS_ Creative Commons License 2016.04.30 0 0 61153

A bakonyi menettel kapcsolatban: Veszprémvarsányig biztos, hogy járt fel 424-es győr felől üzemszerűen, mert erről Kubinszky Tanár úr készített képet. Tovább Veszprém felé már jó kérdés. A pálya tengelyterhelése az elmúlt 30-40 évben biztos, hogy nem lett kisebb, az ívviszonyok sem változtak. Ami már gázosabb lehet, hogy ha van a vonalszakaszon esetleg egy-két híd, provizórium, ami ugyan a tengelyterhelést bírná, de a folyómétersúlyt viszont nem. De én nem emlékszem ilyen hídra ezen a szakaszon. A Veszprém előtti viadukt már más kérdés, de addig meg nem megy a vonat...

Madrone Creative Commons License 2016.04.30 0 0 61152

Szervusz!

 

Én is köszönöm az értékes infókat!

 

Persze még lenne kérdésem bőven. :)

Előzmény: 7578 (61149)
smnks Creative Commons License 2016.04.30 0 0 61151

Szervusz kedves "7578"!

 

Nagyon köszönjük a dorogi gőzmozdonyokkal kapcsolatos összefoglalót!

Én külön is örülök annak, hogy egyértelművé tetted, hogy a 324.1511 és a 375.1511 valóban egyidőben is jelen volt Dorogon a '70-es évek második felében! Valamint így újra megerősítést nyert, hogy egy korábbi hsz.-om 1. fényképe valószínűleg a 324.1511-est mutatja.

A '83-as dorogi emlékem megerősítése a 375.1511-esről ezek szerint még "lebeg".

 

Viszont kérdezhetnék még valamit? Tudnál állomásítási adatokkal szolgálni a 424.262, 424.306 és 424.343-mal kapcsolatban a durván 1974-től 1977-ig terjedő időszakból? Ugyanis van mégegy dilemmám, szerintem már itt a fórumon is felvetettem érintőlegesen: Még a "csíkos-Csörgők" idejében egyszercsak több hónapra eltűntek a Csörgők a 2-es vonalról, és helyettük a nevezett három 424-es, valamint Bobók húzgálták a személyvonatokat. Az ezzel kapcsolatos dilemma a következő: Ez vajon a Moldova által is "megénekelt" '70-es évekbeli nagy Csörgő-döglés időszaka volt, vagy egy tartós hídlezárás a vonal dunahídját illetően? Én az utóbbira tippelek! De segítene eldönteni a kérdést, ha tudhatnánk, hogy ez a három 424-es hámános volt-e a jelölt időszakban, vagy dorogi-komáromi? (Úgy gondolom, ha komáromiak voltak is akkor, amire van esély, azért a későbbi anyafűtőház kölcsönadhatta őket Dorognak egy ilyen megnövekedett kapacitást igénylő átmeneti időszakra.)

Előzmény: 7578 (61149)
smnks Creative Commons License 2016.04.30 0 0 61150

"...A 324-es ... hanyag kezelés miatt 1992-ben felgyújtotta a Kis-Balaton Tájvédelmi körzetet..."

 

Szép napot!

Tényleg, már akartam kérdezni, és most "Szítóvas" fórumtárs hozzászólása megint eszembe juttatta: Itt mit kell értsünk "hanyag kezelés" alatt?

Előzmény: fantal (61090)
7578 Creative Commons License 2016.04.29 0 1 61149

Szervusztok Urak!

 

Pár mondatot engedjetek meg Doroggal kapcsolatban.

 

A '60-a évek végén ('70-es elején) átlag 25-26 saját mozdonnyal rendelkezett a fűtőház, ez 15-16 db 324-esből, 4-6 db 326-osból, 4 db 375-ösből állt és fel-fel bukkant mutatóba egy 376-os is. 1973-ban történik egy jelentős változás, ekkor a 324-eseket megfelezték, és helyettük 9 db 424-es érkezett Dorogra. Utána kellene kutakodni, hogy mi tette lehetővé a nagy gépek megjelenését... Javítottak a fűtőház által kiszolgált vonal minőségén, vagy esetleg vonatokat vettek át a más fűtőháztól mozdonnyal (424-essel) együtt? Nem tudom... Következő évben, 1974-ben kezdődött el a hanyatlás, mindegyik sorozat szép lassan elkezdett fogyatkozni, 1978-ra már csak 13 darab, 1980-ra mindössze 8 db saját mozdonnyal rendelkeztek. A 326-os és a 375-ös 1979-ben tűnt el, úgyszintén a mindössze két évet itt szolgáló 377-eske is.

 

1981-ben a fűtőház elveszítette önállóságát, Komárom kirendeltsége lett. Ettől az időtől kezdve nem rendelkezett saját mozdonnyal, a fűtőház területén vagy az "anyafűtőház" mozdonyai voltak láthatók, vagy valamely idegen telephely járműve. Ez természetesen érvényes 1983-ra és 1984-re is.

 

A megemlített 324.1511-es 1975-ben került Dorogra és onnan selejtezték le 1979-ben. A "tesója", a 375.1511-es pedig mint dorogi moci egészen 1979-ig szolgált ott, akkor helyezték át Balassagyarmatra... tehát 1975 és 1979 között együtt szolgáltak. Rá kellene keresni egy kicsit, hogy a 375.1511-es (mint gyarmati gép) volt-e esetleg kihelyezve Komáromba, vagyis annak dorogi kirendeltségére 1983-ban.

Törölt nick Creative Commons License 2016.04.29 0 3 61148

Csak azóta sok minden megváltozott! Tűzvédelmi szabályok. Anno elő volt írva a mezőgazdasági területek, erdők tűz elleni védekezése, védőszántással, a vasút területén lévő sávot rendszeresen takarították, gaztalanították. Más előírások vonatkoztak arra hogy a vasúttól milyen távolságra milyen tevékenységet folytató (milyen tűzveszélyességi osztályba sorolt) telephelyet lehet tartósan üzemeltetni. Mára ezek a gőzvontatás megszűnésével okafogyottak lettek. 

Előzmény: Csa80 (61133)
k.novotny Creative Commons License 2016.04.28 0 0 61147

Szintén a vasútállomások lapról egy 375-ös kép Annavölgy-Sárisáp állomáson

 

 

Előzmény: k.novotny (61146)
k.novotny Creative Commons License 2016.04.28 0 0 61146

Habár ez a kép 377-est ábrázol, de én úgy emlékszem, hogy volt Dorogon 375-ös is,

 

a 377-es fent tolatgatott Annavölgyi bányatelepen, mig a 375-ös lejárt a szerelvényekkel Dorogra.

Előzmény: k.novotny (61145)
k.novotny Creative Commons License 2016.04.28 0 0 61145

Annavölgybány-Sárisáp vonal mond neked valamit???

 

 

Forrás: Vasútállomások képei

Előzmény: Madrone (61142)
smnks Creative Commons License 2016.04.28 0 0 61144

Bocs, most rövid leszek, mert holnap korán kell kelnem.

'84 nyarát írtam, de csak közvetett emlékfoszlányok alapján. Egyrészt úgy rémlik, konkrétan aznap is közlekedett az esztergomi nosztalgiavonat a 424.305-össel (tudom, "Fantal" fórumtárs protestálni szokott azon vonat ilyen elnevezése ellen :-)), másrészt úgy emlékszem, a bányatóról, azaz a Paláról tartottunk az állomásra, tehát fürdeni voltunk. Mármost az meglehet, hogy a nosztalgiavonat már májusban is járt, és előfordulhatott májusban olyan időjárás is, hogy fürdeni lehessen a szabad vizekben.

Viszont itt korábban már megbeszéltük egyszer az ugyanazon év őszén gépmenetben Pestre tartó 424.005-öt "történetét", amit lehet, hogy Te is láttál. Ez megint azt támasztaná alá, hogy nyáron még Dorogon dolgozott. De tutti biztosat én sem tudok mondani, talán ha valakinek lennének adatai a 424.005 és a 424.262 állomásításairól, az segíthetne. De mintha Mágus szolgált volna ilyennel a 262-est illetően. Vissza kéne keresni, de most már nagyon késő van, holnap meg nem is leszek gép előtt... 

 

Jó éjt!

Előzmény: Madrone (61140)
smnks Creative Commons License 2016.04.28 0 0 61143

Ez a vonali tolatós csak tipp volt részemről a 375-öst illetően.

Az állomásítást illetően lehet, hogy lesznek itt fórumtársak, akik tudnak ebben segíteni. Emlékszem, vissza is tudnám keresni, hogy a 324.1511-gyel kapcsolatban is kaptam itt segítséget.

Előzmény: Madrone (61142)
Madrone Creative Commons License 2016.04.28 0 0 61142

Ezek szerint előfordult vonalon dolgozó 375-ös is arrafelé. 

De ez a Szergej-375-ös találkozós emléked, ha jól sejtem még a hetvenes években volt.

Érdekes lenne tudni, hogy vajon állomásítva is volt Dorogra 375-ös vagy csak időnként előfordult arrafelé?

Előzmény: smnks (61138)
Madrone Creative Commons License 2016.04.28 0 2 61141

Köszi az infót!

 

Szintén nagyon sajnálom, hogy nincs már üzemben a 375, 562.

 

Sokszor elképzeltem én is, ahogy megy a  Bakonyvasúton a zöld kéttengelyes Bz kocsikkal.

 

Már Mágussal is sokszor megbeszéltük, hogy az illene oda, mert olyan vonat járt ott egykor.

 

De amíg még üzemképes volt a gép, akkor sem szerveztek vele utakat. 

 

Lehetett volna a Vác-Balassagyarmat vonalra is, az közelebb van a fővároshoz, könnyebb lett volna megszervezni és ott is teljes lett volna történeti hűség.

 

Biztos lett volna rá jelentkező bőven.

 

De ez az eredetiség, történeti hűség teljesen hidegen hagyja az illetékeseket, döntéshozókat.

 

Ők sohasem volt, nevetséges giccsvonatokkal szeretnek utakat szervezni.

 

 

Előzmény: Törölt nick (61137)
Madrone Creative Commons License 2016.04.28 0 0 61140

"Azt korábban már írtam, hogy '84 nyarán hasonló helyzetben, szintén ugyanott láttam a 424.005-öst és a 424.262-est. Hej, ha én akkoriban tudatára ébredtem volna, hogy a 4-es vonalon még milyen jelentős gőzüzem van..! :-)"

 

Hogyha már a 4-es vonal gőzüzemét szóba hoztad, akkor én is előveszem az egyik régi témánkat, amiről már régebben értekeztünk itt a fórumon.

 

Igen valóban egy remek 424-es fotós hely lehetett akkoriban a 4-es vonal. Kadosa András erről azt írja, hogy ez azért volt, mert a tengelyterhelés akkoriban a Szergejeket nem engedte fel ide, mert egyébként akkor volt már elég dízel, ezért egyébként azok jártak volna már itt is, ha tudtak volna.

 

A 424-es Indó-Extrában van néhány fotó erről a vonalról, ebből a korszakból, melyeket Gróf György készített. A képeken a 424, 005-ös, és a 424, 343-as látható. Leginkább 1983-ban készültek, de vannak 84 tavasziak is.

 

A legutolsó 1984 március 11.-re van datálva és Mogyorósbányán mutatja a 424, 005-öst tehervonattal.

 

Ennél későbbi képet nem láttam.

Azt írják, hogy a 84-85-ös menetrendben már csak a Sárbogárd-Bátaszék vonalon volt menetrendi tolatós teher 424-el. Vagyis ez azt jelenti, hogy a 4-es vonalon 84 június elejétől már nem volt gőzössel menetrend szerinti tehervonat.

 

Ugyanakkor  a Te visszaemlékezésed szerint 84 nyarán voltak még a dorogi fűtőháznál 424-esek.

 

Én viszont mikor 84 nyarán Tokodon és Táton, meg   a környéken jártam, nem emlékszem gőzös "életjelekre", amire akkoriban igencsak ki voltak hegyezve az érzékszerveim.

(Mivel Rákosrendezőtől nem messze laktam és gyakran láttam a fűtőházból ki-be járó, meg a körvasúton jövő-menő  424-es gőzösöket, melyek a kedvenceim voltak.)

Mindössze az egyik állomáson emlékszem egy félreállított már üzemen kívül levő rozsdásodó 424-esre.

Mondjuk nem kifejezetten a vasút közelében tartózkodtam akkor, de például a jellegzetes mély gőzsíp hangra egyáltalán nem emlékszem, pedig ez akár 3-4 km-re is elhallatszik és az ember meghallja akkor is, ha a pályától messzebb van. (Feltételezhető, hogy rendszeres üzem esetén ott tartózkodásom néhány napja alatt legalább egyszer meghúzza a sípot az egyik masiniszta, de nem emlékszem ilyenre.)

 

Ez összevágna azzal, hogy a MÁV hivatalosan 84 júniusától kivonta a 424-eseket a vonalról és azzal, hogy fénykép sincs (legalábbis én nem láttam) 84 nyaráról már.

 

Egyetlen magyarázat lehet erre az ellentmondásra, mégpedig feltételezésem szerint az, hogy bár menetrendszerinti vonat már nem volt a vonalon, időnként dízel pótlóként beugorva a vonalra néha mégis 424-esek vittek vonatokat, ezért voltak ott még Dorogon a gépek.

 

Mivel nagy valószínűséggel 84 tavaszának végén megszűnt a menetrendszerinti gőzüzem, ez év nyarán még biztonsági tartalékként ott tartottak néhány gőzmozdonyt, hogyha kell, be tudjanak segíteni.

 

Ez az állapot talán 84 őszéig állhatott fenn. Utána minden bizonnyal Dorogról is eltűntek a 424-esek.

 

Nem tudom, egyetértesz az "elméletemmel"?

 

Lehet, hogy nekem éppen nem volt szerencsém és mikor arra jártam, éppen nem volt szükség a gőzösök segítségére, ezért nem szereztem tudomást róla, hogy még vannak.

 

Mindenesetre rendkívüli balszerencse volt mindössze néhány hónappal lemaradni a magyarországi cirka 140 éves gőzüzem egyik legeslegutolsó fejezetéről a 4-es vonal tehervonatozó 424-eseinek utolsó fellépéseiről. :(

 

Ha sikerült volna tehervonatos gőzöst látni, az mindenképpen rendkívüli élmény lett volna, mert otthon a fűtőházba bejáró gépeken kívül "csak" a rákosrendezői guritódombra tolató és a körvasúton a daruvonatot továbbító 424-eseket volt szerencsém látni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: smnks (61123)
smnks Creative Commons License 2016.04.28 0 1 61139

"...Nagyon sajnálom a nosztalgia üzemből való kiesését, elvégre mind fő, mind mellékvonalon elment, szenes volt, ízig-végig Magyar masina, stb..."

 

Szia Feri!

 

Teljes mértékben osztom a véleményed! Ráadásul szinte egyedül ehhez lenne hozzáillő szerelvény is a régi Bz kocsik "személyében"! És szerintem egy ilyen vonat sokkal jobban is illene pl. a Bakonyvasút évfordulójához.

(Ha nem férne fel mindenki, legfeljebb indítanának egy másik vonatot is, az már állhatna a lila-fehér giccsekből... :-))

Előzmény: Törölt nick (61137)
smnks Creative Commons License 2016.04.28 0 1 61138

Szia!

 

Nem, nem hiszem, hogy fűtőgép lett volna, akkor azért feltűntek volna a csőcsatlakozások. Szerintem valami tartalék lehetett, vagy tán (4-es) vonali tolatós gépe?

Egyébként nem hiszem, hogy olyan kuriózum volt Dorogon a 375-ös. Nekem van mégegy bevillanó dorogi emlékem 375-ösről, de az korábbról, még a '70-es évekből. Lehet, már említettem itt a fórumon is.

Apám, öcsém és én a dorogi állomáson bámészkodtunk (valószínűleg az én óhajomra, mert akkor amúgy már autónk volt). Nem nagyon volt vonatmozgás, mindössze az egyik állomási vágányon pihent egy csíkos-bajszos Szergej, szerelvény nélkül. Már elkönyveltem magamban, hogy sajnos nincs túl sok érdekes látnivaló! (Szergejt Piliscsabán is láttam akkor már napi rendszerességgel.) Aztán egyszer csak beállt ugyanarra a vágányra, ahol a Szergej volt, egy 375-ös. Közvetlenül a Szergej előtt állt meg, orral afelé. Persze harsányan, sisteregve pöfögött a sürítője, és hátulról nézve a kéményének félkörös füstterelője felcsapott gallérra emlékeztetett. Talán ez a látvány, és hanghatás ihlette fatert az alábbi megjegyzésre: "...Olyan, mintha az a kis vacak kávédaráló azt mondaná annak a nagy dögnek, hogy hé te, akarsz egy pofont?..." :-)

Hát, ennyi maradt meg bennem, a gőzös pályaszámára sajnos nem emlékszem, de sokszor eszembe jutott már, hogy vajon nem az is az 1511-es lehetett? 

Előzmény: Madrone (61136)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.28 0 1 61137

Amennyire én tudom - nem saját forrásból - 1983-ban Kisterenyéről Hatvanba került, 1986-ban Szentesre került, ami Mezőhegyest jelenthet, mivel Szentes kirendeltségeként működött bezárásáig. 1987-ben különvonatot vitt a Szentes-Kunszentmárton között, 1987-ben újra Hatvan, 1989-ben Landler Jj. majd vissza Mezőhegyes. 1993-ban Angyalföld, 1995-ben még Mezőhegyesen, onnan Füstibe? Nem tudom.

1964/14 496 gysz. szolnoki kazánjának vizsgája 2012-ben lejárt.

 

Nagyon sajnálom a nosztalgia üzemből való kiesését, elvégre mind fő, mind mellékvonalon elment, szenes volt, ízig-végig Magyar masina, stb.

Előzmény: Madrone (61135)
Madrone Creative Commons License 2016.04.28 0 0 61136

"Végül saját utolsó emlékem 375-ösről: '83 tavaszán a dorogi fűtőház előtt "pihegett" a 375.1511-es. Nem ment rajta még a sürítő sem, de halk szuszogása elárulta, hogy azért gőzben van. Legalábbis így emlékszem! "

 

Ez is egy nagyon érdekes emlék! Vajon miért volt ott egy 375-ös? Azokon a környékbeli vonalakon (2, 4) a tudomásom szerint a nyolcvanas évek első felében gőzösök közül csak a 424-es járt és korábban a hetvenes években még (ahogy Te is írod visszaemlékezéseidben) a 324-es.

375-ösről Dorog környékén még nem hallottam.

 

Nem lehet, hogy fűtőgép volt és az épületet látta el meleg vízzel? (Ez megindokolná, hogy miért nem ment rajta a légsűrítő.) :)

 

Nem emlékszel rá, hogy a rudazat és egyéb szerelvények rajta voltak-e?

 

 

 

Előzmény: smnks (61123)
Madrone Creative Commons License 2016.04.28 0 0 61135

A listán nem találom az üzemképesen megőrzött 375, 562-est, ami tudomásom szerint mezőhegyesi volt.

Legalábbis a nosztalgia korszak elején (a kilencvenes évek elején) amikor még a megmaradt gépek nem volt összegyűjtve Pestre, Mezőhegyesen állomásozott.

 

Vagy csak később lett mezőhegyesi? Normál üzemében a 80-as évekig máshol volt?

Előzmény: Törölt nick (61128)
Madrone Creative Commons License 2016.04.28 0 0 61134

Szia!

 

"Ez nem az a kép, ahol a frissfővizsgás M41.2124 előfogatol egy szilis vonatot, és valahol mellette, mintegy a háttérben látható egy  -vélhetően- Jászapáti felé induló 375-ös? Mert egy ilyen fényképet én is láttam valahol, talán a régi színes "Vasút" c. újság egyik számának címlapján? De lehet, hogy vmelyik Indó'-ban! :-)"

 

De az! :)

 

Most az előbb, volt egy kis időm és utánanéztem, úgy rémlett, hogy valamelyik Csörgős Indó-Extrában volt a kép, és valóban a 2. részben meg is találtam. 

 

A képet Kubinszky Mihály készítette 1983 szeptember 4.-én. 

 

A képen még szerepel a V 43, 1007 is.

 

A gőzös pályaszáma, amennyire ki tudom venni: 375, 580 vagy 375, 590.

 

Ha a soproni professzor akkor ott járt, talán készített képet közelről külön a gőzösről is.

 

Nem tudom létezik-e ilyen fotó?

 

Mindenképpen érdemes lett volna, mert az akkor már igencsak kuriózum volt.

 

1983-ban a modern szolnoki felső vezetékkel behálózott állomáson, V 43-as és M41-es társaságában osztott ablakos Bhv kocsik előtt elég meghökkentően néz ki a 375-ös.

 

Nem tudom ismert-e erről a típusról ennél későbbi normál üzemi felvétel, mert én ilyet nem láttam. 

 

Előzmény: smnks (61123)
Csa80 Creative Commons License 2016.04.28 -1 0 61133

Ez biztos igy volt nem vonlak ketsegbe.

De az mar erdekesebb volna, hogy mennyi tuzeset volt mennyi mozdonyra, es megtett km-re, na ehez aranyositva mik az eselyek a mostani ritka gozos meneteknel.

Jo tudom egy eset is rossz volna mostansag.

Előzmény: Bárdos Imre (61132)
Bárdos Imre Creative Commons License 2016.04.28 0 1 61132

> Kb. 70 éven át nem nagyon gyújtottak fel a szenes gőzösök semmit,<

 

Dehogynem, rengeteg tüzet okoztak. A saját vonatuktól a pálya mellett húzódó nádasig és mezőgazdasági művelés alatt álló területig mindent felgyújtottak.

Előzmény: Ep128 (61118)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2016.04.28 0 0 61131

A vízvétel csak nem Hatvanban történt?

Előzmény: mdbz (61130)
mdbz Creative Commons License 2016.04.28 0 1 61130

"Ahogy olvasom a topic -ot mindig mosolygok azokon a problémákon, amiket a vasútüzem kezdetétől a 80'-as évek elejéig simán meg lehetett oldani, de azóta leküzdhetetlen nehézséget okoz. :-)"

 

Nincs min mosolyognod! A gőzös üzem működtetéséhez egy jól megtervezett és kiépített és megfelelően karbantartott rendszer állt rendelkezésre. Ennek valamennyi elemét a gőzös üzem befejeztével felszámolták!

 

"Régen egyik kazánvizsga követte a másikat, most ezek is megoldhatatlan feladatok, holott ma is gyártanak kazánokat, itthon is! Tehát a szakértelem megvolna hozzá!"

 

A szakértelem is egyre kevésbé, a pénz meg egyáltalán nem áll rendelkezésre!

 

"70 éven át nem nagyon gyújtottak fel a szenes gőzösök semmit,"

 

Tudom a kor nem érdem, hanem állapot. Én emlékszem a 70-es évek elejéről egy-egy nyáron 4-5 gabonatáblát sikerült felgyújtani, éget az erdő is párszor. Ment a vita, volt e védőszántás, elég széles volt e, volt e szikrafogó, nem volte kiherélve, stb...

 

"víz vételezési helyek kialakítása is "szörnyű bonyolult", főleg úgy, ha előre tudni, hogy bizonyos vonalakon újra és újra megjelenne a nosztalgia gőzösök valamelyik példánya... :-)"

 

Ha hiszed ha nem, nem olyan egyszerű!

 

A kassai vonat hazafelé a mellékelt kép szerint jutott vízhez, kb 40 perc alatt, az utasok nagyon örültek neki!:

 

Előzmény: Ep128 (61118)
alkotasu Creative Commons License 2016.04.28 0 0 61129

Tényleg egyetértünk az alapelvekben, csupán annyi a különbség, hogy más az ingerküszöbünk.

Előzmény: smnks (61122)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.28 0 3 61128

A Szegedi Igazgatóság MÁV 375,-ös mozdonyait feldolgoztam egy apróbb dokumentumban, kimásolom a végjátékot.

 

Rovancs 1974-ben (20 darab). Most közöljük a járművek gyári adatait is, illetve további sorsukat:

 

Békéscsaba=

-          MÁV 375,551 - (1922. Bp. 4769 gysz. 110/2 jelleg) – S. 1982.XII.16. > kiállítva Szegeden!

-          MÁV 375,611 – (ex. MÁV 375,336 átsz. 1942.) - S. 1979.XII.18.

-          MÁV 375,615 – (ex. MÁV 375,401 átsz. 1942.) - S. 1980.X.3.

-          MÁV 375,687 – (1951. Bp. 6010 gysz. 110/12 jelleg ) - S. 1979.XII.18.

 

Kecskemét=

-          MÁV 375,608 – (ex. MÁV 375,381 átsz. 1941.X.) – S. 1980.VII.29.

-          MÁV 375,645 – (ex. MÁV 375,625 átsz. 1948.II.10.) – S. 1980.V.6.

-          MÁV 375,669 – (1949. Bp. 5987 gysz. 110/8 jelleg) – S. 1981.III.11.

-          MÁV 375,1522 - (ex. MÁV 375,495 átsz. 1960.II.19.) – S. 1990.IV.

 

Mezőhegyes=

-          MÁV 375,508 – (1915. Bp. 3714 gysz. 110/1 jelleg) - 1977. > Vésztő - S. 1979.XII.18.

-          MÁV 375,566 – (1923. Bp. 4815 gysz. 110/2 jelleg) – S. 1979.XII.18.

-          MÁV 375,581 – (1941. Bp. 5213 gysz. 110/6 jelleg) – S. 1979.XII.18.

-          MÁV 375,601 – (ex. MÁV 375,363 átsz. 1940.XI.22.) – S. 1980.X.3.

-          MÁV 375,841 – (1916. Bp. 4151 gysz. 115/2 jelleg) – S. 1976.IV.

-          MÁV 375,1504 – (ex. MÁV 375,053 átsz. 1953.) – S. 1979.XII.18.

-          MÁV 375,1505 – (ex. MÁV 375,1001 átsz. 1955.) > 1977. Veszprém – S. 1981.IV.15.

-          MÁV 375,1507 – (ex. MÁV 375,392 átsz. 1955.) – S. 1979.XII.18.

-          MÁV 375,1515 – (ex. MÁV 375,345 átsz. 1959.) – S. 1979.XII.18.

-          MÁV 375,1516 – (ex. MÁV 375,461 átsz. 1959.) – S. 1979.XII.18.

 

Vésztő=

-          MÁV 375,593 – (1927. Bp. 4901 gysz, 110/4 jelleg) - S. 1979.XII.18.

-          MÁV 375,598 – (1925. Bp. 4886 gysz. 110/3 jelleg) - 1975. > Mezőhegyes – S. 1980.X.3.

-          MÁV 375,640 – (ex. MÁV 375,056 átsz. 1952.VII.3.) - 1978. > Békéscsaba – S. 1980.XII.8.

-          MÁV 375,643 – (ex. MÁV 375,596 átsz. 1948.IV.2.) - 1980. > Mezőhegyes - S. 1983.XII.14.

-          MÁV 375,650 – (ex. MÁV 375,418 átsz. 1951.I.31.) - S. 1980.X.3. – Rákosrendezőn bontva…

-          MÁV 375,657 – (1948. Bp. 5875 gysz. 110/7 jelleg) - 1977. > Mezőhegyes – S. 1980.X.8. > kiállítva Mezőhegyesen!

 

Törölt nick Creative Commons License 2016.04.28 0 0 61127

:-)  Azért vannak a jóbarátok! Örülök hogy segíthettem! 

 

Előzmény: krikori (61111)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!