Keresés

Részletes keresés

FAV 20 Creative Commons License 2016.02.24 0 1 60767

Kérdésem az, hogy hanyas? Ennek más a dugattyúnál az a rész.

felekferi Creative Commons License 2016.02.24 0 0 60766

Igaz, a három ismert kép egyikén sincs a mozdonyokon lámpa, és az egyik képen pont szertartályos véggel akaszt egy 424,-esre. Összeáll a kép.

felekferi Creative Commons License 2016.02.24 0 0 60765

Akkor csak egy korong átmérő kellene, vagy ha előkerülne ennek az "Újítás"-nak a dokumentuma. Minden esetre érdekes kuriózumra derült fény a sorozat életörténetéből.

Előzmény: vasútikuruc (60763)
felekferi Creative Commons License 2016.02.24 0 0 60764

Számolgattam, a MÁV 424, szélső tengelytávolsága 17 791 mm, a visszabontott MÁV 376,-osnak 4 180 mm, ez összeadva 21 971, ha a 376,-os szertartállyal akaszt a 424,-esre, ráférnek a 24 méteres korongra. Miskolcnak 1943-ban 20 méteres korongja volt, de hogy 1977-1982 között mekkora volt? Nem tudom. 1974-ben a MÁV M31,2001 és 2041-2042, 2045-2046 pályaszámú mozdonyok is Miskolciak voltak, hogy a 18 darab M44,-est ne említsük, azaz volt mivel kiváltani a 377,-est.

vasútikuruc Creative Commons License 2016.02.24 0 0 60763

Üdv.

Biztosan tartosan lehetett kiszerelve a futó, ágyvezetéket cső konzollal lezárták,gondolom meg ne sérüljön.

A második képen állitólag az 597-es van.

Előzmény: felekferi (60762)
felekferi Creative Commons License 2016.02.23 0 0 60762

Uraim, én sem tudom, én arra gondoltam, gőzben volt a mozdony, amikor kisülyesztették az első futókerekét valamilyen javítás miatt. Sokat segítene egy dátum a kép mellé. Nem tudom elképzelni, hogy 24 óránál tovább maradt volna a mozdony ebben az állapotában. Gondolom én, a laikus, gépészeti analfabéta. 1977-ig a MÁV 377,002' volt a fűtőházi átállítós, 1977-1982 között (ekkor selejtezték a MÁV 376,649) így járt volna a korong miatt? Ha igen, az - számomra legalábbis - megdöbbentő!

 

De hogy még tovább fokozzam a sztorit, 1980.III.28.-án Miskolcon a MÁV 376,597 szintén első futókerék nélkül lett fotózva!

vasútikuruc Creative Commons License 2016.02.23 0 0 60761

Elsőre én is azt gondoltam,de a topictárs írta az 5 km/ó-át...

Előzmény: MIHOK1 (60760)
MIHOK1 Creative Commons License 2016.02.23 0 0 60760

Üdvözletem,

 

Gondolom a tapadási vonóerő növelése érdekében. 

Előzmény: vasútikuruc (60758)
vasútikuruc Creative Commons License 2016.02.23 0 0 60759

Fűtőházi tartalék?Elférjen másik mozgatott géppel a korongon?

Előzmény: felekferi (60757)
vasútikuruc Creative Commons License 2016.02.23 0 0 60758

 

Nem az elrendezés a furcsa,hanem hogy mi a fene miatt szerelték ki az első futót.... 

Előzmény: k.novotny (60756)
felekferi Creative Commons License 2016.02.23 0 0 60757

A Miskolci Fűtőház területén 5 km/h sebeséggel.

Előzmény: rezgaras (60754)
k.novotny Creative Commons License 2016.02.23 0 0 60756

A francia PLM társaság 1924-1925-ben az 1880-as években különböző gyárakban gyártott 1'B1-n2 mozdonyokat, épitett át D-n2t-re 84 darabot,  de sorolhatnám szintén PLM-es mozdonyok esetében az 1860-as években gyártott C-n2-es gépekből csinált már 1890-es években D-n4v-t 132 db-ot, és ráadásul egész jól üzemeltek hiszen az 50-es évek végén selejtezték őket.

 

De az angolok, jenkik is sőt a japánok sem idegenkedtek e fajta átépitésektől, ez csak nálunk hat idegen, furcsa dolognak

Előzmény: rezgaras (60754)
vasútikuruc Creative Commons License 2016.02.23 0 1 60755

Előzmény: rezgaras (60754)
rezgaras Creative Commons License 2016.02.23 0 0 60754

Ez nem semmi! Futókerék nélkül futott!

 

Előzmény: vasútikuruc (60752)
vasútikuruc Creative Commons License 2016.02.22 0 1 60753

vasútikuruc Creative Commons License 2016.02.22 0 1 60752

Esetleg valaki,valami infórmációt.Miskolc.376 C1

vasútikuruc Creative Commons License 2016.02.22 0 1 60751

Ilyen,olyan pályaszám táblák..

Törölt nick Creative Commons License 2016.02.22 -1 0 60750

Üdvözlet!

 

Tud esetleg segíteni valaki, hogy honnan származhat ez a hamutartó? A Nagyim "találta" ezer éve egy vonaton és nekem adta. Csak annyit tudok, hogy belföldön volt.

Köszönet!

vasútikuruc Creative Commons License 2016.02.22 0 0 60749

Üdvözlet.

Ment az email.

 

Előzmény: Mágus23 (60748)
Mágus23 Creative Commons License 2016.02.21 0 2 60748

Tisztelt vasútikuruc  fórumtársam!

 

Kérem, legyen kedves az itteni e-mail címemen keresztül privátban felvenni velem a kapcsolatot.

Tisztelettel és köszönettel: Molnár Tibor József

Előzmény: Mágus23 (60747)
Mágus23 Creative Commons License 2016.02.20 0 0 60747

Tisztelt vasutkuruc  fórumtársam!

 

Kérem, legyen kedves az itteni e-mail címemen keresztül privátban felvenni velem a kapcsolatot.

Tisztelettel és köszönettel: Molnár Tibor József

Előzmény: vasútikuruc (60746)
vasútikuruc Creative Commons License 2016.02.19 0 1 60746

Köszönöm.

Két féle szerkocsival volt az országban,ezek szerint a kézifék tipusa eltért egymástól.

Előzmény: MTU-890 (60745)
MTU-890 Creative Commons License 2016.02.18 0 0 60745

Nem ismerem a 431 sor. gőzöst, de láttam egy 1958-as táblázatot (lehet, hogy ugyanazt a kimutatást nézzük).

 

Ebben kétfajta 431 sor. gőzmozdony van.

 

Az egyik fajtán (016 psz. van írva) nincs légfék, csak gőzfék, illetve a szerkocsin Exter-féle vetősúlyos kézifék. Ennél van a kézifékes fékezett súlynál "R" feltüntetve (=rögzítő kézifék, melynek fékhatása elhanyagolhatóan kicsi). Más féksúly nincs írva. Max. sebessége: vonattal 40km/h, gépmenetben pedig 20km/h.

 

A másik fajtán (017 psz. van írva) a mozdonyon van légfék, a szerkocsin pedig orsós kézifék. Ennek kézifékes féksúlya: 23 tonna, személyvonati féksúlya: 21 tonna. Max. sebessége vonattal és gépmenetben is 45km/h (kivétel gépmenetben, 400m fékút mellett csak 35km/h).

 

Előzmény: 7578 (60744)
7578 Creative Commons License 2016.02.18 0 0 60744

Azt írja a kézifékre, hogy: R 23 tonna.

 

"R= rögzítő kézifék, melynek fékhatása elhanyagolhatóan kicsi." -:))))))

Előzmény: vasútikuruc (60743)
vasútikuruc Creative Commons License 2016.02.17 -1 0 60743

Az nem sok,német leírásban:Pz 40 t,Gz 34 t. 

Kéziféket hogy tonnának veszi?

Előzmény: vasútikuruc (60741)
7578 Creative Commons License 2016.02.17 0 0 60742

Nem... mindössze 21 t.

Előzmény: vasútikuruc (60741)
vasútikuruc Creative Commons License 2016.02.17 0 0 60741

Köszönöm.

Személyben:40 T?

Előzmény: 7578 (60740)
7578 Creative Commons License 2016.02.17 -1 0 60740

Van egy 1959-es fék-kimutatás, ez a 431-es féksúlyát csak személyvonati állásban, illetve a kézifékre adja meg... tehát nincs tehervonati állás.

 

Ha volt a mozdonyokon féksúlytábla, akkor csak a fenti két értéknek kellett azon szerepelnie.

Előzmény: vasútikuruc (60732)
vasútikuruc Creative Commons License 2016.02.17 0 0 60739

Köszönöm.

Előzmény: felekferi (60737)
felekferi Creative Commons License 2016.02.17 0 1 60738

ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!!!!!!!!

 

Csak kellene már a szemüveg!

 

MÁV 332,005 - A Déli fűtőházhoz tartozó mozdonyt 1934.II.13.-án javítatlanul félreállítják

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!