Keresés

Részletes keresés

fantal Creative Commons License 2015.12.26 0 0 60511

Jogos, jobban felnagyítottan a képet, és látom, hogy Bursztyn és nem brusztyn - ez vezetett félre. 

Előzmény: Tamasch (60510)
Tamasch Creative Commons License 2015.12.26 0 0 60510

Köszi a helyesbítést. Jogos.

 

A borostyán viszont nem jó megfejtés.

 

Brusztyn kb. 40 km-re van Sztanyiszlávtól északi irányban.

A vonal állomásairól nevezték el a mozdonyokat.

 

http://www.pospichal.net/lokstatistik/14033-lcje.htm

Előzmény: fantal (60508)
fantal Creative Commons License 2015.12.26 0 0 60509

Az album képei a K. k. priv. Lemberg-Czernowitz-Jassy-Eisenbahngesellschaft (LCJE) Lemberg-Czernowitz közti első átadott vonalszakaszán készültek.

Előzmény: fantal (60508)
fantal Creative Commons License 2015.12.26 0 1 60508

"Sztanyiszló"

 

**

 

Maradjunk a Stanislau vagy Sztanyiszláv alaknál, ennek a településnek nem volt soha magyar neve.

 

A mozdony neve viszont érdekes, a BURSZTYN lengyel név, azt jelenti, h Borostyán. Igaz ez lengyel-Galícia volt, de mégis inkább német mozdonynevet várt volna az ember 1868-ban.

Előzmény: Tamasch (60504)
7578 Creative Commons License 2015.12.26 0 1 60507

Köszönöm... semmi ilyen célzás nem állt szándékomban.

 

Nagyon szeretem a régi (vasúti témájú) képeket, és szerettem volna körbe nézni... hátha akad több is.

Előzmény: Tamasch (60506)
Tamasch Creative Commons License 2015.12.26 0 1 60506

Szervusz 7578!

 

A kép nem a sajátom. (Remélem semmilyen jel nem utal arra, hogy a sajátomként próbáltam volna közzétenni!)

 

Ebben az albumban találtam:

http://sudilovski.livejournal.com/77246.html

 

Illetve szeretném figyelmedbe ajánlani:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=128431438&t=9126663

 

Ha megnyitod a linkeket és a bal felső sarokban a SUDILOVSKI névre kattintasz, előjön még pár érdekes album. Nem vasúti témájúak de...

 

További kellemes ünnepeket minden kedves topiklakónak!

 

Előzmény: 7578 (60505)
7578 Creative Commons License 2015.12.26 0 0 60505

Szervusz Tamasch!

 

A kép a sajátod, vagy neten sikerült megtalálnod? Ha netes, akkor légy szíves adj egy honlapot, mert én nem tudom visszakeresni... kíváncsi lennék a többi információra is.

 

Köszönettel.

Előzmény: Tamasch (60504)
Tamasch Creative Commons License 2015.12.26 0 1 60504

Sztaniszló (Ivano-Frankivszk) Ukrajna

 

Mozdonyok javítása fűtőházban egy évvel a kiegyezés után (1868).

 

http://img-fotki.yandex.ru/get/6412/158908885.57/0_b3299_5a42d0e1_orig

felekferi Creative Commons License 2015.12.25 0 1 60503

Áldott Karácsonyi Ünnepeket mindenkinek!

 

http://filmhiradokonline.hu/watch.php?id=9081

karpathia Creative Commons License 2015.12.25 0 1 60502

Kellemes karácsonyi ünnepeket kívánok mindenkinek.

rezgaras Creative Commons License 2015.12.22 0 0 60501

Ahogy a "Laptörténet" oldalon is láthatod, én kezdtem el írni, aztán rm40 folytatta és lényegében teljesen átírta.

Előzmény: felekferi (60500)
felekferi Creative Commons License 2015.12.21 -1 0 60500

Szervusz! A Wikipédián a 325,-ös ismertetést te írtad? Ha igen, írnál a felekferikukacgémailpontkomra?

 

Gondolkoztam a mozdonyon. 1896.XI.17.-én hagyta el a gyárat, XII.5-én Műtanrendőrizett, a kiállítás pedig 1896.V.2.-X.31. között zajlott, tehát nem az egyedi mozdony szerepelt rajta, mint ahogy azt én feltételeztem korábban.

Előzmény: rezgaras (60497)
rezgaras Creative Commons License 2015.12.20 0 1 60499

Most látom, legalul említi a féket...

 

Előzmény: rezgaras (60498)
rezgaras Creative Commons License 2015.12.20 0 1 60498

Tkp. érdekes. A szöveg szerint a kép 1930-1935 között készülhetett. De a mozdonyon légnyomásos fékhez való (Westinghouse vagy Knorr) légsűrítő található. Úgy tudom, Ausztriában az Anschluss-ig vákuumos féket használtak. Lehet, hogy egy pár, nemzetközi vonatok vontatásához használt mozdony rendelkezett légnyomásos fékberendezéssel is. Másrészről inkább a kocsik voltak ellátva kétféle fékkel...

Előzmény: rm40 (60496)
rezgaras Creative Commons License 2015.12.20 0 1 60497

A IIIq 3166 (MÁV 325,026) egyedi darab volt, mert előtte utoljára 1893-ban, utána pedig csak 1897-ben adtak át a típusból. Egyben a 36.04 gyári altípus egyetlen képviselője volt. Érdekes lenne áttanulmányozni, hogy miben különbözött az összes többi 325-östől. :-))

 

Előzmény: Törölt nick (60489)
rm40 Creative Commons License 2015.12.19 0 0 60496
Ep128 Creative Commons License 2015.12.19 -1 0 60495

Most, hogy az (itt offtopic) M61 004 már jó helyre került a Közlekedési Múzeum mellől... Van valami infó arról, hogy a 424 001 mikor hová megy ugyanonnan...?

C50 Creative Commons License 2015.12.17 0 1 60494

Ebben pl saját tapasztalat, itt lódarazsak laktak. Sok hasonló állapotú kisvasúti járműben is tapasztaltam, a saját mozdonyomhoz is kaptam egy üzemelő darázsfészket az akkuládában. 260 km-t vittem teherautóval, de a daraszak nem költöztek ki a menetszél ellenére sem.

http://indafoto.hu/c50/image/21817477-1eead3ba/487413

Előzmény: RhB (60487)
alkotasu Creative Commons License 2015.12.17 0 0 60493

"kaptak egyáltalán zománc pályaszámtáblákat?"

 

Valószínűleg (sőt, szinte biztosan) nem. Ugyanis meg volt határozva, mely mozdonyok kapják meg a zománc táblát, amik nem a selejtezésre kijelölt típusok voltak. Ha nem felejtem el, a hétvégén megnézem a szakirodalmat. Ha meg elfelejtem, szólj rám - akár drótpostán!

Előzmény: Törölt nick (60489)
alkotasu Creative Commons License 2015.12.17 0 2 60492

"Ez a darázs nem egy noszis blöff?  :-)"

 

Lehet, amivel a vasútbarátokat sikerül elriasztani - ellentétben a vandálokkal, tolvajokkal, akik röhögnek ezen... :-)

Előzmény: manhattani (60490)
7578 Creative Commons License 2015.12.17 0 0 60491

A Magyar Mérnök és Építész Egylet Közlönye 1896-ban részletes leírást közöl az ezredéves kiállításon látható eredeti mozdonyokról. A szövegezésből teljesen úgy jön le a dolog, hogy a mozdonyok, így a IIIq moci is ténylegesen szerepelt a csarnokban.

 

Előzmény: Törölt nick (60489)
manhattani Creative Commons License 2015.12.17 -1 0 60490

Jártam a valaha Ó-Szolnokon gyűjtött kocsikban is, nyár volt, de ott se volt darázs.

Ez a darázs nem egy noszis blöff?  :-)

Előzmény: Divrotcé (60488)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.17 0 1 60489

A Fortepan honlapra felkerült siklott IIIq mozdonyon felbuzdulva elkezdtem egy kis összefoglalót egybefűzni a sorozatról. Néhány már most felmerült kérdés:

 

- A IIIq 3166 (MÁV 325,026) direkt a Milleniumra épült? Ki is volt ott állítva?

- A sorozat maradékát három év alatt (1958-1960) leselejtezték, kaptak egyáltalán zománc pályaszámtáblákat?

Divrotcé Creative Commons License 2015.12.17 -1 1 60488

A mindenféle szedett-vedett hobbisták csak ne sértegessék a darazsak személyiségi jogait.

Előzmény: Ep128 (60486)
RhB Creative Commons License 2015.12.17 -1 0 60487

Ez személyes tapasztalat vagy csak tipp? Mi pár éve két némettel végigjártuk a "Máltai" kocsikat, de nyomát se láttuk darázsnak.

 

Istvántelken "tárva-nyitva" kocsi:

 

 

 

Füstiben a kedvünkért kinyitott lezárt kocsi:

 

 

Előzmény: C50 (60485)
Ep128 Creative Commons License 2015.12.17 0 1 60486

Mondjuk azokat ki lehet(ne) irtani... :-) (Vagy "kötelező" minden tavasztól őszig ott lenniük...? :-) ) Hozzon mindenki egy flakon rovarirtót! :-D

Előzmény: C50 (60485)
C50 Creative Commons License 2015.12.16 0 0 60485

Addigra tele vannak ezek a kocsik darázzsal.

Előzmény: division by zero (60484)
division by zero Creative Commons License 2015.12.16 0 0 60484

Éppen emiatt kérdeztem én a további hónapokat.

Előzmény: C50 (60483)
C50 Creative Commons License 2015.12.16 0 0 60483

Remélem igazad van, én úgy vettem le hogy egyáltalán nem lehet.

Előzmény: alkotasu (60482)
alkotasu Creative Commons License 2015.12.16 0 1 60482

Nem azt írta, hogy nem tudunk felmenni a kocsikra, hanem azt, hogy januárban és februárban nem jön össze a látogatás. De ettől még nincs kizárva (az eddigi információk alapján) egy későbbi látogatás - akár felmenve. Persze garancia sincs még rá.

Előzmény: C50 (60481)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!