Maradjunk a Stanislau vagy Sztanyiszláv alaknál, ennek a településnek nem volt soha magyar neve.
A mozdony neve viszont érdekes, a BURSZTYN lengyel név, azt jelenti, h Borostyán. Igaz ez lengyel-Galícia volt, de mégis inkább német mozdonynevet várt volna az ember 1868-ban.
A kép a sajátod, vagy neten sikerült megtalálnod? Ha netes, akkor légy szíves adj egy honlapot, mert én nem tudom visszakeresni... kíváncsi lennék a többi információra is.
Szervusz! A Wikipédián a 325,-ös ismertetést te írtad? Ha igen, írnál a felekferikukacgémailpontkomra?
Gondolkoztam a mozdonyon. 1896.XI.17.-én hagyta el a gyárat, XII.5-én Műtanrendőrizett, a kiállítás pedig 1896.V.2.-X.31. között zajlott, tehát nem az egyedi mozdony szerepelt rajta, mint ahogy azt én feltételeztem korábban.
Tkp. érdekes. A szöveg szerint a kép 1930-1935 között készülhetett. De a mozdonyon légnyomásos fékhez való (Westinghouse vagy Knorr) légsűrítő található. Úgy tudom, Ausztriában az Anschluss-ig vákuumos féket használtak. Lehet, hogy egy pár, nemzetközi vonatok vontatásához használt mozdony rendelkezett légnyomásos fékberendezéssel is. Másrészről inkább a kocsik voltak ellátva kétféle fékkel...
A IIIq 3166 (MÁV 325,026) egyedi darab volt, mert előtte utoljára 1893-ban, utána pedig csak 1897-ben adtak át a típusból. Egyben a 36.04 gyári altípus egyetlen képviselője volt. Érdekes lenne áttanulmányozni, hogy miben különbözött az összes többi 325-östől. :-))
Most, hogy az (itt offtopic) M61 004 már jó helyre került a Közlekedési Múzeum mellől... Van valami infó arról, hogy a 424 001 mikor hová megy ugyanonnan...?
Ebben pl saját tapasztalat, itt lódarazsak laktak. Sok hasonló állapotú kisvasúti járműben is tapasztaltam, a saját mozdonyomhoz is kaptam egy üzemelő darázsfészket az akkuládában. 260 km-t vittem teherautóval, de a daraszak nem költöztek ki a menetszél ellenére sem.
Valószínűleg (sőt, szinte biztosan) nem. Ugyanis meg volt határozva, mely mozdonyok kapják meg a zománc táblát, amik nem a selejtezésre kijelölt típusok voltak. Ha nem felejtem el, a hétvégén megnézem a szakirodalmat. Ha meg elfelejtem, szólj rám - akár drótpostán!
A Magyar Mérnök és Építész Egylet Közlönye 1896-ban részletes leírást közöl az ezredéves kiállításon látható eredeti mozdonyokról. A szövegezésből teljesen úgy jön le a dolog, hogy a mozdonyok, így a IIIq moci is ténylegesen szerepelt a csarnokban.
A Fortepan honlapra felkerült siklott IIIq mozdonyon felbuzdulva elkezdtem egy kis összefoglalót egybefűzni a sorozatról. Néhány már most felmerült kérdés:
- A IIIq 3166 (MÁV 325,026) direkt a Milleniumra épült? Ki is volt ott állítva?
- A sorozat maradékát három év alatt (1958-1960) leselejtezték, kaptak egyáltalán zománc pályaszámtáblákat?
Nem azt írta, hogy nem tudunk felmenni a kocsikra, hanem azt, hogy januárban és februárban nem jön össze a látogatás. De ettől még nincs kizárva (az eddigi információk alapján) egy későbbi látogatás - akár felmenve. Persze garancia sincs még rá.