Keresés

Részletes keresés

fantal Creative Commons License 2015.12.26 0 1 60508

"Sztanyiszló"

 

**

 

Maradjunk a Stanislau vagy Sztanyiszláv alaknál, ennek a településnek nem volt soha magyar neve.

 

A mozdony neve viszont érdekes, a BURSZTYN lengyel név, azt jelenti, h Borostyán. Igaz ez lengyel-Galícia volt, de mégis inkább német mozdonynevet várt volna az ember 1868-ban.

Előzmény: Tamasch (60504)
7578 Creative Commons License 2015.12.26 0 1 60507

Köszönöm... semmi ilyen célzás nem állt szándékomban.

 

Nagyon szeretem a régi (vasúti témájú) képeket, és szerettem volna körbe nézni... hátha akad több is.

Előzmény: Tamasch (60506)
Tamasch Creative Commons License 2015.12.26 0 1 60506

Szervusz 7578!

 

A kép nem a sajátom. (Remélem semmilyen jel nem utal arra, hogy a sajátomként próbáltam volna közzétenni!)

 

Ebben az albumban találtam:

http://sudilovski.livejournal.com/77246.html

 

Illetve szeretném figyelmedbe ajánlani:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=128431438&t=9126663

 

Ha megnyitod a linkeket és a bal felső sarokban a SUDILOVSKI névre kattintasz, előjön még pár érdekes album. Nem vasúti témájúak de...

 

További kellemes ünnepeket minden kedves topiklakónak!

 

Előzmény: 7578 (60505)
7578 Creative Commons License 2015.12.26 0 0 60505

Szervusz Tamasch!

 

A kép a sajátod, vagy neten sikerült megtalálnod? Ha netes, akkor légy szíves adj egy honlapot, mert én nem tudom visszakeresni... kíváncsi lennék a többi információra is.

 

Köszönettel.

Előzmény: Tamasch (60504)
Tamasch Creative Commons License 2015.12.26 0 1 60504

Sztaniszló (Ivano-Frankivszk) Ukrajna

 

Mozdonyok javítása fűtőházban egy évvel a kiegyezés után (1868).

 

http://img-fotki.yandex.ru/get/6412/158908885.57/0_b3299_5a42d0e1_orig

felekferi Creative Commons License 2015.12.25 0 1 60503

Áldott Karácsonyi Ünnepeket mindenkinek!

 

http://filmhiradokonline.hu/watch.php?id=9081

karpathia Creative Commons License 2015.12.25 0 1 60502

Kellemes karácsonyi ünnepeket kívánok mindenkinek.

rezgaras Creative Commons License 2015.12.22 0 0 60501

Ahogy a "Laptörténet" oldalon is láthatod, én kezdtem el írni, aztán rm40 folytatta és lényegében teljesen átírta.

Előzmény: felekferi (60500)
felekferi Creative Commons License 2015.12.21 -1 0 60500

Szervusz! A Wikipédián a 325,-ös ismertetést te írtad? Ha igen, írnál a felekferikukacgémailpontkomra?

 

Gondolkoztam a mozdonyon. 1896.XI.17.-én hagyta el a gyárat, XII.5-én Műtanrendőrizett, a kiállítás pedig 1896.V.2.-X.31. között zajlott, tehát nem az egyedi mozdony szerepelt rajta, mint ahogy azt én feltételeztem korábban.

Előzmény: rezgaras (60497)
rezgaras Creative Commons License 2015.12.20 0 1 60499

Most látom, legalul említi a féket...

 

Előzmény: rezgaras (60498)
rezgaras Creative Commons License 2015.12.20 0 1 60498

Tkp. érdekes. A szöveg szerint a kép 1930-1935 között készülhetett. De a mozdonyon légnyomásos fékhez való (Westinghouse vagy Knorr) légsűrítő található. Úgy tudom, Ausztriában az Anschluss-ig vákuumos féket használtak. Lehet, hogy egy pár, nemzetközi vonatok vontatásához használt mozdony rendelkezett légnyomásos fékberendezéssel is. Másrészről inkább a kocsik voltak ellátva kétféle fékkel...

Előzmény: rm40 (60496)
rezgaras Creative Commons License 2015.12.20 0 1 60497

A IIIq 3166 (MÁV 325,026) egyedi darab volt, mert előtte utoljára 1893-ban, utána pedig csak 1897-ben adtak át a típusból. Egyben a 36.04 gyári altípus egyetlen képviselője volt. Érdekes lenne áttanulmányozni, hogy miben különbözött az összes többi 325-östől. :-))

 

Előzmény: Törölt nick (60489)
rm40 Creative Commons License 2015.12.19 0 0 60496
Ep128 Creative Commons License 2015.12.19 -1 0 60495

Most, hogy az (itt offtopic) M61 004 már jó helyre került a Közlekedési Múzeum mellől... Van valami infó arról, hogy a 424 001 mikor hová megy ugyanonnan...?

C50 Creative Commons License 2015.12.17 0 1 60494

Ebben pl saját tapasztalat, itt lódarazsak laktak. Sok hasonló állapotú kisvasúti járműben is tapasztaltam, a saját mozdonyomhoz is kaptam egy üzemelő darázsfészket az akkuládában. 260 km-t vittem teherautóval, de a daraszak nem költöztek ki a menetszél ellenére sem.

http://indafoto.hu/c50/image/21817477-1eead3ba/487413

Előzmény: RhB (60487)
alkotasu Creative Commons License 2015.12.17 0 0 60493

"kaptak egyáltalán zománc pályaszámtáblákat?"

 

Valószínűleg (sőt, szinte biztosan) nem. Ugyanis meg volt határozva, mely mozdonyok kapják meg a zománc táblát, amik nem a selejtezésre kijelölt típusok voltak. Ha nem felejtem el, a hétvégén megnézem a szakirodalmat. Ha meg elfelejtem, szólj rám - akár drótpostán!

Előzmény: Törölt nick (60489)
alkotasu Creative Commons License 2015.12.17 0 2 60492

"Ez a darázs nem egy noszis blöff?  :-)"

 

Lehet, amivel a vasútbarátokat sikerül elriasztani - ellentétben a vandálokkal, tolvajokkal, akik röhögnek ezen... :-)

Előzmény: manhattani (60490)
7578 Creative Commons License 2015.12.17 0 0 60491

A Magyar Mérnök és Építész Egylet Közlönye 1896-ban részletes leírást közöl az ezredéves kiállításon látható eredeti mozdonyokról. A szövegezésből teljesen úgy jön le a dolog, hogy a mozdonyok, így a IIIq moci is ténylegesen szerepelt a csarnokban.

 

Előzmény: Törölt nick (60489)
manhattani Creative Commons License 2015.12.17 -1 0 60490

Jártam a valaha Ó-Szolnokon gyűjtött kocsikban is, nyár volt, de ott se volt darázs.

Ez a darázs nem egy noszis blöff?  :-)

Előzmény: Divrotcé (60488)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.17 0 1 60489

A Fortepan honlapra felkerült siklott IIIq mozdonyon felbuzdulva elkezdtem egy kis összefoglalót egybefűzni a sorozatról. Néhány már most felmerült kérdés:

 

- A IIIq 3166 (MÁV 325,026) direkt a Milleniumra épült? Ki is volt ott állítva?

- A sorozat maradékát három év alatt (1958-1960) leselejtezték, kaptak egyáltalán zománc pályaszámtáblákat?

Divrotcé Creative Commons License 2015.12.17 -1 1 60488

A mindenféle szedett-vedett hobbisták csak ne sértegessék a darazsak személyiségi jogait.

Előzmény: Ep128 (60486)
RhB Creative Commons License 2015.12.17 -1 0 60487

Ez személyes tapasztalat vagy csak tipp? Mi pár éve két némettel végigjártuk a "Máltai" kocsikat, de nyomát se láttuk darázsnak.

 

Istvántelken "tárva-nyitva" kocsi:

 

 

 

Füstiben a kedvünkért kinyitott lezárt kocsi:

 

 

Előzmény: C50 (60485)
Ep128 Creative Commons License 2015.12.17 0 1 60486

Mondjuk azokat ki lehet(ne) irtani... :-) (Vagy "kötelező" minden tavasztól őszig ott lenniük...? :-) ) Hozzon mindenki egy flakon rovarirtót! :-D

Előzmény: C50 (60485)
C50 Creative Commons License 2015.12.16 0 0 60485

Addigra tele vannak ezek a kocsik darázzsal.

Előzmény: division by zero (60484)
division by zero Creative Commons License 2015.12.16 0 0 60484

Éppen emiatt kérdeztem én a további hónapokat.

Előzmény: C50 (60483)
C50 Creative Commons License 2015.12.16 0 0 60483

Remélem igazad van, én úgy vettem le hogy egyáltalán nem lehet.

Előzmény: alkotasu (60482)
alkotasu Creative Commons License 2015.12.16 0 1 60482

Nem azt írta, hogy nem tudunk felmenni a kocsikra, hanem azt, hogy januárban és februárban nem jön össze a látogatás. De ettől még nincs kizárva (az eddigi információk alapján) egy későbbi látogatás - akár felmenve. Persze garancia sincs még rá.

Előzmény: C50 (60481)
C50 Creative Commons License 2015.12.16 -1 0 60481

Mik azok a technikai okok ami miatt nem tudunk felmenni a kocsikra és megnézni őket?

Ha már a sorsuk a nyílt színi elrohasztás(mert helyettük osztrák kocsik futnak), legalább hadd nézzük meg őket kívül belül!

Előzmény: fantal (60478)
Mágus23 Creative Commons License 2015.12.15 0 0 60480

Tiszteletteljes Üdvözletem!

Köszönöm válaszod.

A 246-os azért lenne érdekes, mert egy átmeneti kivitel abban az esetben, ha egyértelműen bizonyítani lehetne azt amit az idősebb kollegák állítottak, hogy eredetileg nem volt rajta gyárilag füstterelő lemez és négyhengeres légszivattyú sem. A négyhengeres légszivattyú hiányát megerősítheti az anyag-egyeztetési jegyzőkönyv részlete is, amely konkrétan ki tért arra, hogy a mozdony gyártásához a Telefongyár négyhengeres légszivattyút nem tud biztosítani. Annyit tudok, hogy a mozdony a Hámán Kató fűtőházban állt üzembe. Néhány idősebb kolléga mint előbb is írtam váltig állította, hogy egy átmeneti (összetákolt) mozdony volt a 246-os.

Földváry Feri bácsi szerint tehervonatra nem volt jó, mert három hengeres légszivattyúja volt. Feri bácsi szerint egy 402-es szerkocsival volt összekapcsolva az un. VIT vonatot is ezzel a szerkocsival továbbította. Sajnos eddig mint említettem nem láttam róla gyári fotót. Az a kép nekem is megvan ami a Nyugatiban készült róla, de ott már kettős fúvós és természetesen füstterelő lemezes.

 

Előzmény: _ANDRÁS_ (60471)
division by zero Creative Commons License 2015.12.15 0 0 60479

És március, április,...?

Előzmény: fantal (60478)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!