Keresés

Részletes keresés

k.novotny Creative Commons License 2015.12.07 0 1 60413

 

 

A 12 JEGYŰ PÁLYASZÁM KIALAKÍTÁSA:
HAGYOMÁNYOS TRANSZEURÓPAI VASÚTI VONTATÓJÁRMŰVEK VÁROSI, ELŐVÁROSI KÖTÖTTPÁLYÁS KÖZFORGALMÚ KÖZLEKEDÉS SZEMÉLYSZÁLLÍTÓ JÁRMŰVEI KESKENY-NYOMKÖZŰ VASUTAK JÁRMŰVEI

1.2. Az üzembentartó a 12 jegyű pályaszámtól eltérő, az OPE ÁME-ban meghatározottnál nagyobb betűket és saját számjelzést is alkalmazhat, ha az hasznos az üzembentartó működése szempontjából. A saját számot az üzembentartó bárhol szabadon elhelyezheti annak figyelembevételével, hogy a 12 jegyű pályaszám körüli 50 cm-es tartományban semmilyen egyéb szám, egyedi azonosító nem helyezhető el, illetve ez az egyedi azonosító egyéb, a hatósági jelzést kiegészítő jelölést nem takarhat el, és annak 20 cm-es tartományába nem helyezhető el. Ez alól kivétel az üzembentartó VKM azonosítója, amelyet lehetőség szerint a 12 jegyű pályaszám közelében, azzal egyező méretű és típusú, nyomtatott nagybetűkkel kell feltüntetni az országkód után kötőjellel elválasztva, H-_ _ _ _ _ formában.

Kisebb karakterek a hatósági azonosítókban csak akkor használhatók, ha a karaktereket csak a hossztartón lehet elhelyezni.

A fentiek figyelembevételével járműveken tehát a korábban használt pályaszám továbbra is megmaradhat, ennek részletes feltételeit a hatóság határozatában írja elő. A hatóság határozatában indokolt esetben engedélyezhet további eltérést a 12 jegyű pályaszám körüli 50 cm-es, valamint a kiegészítő jelzések körüli 20 cm-es tartományban feltüntethető egyéb, nem hatósági jelzésekre vonatkozóan.

 

Az a) változat alkalmazása esetén a kiadott 12 jegyű pályaszámot a jármű mindkét oldalán a 4.1-4.4. pontokban meghatározott formátumban és csoportosításban, levelezési minőségű, betűtalp nélküli betűtípussal, legalább 80 mm, legfeljebb 200 mm magasságú számjegyekkel - a sínkorona felett 2000 mm-nél nem magasabban - kell segédeszköz nélkül el nem távolítható, időtálló módon, az alapszíntől jól láthatóan eltérő színnel elhelyezni. A 12 jegyű pályaszámot fel kell tüntetni a jármű vezetőállásán vagy utasterében is, legfeljebb 20 mm magasságú számjegyekkel. Kisebb betűk csak indokolt esetben használhatók (például ha a betűket csak a hossztartón lehet elhelyezni).

 

További jó elmélkedést kivánok:-)))

 

Most már csak keresni kell a gőzmocikon olyan helyeket, ahol a fent leirtak szerint, jól látható helyen, olvashatóan, nem eltávolithatóan, kritériumoknak megfelelően, figyelembe véve a betük méretét is lehet feliratozni

Előzmény: braun (60412)
braun Creative Commons License 2015.12.07 0 0 60412

Itt is lehetett volna megoldás (pl. külön tábla, réz színű betűkkel).

Előzmény: fantal (60398)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.07 -1 0 60411

Arra meg már nem volt szellemi kapacitás, hogy esetleg a szénputtony alá a két ütköző fölé legyen feliratozva, ahol nem zavaró? Vagy a hatóság azt is előírta, hogy a mozdony oldalfelületés legyen? Mindkét esetben csak azt tudom mondani: siralmas...

Előzmény: fantal (60408)
rezgaras Creative Commons License 2015.12.07 0 0 60410

Kösz, érdekes! Hol történt? Erdélyre tippelnék, a mozdony Trianon után a CFR-hez került.

 

Előzmény: Bárdos Imre (60401)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.12.06 -2 0 60409

Lehet, hogy felületesen nézem, de a felsővezetéken nem látok semmi kifogásolhatót.

Előzmény: hmsoft (60406)
fantal Creative Commons License 2015.12.06 0 1 60408

jogszabály kötelez rá, hogy állandóan ott legyen az az ocsmányság

*

Mint írtam már: a hatóság írja elő, hogy meghatározott betűnagysággal eltávolíthatatlan módon kel feltüntetni a 12 jegyű psz-ot

Előzmény: DV 109.109 (60407)
DV 109.109 Creative Commons License 2015.12.06 0 1 60407

Most akkor ilyen szempontból a 'talicska volt lusta hűtőmágneseket gyártatni, vagy jogszabály kötelez rá, hogy állandóan ott legyen az az ocsmányság? Mert ha az előbbi, akkor inkább összedobok pár ezer forintot és megcsináltatom őket...

Előzmény: fantal (60398)
hmsoft Creative Commons License 2015.12.06 0 1 60406

Íme egy operett-gőzösözéstől mentes, teljesen valódi átállítós menet. A helyszín Szentpétervár, a belső félgyűrű egyik déli ágán (ezt kizárólag tehervonatok használják). Mondjuk az ismert áruházlánc logója a jobb szélen, meg hát a drót sem teljesen autentikus, de mit lehet tenni... A cél a nosztalgiagépekre kiképzett személyzet gyakorlatának a fenntartása, illetve hogy a gépek néha üzemi terhelést kapjanak. Persze nem erőltetik túl a mozdonyokat: az L sorozat legfeljebb 2000 tonnával átállítózhat azon a környéken (a kocsik egy része ezek szerint üres).

hm

alkotasu Creative Commons License 2015.12.06 0 1 60405

Juj!

Azért elég sz@r érzés lehetett a mozdonyvezetőnek (meg a fűtőnek), amikor megérezték, hogy mégis mozog a föld...

Előzmény: Bárdos Imre (60404)
Bárdos Imre Creative Commons License 2015.12.05 0 0 60404

Az újságban találtam a fotókat, így biztosat nem tudok, de feltételezték, hogy a korábbi napok esőzései miatt megmozdult vagy beszakadt az áteresz a gép alatt. Talán egyszer sikerül találni valami hivatalos iratot is az esetről, akkor okosabbak leszünk.

Előzmény: alkotasu (60403)
alkotasu Creative Commons License 2015.12.05 0 0 60403

Hogyan sikerült a mozdonyvezetőnek a gépet lekormányoznia a pályáról?

Előzmény: Bárdos Imre (60401)
fantal Creative Commons License 2015.12.05 0 2 60402

Sajnos nem a fotosopp a lényeg, hanem hogy az NKH-nál "darab-darab" ugyanúgy kezelnek egy 1927-ben készült BCmot-ot vagy Árpádot , mint egy vadiúj Flirt-et.

 

Csak éppen ezek a böszme számok elrondítják a járművet, a korhű megjelenés élményének-követelményének annyi stb.

 

Ott a külföldi példák, amiket írtam, hogyan lehet kulturáltan megoldani. Itt kísérlet sem történt erre a jogalkotó felől.

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (60399)
Bárdos Imre Creative Commons License 2015.12.05 0 0 60401

Két ma talált újságfotó rezgarasnak, aki a sorozat egyik darabját elkészítette modellben is.

division by zero Creative Commons License 2015.12.05 0 1 60400

Kíváncsi lennék arra a két kattintásra...

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (60399)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2015.12.05 -2 0 60399

Ahogy a tapasztalt Photoshopos kollágák mondják: kettő kattintás és eltűntethető az oldaláról a feliratok.

Előzmény: fantal (60398)
fantal Creative Commons License 2015.12.05 0 1 60398

Sajnos igen.

 

Még sajnosabb, hogy senki nem vette a fáradtságot arra, hogy a jogalkotóknál jelezze ezt a problémát, így a muzeális járműveknél annyi kitétel került be a jogszabályba engedményként, hogy a hatóság megengedte, hogy a muzeális korhű pályaszám fennmaradhat a járműveken...

 

Érdemes összehasonlítani ezt a környező országok gyakorlatával, ahol szinte keresni kell ezt a pályaszámot, olyan kicsi számjegyekkel van felfestve; vagy éppen levehető hűtőmágnes-lapon van a szám, ami csak nyílt vonali közlekedéskor kerül fel a járműre, utána leveszik.

 

Kishazánkban megint átestünk a ló túlsó oldalára.

Előzmény: DV 109.109 (60397)
DV 109.109 Creative Commons License 2015.12.04 0 0 60397

Üdv!

Most látom a képeket a mikulásvonatról és.... Kicsit vicces, ahogy a 22.034 "húzza" a szerelvényt, de ez nem olyan nagy gond, hanem tényleg kötelező minden mozdonyra felírni azt a 12 számjegyű marhaságot? Nem volt valami hasonló kitétel, hogy nosztalgia mozdonyoknál nem kötelező?

(kép: Vasúttörténeti Park facebook oldala)

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2015.12.04 0 1 60396

A Trumant már eleve ülve kellett vezetni, nemdebár?

K.O. Lompos Creative Commons License 2015.12.04 0 1 60395

 A 411 - es tűztere kb. 1/3 - dal rövidebb volt, mint a Bivalyé.

A lapátjárás is közelebb volt, mint a 424-en.

164 cm / 60 kg - mal vidáman tüzeltem rajta.

Viszont tüzet pucolni sok géppel szemben nagyon egyszerű volt .

Előzmény: rezgaras (60394)
rezgaras Creative Commons License 2015.12.04 0 1 60394

Pontosan. De ezt megírja az összes Trumanról szóló cikk.

 

Mozdonyvezetőnek még elmegy a zsoké, de fűtőnek nem hiszem, hogy beválna egy olyan kákabélű ember. :-))

 

Előzmény: manhattani (60393)
manhattani Creative Commons License 2015.12.03 0 1 60393

Az eredetit biztos az angol szelvényhez méretezték.

Lehet, hogy zsokékat alkalmazott a MÁV Truman mozdony vezetőnek. A lovakat akkorra már úgyis megették.

Előzmény: rezgaras (60392)
rezgaras Creative Commons License 2015.12.03 0 1 60392

Kíváncsi lennék, hogy amikor a Truman megjött, eredeti mozdonysátorral, a vezér hogy nyújtózkodott benne! :-)) (vagy kiválogatták a legkisebb növésűeket?)

 

Előzmény: zsiráftotya (60391)
zsiráftotya Creative Commons License 2015.12.02 0 0 60391

 :) Inkább csak a sátorban kell a nyújtozkodásnak helyet hagyni és esetleg (valószínűleg) a csúszótámokon varázsolni valamennyit

Előzmény: manhattani (60390)
manhattani Creative Commons License 2015.12.02 0 0 60390

Üdv neked is, gondoltam, hogy ezzel a kombinációval te lehetsz :-)

 

Értem azt a csúszótámot, csak azon gondolkodtam el, hogy a Tornado módisított, szegecseltből hegesztetté váló kazánjának a nagyobb hőtágulása miatt módosítani kellett a főkereten. Azt gondolom, hogy épp hogy nagyobb helyet csináltak a nagyobb hőtágulásnak. Azt magam sem gondolnám, hogy megpróbálnák lefogni a kazán hőtágulását - nem vezetne jóra! :-)

 

Előzmény: zsiráftotya (60381)
manhattani Creative Commons License 2015.12.02 0 1 60389

Kösz a csavaranyát illető válaszokat, közben nekem is eszembe jutott, hogy a gőzös kerekére az abroncsot izzó állapotban húzzák föl, tehát akkor nagyobb lesz az átmérője :-)

 

rezgaras Creative Commons License 2015.12.02 0 0 60388

Ez speciel orosz :-))

 

Előzmény: rezgaras (60387)
rezgaras Creative Commons License 2015.12.02 0 0 60387

Ezen a képen jól látható, a 14-es számnál.

 

Előzmény: rezgaras (60386)
rezgaras Creative Commons License 2015.12.02 0 1 60386

Ha már Amerika. Ott a legutolsó gyakorlat szerint a gőzszabályozó nem a kazán belsejében végigmenő, tengelye körül elforduló rúd volt, hanem a kazánon kívül menő hosszában mozgó rúd - mint nálunk még a 325-ösön. A hosszú rúd miatt a kazán hőtágulása persze elállította volna szabályozót (a rúd nem nyúlt, hiszen kint volt a szabad levegőn), emiatt azt az ügyes trükköt használták, hogy a rúd két egyforma hosszú részre volt osztva, közepén volt egy kétkarú emelő, ami megfordította a rúd mozgásirányát. Tehát a kazán tágulásával a két fél rúd ellenkező irányban hatott a szabályozóra, kioltották egymás hatását.

Előzmény: zsiráftotya (60381)
rezgaras Creative Commons License 2015.12.02 0 1 60385

Tágul az átmérője. Tengelyre rászorult kereket, gyűrűt is úgy szednek le, hogy hegesztőlánggal gyorsan megmelegítik.

Előzmény: manhattani (60379)
DV 109.109 Creative Commons License 2015.12.01 0 0 60384

Számomra az a hihetetlen, hogy miután látták az emberek, hogy lehet új gőzmozdonyt építeni, sokkal hamarabb összejött az 1 millió font, konkrétan pár hónap alatt. No meg, hogy híresebb közéleti emerek (pl. James May) is segítenek a munkában is nagyot dob az egészen. Honlapjuk is van ahol aktívan közlik az állást, szóval még korrektek is az adományozókkal szemben.

 

http://www.p2steam.com/news/current-news

 

Most jön a bezzeg része: nálunk van alapanyag, rengetek csodás emlékű gép, sőt, relatíve kevés energiabefektetéssel üzembe helyezhető mozdony is, csak a felújításhoz (csakúgy, mint a háborúhoz) kell az a bizonyos három dolog...

Előzmény: fantal (60378)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!