Keresés

Részletes keresés

Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2015.12.05 -2 0 60399

Ahogy a tapasztalt Photoshopos kollágák mondják: kettő kattintás és eltűntethető az oldaláról a feliratok.

Előzmény: fantal (60398)
fantal Creative Commons License 2015.12.05 0 1 60398

Sajnos igen.

 

Még sajnosabb, hogy senki nem vette a fáradtságot arra, hogy a jogalkotóknál jelezze ezt a problémát, így a muzeális járműveknél annyi kitétel került be a jogszabályba engedményként, hogy a hatóság megengedte, hogy a muzeális korhű pályaszám fennmaradhat a járműveken...

 

Érdemes összehasonlítani ezt a környező országok gyakorlatával, ahol szinte keresni kell ezt a pályaszámot, olyan kicsi számjegyekkel van felfestve; vagy éppen levehető hűtőmágnes-lapon van a szám, ami csak nyílt vonali közlekedéskor kerül fel a járműre, utána leveszik.

 

Kishazánkban megint átestünk a ló túlsó oldalára.

Előzmény: DV 109.109 (60397)
DV 109.109 Creative Commons License 2015.12.04 0 0 60397

Üdv!

Most látom a képeket a mikulásvonatról és.... Kicsit vicces, ahogy a 22.034 "húzza" a szerelvényt, de ez nem olyan nagy gond, hanem tényleg kötelező minden mozdonyra felírni azt a 12 számjegyű marhaságot? Nem volt valami hasonló kitétel, hogy nosztalgia mozdonyoknál nem kötelező?

(kép: Vasúttörténeti Park facebook oldala)

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2015.12.04 0 1 60396

A Trumant már eleve ülve kellett vezetni, nemdebár?

K.O. Lompos Creative Commons License 2015.12.04 0 1 60395

 A 411 - es tűztere kb. 1/3 - dal rövidebb volt, mint a Bivalyé.

A lapátjárás is közelebb volt, mint a 424-en.

164 cm / 60 kg - mal vidáman tüzeltem rajta.

Viszont tüzet pucolni sok géppel szemben nagyon egyszerű volt .

Előzmény: rezgaras (60394)
rezgaras Creative Commons License 2015.12.04 0 1 60394

Pontosan. De ezt megírja az összes Trumanról szóló cikk.

 

Mozdonyvezetőnek még elmegy a zsoké, de fűtőnek nem hiszem, hogy beválna egy olyan kákabélű ember. :-))

 

Előzmény: manhattani (60393)
manhattani Creative Commons License 2015.12.03 0 1 60393

Az eredetit biztos az angol szelvényhez méretezték.

Lehet, hogy zsokékat alkalmazott a MÁV Truman mozdony vezetőnek. A lovakat akkorra már úgyis megették.

Előzmény: rezgaras (60392)
rezgaras Creative Commons License 2015.12.03 0 1 60392

Kíváncsi lennék, hogy amikor a Truman megjött, eredeti mozdonysátorral, a vezér hogy nyújtózkodott benne! :-)) (vagy kiválogatták a legkisebb növésűeket?)

 

Előzmény: zsiráftotya (60391)
zsiráftotya Creative Commons License 2015.12.02 0 0 60391

 :) Inkább csak a sátorban kell a nyújtozkodásnak helyet hagyni és esetleg (valószínűleg) a csúszótámokon varázsolni valamennyit

Előzmény: manhattani (60390)
manhattani Creative Commons License 2015.12.02 0 0 60390

Üdv neked is, gondoltam, hogy ezzel a kombinációval te lehetsz :-)

 

Értem azt a csúszótámot, csak azon gondolkodtam el, hogy a Tornado módisított, szegecseltből hegesztetté váló kazánjának a nagyobb hőtágulása miatt módosítani kellett a főkereten. Azt gondolom, hogy épp hogy nagyobb helyet csináltak a nagyobb hőtágulásnak. Azt magam sem gondolnám, hogy megpróbálnák lefogni a kazán hőtágulását - nem vezetne jóra! :-)

 

Előzmény: zsiráftotya (60381)
manhattani Creative Commons License 2015.12.02 0 1 60389

Kösz a csavaranyát illető válaszokat, közben nekem is eszembe jutott, hogy a gőzös kerekére az abroncsot izzó állapotban húzzák föl, tehát akkor nagyobb lesz az átmérője :-)

 

rezgaras Creative Commons License 2015.12.02 0 0 60388

Ez speciel orosz :-))

 

Előzmény: rezgaras (60387)
rezgaras Creative Commons License 2015.12.02 0 0 60387

Ezen a képen jól látható, a 14-es számnál.

 

Előzmény: rezgaras (60386)
rezgaras Creative Commons License 2015.12.02 0 1 60386

Ha már Amerika. Ott a legutolsó gyakorlat szerint a gőzszabályozó nem a kazán belsejében végigmenő, tengelye körül elforduló rúd volt, hanem a kazánon kívül menő hosszában mozgó rúd - mint nálunk még a 325-ösön. A hosszú rúd miatt a kazán hőtágulása persze elállította volna szabályozót (a rúd nem nyúlt, hiszen kint volt a szabad levegőn), emiatt azt az ügyes trükköt használták, hogy a rúd két egyforma hosszú részre volt osztva, közepén volt egy kétkarú emelő, ami megfordította a rúd mozgásirányát. Tehát a kazán tágulásával a két fél rúd ellenkező irányban hatott a szabályozóra, kioltották egymás hatását.

Előzmény: zsiráftotya (60381)
rezgaras Creative Commons License 2015.12.02 0 1 60385

Tágul az átmérője. Tengelyre rászorult kereket, gyűrűt is úgy szednek le, hogy hegesztőlánggal gyorsan megmelegítik.

Előzmény: manhattani (60379)
DV 109.109 Creative Commons License 2015.12.01 0 0 60384

Számomra az a hihetetlen, hogy miután látták az emberek, hogy lehet új gőzmozdonyt építeni, sokkal hamarabb összejött az 1 millió font, konkrétan pár hónap alatt. No meg, hogy híresebb közéleti emerek (pl. James May) is segítenek a munkában is nagyot dob az egészen. Honlapjuk is van ahol aktívan közlik az állást, szóval még korrektek is az adományozókkal szemben.

 

http://www.p2steam.com/news/current-news

 

Most jön a bezzeg része: nálunk van alapanyag, rengetek csodás emlékű gép, sőt, relatíve kevés energiabefektetéssel üzembe helyezhető mozdony is, csak a felújításhoz (csakúgy, mint a háborúhoz) kell az a bizonyos három dolog...

Előzmény: fantal (60378)
pg54 Creative Commons License 2015.12.01 0 0 60383

A csavaranya ugyanúgy tágul, mintha tömör anyag volna, tehát a furat átmérője növekszik.

Előzmény: manhattani (60379)
zsiráftotya Creative Commons License 2015.12.01 0 1 60382

Az is igaz hogy a Big Boy osztott főkeretű de az is igaz hogy vannak hatalmas méretű egy főkeretes mozdonyok

Előzmény: zsiráftotya (60381)
zsiráftotya Creative Commons License 2015.12.01 0 1 60381

Tisztelt Manhattani Úr ! Nincs az a főkeret , ami a kazán hosszirányú elmozdulását el tudná viselni.Gondolj bele m, pl a Big Boy kazánja mekkorát nyujtózhat,,,,Ezt a problémát az állókazán alatti csúszótámokkal oldják meg. A fix rögzítést az elülső csőfal alatt szokták kiképezni.Az összes csatlakozó cső felszerelésénél ezt figyelembe veszik , és úgy kivitelezik hogy probléma nélkül elviseljék.A közbülső hosszkazán alátámasztások is engednek némi elmozdulást. (Egyébként Üdvözöllek,régi ismerősként :))

 

Előzmény: manhattani (60379)
manhattani Creative Commons License 2015.12.01 0 1 60380

Az amerikaiak irigyen szemlélték a Tornadót, hogy náluk nincs ilyesmi. De most ők is nekidurálták magukat, ha nem is új építésű mozdonynak, de most újították föl a nagyon rossz állapotban megmaradt 611-est, és már haza, Cheyenne-be ért egy Big Boy, az is felújításra.

 

manhattani Creative Commons License 2015.12.01 0 0 60379

Persze, a Tornadónál is nyílván úgy módosítottak a főkereten, hogy engedje a nagyobb hőtágulást.

 

(Nem tudok másik példát, ahol a fém hőtágulását lefognák, bár a csavaros kötésen elgondolkodtam. A csavar nagyobb hőre nyilván vastagszik. Az anya vajon mit csinál? Ha anyagvastagságában nő, akkor szembemegy a csavarral. De lehet, hogy épp tágul a furatátmérője.)

Előzmény: rezgaras (60377)
fantal Creative Commons License 2015.12.01 0 0 60378

Már elég jól haladnak az angolok a P2-vel (már a főkeret is megvan) az egyik videóban arról beszélnek, hogy 5 millió font a várható  költség, ez 2 milliárd 205 millió HUF. Nem semmi. 

Előzmény: DV 109.109 (60362)
rezgaras Creative Commons License 2015.12.01 -1 0 60377

Azért a hegesztett sínen kívül nem tudnál sok példát felhozni, ahol a hőtáulást erővel megfogják. Szerintem inkább az a műszaki gyakorlat, hogy engedik tágulni.

Előzmény: manhattani (60373)
rezgaras Creative Commons License 2015.12.01 0 1 60376

Nem vagyok szakértő, de nem hiszem, hogy ez lenne az oka. A hegesztett kötéseket egész másképp kell tervezni, mint a szegecselteket. Pl. a hegesztésnél nem kell átlapolás sem, nem kell a szegecs környékének fokozottabb terhelésére méretezni.. De emellett a hegesztéshez egész másféle acélokat kell használni. A mai acélok tulajdonságai is mások, mint amiből régen a kazánokat készítették. Felteszem, hogy jóval nagyobb a szilárdságuk, tehát vékonyabb anyagból készülhet a kazán, könnyebb is lesz az egész. Régi anyagból pedig nem lehet készíteni, egyrészt mert olyat már nem gyártanak, másrészt a mai előírások sem engednék meg a használatukat.

Előzmény: Töck Jenő (60371)
zsiráftotya Creative Commons License 2015.11.30 0 0 60375

A gőzdóm , és mellette a homktartály van a burkolat alatt

Előzmény: 324540 (60372)
zsiráftotya Creative Commons License 2015.11.30 0 1 60374

A hengercsap működtető rudazata 

 

Előzmény: 324540 (60372)
manhattani Creative Commons License 2015.11.30 0 1 60373

A 60 kilós sín hőtágulását jól le lehet fogni :-)

Előzmény: rezgaras (60369)
324540 Creative Commons License 2015.11.30 0 0 60372

Az olyan 324-eseken, mint ez, mi van a dómban, a kazán felett?

 

Töck Jenő Creative Commons License 2015.11.30 -1 0 60371

"öszönöm a választ. Mint mondtam korábban én nem értek hozzá. 

"A csövezés kiképzése olyan hogy a rugalmassági határon belül van az elmozdulásuk"

Valószínűleg itt a magyarázata annak, hogy miért kell újratervezni a hegesztett kazánt. Valaki írta, hogy a szegecselt rugalmasabb, tehát jobban tűri a csővezetékek visszahatását.

Ha nem, akkor megint tévedtem.

Előzmény: zsiráftotya (60370)
zsiráftotya Creative Commons License 2015.11.30 0 1 60370

A hídláson van hagyva hely a kazán mozgásához. Az összes kazánszerelvény és tartozék az állókazánra van rögzítve. A csövezés kiképzése olyan hogy a rugalmassági határon belül van az elmozdulásuk

Előzmény: rezgaras (60369)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!