Keresés

Részletes keresés

xerxestm Creative Commons License 2015.07.25 0 0 59865

Nagyon köszönöm! Sokat segítettél!

Előzmény: KVZOLI (59864)
KVZOLI Creative Commons License 2015.07.25 0 1 59864

Nézz rá a drótpostádra!Valami landolt benne.

Előzmény: xerxestm (59860)
KVZOLI Creative Commons License 2015.07.25 0 1 59863

Küldj,e-mail címet,mert ez az ócska rendszer 2.5 Mbyte-nál nagyobb képet nem enged feltölteni!

Előzmény: xerxestm (59860)
Ambzso Creative Commons License 2015.07.24 0 0 59862

A 1985-ös dátum az jelenti, hogy akkor le lett állítva ? Mert van egy 84-es fotó a gyűjteményemben még üzemben róla :)

Előzmény: k.novotny (59806)
KVZOLI Creative Commons License 2015.07.23 0 0 59861

Az 1988-as Vasúthistória Évkönyvben van.A hétvégén beszkennelem.

Előzmény: xerxestm (59860)
xerxestm Creative Commons License 2015.07.22 -1 0 59860

Hello!

MÁV 242-es áramvonalas mozdonyról nincs valakinek jellegrajza?

Előre is köszönöm!

Tamasch Creative Commons License 2015.07.21 0 0 59859

Hazudtam, mert nem az összes gép származik a KsOd-tól.

 

51-002

 

651,050 MÁVAG 87-7 3356/1914 

1914.01.07- MÁV 651,050

Áll.: 1914- Cameral-Moravica

1917 tavasza=1917.08.06.  Miskolci ÜV.

1917.12.15. Zólyom  de kihelyezve KsOd.

192.- ČSD 623.002

Kassa – Oderberg között üzemelt

Áll.:

-1930 Zvolen/Zólyom

1938 Hanusovice

1939.06.13- DRB 51 002

Áll.: 1939 Hanusovice

 

51-003

 

651,055 MÁVAG 87-7 3361/1914 

1914.02.13- MÁV 651,055

Áll.: 1914- Cameral-Moravica

1917 tavasza=1917.08.06.  Miskolci ÜV.

1917.12.15.=1918.12.11. Zólyom 

192.- ČSD 623.003

Kassa – Oderberg között üzemelt

Áll.:

1930 Zvolen/Zólyom

1939.06.13. DRB 51 003

 


51-006

 

Florisdorf 2544/19

KsOd típus : VImb

pályaszám : 475

selejtezve: 1942

 

Köszönet B.E-nek a helyreigazításért!

 

 

Előzmény: Tamasch (59843)
ajm Creative Commons License 2015.07.21 0 1 59858

A vonatszám alapján a 150-es vonal lehetett! Igaz akkor még 160-as volt.

Előzmény: Felek Ferenc (59855)
MIHOK1 Creative Commons License 2015.07.21 0 0 59857

Nem én állítom, a vigeo azóta már sajnos eltávozott tulajdonosa gyártott ilyen kisszériás modellt.

 

Fekete fehér képről színt megítélni igen nehéz, én nem is mernék rá vállalkozni.

 

Az általad idézett kép itt is megtalálható

 

http://www.beitraege.lokomotive.de/dokumente/cfr/d_cfr.php

 

A lapon található képek tudtommal már a román tulajdonban álló mozdonyokról készültek. A Heeresbahn időkben a mozdonyok a védház oldalán fehér festett ""Heeresbahn" feliratot viseltek, erről fénykép van. A mozdonyok a CFR-nél is az eredeti pályaszámokat viselték, úgyhogy a kép készülhetett már jóval a háború után is, bár az is tény, hogy CFR cégjel nincs a mozdonyon. A háttérben álló tartálykocsi felirata sajnos olvashatatlan, de a rácsos oszlop a tetején látható valamikkel számomra későbbi konstrukciónak tűnik.

 

Összegezve, nem tudom mi az igazság, de én hiszek a szürke színben. 

Előzmény: k.novotny (59856)
k.novotny Creative Commons License 2015.07.20 0 0 59856

Osztrák forrás szerint a k.u.k. Heeresbahn mozdonyai mint pl. a 274 sor. szürke (feldgrau, mint az első magyar acélvázas kocsi)  színűek voltak. Talán a mozdony rendelésben szó lehetett a színről. A 324-es könyvben elég részletesen írnak a rendelési adatokról, de színről nem ejtenek szót a szerzők.

 

Nem igen hiszem az állitásodat (ez a mozdony fekete szinű)

 

 

Szerintem kevered a szineket a Heeresfeldbahn mozdonyokkal, de azok között is voltak kimondottan fekete szinüek, hiszen sok mozdony került keskenynyomközökről a háború alatt a a Feldbahn állományába, és azokat nem festették át

Előzmény: MIHOK1 (59852)
Felek Ferenc Creative Commons License 2015.07.20 0 0 59855

1963.X.24.-án a ??? vonalon (nyílt vonalon) közlekedő 991 számú vonat MÁV 411,165 pályaszámú gőzmozdonyából, annak kazánjából kicsapó láng 3:30-kor a mozdonyszemélyzetet súlyosan megégette.

 

Mágus23 Creative Commons License 2015.07.20 0 1 59854

Üdv Imre !

Szigorúan betartandó dolog mikor a mozdonyvezető lezár előtte a fűtőt mindig figyelmeztetni kell . A gőznélküli meneteknél a segédfúvót mindig kissé nyitni kell ha a tüzelőajtót szükséges kinyitni ,hogy a láng kicsapódását  megakadályozzuk. Ugyanigy kell eljárni álló mozdonynál is. A 262 es en egyszer Juhász Feri bátyánknak szerencséje volt  mikor egy pillanatra ki lett nyitva a tüzelőajtó és kivágott a láng  még jó hogy oldalt állt Feri bátyánk semmi égés nem keletkezett ,pedig kinyitotta segédfúvót csak a szelepnek nagyobb volt a holtjátéka és nem nyitott rendesen.

Előzmény: Bárdos Imre (59850)
fantal Creative Commons License 2015.07.20 0 1 59853

Szerintem, mivel ezek MÁV állagban voltak, 900-as psz. csoportban, feketére voltak festve. A fennmaradt fényképeken is egyértelműen fekete színűek.

Előzmény: MIHOK1 (59852)
MIHOK1 Creative Commons License 2015.07.20 0 0 59852

Urak,

 

A 324 sorozatú hadimozdonyok színezése megegyezett a többi M.Á.V. rendelésű 324 mozdonyokéval?

 

Osztrák forrás szerint a k.u.k. Heeresbahn mozdonyai mint pl. a 274 sor. szürke (feldgrau, mint az első magyar acélvázas kocsi)  színűek voltak. Talán a mozdony rendelésben szó lehetett a színről. A 324-es könyvben elég részletesen írnak a rendelési adatokról, de színről nem ejtenek szót a szerzők.

 

Köszönettel mt

Tastam Creative Commons License 2015.07.20 0 0 59851

 Köszönöm.

Előzmény: lövedék (59847)
Bárdos Imre Creative Commons License 2015.07.20 0 1 59850

Tudom. Egyszer tanúja voltam, mikor pár éve elhunyt barátunk lábbal rúgta be a tüzelőajtót a Bivalyon és üvöltött a gőzös gyakornokkal (B. Gy.), "hülye vagy te, összeégeted a fűtőt!" Gyula ugyanis elfelejtezótt szólni a fűtőnek, hogy "lezártam".

Előzmény: zsiráftotya (59849)
zsiráftotya Creative Commons License 2015.07.20 0 1 59849

A gőzösnél szólni kellett a lezáráskor , hogy a tüzelőajtó zárva legyen a láng kicsapás megelőzése miatt.

 

Előzmény: Bárdos Imre (59848)
Bárdos Imre Creative Commons License 2015.07.20 0 1 59848

Jól gyanítod, alkalmazzák mindhárom vontatási nemnél a lezár kifejezést. Ugyanúgy, mint az "áll a bicska", és a "visszaesett a jelző" kifejezéseket, melyek még az alakjelzős világban születtek, de használatosak ma, a fényjelzőknél is.

Előzmény: lövedék (59847)
lövedék Creative Commons License 2015.07.20 0 1 59847

Lezárt.

A tévedés joga fenntartva. A villanyra is átvitték magukkal ezt a kifejezést az átképzett masiniszták, ott is ezt használtuk. Gyanítom, hogy a dízeleken sem volt más a helyzet.

Előzmény: Tastam (59846)
Tastam Creative Commons License 2015.07.20 0 1 59846

 Gőzmozdony esetében hogy mondhatnánk szakszerűbben azt,hogy a mozdonyvezető "levette a gázt", vagyis nem vontatott, hagyta a vonatot lendületből gurulni.

Bárdos Imre Creative Commons License 2015.07.19 0 0 59845

Igen, ez az! Én is fotóztam valamikor ott.

Előzmény: Tastam (59844)
Tastam Creative Commons License 2015.07.19 0 0 59844

 Erről van szó:

Előzmény: Bárdos Imre (59832)
Tamasch Creative Commons License 2015.07.19 0 0 59843
Ambzso Creative Commons License 2015.07.17 0 1 59842

1980-as évek Kőbánya-felső

 

Gőzös üzem utolsó " szuszogásai "

 

F: J.Z

fantal Creative Commons License 2015.07.17 0 0 59841

Hm, igaz :)

Előzmény: Bárdos Imre (59839)
Ambzso Creative Commons License 2015.07.17 0 0 59840

Hm..Tényleg még fotóztátok is :)

Előzmény: Bárdos Imre (59839)
Bárdos Imre Creative Commons License 2015.07.17 0 0 59839

Kecskemét után Debrecenben rohasztották jó sok évig, onnan jött fel Pestre.

Előzmény: fantal (59837)
Ambzso Creative Commons License 2015.07.17 0 0 59838

akóR ? :)

Előzmény: fantal (59837)
fantal Creative Commons License 2015.07.17 0 0 59837

Vizafogóról Kecskemétre vitték, mert egy helyi illetékes kinézte magának. Aztán visszahozták Bp-re, mert nem csináltak vele semmit.

Előzmény: Ambzso (59836)
Ambzso Creative Commons License 2015.07.17 0 0 59836

Köszönöm a válaszokat cserébe gy fotó a régmúltból :)

 

 

Helyszínt mindenki felismeri a fotóst nem hinném J.Z- fotózta

 

Érdekes. először Vizáról levitték Kecsóra - azt a Hámánba vagy fordítva . vagy hogy ?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!