Keresés

Részletes keresés

Bárdos Imre Creative Commons License 2015.07.20 0 1 59850

Tudom. Egyszer tanúja voltam, mikor pár éve elhunyt barátunk lábbal rúgta be a tüzelőajtót a Bivalyon és üvöltött a gőzös gyakornokkal (B. Gy.), "hülye vagy te, összeégeted a fűtőt!" Gyula ugyanis elfelejtezótt szólni a fűtőnek, hogy "lezártam".

Előzmény: zsiráftotya (59849)
zsiráftotya Creative Commons License 2015.07.20 0 1 59849

A gőzösnél szólni kellett a lezáráskor , hogy a tüzelőajtó zárva legyen a láng kicsapás megelőzése miatt.

 

Előzmény: Bárdos Imre (59848)
Bárdos Imre Creative Commons License 2015.07.20 0 1 59848

Jól gyanítod, alkalmazzák mindhárom vontatási nemnél a lezár kifejezést. Ugyanúgy, mint az "áll a bicska", és a "visszaesett a jelző" kifejezéseket, melyek még az alakjelzős világban születtek, de használatosak ma, a fényjelzőknél is.

Előzmény: lövedék (59847)
lövedék Creative Commons License 2015.07.20 0 1 59847

Lezárt.

A tévedés joga fenntartva. A villanyra is átvitték magukkal ezt a kifejezést az átképzett masiniszták, ott is ezt használtuk. Gyanítom, hogy a dízeleken sem volt más a helyzet.

Előzmény: Tastam (59846)
Tastam Creative Commons License 2015.07.20 0 1 59846

 Gőzmozdony esetében hogy mondhatnánk szakszerűbben azt,hogy a mozdonyvezető "levette a gázt", vagyis nem vontatott, hagyta a vonatot lendületből gurulni.

Bárdos Imre Creative Commons License 2015.07.19 0 0 59845

Igen, ez az! Én is fotóztam valamikor ott.

Előzmény: Tastam (59844)
Tastam Creative Commons License 2015.07.19 0 0 59844

 Erről van szó:

Előzmény: Bárdos Imre (59832)
Tamasch Creative Commons License 2015.07.19 0 0 59843
Ambzso Creative Commons License 2015.07.17 0 1 59842

1980-as évek Kőbánya-felső

 

Gőzös üzem utolsó " szuszogásai "

 

F: J.Z

fantal Creative Commons License 2015.07.17 0 0 59841

Hm, igaz :)

Előzmény: Bárdos Imre (59839)
Ambzso Creative Commons License 2015.07.17 0 0 59840

Hm..Tényleg még fotóztátok is :)

Előzmény: Bárdos Imre (59839)
Bárdos Imre Creative Commons License 2015.07.17 0 0 59839

Kecskemét után Debrecenben rohasztották jó sok évig, onnan jött fel Pestre.

Előzmény: fantal (59837)
Ambzso Creative Commons License 2015.07.17 0 0 59838

akóR ? :)

Előzmény: fantal (59837)
fantal Creative Commons License 2015.07.17 0 0 59837

Vizafogóról Kecskemétre vitték, mert egy helyi illetékes kinézte magának. Aztán visszahozták Bp-re, mert nem csináltak vele semmit.

Előzmény: Ambzso (59836)
Ambzso Creative Commons License 2015.07.17 0 0 59836

Köszönöm a válaszokat cserébe gy fotó a régmúltból :)

 

 

Helyszínt mindenki felismeri a fotóst nem hinném J.Z- fotózta

 

Érdekes. először Vizáról levitték Kecsóra - azt a Hámánba vagy fordítva . vagy hogy ?

Törölt nick Creative Commons License 2015.07.17 0 0 59835

Két változata volt, mind a kettő 12 tengelyes. 145 tonna, illetve 159 tonna raksúllyal. 1964-ben készült a Simmeringben. A Ganz volt a tulajdonosa, gyanítom hogy oda van. Ha érdekel, van róluk jellegrajz, csak írd meg hova küldjem! 

Előzmény: rezgaras (59770)
Bárdos Imre Creative Commons License 2015.07.16 0 0 59834

Köszi!

Előzmény: fantal (59833)
fantal Creative Commons License 2015.07.16 0 0 59833

A Garamvölgyi Czukorgyár 2 psz. mozdonyt 1918-ban elcsatolták Magyarországtól - járműcserével került vissza, amikor a múzeum tudatosan StEG járművekre kezdett "vadászni", mert azok szinte eltűntek.

Előzmény: Bárdos Imre (59832)
Bárdos Imre Creative Commons License 2015.07.16 0 0 59832

Úgy rémlik, ipari gépként dolgozott, így vészelt át sok mindent. Az a gép van a parkban, ami Tapolcán ki volt állítva.

 

Előzmény: Ambzso (59831)
Ambzso Creative Commons License 2015.07.16 0 0 59831

De hogy , mikor az összeset elvitték, sőt a 30-as években selejtezték??????? Igaz egy rohad a parkban

Előzmény: Bárdos Imre (59830)
Bárdos Imre Creative Commons License 2015.07.16 0 0 59830

Tapolcán, az állomás mögött, valami parkban.

Előzmény: Ambzso (59829)
Ambzso Creative Commons License 2015.07.15 0 0 59829

Még egy gondolkodtató kérdés, volt egy 476 sorozatú gőzös kiállítva valahol - de hol ?

erdőszéli Creative Commons License 2015.07.15 0 0 59828

a balinkai/nagycenki andrás a könyve szerint 1923-ban készült, de balinkán a nyilvántartási lapján 1924-es gyártásúként szerepelt. kazánszáma 4756. 1969-ben a landlerban teljesen új kazánt kapott, 4757-es számmal. érdekesség, hogy ezzel a kazánszámmal korábban egy gánti 85-ös sz.számú gép futott.

Előzmény: Felek Ferenc (59827)
Felek Ferenc Creative Commons License 2015.07.15 0 0 59827

ANDRÁS - 1924. MÁV Gépgyár 4756 gysz. 85/11 jelleg - Dn2t - 90 LE - Kisgyóni Bakonyvidéki Egyesült Kőszénbánya Rt. - Bodajk - Mtr. próba 1925.IV.25. - 1974-ben Nagycenk?

 

ANDRÁS - 1924. Borsig 11 834 gysz. - Cn2t - Aluminiumérc-bánya és Ipari Rt. – Magyar-Szovjet Bauxit és Alumínium Rt. – Gánt - Mtr. próba 1940.VI.22. - ?

 

TrainPC is érdemes megnézni ilyen esetekben: nem lehetne esetleg a fórum fejlécébe belinkelni? 

Előzmény: Ambzso (59826)
Ambzso Creative Commons License 2015.07.15 0 0 59826

Urak!

 

András életútját hol tudom át tekinteni ? Melyik évben kinél szolgált, meddig stb...?

manhattani Creative Commons License 2015.07.13 0 0 59825
KVZOLI Creative Commons License 2015.07.10 0 0 59824

Nincs mit.Remélem,használhatók.

Előzmény: Huba20 (59823)
Huba20 Creative Commons License 2015.07.10 0 0 59823

Azaz mégis megjött, csak a második leveled a spam-be rakta. Nagyon szépen köszönöm!

Ui.: A válaszlevelem ezúton tekintsd semmisnek.

Előzmény: Huba20 (59822)
Huba20 Creative Commons License 2015.07.10 0 0 59822

A levél megjött, de a képeket nem tartalmazza.

Előzmény: KVZOLI (59821)
KVZOLI Creative Commons License 2015.07.10 0 0 59821

Nézz rá a drótpostádra!Ment valami.

Előzmény: Huba20 (59820)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!