Hogyan hívják, ill. hívták a gőzmozdonynak a két első lámpáját az ütköző fölött?
Elöl, a gőzmozdony füstszekrényajtaján elhelyezett lámpát homloklámpának hívták. A kérdésem az, hogy van-e valamilyen külön neve a másik két lámpának, amik az ütközők fölött kaptak helyet, vagyis ezeknek:
A másik kérdésem meg az lenne, hogy a vasúti forgalmista milyen módon ad megállj jelzést a vonatnak? Lehet a menesztőtárcsával valamilyen módom megállj jelzést is adni? Ha igen, miként? Továbbá éjjel milyen fényjelzéssel tud/tudott megállj jelzést leadni?
Elsősorban az érdekelne, hogy ez miként volt régebben, még a gőzmozdonyok aranykorában.
Alapvetően szerintem másokat is érdekelheti, de ha nem akarod publikálni, akkor valami privát üzentben elküldöm az e-mail címem. (Már ha van itt olyan)
Igazából papírmodellt akarok csinálni, amely egyben titkos italraktár is :)
Szóval, ha lehetséges, akkor mindegyikről szeretnék képet kapni. Nem muszáj scannelni, elég lesz a fotó is. Elsőnek úgyse fogok tudni méretarányos modellt készíteni.
Érdeklődni szeretnék, hogy van valakinek valamilyen ábrája, műszaki rajza a 303-as gőzmozdonyról áramvonalas burkolattal? Régi, elavult linkeket találtam csak.
Ha minden igaz, akkor az 1988-as Vasúthistória Évkönyvben található róla kép a 140-160. oldal között.
Megnéztem, tényleg akkor selejtezték. Eddig sosem foglalkoztam a géppel, csak mivel évtizedek óta rohad Hatvanban, azt hittem, már sokkal régebben selejtezve lett.
Köszi!De oda hogy lehet bejutni ilyen földi halandónak,mint én.
Lehet,fater 1983-as vagy'84-es TRABANT -gázolásának dátumát is onnan tudnám meg?Arra emlékszem,Zalaszentmihály-Pacsa környékén volt,ABb motorral találták el,az ürgét utána 4 darabban szedték össze.
Majdnem minden nap, munkából jövet-menet ott járok előtte/ mellette, érdekel a sorsa.Jobbat érdemelne, de legalább még megvan. Amúgy Hatvan VF lassan kezd egy működő Máv fűtőház, nyilvános vasúti benzinkút és szerelde, és múzeumi lerakat kombójához hasonlítani.
Nem egészen. Az SZD-nél gondolom eredeti számán szolgált, 63.5 hónaptól MÁV 520,075, 1975-től ezen a számon a GySEV-hez került, 81.4 hótól ismét MÁV és itt is selejtezték 95.09.20-án. (Szerintem ez a dátum téves, mert 86-ban már láttam leállítva Hatvanban, ahol jelenleg is rohad.)
A gyártó, gyári szám/gyártási évet jól értelmezted.