Ha jól emlékszem, itt olvastam, hogy mielőtt az OKÜ 5- ös gyári tábláját, még a gép Bp-re szállítása előtt Ózdon levették, és eltették megőrzésre, amíg ki nem állítják a mozdonyt. (Ha jók az emlékeim, az utolsó ózdi vasútüzemvezető vette magához a táblákat.)
Én nem láttam még olyan modellt ebben a méretarányban amin az általad leírt módon lett bolna beállitva a rudazat. Ellenben olyat hogy a tolattyú nem is mozog, hanem fix olyt renheteget. Tudsz mutatni olyan gépet amin meg van csinálva?
Ebben is, mint szinte minden modellben, a kulissza fixen van középen a lengőívben. Emiatt a tolattyú-összekötőrúd nem mozog, a tolattyúrudat csak az előresiető mozgatja egy kicsit. Én jobban szeretem, amikor valahova (mondjuk előremenetre) el van tolva a "kulisszakő". Igaz, ebben a méretben azt már sajnos nem lehet elkészíteni, hogy a kulisszakövet (és az emeltyűt, függővasat, kormány-vonórudat) mozgassa a menetiránynak megfelelően, de szerintem egy kis töltés már sokat emel a mozgáson.
Lehet bele tenni mindkettőt, szén van is hozzá gyárilag külön mellékelve. A kisszériás drágább modelleket úgy készítik, hogy minden részlet a lehetőség szerint rajta legyen. A szén nem gyári "tartozék" ezt a modellező teszi bele vagy esetleg koszolja öregbíti is a modellt.
A kétdómos, "hossztorzított" kéményű az utolsó üzemi állapot, mert a vegyszeres vízlágyítás bevezetése miatt leszerelték a zuhatagos víztisztítót, ill. a kémény azért más, mert az már Ister-csillagfúvóval van szerelve, és emiatt átépítették az eredeti körkónuszos kéményt.
A hétvégi kassai vonat visszafelé Miskolc Tiszain megállt vizet vételezni. Indulás előtt a forgalmista írásbeli rendelkezést adott át a vezérnek. Ezt a jelenetet egy páran lefényképezték. Sajnos nálam nem volt fényképező,ezért kérem ,ha itt valaki megörökítette ezt a pillanatot akkor ide feltenni ,vagy priviben elküldeni szíveskedjen.