lehet, hogy nagyot tévedek, de mintha a solymári "pemü"-nek lett volna ez a korábbi megnevezése. iparvágánya sosem volt, a gőzöskazánt viszont a régi dolgozóktól megkérdezem jövő héten.
Nagyon SufniTuning a gép.Ez a beton főkeret azért kevésbé szokott vetemedni és az utána kötött lóré-garatok sem fognak csavarkapocs szakadást kapni mert erőteljessen rá vannak betonozva.
Változott az április 6-i gödöllői Sisi vonat összeállítása. A vonatot a 204-es gőzmozdony fogja vonatni, a vonat végén az ABb motorkocsi fog segíteni a munkában.
a vasút 1902-ben lóüzemre épült, 1905-ban vezették be a gőzüzemet. a m.á.k. rt. 1913-ban lett tulajdonosa az üzemnek. az új engedélyt tíz év időtartamra állította ki a hatóság. aztán... csak 1930-ban jött a felismerés, hogy az engedély már 7 éve lejárt.
hogy a járművek engedélyeivel, üzemeltetésükkel kapcsolatban mekkora volt a fegyelem... hogy mitől robbant fel a kazán... nem tudjuk.
Köszi. Akkor csak annyi biztos, hogy 1929. január 20-án Horvát Gyula fűtőt összeégette a robbanáskor kiömlő gőz, amit nem biztos, hogy túlélt.
Közben már találtam még egy eddig ismeretlen kazánrobbanást 1936-ban Magyarkúton (ebben ketten haltak meg) és egy forrázást 1926-ban Somogyszobon, itt egy elzáró váltó repedt meg és a kiömlő gőz halálra égette a mozdonyvezetőt. :(
utánanéztem, ebben az időszakban leginkább azzal ment a kardozás, hogy a vasút közforgalmi szerepet is töltsön be miskolc és a tapolcai fürdő között. a városi atyák "gőzerővel" dolgoztak a terven, elvben a bányavállalat sem zárkózott el az ötlettől, de végül egy olyan történeten bukott el az ügy, amilyennel én még nem találkoztam, és a magyar királyi kereskedelemügyi miniszter is meglepődéssel fogadta a vasút azon álláspontját, hogy "az esetleges balesetekért a felelősséget nem vállalhatjuk".
jaigen... kazánrobbanásról sehol egy szó sem esik :-(
Persze közel sem biztos, hogy tényleg felrobbant a kazán. Több olyan baleset ismert, ahol pl. füstcső szakadástól, vagy lefúvató váltó kiszakadástól öntötte el gőz vagy forró víz a konyhát és égette össze a személyzetet (néha halálos sebeket okozva). Könnyen lehet, hogy itt is hasonló történt, csak az újságban nem részletezték az eseményt. Egyszerűbb volt kazánrobbanást írni, mert azt a teljesen laikus olvasó is megérti.