Keresés

Részletes keresés

Mágus23 Creative Commons License 2015.04.06 0 1 59499

Üdv !

 

Igen háború utáni  A kép szerintem 50 és 60 közötti készülhetett ,mert még nincs szerkocsi védfal .

A szerkocsikra a  homlokoldali védfalat 1952 töl szerelték fel . Rendelet szerint elsőként a 327 328 411 valamint a 424 sorozatra kellett felszerelni .

Előzmény: rezgaras (59496)
fantal Creative Commons License 2015.04.06 -1 0 59498

Ahol van rá ész, erő, akarat (pénz, pénz, pénz...)

Előzmény: Felek Ferenc (59495)
fantal Creative Commons License 2015.04.06 0 0 59497

Mintha a 520-asok felfestett pályaszám "tábláival" lenne azonos

Előzmény: rezgaras (59496)
rezgaras Creative Commons License 2015.04.06 0 0 59496

Furcsa ez a pályaszám-tábla. Talán háború utáni?

 

Előzmény: Mágus23 (59493)
Felek Ferenc Creative Commons License 2015.04.06 0 0 59495
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.05 0 0 59494

Gyanúsan Váci út-Fóti út találkozásánál a mai Coats Hungary, régi Panyova telepe.

Előzmény: Törölt nick (59487)
Mágus23 Creative Commons License 2015.04.05 0 0 59493

ÜDV !

Talán a 330 324 lehet .

A képen már MÁV állapotban, vákum fék nélkül.

Előzmény: Törölt nick (59490)
erdőszéli Creative Commons License 2015.04.05 0 0 59492

lehet, hogy nagyot tévedek, de mintha a solymári "pemü"-nek lett volna ez a korábbi megnevezése. iparvágánya sosem volt, a gőzöskazánt viszont a régi dolgozóktól megkérdezem jövő héten.

Előzmény: Felek Ferenc (59491)
Felek Ferenc Creative Commons License 2015.04.05 0 0 59491

Sigl könyvből: MÁV 330,323 - 1959.XI. hóban eladva pestmegyei Tömegcikkipari Vállalat számára. Esetleg volt -e oda FVV iparvágány?

Előzmény: Törölt nick (59490)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.05 0 0 59490

Azt nem tudom, melyik műhely, de a kocsi FVV 8600. A mozdony pedig nagy valószínűséggel valamelyik MÁV 330,300-as..

 

 

Szerencsére találtam olyan képet, ami hasonló szögből készült...

Előzmény: Felek Ferenc (59488)
M.machinátor Creative Commons License 2015.04.04 0 0 59489

Szervusztok.

 

Kellemes Húsvéti Ünnepeket.

 

Nagyon SufniTuning a gép.Ez a beton főkeret azért kevésbé szokott vetemedni és az utána kötött lóré-garatok sem fognak csavarkapocs szakadást kapni mert erőteljessen rá vannak betonozva.

  Nagyon pöpec.

Előzmény: Törölt nick (59487)
Felek Ferenc Creative Commons License 2015.04.04 0 0 59488

Valamelyik FVV műhely lenne? A kocsi és a kerekek alapján... A kazánnak meg mintha kétszárnyú füstszekrény ajtaja lenne.

Előzmény: Törölt nick (59487)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.04 0 0 59487

Mégegy mozdonykazán

 

Felek Ferenc Creative Commons License 2015.04.03 0 0 59486

A gépem vacakol, én meg nem értek hozzá... Szóval a cím alapján a link: http://youtu.be/UoJmOJYCilk

Előzmény: Madrone (59483)
Madrone Creative Commons License 2015.04.03 0 0 59485

A másik hozzászólásban lévő érdekes film címe meg ez:

 

HUNGARY TRAM TRAIN ARCHIVE

 

Nézd meg ezt is, érdemes.

Előzmény: Madrone (59484)
Madrone Creative Commons License 2015.04.03 0 0 59484

Ez a film címe:

 

BBC Great Railway Journeys of the World (1980) Europe "Changing Trains" Part 4

Előzmény: Madrone (59483)
Madrone Creative Commons License 2015.04.03 0 0 59483

Nem értem.

 

Ha arra a számú hozzászólásra visszamész a fórumban, csak rá kell kattintani a filmre és elindul.

 

Hogy érted azt, hogy nem adja be a filmet?

Előzmény: Felek Ferenc (59482)
Felek Ferenc Creative Commons License 2015.04.03 0 0 59482

Nekem nem adja be a filmet, de ha a címét leírod, már be tudom linkelni.

Előzmény: Madrone (59480)
Madrone Creative Commons License 2015.04.02 0 0 59481

Az 54467-es számú hozzászólásban van egy kép a 424, 298-asról amint fűtőgépként Ferencvárosban van.

 

Ez a mozdony volt az 1980-ban angolok által készített film egyik szereplője.

Előzmény: Madrone (59480)
Madrone Creative Commons License 2015.04.02 0 0 59480

 

 

 Szia!

 

Régebben én is kerestem ezt, de nem találtam, aztán nemrég valami mást kerestem és akkor véletlenül ráakadtam.

 

2012. 03. 29.-én a 45342. számú hozzászólásban mutatta be ezt a filmet Szilis topiktárs.

 

Nekem is tetszik ez a film.

 

Sajnos nem tudom, hogy kell ide linkelni a hozzászólást. 

 

Annak idején ment is a találgatás itt a fórumon, hogy melyik vonalon készültek a 424-essel a felvételek.

 

 

Előtte a 2012. 03. 24.-én keltezett 45335. számú hozzászólásban is van egy érdekes régi film.

Előzmény: Felek Ferenc (59477)
Felek Ferenc Creative Commons License 2015.04.02 0 0 59479

http://youtu.be/gaoOvw9NJLs

 

6:17-nél 376,-os

Felek Ferenc Creative Commons License 2015.04.02 0 0 59478

A délis korong a MÁV 324,646-al megvan:http://www.youtube.com/watch?v=SWV649FD3eY 

Előzmény: Felek Ferenc (59477)
Felek Ferenc Creative Commons License 2015.04.02 0 0 59477

A Word dokumentumot meg tudtad nyitni?

 

Más!

Urak!

Régebben linkelt Youtube film Budapestről, nem találom, nyitó kép, Déli korongján fordítanak egy MÁV 324,-est, segítsetek újra rátalálni!

Másik film, gőzmozdony vezetők riportot adnak Angoloknak, mutatnak mozdonytemetőt is!

Nagyon szépen köszönöm!

Előzmény: Ambzso (59476)
Ambzso Creative Commons License 2015.04.02 0 0 59476

Örülök, hogy neked megvan :) Sajnos nekem nincs, ezért kérdezek :)

Előzmény: Felek Ferenc (59465)
BVmot Creative Commons License 2015.04.02 0 1 59475

Változott az április 6-i gödöllői Sisi vonat összeállítása. A vonatot a 204-es gőzmozdony fogja vonatni, a vonat végén az ABb motorkocsi fog segíteni a munkában.

erdőszéli Creative Commons License 2015.04.01 0 0 59474

a vasút 1902-ben lóüzemre épült, 1905-ban vezették be a gőzüzemet. a m.á.k. rt. 1913-ban lett tulajdonosa az üzemnek. az új engedélyt tíz év időtartamra állította ki a hatóság. aztán... csak 1930-ban jött a felismerés, hogy az engedély már 7 éve lejárt.

 

hogy a járművek engedélyeivel, üzemeltetésükkel kapcsolatban mekkora volt a fegyelem... hogy mitől robbant fel a kazán... nem tudjuk. 

Előzmény: Bárdos Imre (59473)
Bárdos Imre Creative Commons License 2015.04.01 0 0 59473

Köszi. Akkor csak annyi biztos, hogy 1929. január 20-án Horvát Gyula fűtőt összeégette a robbanáskor kiömlő gőz, amit nem biztos, hogy túlélt.

 

Közben már találtam még egy eddig ismeretlen kazánrobbanást 1936-ban Magyarkúton (ebben ketten haltak meg) és egy forrázást 1926-ban Somogyszobon, itt egy elzáró váltó repedt meg és a kiömlő gőz halálra égette a mozdonyvezetőt. :(

Előzmény: erdőszéli (59472)
erdőszéli Creative Commons License 2015.04.01 0 0 59472

utánanéztem, ebben az időszakban leginkább azzal ment a kardozás, hogy a vasút közforgalmi szerepet is töltsön be miskolc és a tapolcai fürdő között. a városi atyák "gőzerővel" dolgoztak a terven, elvben a bányavállalat sem zárkózott el az ötlettől, de végül egy olyan történeten bukott el az ügy, amilyennel én még nem találkoztam, és a magyar királyi kereskedelemügyi miniszter is meglepődéssel fogadta a vasút azon álláspontját, hogy "az esetleges balesetekért a felelősséget nem vállalhatjuk".

 

jaigen... kazánrobbanásról sehol egy szó sem esik :-(

Előzmény: Bárdos Imre (59471)
Bárdos Imre Creative Commons License 2015.04.01 0 0 59471

Persze közel sem biztos, hogy tényleg felrobbant a kazán. Több olyan baleset ismert, ahol pl. füstcső szakadástól, vagy lefúvató váltó kiszakadástól öntötte el gőz vagy forró víz a konyhát és égette össze a személyzetet (néha halálos sebeket okozva). Könnyen lehet, hogy itt is hasonló történt, csak az újságban nem részletezték az eseményt. Egyszerűbb volt kazánrobbanást írni, mert azt a teljesen laikus olvasó is megérti.

Előzmény: erdőszéli (59469)
manhattani Creative Commons License 2015.03.31 0 0 59470

OFF: Szia Imre, írtam egy levelet, megnéznéd? Az SMS valamiért nem ment el a telefonodra. ON

Előzmény: Bárdos Imre (59468)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!