Keresés

Részletes keresés

pg54 Creative Commons License 2015.03.02 0 0 59217

Kedves Mágus!

 

Könyvügyben mail ment február 18-án...

manhattani Creative Commons License 2015.03.01 0 0 59216

>valahol az automata és hagyományos váltós kocsi közötti különbséggel ...

 

Sőt, nem szinkron váltót is írhatott volna.

Előzmény: bugadoktor (59215)
bugadoktor Creative Commons License 2015.03.01 0 0 59215

A Veterános Fórumon olvastam ezt a hsz-t, nekem tetszett, remélem nem veszik a fejem a másolásért!

 

"Előző életemben a vasútnál szolgáltam (24 éve  ) az 1920(?) as vasutassztrájk nyomán elrendelték hogy a mozdonyszolgálatnál dolgozó mérnököknek mozdonyvezetői vizsgát kell tenni annak érdekében, hogy egy esetleges újabb sztrájk során őket lehessen vonatokra vezényelni, biztosítva ezzel a vonatforgalom egy részét. Ezt a jó szabályozást a szocialista vasút is átvette, így nekem is le kellett vizsgáznom mozdonyvezetésből. Mivel azonban az én időmben már csak elvétve volt gőzös forgalom, így a gőzös vizsga kimaradt az életemből. Ennek ellenére (jogosulatlanul) de volt alkalmam vezetni néhány nosztalgia járaton közlekedő gőzöst. Mondhatom különleges élmény volt a villany és a dizel gépekhez képest. Az ember érzi hogy egy ilyen gép vezetéséhez tudás kell . A mai kor autóira átfordítva a dolgot , valahol az automata és hagyományos váltós kocsiközötti különbséggel lehetne érzékeltetni a dolgot. Ami különlegesen megfogja az embert a gőzösökben, az hogy a szemed láttára alakul át a kémiai energia hővé, majd mozgási energiává. Az egyenes vonalú alternáló mozgás, forgó mozgássá... Prüszkölve köhögve lódul neki a vas az útnak háta mögött több száz tonna tömeggel. A kazánajtót kinyitva pedig látod a tűz ördögének megzabolázott táncát mely energiát ad e hatalmas gépezet megmozdításához. A gép kezelését teszed pedig annak a veszélynek tudatában amely egy kazánrobbanás során egy 520-as kazánját áthajította Fonyód állomásépülete felett a 7-es útra a 70-es években. Számomra ezeket a gondolatokat jelenti egy gőzmozdony amely a technika fejlődésének rohamában egy-egy nosztalgiajárat alkalmával itt-ott megmutatja magát, emlékeztetve arra hogy a gépészmérnöki tudás (automatikák és elektronika nélkül) mikre volt képes (És legyünk őszinték a 424-es - bár legendás típus - nem a csúcsát jelentette az akkori magyar mérnöki tudásnak , és iparnak). Na nem akartam ünneprontó lenni ez utolsó gondolattal. Szép gép ez a Bivaly , Nurmi vagy ahogy becézték. Szívesen látnék egy példányt a modellgyűjteméneyemben és a síneken is , szívesen hallgatnám a kettős csillagfúvó hol fütyülős, hol mély kiütését. 
No befejezem ,meg is hallgatom a „magyar gőzmozdonyok” hanglemezemet ))"

 

Ba701 volt a szerző,  köszönet érte!

manhattani Creative Commons License 2015.02.28 0 0 59214

Régi szép idők, amikor egy, azóta root tiltást kapott valaki még az ISBN számokat is beírta ide! :-)

Előzmény: RhB (59212)
M62-902 Creative Commons License 2015.02.28 0 0 59213

Köszi. :-)))

Előzmény: RhB (59212)
RhB Creative Commons License 2015.02.28 0 0 59212

A többiek kedvéért is: az általad betett kép a Pospischil kiadó Bahn im Bild sorozatának a 40. kötetében (Die Raab-Oedenburg-Ebenfurth Eisenbahn I) a 71. oldalon található és 1954.11.13-án készült. A következő kötet a II. rész, abban több távoli kép van vonatban a Cszy 020 és a Csz 019 kocsikról, köztük az egészet elindító ide betett kép is.

 

A gugorahajni által betett kép a Slezak kiadó Internationales Archiv für Lokomotivgeschichte sorozat 6. kötetéből van (Hans Sternhart: Die GySEV) a 92. oldalról és 1955.08.15-én készült.

 

Az 1955-ös képen már nincs rajta kézifék "kidudorodás" alatti "járda".

 

 

Előzmény: M62-902 (59211)
M62-902 Creative Commons License 2015.02.25 0 0 59211

Ejha,nagyszerű. Ez még nekem is jól jön.:-))

Amúgy ez milyen kiadványban található?

Előzmény: gugorahajni (59210)
gugorahajni Creative Commons License 2015.02.25 0 0 59210

Ez meg a másik oldalát:

Előzmény: M62-902 (59209)
M62-902 Creative Commons License 2015.02.25 0 0 59209

Az említett szakirodalomban több képen is látható ezen típus valamelyike, de szerintem ez az egy mutatja egyedül jól a kocsit.

 

Előzmény: TiborTT (59193)
division by zero Creative Commons License 2015.02.25 0 0 59208

Nem jutott be, csak összelopkodta a képeket a netről.

Előzmény: fantal (59207)
fantal Creative Commons License 2015.02.25 0 0 59207

A mozdony nem elfeledett, csak tisztázatlan a tulajdoni viszonya. A volt nevelőintézetet eladták, kérdés, hogy a vevő megvette-e az ingatlannal együtt a gépet is... Csodálkozom, hogy ez a fotós nő bejutott oda, mert két éve hazai és külföldi vasútbarátok egy csoportja próbálta megtekinteni, és a területet védő szekuritisek elzavarták őket azzal, hogy tilos fotózni, magánterület....

Előzmény: Talicskás tengernagy (59206)
Talicskás tengernagy Creative Commons License 2015.02.25 0 0 59206

.

 

 

Különösen időszerűek ezek a képek, amelyeket közel 9 éve, 2006.05.20-án délután, készítettem és akkor itt is szerepeltek.

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=55104039&t=9036868

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=55211573&t=9036868

 

Egy ráadás ugyanakkorról, ugyanonnan:

 

 

Előzmény: Pipe2123 (59205)
Pipe2123 Creative Commons License 2015.02.25 0 0 59205
Mopat Creative Commons License 2015.02.25 0 0 59204

Üdvözletem!

 Ahol még effektíve gőzösök járnak, és annak is örülnek, hogy ez is van újra, alig pár évtized után...

https://www.youtube.com/watch?v=x6bCWgmcH_o

https://www.youtube.com/watch?v=mUtCTTm7w8U

https://www.youtube.com/watch?v=3NOtx5w8xHk

Ahogy nézem, keskeny nyomköz, epic felvételek...

https://www.youtube.com/watch?v=EjAHVSMBUUA

Jópofa kis tolató mozdony...Ahogy a csatolt videókat néztem, úgy vélem, kapnak olasz műszaki segítséget is, magát a vonalat még az olaszok építették ki a gyarmati korban, vajon a mozdony milyen eredetű lehet...

manhattani Creative Commons License 2015.02.25 0 0 59203

Köszönöm, de rezgaras már megválaszolta a kérdésem! :-)))

Előzmény: RhB (59201)
TiborTT Creative Commons License 2015.02.24 0 0 59202

Köszönöm a kimerítő választ,

 

Gyakorlatilag mindent megtudtam ezekről a csodabogarakról.

 

Hálás köszönet még egyszer  érte!!!

 

üdv

 

Tibor

Előzmény: RhB (59195)
RhB Creative Commons License 2015.02.24 0 0 59201

Te csak írsz, de nem olvasol? :-))) Ott írtam, hogy létra és fékház nélkül. Zsivány csak átfestette és feliratozta a kocsit - ez utóbbi miatt tettem be, mert ezt is kérdezte a kolléga és az jó rajta -, de átalakítást nem csinált.

Előzmény: manhattani (59196)
rezgaras Creative Commons License 2015.02.24 0 0 59200

Nyugdíjas állásuk volt... (neked az van? :-((

Előzmény: manhattani (59199)
manhattani Creative Commons License 2015.02.24 0 0 59199

Azok a kalauzok meg biztos nem is panaszkodtak, mint a Bz-jéi, hogy folyton le meg föl kell szállni :-)

 

Köszönöm az infót.

 

Előzmény: rezgaras (59198)
rezgaras Creative Commons License 2015.02.24 0 0 59198

Eredetileg igen, a kalauz a gázvilágítást a tető pallóján végigmenve gyújtotta meg. De ha jól tudom, ez a gyakorlat az 1920-as években megszűnt, azután a gázlángot belülről gyújtották. De a létrák és a palló még hosszú ideig megmaradtak, a 2. Világháborús képeken is látszanak.

Előzmény: Töck Jenő (59197)
Töck Jenő Creative Commons License 2015.02.24 0 0 59197

Tán a világítás miatt?

Előzmény: manhattani (59196)
manhattani Creative Commons License 2015.02.24 0 0 59196

Miért volt létra magyar kocsin, a tetőre felmászandó?

Nálunk milyen rendszeres tevékenységet kellett végezni a tetőn?

Úgy tudom, itt nem volt divat, hogy a vonatfékező a vagonok tetején futkosott a kocsik fékjét meghúzni.

Előzmény: RhB (59195)
RhB Creative Commons License 2015.02.24 0 0 59195

Szóval ilyen a Cszy 016, csak fékház és létra nélkül:

 

 

Előzmény: RhB (59194)
RhB Creative Commons License 2015.02.24 0 0 59194

Több ilyen kocsi is volt (Cszy 012-021 ill. a Csz 019 csak kéttengelyes), a fotó idejében (1954) már csak a Cszy 014, 016-018, 020-021 és a Csz 019 volt meg. Mindegyik 3. osztályú, a 019 kivételével 3-tengelyesek és kalauzkocsiként nem kaptak új számot. Fotó meg kis jellegrajz csak egy-két kocsiról van az említett könyvekben, ezt nem tudom, melyik lehet (a 016 és 020 biztosan nem). A felirat középen GySEV, alatta a Cszy XXX. A tető emlékeim szerint világos színű.

 

Előzmény: TiborTT (59193)
TiborTT Creative Commons License 2015.02.23 0 0 59193

Köszönöm, akkor jól láttam, hogy oldalgombolós!

Most már csak képet kell szereznem valahonnan, vagy az említett szakirodalmat,

mert a feliratozására lenne szükségem, meg hogy egérszürke vagy fekete volt a tető??

Mi volt a pályaszám mikor még személyként üzemelt ? Volt e első, másod és harmad osztályú?

Esetleg másod harmad egy kocsin belül??

Mi lett a pályaszám a kalauzkocsi korszakában??

 

Millió és egy kérdés merült fel bennem?

 

Van miért küzdeni!

 

köszi még egyszer

 

Tibor

Előzmény: RhB (59192)
RhB Creative Commons License 2015.02.23 0 0 59192

Ez egy porosz eredetű 3-tengelyes oldalgombolós kocsi. Több is került a GySEV-hez és tehervonati kísérőkocsiként alkalmazták őket. A Schlezak és a Poschpischil féle könyvekben vannak fotók róluk. Az 50-es évek második felében átépítették őket normál személykocsivá.

Előzmény: TiborTT (59190)
fantal Creative Commons License 2015.02.23 0 0 59191

A 4-es, amikor indul a film, egy pillanatra kivehető a szám.

Előzmény: Felek Ferenc (59189)
TiborTT Creative Commons License 2015.02.22 0 0 59190

Sziasztok!

 

Buhim kolléga 58854 számú hozzászólásában belinkelt képen,

a mozdony utáni első kocsiról van-e valakinek információja?

Esetleg van e valakinek oldalról képe erről a kocsiról?

Gyesev tehervonati kísérőkocsinak tűnik?!

 

Várom válaszaitokat és a segítséget

 

köszönettel

 

Tibor

Előzmény: Buhim (58854)
Felek Ferenc Creative Commons License 2015.02.22 0 0 59189
Előzmény: fantal (59144)
Bárdos Imre Creative Commons License 2015.02.22 0 0 59188

Köszi!

Előzmény: Felek Ferenc (59186)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!