Keresés

Részletes keresés

Bárdos Imre Creative Commons License 2014.10.13 0 0 58197

375; 375; 376

Előzmény: FAV 20 (58194)
fantal Creative Commons License 2014.10.13 0 0 58196

424 és 303

Előzmény: FAV 20 (58195)
FAV 20 Creative Commons License 2014.10.13 0 0 58195

Ezeket sem tudom hova tegyem.

 

FAV 20 Creative Commons License 2014.10.13 0 0 58194

Ez Budán van a tüdőkórházhoz közel.

 

Ezeknek kéne a száma.

 

Előzmény: Bárdos Imre (58193)
Bárdos Imre Creative Commons License 2014.10.13 0 0 58193

275,029; 302; fogalmam sincs

Előzmény: FAV 20 (58192)
FAV 20 Creative Commons License 2014.10.13 0 0 58192

Saját képem, de nem tudom, mert nem olvasható. 2??

Középső kéne. Utánna 442 előtte 275

3??

 

 

Ezekben segítsetek, és már csak 6 darab maradt amit nem tudom, hogy hanyas.

 

szuromia Creative Commons License 2014.10.13 0 1 58191

Kicsiben:

Előzmény: FAV 20 (58176)
Mágus23 Creative Commons License 2014.10.13 0 0 58190

Bocs lemaradt .

Általában a szerkocsi vízét egyharmad részéig volt célszerű kihasználni. Egyébként annyi víznek mindig benne kellett lenni ,hogy a kazán teljesen utántáplálható legyen. A kazánbiztonsági előírások is megkövetelik ,hogy annyi víznek mindig lenni kell ,hogy a kazán teljesen teletáplálható legyen. Az E 1 utasítás második részét csak most azért nem idézem ,mert szó és vessző szerint már elfelejtettem és nemkívánok az  értelemszerű dolgokról vitatkozni .

Előzmény: gumidani (58166)
Mágus23 Creative Commons License 2014.10.13 0 0 58189

Üdv!

 A szerkocsin és a mozdonyok víztartályain van vízmutató készülék Ez általában egy egyszerű úszós vízmérce ,amelynek ,ha a tetejét felnyitjuk egy szintmutató pálca segítségével a mindenkori víztartalom megállapítható A MÁV nál leginkább a MÁV szabványú és a Göth féle vízmérce volt használatban.  Szertartályos mozdonyokon ,mindkét oldali víztartály egymással össze van kötve.

Előzmény: gumidani (58166)
Mágus23 Creative Commons License 2014.10.13 0 0 58188

Üdv !

A felső kép 341 Sárvár cukorgyár ha jól emlékezem 341 012

alsó vizafogó 326 emlékeim szerint a 446 os volt ,de ez nem biztos mert akkor volt ott még vagy másik 4db  326 os

Előzmény: FAV 20 (58168)
Mágus23 Creative Commons License 2014.10.13 0 0 58187

Üdv Feri !

Pontosan így van

Előzmény: Felek Ferenc (58184)
Mágus23 Creative Commons License 2014.10.13 0 0 58186

Üdv Imre !

Benei Sándort igen ismertem . Nagyon örülök,hogy  ma is az élők sorában van  Bár kora úgy 75 év lehet ,ha nem beteges akkor nem magas kor. Sándor bátyámtól néhány csibészséget is megtanulhattam  a gőzös kezeléséről .

Előzmény: Bárdos Imre (58185)
Bárdos Imre Creative Commons License 2014.10.13 0 0 58185

Éppen a múltkori lajosi menetnél mesélte Benei Sanyi (te szerintem még ismerted is), hogy a gőzös világban 10 kocsival a mindenhol megállós vinattal Nyugatiból lemenek Lajosmizsén át Hetényegyházára és onnan visszafelé jövet Ócsán vettek vizet. Persze a vonal nagyjából, mint a gyúródeszka, talán 3 ezrelék a legnagyobb emelkedő.

Előzmény: Mágus23 (58182)
Felek Ferenc Creative Commons License 2014.10.13 0 0 58184

Gondolom, telente a gőzfűtés is többletvizet igényelt.

Előzmény: Mágus23 (58182)
alkotasu Creative Commons License 2014.10.13 0 0 58183

"Ez hanyas?"

 

328-as. Jellemző a tolattyúkhoz vezető cső, úgy néz ki, mint egy nyakörv. Más szerkocsiz mozdonyunknál emlékeim szerint nem volt ilyen.

Előzmény: FAV 20 (58180)
Mágus23 Creative Commons License 2014.10.12 0 0 58182

Üdv! A többszöri megállás a gőzfogyasztást nagyban befolyásolja ,minden indítás gyorsítás nagyobb mérvű gőzelvonással jár. Természetesen ezt víztáplálással pótolni is kell . Ezért a vízfogyasztás többször megálló vonatnál  lényegesen több mint egy, egy vagy két megállással közlekedő vonatnál

Előzmény: manhattani (58164)
davosbácsi Creative Commons License 2014.10.12 0 0 58181

A keskeny gőzös a pőrén a Rezét gőzös Gemencről.
490 2003 a pályaszáma. Most kapott az elmúlt évben főjavítást és hála Istennek jó egészségnek örvend! :)

 

https://www.youtube.com/watch?v=UAI9h8zRcpI

Előzmény: Bárdos Imre (58177)
FAV 20 Creative Commons License 2014.10.12 0 0 58180

Gondolom ez a 303-asé.

Ez hanyas?

 

Bárdos Imre Creative Commons License 2014.10.12 0 0 58179

Igazán nincs mit!

Előzmény: FAV 20 (58178)
FAV 20 Creative Commons License 2014.10.12 0 0 58178

Köszönöm szépen.

Előzmény: Bárdos Imre (58177)
Bárdos Imre Creative Commons License 2014.10.12 0 0 58177

A kocsin lévőt keskenynek nézem, arról fogalmam sincs. A zöld szerintem a Fővárosi Gázgyár valamelyik mozdonya, a harmadik, külön hozzászólásban pedig talán a Sarkadi Cukorgyár gépe van. A keskeny mozdonyokat egyáltalán nem ismerem, de a másik kettő sosem viselt MÁV pályaszámot, amennyire én tudom.

 

Előzmény: FAV 20 (58175)
FAV 20 Creative Commons License 2014.10.12 0 1 58176

FAV 20 Creative Commons License 2014.10.12 0 0 58175

Köszi, van még.

 

 

Előzmény: Bárdos Imre (58174)
Bárdos Imre Creative Commons License 2014.10.12 0 0 58174

370; 370; 326

Előzmény: FAV 20 (58172)
rm40 Creative Commons License 2014.10.12 0 0 58173

370

370

326

Előzmény: FAV 20 (58172)
FAV 20 Creative Commons License 2014.10.12 0 0 58172

371 ?

Hasonló ez is, de nem biztos, hogy 371-es.

???

Előzmény: Bárdos Imre (58170)
FAV 20 Creative Commons License 2014.10.12 0 0 58171

Köszönöm! Van még. Mindjárt rakom.

Előzmény: Bárdos Imre (58170)
Bárdos Imre Creative Commons License 2014.10.12 0 0 58170

Helyesbítés, mert elírtam: 341; 220; 326

Előzmény: Bárdos Imre (58169)
Bárdos Imre Creative Commons License 2014.10.12 0 0 58169

335; 220; 326

Előzmény: FAV 20 (58168)
FAV 20 Creative Commons License 2014.10.12 0 0 58168

Nekem is lenne kérdésem. Eddig csak gőzmozdony albumom volt, és bele lettek szórva a lememtett fotók. Most viszont pályaszám szerint raknám, de van sok fotó amin nem látok pályaszámot. Csak az első rész kéne a számsórból.

 

Nagyon hasonlóak, de biztos mind más számtartományúak.

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!