Keresés

Részletes keresés

BR01tt Creative Commons License 2014.07.14 0 0 57647

Hali !

 

Esetleg tudsz még  ilyen vagy ehez hasonló gépről képet küldeni ?

  Akár  az  email címemre , rweimann005@gmail.com 

 

  Nem számít hogy  milyen  nemzetiségű.

Egy ilyen mozdonyka  "felöltöztetéséhez " kellenének az ötletek.

    Kösz !

 

 Vagy bár ki aki segíteni  tudna  ez ügyben (képek)

 

Előzmény: róbertke (51091)
gumidani Creative Commons License 2014.07.13 0 0 57646

Én meg nem dolgoztam volna ittasan.

Előzmény: K.O. Lompos (57645)
K.O. Lompos Creative Commons License 2014.07.13 0 0 57645

Ezt én még nem tettem volna egy nyílt fórumon közzé....

 

Előzmény: Felek Ferenc (57628)
Tastam Creative Commons License 2014.07.13 0 0 57644

 Köszönöm a kimerítő választ. Az idén biztosan nem jutunk el a környékre, de megjegyzem.

 Jópár éve Petrozsényben simán besétáltunk a vontatási telepre a hátsó kapun. Ott elég nagy szabad, füves térség van az üzemi épületek mögött, ahol három gőzmozdony (köztük egy fogaskerekű) van kiállítva. Egy két vasutas elsétált mellettünk, de nem foglalkoztak velünk. Készítettünk pár képet és távoztunk.

 

 Gumidaninak is köszönöm a választ. Kár, hogy nem az ózdi mozdony maradt meg, amit helyben készítettek.

Előzmény: lajospolgar (57640)
FAV 20 Creative Commons License 2014.07.13 0 0 57643

A facebookon találtam. Érdekes, hogy takarva vannak a kerekek.

gumidani Creative Commons License 2014.07.13 0 0 57642
Előzmény: gumidani (57641)
gumidani Creative Commons License 2014.07.13 0 0 57641

OKÜ 5 (Ózdi Kohászati Üzemek) Istvántelken porosodott eddig. 

Előzmény: Tastam (57639)
lajospolgar Creative Commons License 2014.07.13 0 0 57640

Szép napot!

 

Mellékelek egy képet, ahol a jobb felső sarokban látszik kiírva a Strada Traian. Valójában ez "nem" is Dés, hanem a vele egybeépült Kozárvár (CUZDRIOARA) településen található.

 

Mi dél felől, Kolozsvár irányából érkeztünk Désre az 1C úton. 

 

Megálltunk a dési vasútállomáson, ahol állt bent néhány csaurusz és sulzer.

 

Se magyarul, se angolul nem tudtak. Azt megengedték, hogy lefényképezzem a mozdonyokat, de azt jelezték, hogy a fűtőházba nem lehet bemenni.

 

A térképen látszik, hogy továbbmenve a főúton jobbra át kellett menni egy hídon, majd egy érdekes "körforgalmon". Az után már nem sokkal jobbra van az utca, ami sajnos nagyon lepusztult környék, így a csomagok miatt a feleségem inkább az autónál maradt.

 

A fűtőházban szintén nem találkoztam magyarul, vagy angolul beszélővel, de itt már nagyon kedvesek voltak. Beengedtek, és jelezték, hogy nyugodtan bóklászhatok. Nem éltem vissza a türelmükkel, kb. negyed órát, húsz percet töltöttem bent, de csodálatos volt.

 

u.i.:

Désre érkezve jobb oldalon volt egy MOL kút, ahol készségesen segítettek angolul.

 

Előzmény: Tastam (57630)
Tastam Creative Commons License 2014.07.13 0 0 57639

 Ez a fogaskerekű mozdony miféle?

Előzmény: kihúzóvágány (57632)
Törölt nick Creative Commons License 2014.07.13 0 0 57638

Épp csak megszáradt rajta a festék, s máris...

 

 

Nem értem miért nem lehet tisztelni más munkáját?

rm40 Creative Commons License 2014.07.12 0 0 57637

Lehet, hogy különleges. De a jelen helyzetben még akkor is "fontosabbnak" minősülne az általad is említett 327-es, ha ebből a típusból csak a dési példány létezne. Mivel fogaskerekűvel ellentétben az hazai gyártású és a típus teljes pályafutását idehaza töltötte.

Előzmény: kihúzóvágány (57636)
kihúzóvágány Creative Commons License 2014.07.12 0 0 57636

Fogaskerekű mozdonyról volt szó - azok még különlegesebbek, mint egy "átlag" gőzmozdony.

Egyébként teljesen igazad van, például a gazból kiszabadított 327-esen azóta is csak csámcsog a rozsda.

Előzmény: rm40 (57635)
rm40 Creative Commons License 2014.07.12 0 0 57635

Tán akad még hazai gyártású, felújításra váró mozdony is, amelyből esetleg nem is maradt több példány az utókorra.

Előzmény: kihúzóvágány (57634)
kihúzóvágány Creative Commons License 2014.07.12 0 0 57634

Azt írtad: "ideje lenne"

Ezt a lehetőséget elszalasztottuk.

Előzmény: fantal (57633)
fantal Creative Commons License 2014.07.12 0 0 57633

Szobor lesz.

Előzmény: kihúzóvágány (57632)
kihúzóvágány Creative Commons License 2014.07.12 0 0 57632

Istvántelken van egy fogaskerekű gép - ami pontosan ugyanolyan pályán tudott járni, mint a tiszolci és a karánsebesi. Ha nem szobor-mozdony lesz, akkor lenne egy üzemképes kettős üzemű (adhézós és fogas) mozdony, ami el tudna menni akár a tiszolci vonalra is....

Előzmény: fantal (57629)
Tastam Creative Commons License 2014.07.12 0 0 57631

 Talán alkatrészbányának szánják.

Előzmény: fantal (57629)
Tastam Creative Commons License 2014.07.12 0 0 57630

 Oda hogy lehet bejutni?

Előzmény: lajospolgar (57627)
fantal Creative Commons License 2014.07.12 0 0 57629

Most már nekünk is ideje lenne beszerezni egy ilyen fogaskerekű gépet :) Kíváncsi vagyok, a szlovákoknak mi a szándékuk a tiszolci gép fel nem újított párjával...

Előzmény: lajospolgar (57627)
Felek Ferenc Creative Commons License 2014.07.12 0 0 57628

A berúgott vonat

 

1973.II.8.-án a Bácsalmásról Kiskunhalasra tartó 2158 számú vonatot B. Ferenc mozdonyvezető és Sz. András fűtő továbbította a MÁV 324,661 pályaszámú gőzmozdonnyal. A mozdonyszemélyzet Bácsalmás állomáson egy kanna bort szerzett, melyet folyamatosan fogyasztott. Mélykút állomáson a vonatvezető egy üveg borért cserébe egy civil utast vett fel a paklikocsiba, akit Jánoshalma állomásig vittek. Mivel ott áthaladás volt, a potyautasnak le kellett ugrania… Terézhalom után egyre lassabban haladtak, az ittasság kezdte éreztetni hatását. K. Sándor vonatvezető értesítette a menetirányítót és Kiskunhalas állomás forgalmi szolgálattevőjét a vonat megállásáról, de az ittasság tényét elhallgatta. 40 percnyi erőgyüjtés után ismét elindultak, de Kiskunhalas előtt pár kilométerrel, a 89-es sorompókezelő őrhelynél végleg megálltak és segélygépet kértek. Így sikerült Mélykútról 4 óra alatt eljutni Kiskunhalasra. A mozdonyvezetőt elbocsájtották, a fűtőt felfüggesztve ugyan, de szintén…

lajospolgar Creative Commons License 2014.07.12 0 0 57627

Dés - fűtőház

 

Kedves vasutas dolgozókkal.

 

       

krikori Creative Commons License 2014.07.12 0 0 57626

Érdekes volt olvasni az ólomcsavar kapcsán leírtakat. Lehet tudni hogy az 1962-ben (vissza)vásárolt 424-esek is ilyen megoldással érkeztek haza?

lajospolgar Creative Commons License 2014.07.12 0 0 57625

Szép napot!

 

Szováta - Vármező

 

Aki teheti, ne hagyja ki!

 

                 

manhattani Creative Commons License 2014.07.12 0 0 57624

Volt-e a 009-es Bivaly a tapolcai Nohab-találkozón?

Nem. Előkerült a felvonulás hivatalos menetrendje, nem szerepel rajta.

 

 

ha4nz Creative Commons License 2014.07.12 0 0 57623

Pantográfosat!

 

Kíváncsian várom majd a végső állomását mukinak.

Csak egy ötlet, mert ritkán járok a belvárosban: Nem akarsz egy geocaching ládát rejteni majd muki  közelébe? Mondjuk vendégdiákoknak is lehet majd mutogatni (nem a ládát), ha kétévente idejönnek...

 

Üdv: Zoli

Előzmény: gertam (57562)
Mágus23 Creative Commons License 2014.07.12 0 0 57622

Üdv ! Az biztos ,hogy én sem lettem volna helyébe . Ha viszont bekövetkezett volna a tűzszekrény szétszakadása(mennyezetszakadás) akkor az kazánrobbanás lett volna ott pedig a személyzet életben maradásának kevés az esélye . Én is nagyon megijedtem amikor a 424 287 es en az egyik alkalommal elszakadt a lángboltcső és egyszer csak spriccelni kezdett a tűzszekrényből a gőz a tüzelőajtó réseinél, nem mertük az ajtót kinyitni . A gyakornoki kiképzésem egy igen hathatós tanulsága volt ez az eset.

Előzmény: alkotasu (57619)
alkotasu Creative Commons License 2014.07.11 0 0 57621

Akkor tényleg óriási malaca lehetett...

[Az az már nem is malac, hanem egy jó kövér disznó... :-) ]

Előzmény: Bárdos Imre (57620)
Bárdos Imre Creative Commons License 2014.07.11 0 0 57620

Nagyon szívós lehetett, mert már a baleset délelőttjén meghallgatták a kórházban. A papírok szerint 8 hét múlva kellett neki felülvizsgálatra mennie. Közben a mozdonyvezető is előkerült, tanúsította a fűtője által elmondottakat. Úgy tűnik, ő nem sérült meg.

Előzmény: alkotasu (57619)
alkotasu Creative Commons License 2014.07.11 0 0 57619

"ennyivel megúszták a dolgot"

 

Hát, azért a fűtő helyében nem szívesen lettem volna. Akit vonszol a vonat, majd valami még jól fejbe is kólintja, annak nem biztos, hogy az elméje ép marad. És akkor még a leforrázott karokról egy szó sem esett...

Előzmény: Mágus23 (57616)
Mágus23 Creative Commons License 2014.07.11 0 0 57618

ÜDV! Imre !

Ha sikerül megkapnom akkor közzé teszem

Előzmény: Bárdos Imre (57617)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!