Köszönöm a kimerítő választ. Az idén biztosan nem jutunk el a környékre, de megjegyzem.
Jópár éve Petrozsényben simán besétáltunk a vontatási telepre a hátsó kapun. Ott elég nagy szabad, füves térség van az üzemi épületek mögött, ahol három gőzmozdony (köztük egy fogaskerekű) van kiállítva. Egy két vasutas elsétált mellettünk, de nem foglalkoztak velünk. Készítettünk pár képet és távoztunk.
Gumidaninak is köszönöm a választ. Kár, hogy nem az ózdi mozdony maradt meg, amit helyben készítettek.
Mellékelek egy képet, ahol a jobb felső sarokban látszik kiírva a Strada Traian. Valójában ez "nem" is Dés, hanem a vele egybeépült Kozárvár (CUZDRIOARA) településen található.
Mi dél felől, Kolozsvár irányából érkeztünk Désre az 1C úton.
Megálltunk a dési vasútállomáson, ahol állt bent néhány csaurusz és sulzer.
Se magyarul, se angolul nem tudtak. Azt megengedték, hogy lefényképezzem a mozdonyokat, de azt jelezték, hogy a fűtőházba nem lehet bemenni.
A térképen látszik, hogy továbbmenve a főúton jobbra át kellett menni egy hídon, majd egy érdekes "körforgalmon". Az után már nem sokkal jobbra van az utca, ami sajnos nagyon lepusztult környék, így a csomagok miatt a feleségem inkább az autónál maradt.
A fűtőházban szintén nem találkoztam magyarul, vagy angolul beszélővel, de itt már nagyon kedvesek voltak. Beengedtek, és jelezték, hogy nyugodtan bóklászhatok. Nem éltem vissza a türelmükkel, kb. negyed órát, húsz percet töltöttem bent, de csodálatos volt.
u.i.:
Désre érkezve jobb oldalon volt egy MOL kút, ahol készségesen segítettek angolul.
Lehet, hogy különleges. De a jelen helyzetben még akkor is "fontosabbnak" minősülne az általad is említett 327-es, ha ebből a típusból csak a dési példány létezne. Mivel fogaskerekűvel ellentétben az hazai gyártású és a típus teljes pályafutását idehaza töltötte.
Istvántelken van egy fogaskerekű gép - ami pontosan ugyanolyan pályán tudott járni, mint a tiszolci és a karánsebesi. Ha nem szobor-mozdony lesz, akkor lenne egy üzemképes kettős üzemű (adhézós és fogas) mozdony, ami el tudna menni akár a tiszolci vonalra is....
Most már nekünk is ideje lenne beszerezni egy ilyen fogaskerekű gépet :) Kíváncsi vagyok, a szlovákoknak mi a szándékuk a tiszolci gép fel nem újított párjával...
1973.II.8.-án a Bácsalmásról Kiskunhalasra tartó 2158 számú vonatot B. Ferenc mozdonyvezető és Sz. András fűtő továbbította a MÁV 324,661 pályaszámú gőzmozdonnyal. A mozdonyszemélyzet Bácsalmás állomáson egy kanna bort szerzett, melyet folyamatosan fogyasztott. Mélykút állomáson a vonatvezető egy üveg borért cserébe egy civil utast vett fel a paklikocsiba, akit Jánoshalma állomásig vittek. Mivel ott áthaladás volt, a potyautasnak le kellett ugrania… Terézhalom után egyre lassabban haladtak, az ittasság kezdte éreztetni hatását. K. Sándor vonatvezető értesítette a menetirányítót és Kiskunhalas állomás forgalmi szolgálattevőjét a vonat megállásáról, de az ittasság tényét elhallgatta. 40 percnyi erőgyüjtésután ismét elindultak, de Kiskunhalas előtt pár kilométerrel, a 89-es sorompókezelő őrhelynél végleg megálltak és segélygépet kértek. Így sikerült Mélykútról 4 óra alatt eljutni Kiskunhalasra. A mozdonyvezetőt elbocsájtották, a fűtőt felfüggesztve ugyan, de szintén…
Csak egy ötlet, mert ritkán járok a belvárosban: Nem akarsz egy geocaching ládát rejteni majd muki közelébe? Mondjuk vendégdiákoknak is lehet majd mutogatni (nem a ládát), ha kétévente idejönnek...
Üdv ! Az biztos ,hogy én sem lettem volna helyébe . Ha viszont bekövetkezett volna a tűzszekrény szétszakadása(mennyezetszakadás) akkor az kazánrobbanás lett volna ott pedig a személyzet életben maradásának kevés az esélye . Én is nagyon megijedtem amikor a 424 287 es en az egyik alkalommal elszakadt a lángboltcső és egyszer csak spriccelni kezdett a tűzszekrényből a gőz a tüzelőajtó réseinél, nem mertük az ajtót kinyitni . A gyakornoki kiképzésem egy igen hathatós tanulsága volt ez az eset.
Nagyon szívós lehetett, mert már a baleset délelőttjén meghallgatták a kórházban. A papírok szerint 8 hét múlva kellett neki felülvizsgálatra mennie. Közben a mozdonyvezető is előkerült, tanúsította a fűtője által elmondottakat. Úgy tűnik, ő nem sérült meg.
Hát, azért a fűtő helyében nem szívesen lettem volna. Akit vonszol a vonat, majd valami még jól fejbe is kólintja, annak nem biztos, hogy az elméje ép marad. És akkor még a leforrázott karokról egy szó sem esett...