Keresés

Részletes keresés

manhattani Creative Commons License 2014.07.09 0 0 57585

>Ezen a videón egy 52-es egyedül viszi a történelmi Orient expressz kocsijait, a táj havas, ergó valahogyan csak tudott fűteni!

 

A történelmi Orientnek nemcsak gőz kell, hanem villany is, azt pedig gőzmozdony nem tud adni. Ezért a szerelvény egyik kocsija dízeles generátor kocsi. Itt is volt, a felvétel végén a vonat utolsó kocsija. Az fűt is, világít is, főz is, meg minden.

 

Attól még lehet, hogy az 52-es tudott volna fűteni, de szerintem azok a kocsik már nem alkalmasak gőzfűtésre, bár ezt nem tudom biztosan, csak gondolom. Esetleg lefényképezte valaki a kocsik fűtési adatait?

Előzmény: Mopat (57581)
_ANDRÁS_ Creative Commons License 2014.07.09 0 0 57584

Ahogy én tudom, a rugómérleges biztonsági szelep messze nem volt olyan megbízható, mint a későbbi, közvetlen rugóterhelésű. Arról nem is beszélve, hogy jóval kevesebb gőzt tudott elengedni. (Ezt magam is tapasztaltam a 220-ason: a szelep az engedélyezett nyomásnál rendesen nyitott is, de olyan erős gőzfejlődés volt az éles tűz miatt, hogy egy időre a nyomás az engedélyezett fölé ment.) 
És szintén ahogy én tudom: ezek a szelepek inkább csak jelzés adására voltak hivatottak, magyarul a fűtő a fújásból is érzékelte (ha esetleg nem nézte volna a feszmérőt) a túlnyomást, és cselekedett ennek megfelelően. Így pedig logikus, ha az egyik legalább bent van a konyhán, mert könnyebben meghallotta, főleg menet közben. 
A kivezető cső funkciója pedig egyértelmű: a személyzetet védte a gőztől.

Természetesen javítsatok ki nyugodtan, ha rosszul írtam valamit!

Előzmény: rezgaras (57576)
rezgaras Creative Commons License 2014.07.09 0 0 57583

OT, nem gőzmozdony (de gőzös ;-))

 

Érdemes megnézni a Fortepan 27542-es képet! Brig állomását, a Simplon alagút bejáratánál mutatja. Az érdekessége: a sínek fölött kettős felsővezetéket láthatunk. Akkor még a Simplon alagút 3 fázissal, Kandó rendszerrel volt villamosítva!

 

Mopat Creative Commons License 2014.07.09 0 0 57582

Kiegészítésképpen! Már ha felhoztam az 57-est!

 

https://www.youtube.com/watch?v=MG1W4DdWxJw

 

Ez egy 57-es! És ő is tud fűteni, látszik a gőz az utolsó személykocsi végén...novemberi felvétel!

 

Ergó, akkora anno igaza lehetett a fórumtársnak, léteztek(léteznek) olyan G10-ek a típus hosszú pályafutása során, amelyek fűteni tudtak személyvonatot...

Előzmény: Mopat (57581)
Mopat Creative Commons License 2014.07.09 0 0 57581

Üdvözletem!

Ezen a videón egy 52-es egyedül viszi a történelmi Orient expressz kocsijait, a táj havas, ergó valahogyan csak tudott fűteni!

https://www.youtube.com/watch?v=DOcKcJMqnWU

 

 Na igen, csakhogy az 52-est egészen a 80-as évekig használták pl. az NDK-ban, gondoltam, hogy ronggyá módosították az évtizedek alatt. Viszont arra határozottan emlékszem, hogy a BP-44 német páncélvonatok kocsijai fűtve voltak, méghozzá gőzzel-mert az 52-es eredetileg is tudott fűteni...(most hagyjuk, hogy igazából a vonatok zöme 57-est használt...)

Viszont itt egy eredeti propaganda videó az 52 gyártásáról!

https://www.youtube.com/watch?v=WCJC6mvRBYU

 

Tetszik, hogy röntgennel vizsgálja a hegesztéseket a hosszkazánon és a tűzszekrényen...

Ja, és a lényeg, olyan 11 perc után, amikor alulról filmezik a már pályaszámot kapott masinát-a csavarkapocs mellett a jobb oldalon ott van egy lefelé lógó csatlakozó, ahogy nézem, még csappal és hollanderrel is ellátva...az volna a gőzfűtési csatlakozás???

Mert akkor gyári extra a fűtés!

 

Előzmény: Bárdos Imre (57548)
M.machinátor Creative Commons License 2014.07.08 0 0 57580

Szervusz.

Sok minden eszembe jutott miért van az a cső(száraz gőz leválasztó,síp,víztisztitó vagy vízbetáp előmelegitő),de ez nem.Köszi.

Előzmény: Mágus23 (57574)
Csa80 Creative Commons License 2014.07.08 0 0 57579

Köszi

Előzmény: fantal (57578)
fantal Creative Commons License 2014.07.08 0 0 57578

A Noszi útjára lesz gőzös, de azt nyitvatartási időn kívül fűtik, és megy ki a Parkból.

 

Parkos rendezvényen legközelebb augusztus 23-24-én lesz gőzös befűtve a Kerti Vasutak találkozója idején lesz interaktív program.

Előzmény: Csa80 (57577)
Csa80 Creative Commons License 2014.07.08 0 0 57577

Lesz esetleg valami gőzmozdonyos mozgolódás a héten? Esetleg, ha a füstibe kilátogatok elkaphatok gőzben valami járművet?

Próbálom a fiamat fertőzni, lassan halad és azért:-)

Tavasszal Németben voltunk egy bemutatón és mintha kezdene tetszeni neki.

Amúgy ezen a találkozón, ott volt a BR 38 3199 is, és most meglepődve olvasom, hogy 99-ben itt járt Magyarországon, Romániából hazafelé.

rezgaras Creative Commons License 2014.07.08 0 0 57576

Az igazi kérdés az lehet inkább, hogy miért volt a 19. szd. végéig ez a gyakorlat, hogy az egyik biztonsági szelep a mozdonysátor belsejében volt? A másiknak kint kellett ugye lennie, a személyzet hozzáférési határán túl, legtobbször a gőzdómra szerelve. De pl. a GySEV 17-esen mind a kettő a gőzdómon van. Én azt hiszem - de nem olvastam sehol, érdekes módon a régi könyvek sem írják! - hogy azért volt egy szelep bent, hogy egy mozdulattal kézzel is ki lehessen engedni a gőzt. Vagy ha nem, hát miért? És miért szűnt meg később ez a gyakorlat?

 

Előzmény: Talicskás tengernagy (57575)
Talicskás tengernagy Creative Commons License 2014.07.08 0 0 57575

Előzmény: Mágus23 (57574)
Mágus23 Creative Commons License 2014.07.07 0 0 57574

ÜDV!

Ami átmegy a tetőn az az állókazánon lévő nagy rugómérleges biztonsági szelep gőzkivezetó csöve. Az Ia osztályú mozdonynál az egyik biztonsági szelep a  gőzdómon a másik az állókazánon van elhelyezve

Előzmény: M.machinátor (57573)
M.machinátor Creative Commons License 2014.07.07 0 0 57573

Szervusz.

 

Ez ami átmegy a tetőn az micsoda? vagyis gondolom hogy micsoda de miért megy át a tetőn?Üdv:M.m.

Előzmény: Mágus23 (57571)
Mágus23 Creative Commons License 2014.07.06 0 0 57572

JAVÍTÁS

 

6 kézikerék a homokszóró működtetéséhez.

Előzmény: Mágus23 (57571)
Mágus23 Creative Commons License 2014.07.05 0 0 57571

ŰDV !

 

Csak a fő kezelőszervekre szorítkozom az egyik kép alapján

 

 

1 kormányállvány

2 gőzszabályzó kar

3 sebességmérő

4 kormány emeltyű

5 Knorr 6 állású fékezőszelep

7 vízállás jelző készülék

8 próbacsapők

9 kazánfeszmérő

10 gőzfűtési szelep

11 biztonsági szelep rugómérleg hüvely (állókazáni)

12 gőzsíp

13 lövettyű gőzszelep

Előzmény: Törölt nick (57567)
manhattani Creative Commons License 2014.07.05 0 0 57570

>Le tudná nekem valaki írni a 220-as sorozatu gőzmozdony vezetőállását?

 

Hogyne. 220-as sorozatú gőzmozdony vezetőállása.

Előzmény: Törölt nick (57567)
424-187 Creative Commons License 2014.07.05 0 0 57569

Nem bánnám,ha ezt a mozdonyt is kezelésbe venné valami kávéfőző javító:)!                                                   A képet szerdán készítettem.:(

Előzmény: manhattani (57553)
Törölt nick Creative Commons License 2014.07.05 0 0 57568

Leírni sajnos nem tudom, de rendelkezésre áll két kép, amelynek remélhetőleg hasznát veheted. Készültek tavaly 05.11-én a Füstiben:

 

 

    

Előzmény: Törölt nick (57567)
Törölt nick Creative Commons License 2014.07.04 0 0 57567

Le tudná nekem valaki írni a 220-as sorozatu gőzmozdony vezetőállását?

Előre is köszönöm.

erdőszéli Creative Commons License 2014.07.04 0 0 57566

külön köszönet ezért a fonódott vágányos képért.

Előzmény: FAV 20 (57564)
manhattani Creative Commons License 2014.07.04 0 0 57565

>Az még más világ volt.....  Ott még kiutálták (kiszekálták) , feljelentették a logósokat ...

 

Szerintem te nem jártál munkahelyen abban a más világban...

Előzmény: M.machinátor (57563)
FAV 20 Creative Commons License 2014.07.03 0 0 57564

Normál és keskeny nyomközű a pálya. Szintén Ózd.

Előzmény: manhattani (57561)
M.machinátor Creative Commons License 2014.07.03 0 0 57563

Szervusztok.

 

Az még más világ volt.....

Ott még kiutálták (kiszekálták) , feljelentették a logósokat (mivel kirúgni nem nagyon lehetett),csak aztán 25-30 év múlva lett "menő"ez a hol tudok legtöbbet lógni című fejezet.

   Mindenesetre nem csak a fotómasinéria miatt volt gőzben egy csomó gép,még volt jövés-menés a gyárudvaron!Hát persze még volt gyár,és manapság?

Előzmény: manhattani (57561)
gertam Creative Commons License 2014.07.03 0 0 57562

PANTOGRÁFOSAT!

 

Köszönjük, MINDENKI nevében.

 

Ha 7végén enyém a lottó ÖTÖS, akkor karácsonyi ajándékként a MUKI menni fog :-)

 

Üdv

 

 - gertam -

Előzmény: Törölt nick (57558)
manhattani Creative Commons License 2014.07.03 0 0 57561

Nem tudom...

Azt igen, hogy az ilyen helyeken a munka becsület és dicsőség dolga volt, de nem szívesen jártam volna be egy ilyen munkahelyre nap mint nap...

Előzmény: FAV 20 (57560)
FAV 20 Creative Commons License 2014.07.03 0 0 57560

Ózd ötvenes évek eleje.

 

jakkk Creative Commons License 2014.07.03 0 0 57559

Ilyen felújítás után tényleg nagy kár, hogy "csak" ki lesz állítva valahol ez a kis mozdony, ennek bizony menni kéne!

 

Le a kalappal mindenki előtt, aki részt vesz a helyreállításában!

Előzmény: gertam (57555)
Törölt nick Creative Commons License 2014.07.03 0 0 57558

Nagyon szép munkát végeztek, öröm látni ahogy hónapról hónapra mennyit változik-szépül. Ilyenkor sajnálja az ember, hogy nem lehet felfűteni majd a kazánt.

Előzmény: gertam (57555)
manhattani Creative Commons License 2014.07.03 0 0 57557

Szerencse, hogy csak 4 van, nem 6, mint vágány :-)

Előzmény: K.O. Lompos (57556)
K.O. Lompos Creative Commons License 2014.07.03 0 0 57556

Azért egyszer Rád bíznám egy Resiczán a 4 db féktuskó cseréjét..., egyedül.

A kanyar beálló bejlagolásáról ne is beszéljek :-)

 

Előzmény: manhattani (57553)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!