Keresés

Részletes keresés

sagia77 Creative Commons License 2014.06.15 0 0 57500

Pozsony képek 2. adag:

 

 

 

 

 

 

+1: 375-ös virágcserép... szó szerint:

 

 

 

sagia77 Creative Commons License 2014.06.15 0 0 57499

Pozsony képek 1. adag:

 

 

 

 

 

 

sagia77 Creative Commons License 2014.06.15 0 0 57498

Köszönöm az infót.

Előzmény: kihúzóvágány (57494)
kihúzóvágány Creative Commons License 2014.06.15 0 0 57497

Ismereteim szerint 464.008 és 3033 nem volt előre meghirdetve.

Előzmény: sagia77 (57491)
kihúzóvágány Creative Commons License 2014.06.15 0 0 57496

Bocsánat: 1787 gyártási szám.

Előzmény: kihúzóvágány (57494)
kihúzóvágány Creative Commons License 2014.06.15 0 0 57495

A bírálat jogos, de azt ne hagyjátok figyelmen kívül, hogy azok a szlovák mozdonyok, elsősorban az Albatrosz egészen jó minőségű zománcfestékkel van festve, és olyan hatást kelt, mintha égetett zománc lenne. Mintha egy vasporozott vaskályhát és egy zománctűzhelyt hasonlítanánk össze. Attól még nem lenne szabad ragadnia....

Előzmény: kozovasut (57490)
kihúzóvágány Creative Commons License 2014.06.15 0 0 57494

A 4296-os mozdonyt valóban a MÁV vásárolta, a Karánsebes-Hátszeg közötti fogaskerekű vasútvonal megépítésekor, később 40.006-os számon közlekedett, és a Tiszolc-Zólyombrézó közötti fogaskerekű pálya egykor 4281-4284 számú, később 41.001-004 számú mozdonyai helyett vásárolták meg és helyezték üzembe 2014.05.03-án. Egyelőre csak sík pályán közlekedhet, a fogas pálya karbantartása még nem fejeződött be. Gyártotta: WLF (Wiener Lokomotiv und Maschinenfabrik Floridsdorf) 1887-es gyártási számon.

A MÁV besorolása szerint 377-es és 375-ös mozdony volt ott egy pár példány, volt olyan is, amelyiken megvolt a MÁVAG tábla, meg még a helyreállítandók között is volt MÁVAG gyártású mozdony.

Előzmény: sagia77 (57491)
fantal Creative Commons License 2014.06.15 0 0 57493

Sőt az a vicc, amikor szépen megmagyarázzák, hogy az egy centis olajsár védi a gépet a korróziótól...

Előzmény: fantal (57492)
fantal Creative Commons License 2014.06.15 0 0 57492

Nálunk - sajnos! - minden mozdonynál az ápolás azt jelenti, hogy átkenik vmi gyanus hulladék olajjal, amibe beég a korom.

Tőlünk északra, meg nyugatra meg lemossák, sőt bútorviasszal dörzsölik át.

 

Hiába mondod az illetékes vezetőnek, meg akár az egyszeri mozdonyvezetőknek, hogy ne olajozzák, lesöprik az egészet azzal, hogy a nagyapáink apái is olajozták... Pedig már Fialovits is kárhoztatta ezt a rossz szokást.

Előzmény: kozovasut (57490)
sagia77 Creative Commons License 2014.06.15 0 0 57491

Most voltam először, nem tudom, hogy hol szokott lenni az említett bemutató.

 

Ha 7 mozdonyt ígértek, akkor túlteljesítették.

 

Ezek voltak felfűtve:

 

Nagymozdony: 477.013 (papagáj), 464.008, 475.196, 556.036, 555.3003 (kriegslok), 498.104 (Albatros),

 

Kismozdony: 422.0108, 3033 (osztrák eredetű mozdony), 4296. Ez utóbbi magyar mozdony, külsőre kissé 375-szerű, nem hallottam még róla.

 

Emellett még volt számos muzeális dízel, és több érdekes gőzgép is.

 

Képeket válogatok, ha lesz egy kis időm.

 

 

 

Előzmény: kihúzóvágány (57484)
kozovasut Creative Commons License 2014.06.15 0 0 57490

Igen, erre próbáltam utalni énis egy héttel ezelőtt, mikor az Albatrost láttam hazamenni. De ugylátszik magyarországon valamit lemosni és szépen tartani is pénz kell. :-)))))) ennyi erővel én mér törlöm ki a seggem....

Egyébként nem voltam rest és kerestem valami korábbi képet a 109-ről. Ez a kép 2008 06-ban készült, tehát 4 évvel a fővizsga után. Az Albatros 2011-ben fővizsgázott, tehát azóta 3 év telt el. Ezek szerint egy év alatt rakódott rá az a retek amit már le sem lehet takarítani. :-))))) ne vicceljünk már. Ne másban meg az államban meg a Mari néniben keressük már a hibát. Talán meg kellene fogni egy kib...szott rongyot és letörölni hogy valahogy kinézzen!

 

Előzmény: sagia77 (57481)
kihúzóvágány Creative Commons License 2014.06.15 0 0 57489

Tulajdonképpen igazad van: a mozdonyverseny is olyan erőltetett, mint a Nemzeti Vágta a Hősök terén, ezzel együtt azok a mozdonyok, amelyek Pozsonyban voltak, jó állapotú, működőképes, strapabíró járgányok, némelyik száz éves életkora ellenére, és be tudják mutatni, mire képesek. (Nem csak ígéret, hanem bizonyíték!)

Természtesen az erőltetett mutatványok (lányszabadítás és hasonlók) nem igazán szimpatikusak, de még a tűzoltás, angol-posta, és egyéb váratlan helyzetekre reagálás képessége bizonyítja, hogy a százéves gépezet és legénysége tettrekész. (Sajnos, azért olyan helyzet is adódik, szerencsére ritkán, hogy valakit a vasuti sínhez kötöznek, igen rossz szándékkal, de azért ezt népszerűsített formában sem helyes előadni.)

Előzmény: gumidani (57488)
gumidani Creative Commons License 2014.06.15 0 0 57488

lehet(ne) mozdonyverseny

 

Ne lehessen! Nem helyeslem a mozdonyversenyt, a vontatóhajóversenyt, az öregvillamosderbyt, vagy az aggbaggerbajnokságot és az egyéb hasonlókat. A muzeális értékű technikai eszközöket gondosan ápolni kell és időnkén kíméletes módon  működtetni őket azért, hogy még sok generáció láthassa a régi technikákat. Persze ez homlokegyenest ellentétes a vásári látványosságok igényével.

Előzmény: kihúzóvágány (57484)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.15 0 0 57487

Jöhetnek a képek...

Előzmény: sagia77 (57481)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.15 0 0 57486

Üdv.!Megvan a könyv,szerintem is az...

Előzmény: Schmidt-féle túlhevítő (57482)
gumidani Creative Commons License 2014.06.15 0 0 57485

Mert Szlovákia évszázadokon át gazdag és nagy nyugati ország volt, akivel nem hasonlíthatóak össze a lehetőségeink.

Előzmény: fantal (57483)
kihúzóvágány Creative Commons License 2014.06.15 0 0 57484

Azon a vágányon, ahol a páncélvonat-bemutatót szokták tartani, lehet(ne) mozdonyverseny is, csak a mellette levő vágány tele van felújításra váró mozdonyokkal (azok között vannak MÁVAG-gyártásúak is, csak némelyikről levették a mozdonytáblát - gyári táblát... ). Összesen 7 működő mozdony volt, az írott program szerint, 4 nagy, és 3 mellékvonali, de azok között ott volt a Karánsebesről elszármazott tiszolci fogas mozdony is - saját lábán!

 

Előzmény: sagia77 (57481)
fantal Creative Commons License 2014.06.15 0 0 57483

Hát igen, ahol az államvasút (meg egy csomó szponzor) tolja a pénzt az ilyen rendezvényekbe ill. a járműkarbantartásra, ott lehet "vagizni".

Előzmény: sagia77 (57481)
Schmidt-féle túlhevítő Creative Commons License 2014.06.15 -1 0 57482

A Borsi István: A mozdonymodell-építő Dr. Varga Sándor (1912-2002) c. könyvben fellelhető, igaz elég sok kívánnivalót maga után hagyó, fényképanyag alapján valószínűleg igen.

Előzmény: Törölt nick (57476)
sagia77 Creative Commons License 2014.06.15 0 0 57481

A szlovákok tegnap Pozsonyban megmutatták, hogy hogyan kell gőzmozdony parádét csinálni. Ugyan a miénkhez hasonló "versenyt" nem tudnak csinálni, de volt vagy 10 db felfűtött gőzmozdony (javarészt nagymozdonyok), mindegyik a sajátjuk, talán nem is volt külföldi vendég. Gyönyörűek, és olyan állapotban vannak, hogy a "saját lábon" érkeznek, nem csak a járműskanzenben 30 km / órával lehet járatni őket.

 

Egyrészt persze örülök, hogy nekünk is van pár működő gőzösünk, de az, hogy Szlovákia ekkora "arzenált" tud felvonultatni azért nem semmi.

 

Ha van rá igény, töltök fel pár képet.

hkv Creative Commons License 2014.06.15 0 0 57480

Egy kis csemege június 21-re!

gertam Creative Commons License 2014.06.14 0 0 57479

PANTOGRÁFOSAT!

 

MUKI a héten egy kicsit lazított, de azért szépen gyógyul, hiszen a Dunaferr Szakközép-és Szakiskola szakoktatói, tanulói gondoskodnak a felépüléséről….

 

   

 

 

    

 

Üdv

 

- gertam -

Kapafej-TRS Creative Commons License 2014.06.11 0 0 57478

Két kép Br 52 100-ról. Az első Mürzzuschlagban, a második Neunkirchenben készült, mindkettő vasárnap.:)

 

http://indafoto.hu/kapafej/image/21218733-8aa2be47/user

 

http://indafoto.hu/kapafej/image/21218755-f71e150e/user

_ANDRÁS_ Creative Commons License 2014.06.11 0 0 57477

Mikori képek?
Én most a hétvégén hallottam a Parkban. De a képeket elnézve, erre a vágányra én legjobb esetben egy TVG-t engednék rá...

Előzmény: Csa80 (57474)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.11 0 0 57476

És még egy modell...

Ez a modell a híres mozdonymodell-építő,Dr. Varga Sándor által épített 601-es mozdony?

Törölt nick Creative Commons License 2014.06.11 0 0 57475

Múlt vasárnap...

Csa80 Creative Commons License 2014.06.11 0 0 57474

Előzmény: Csa80 (57473)
Csa80 Creative Commons License 2014.06.11 0 0 57473

Mikor? Tavaly tavasszal még besétáltam a gyerekkel.

Előzmény: _ANDRÁS_ (57472)
_ANDRÁS_ Creative Commons License 2014.06.10 0 0 57472

"Nem ismerem a szobi állomás jelenlegi állapotát, pontosan, hogy a delta még használható-e, (5 éve még az volt) de hogy az utóbbi időkben seggel jön Pest felé a gőzős az meg egyszerüen nevetséges."

 

 

Valóban nevetséges, de ha jól tudom, Szobon felszedték a deltát, annak állapota miatt. Tehát sajnos fizikálisan sem lehetséges a mozdony megfordítása.

Előzmény: kozovasut (57456)
kihúzóvágány Creative Commons License 2014.06.10 0 0 57471

Ennél szebb csak a 442.013 lett volna!

Előzmény: 342,006 (57469)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!