ÜDV Antal ! Bocs az előbbiért nem néztem meg jobban a hozzászólást Imrének ,meg kösz még egyszer a kiigazítást. A 324 es esetében ez igen rossz megoldás. Egyébként tényleg ebben az esetben a múzeológiai elvek milyen formában érvényesek. A 324 540 sosem volt pakurás a 242 es meg aztán mindenre az elrettentő példa . Egyébként nem bosszantani akarlak ezzel ,csak azért tudod ,hogy e rről sok vasútbarátnak, és az értelmes szakembereknek mi a véleménye . Miért muszáj mindig a nem megfelelőt csinálni . Mindkét mozdony szépen működhetne eredetiben széntüzeléssel és akkor a korhűség sem sérült volna.
Üdv Imre ! Köszönöm a kiigazítást . A dolog akkor is igaz a 424 es re ,de a 324 es tűzszekrényét azt nem ismerem ,de elméletileg ott is kézenfekvő lehetett ez a megoldás.
Kérlek, amit most írok, ne tekintsd kioktató okoskodásnak, nem annak szánom, csupán tájékoztatásnak.
A pakura tüzelés alkalmazása a 424-es sorozatú mozdonyoknál helyes és normális kezelés mellett egyáltalán nem velejárója a kazán rossz állapotának. A témához tegyük hozzá azt is azonban, hogy helytelen kezelés mellett /erőltetett tüzelés/, bizony csúnyán tönkre lehet tenni a tűzszekrényt. A mai viszonyok között azonban erőltetett tüzelésről szó sem lehet. Amikor még a 70-es években a szombathelyi vonalon gyorsvonatokkal jártak a pakurás 424-esek, még a szentgáli emelkedő megmászása esetén sem kellett a kazánt túlerőltetni. A pakura tüzelésűre átalakított 424-esek tűzszekrényét egy un. elégési kamrával meghosszabbították amely benyúlik a hosszkazánba, ezzel megnövekedett a tűzszekrény tűtőfelülete és csökkent a tűzszekrény fajlagos hőterhelése. Ezzel a megoldással lehetővé vált, hogy az olajtüzelés által nyújtott kazánteljesitmény növelés különösebb nehézségek nélkül elérhető volt. Ha már most a 247-est normálisan kezelik, akkor semmiféle tűzszekrény károsodás nem léphet fel, hiszen a mozdony a nosztalgia üzemben esetlegesen csak közepes terhelésű vonatokat továbbít.
Nem tudom, hogy ki vagy, úgyhogy ezt az Antikámozást hanyagoljuk. Nem vagyok "fontos ember".
Nem hárítok át semmit senkire, csak tényt közöltem. A Park csak nézegetheti a nevezett mozdonyt, ui. a gép - mint ahogy az összes többi üzemképes járműnél is - üzemengedélye a Noszi Kft.-nél van.
A járművek karbantartásába sincs beleszólásunk.
Ráadásul te itt összehozod az almát a körtével: a 2004-ben fővizsgáztatott 109-est a 2011-ben fővizsgáztatott Albatros-szal. Az Albatros a legutóbbi fővizsgája előtt már szintén nem nézett ki fényesen... Azokról az apróságokról ne is beszéljünk, hogy a dübörgő szlovák (cseh, lengyel) nosztalgia mögött ott az állami hátszél. Nálunk nincs ilyen. Sőt.
A személyzet a gépet inkább ne is kenje át olajjal, mert az ilyen színes gépeknél az csak árt, beleragad minden mocsok - és rombolja a festéket úgy mellékesen...
Mivel a Park és a Nosztalgia Kft két külön cég, és bár fizikailag az elsőben lakik a gép, viszont az általad leírtakat a második munkatársai művelik vele, fantal topiktárs teljes joggal kérte azt, hogy ne keverd a kettőt.
Ezen kívül itt maximum arra szólíthatsz fel bárkit is, hogy hozzád ne szóljon, de arra nem, hogy az adott témához sem!
Antikám, így legyen ötösöm a lottón, hogy te leszel az első "okos" hozzászóló... Ez megy. másra hárítani, másra mutogatni, mentegetőzni.....
Elnézésedet kérem te nagyon fontos ember, kijavítom. Azoknak megy adícséret aki megy vele, aki üzemelteti, aki "karbantartja", aki befűti és épp melette részegeskedik éjjel ahelyett hogy lepucolná, akinek az a dolga hogy.....
Inkább vegyél példát más országok parkjainak a gépeiről és csodálkozz, nem csak a szád járjon! nincs miről beszélni, csak érzékeltetni szerettem volna a különbséget.
Részemről a téma lezárva, mindenki látja a különbséget. Szépen megkérlek hozzám illetve ehez a témához ne szólj hozzá , köszönöm.
A két gép állapota között van némi különbség! Szégyen gyalázat hogy a Park és az ott dolgozó díszes társaság ennyire becsüli ezeket a cuccokat. Gratulálok a továbbiakban is....
Nem ismerem a szobi állomás jelenlegi állapotát, pontosan, hogy a delta még használható-e, (5 éve még az volt) de hogy az utóbbi időkben seggel jön Pest felé a gőzős az meg egyszerüen nevetséges.
Holnap 16 óra után a Vasúttörténeti park webkameráin nyomon követhető a 342,006 mozdony átcibálása A fordítóról B-re. Ha valaki elcsípi, és készít esetleg állókép felvételt róla, legyen szíves elküldeni.
Nagyon szépen köszönöm a választ. Nagyon értékes információt kaptam,mert ezt a típust nem ismertem . Gondoltam,,hogy Gölsdorf lehet ,de csak úgy félve mertem volna állítani . Szeretném tisztelettel kérni ,ha van rá lehetőség ,a kapcsolatot privátban felvenni egymással . Előre is köszönöm .