Keresés

Részletes keresés

Mágus23 Creative Commons License 2014.06.09 0 0 57467

ÜDV Antal !  Bocs az előbbiért nem néztem meg jobban a hozzászólást Imrének ,meg kösz még egyszer a kiigazítást. A 324 es esetében ez igen rossz megoldás. Egyébként tényleg ebben az esetben a múzeológiai elvek milyen formában érvényesek. A 324 540 sosem volt pakurás a 242 es meg aztán mindenre az elrettentő példa . Egyébként nem bosszantani akarlak ezzel ,csak azért tudod ,hogy e rről sok vasútbarátnak, és az értelmes szakembereknek mi a véleménye . Miért muszáj mindig a nem megfelelőt csinálni . Mindkét mozdony szépen működhetne eredetiben széntüzeléssel és akkor a korhűség sem sérült volna.

Előzmény: fantal (57466)
fantal Creative Commons License 2014.06.09 0 0 57466

:)

 

Imre a fordítóm :)

 

Sajnos a 324-es kazánját gyakorlatilag egy ponton égeti a pakurafáklya, ami garantáltan pusztítja a kazánlemezt.

Előzmény: Bárdos Imre (57464)
Mágus23 Creative Commons License 2014.06.09 0 0 57465

Üdv Imre ! Köszönöm a kiigazítást . A dolog akkor is igaz a 424 es re ,de a 324 es tűzszekrényét azt nem ismerem ,de elméletileg ott is kézenfekvő lehetett ez a megoldás.

Előzmény: Bárdos Imre (57464)
Bárdos Imre Creative Commons License 2014.06.08 0 0 57464

Bocs, de fantal a 324-eről írta, hogy a pakuratüzelés részben felelős  a kazán jelenlegi, nem túl rózsás állapotáért.

Előzmény: Mágus23 (57463)
Mágus23 Creative Commons License 2014.06.08 0 0 57463

Üdv. Antal!

Kérlek, amit most írok, ne tekintsd kioktató okoskodásnak, nem annak szánom, csupán tájékoztatásnak.

A pakura tüzelés alkalmazása a 424-es sorozatú mozdonyoknál helyes és normális kezelés mellett egyáltalán nem velejárója a kazán rossz állapotának. A témához tegyük hozzá azt is azonban, hogy helytelen kezelés mellett /erőltetett tüzelés/, bizony csúnyán tönkre lehet tenni a tűzszekrényt. A mai viszonyok között azonban erőltetett tüzelésről szó sem lehet. Amikor még a 70-es években a szombathelyi vonalon gyorsvonatokkal jártak a pakurás 424-esek, még a szentgáli emelkedő megmászása esetén sem kellett a kazánt túlerőltetni. A pakura tüzelésűre átalakított 424-esek tűzszekrényét egy un. elégési kamrával meghosszabbították amely benyúlik a hosszkazánba, ezzel megnövekedett a tűzszekrény tűtőfelülete és csökkent a tűzszekrény fajlagos hőterhelése. Ezzel a megoldással lehetővé vált, hogy az olajtüzelés által nyújtott kazánteljesitmény növelés különösebb nehézségek nélkül elérhető volt. Ha már most a 247-est normálisan kezelik, akkor semmiféle tűzszekrény károsodás nem léphet fel, hiszen a mozdony a nosztalgia üzemben esetlegesen csak közepes terhelésű vonatokat továbbít.

Előzmény: fantal (57462)
fantal Creative Commons License 2014.06.08 0 0 57462

1. az elmúlt pár évben

2. a 247-esnek a pakurás az "üzemi állapota". Azért az átalakítás nem két fillér.

3. sajnos pakurásnak akarják, és az "illetékesek" sem szeretnék szenessé visszaalakítani, pedig a pakurás tüzelés sokat tett a kazán rossz állapotához

 

Előzmény: alkotasu (57461)
alkotasu Creative Commons License 2014.06.08 0 0 57461

Ha már itt tartunk: a múltkor arról volt szó, hogy a pakura drágább, mint a szén, ezért a 424,247 nem igazán közlekedik.

 

Pár kérdés merül fel bennem:

  1. mikor drágult meg a pakura ennyire?
  2. Nem lenne-e rentábilis a mozdonyt szenesé visszaalakítani? Egyáltalán: milyen nagyságrendről beszélünk ennél az átalakításnál?
  3. Ha sorra kerül a 324-es, az milyen lesz? Pakurás? (Mert akkor az sem fog közlekedni...)
Előzmény: fantal (57460)
fantal Creative Commons License 2014.06.08 0 0 57460

Nem tudom, hogy ki vagy, úgyhogy ezt az Antikámozást hanyagoljuk. Nem vagyok "fontos ember".

 

Nem hárítok át semmit senkire, csak tényt közöltem. A Park csak nézegetheti a nevezett mozdonyt, ui. a gép - mint ahogy az összes többi üzemképes járműnél is -   üzemengedélye a Noszi Kft.-nél van.

 

A járművek karbantartásába sincs beleszólásunk.

 

Ráadásul te itt összehozod az almát a körtével: a 2004-ben fővizsgáztatott 109-est a 2011-ben fővizsgáztatott Albatros-szal. Az Albatros a legutóbbi fővizsgája előtt már szintén nem nézett ki fényesen... Azokról az apróságokról ne is beszéljünk, hogy a dübörgő szlovák (cseh, lengyel) nosztalgia mögött ott az állami hátszél. Nálunk nincs ilyen. Sőt.

 

 

A személyzet a gépet inkább ne is kenje át olajjal, mert az ilyen színes gépeknél az csak árt, beleragad minden mocsok - és rombolja a festéket úgy mellékesen...

 

 

Előzmény: kozovasut (57458)
Bárdos Imre Creative Commons License 2014.06.08 0 0 57459

Mivel a Park és a Nosztalgia Kft két külön cég, és bár fizikailag az elsőben lakik a gép, viszont az általad leírtakat a második munkatársai művelik vele, fantal topiktárs teljes joggal kérte azt, hogy ne keverd a kettőt.

 

Ezen kívül itt maximum arra szólíthatsz fel bárkit is, hogy hozzád ne szóljon, de arra nem, hogy az adott témához sem!

Előzmény: kozovasut (57458)
kozovasut Creative Commons License 2014.06.08 0 0 57458

Antikám, így legyen ötösöm a lottón, hogy te leszel az első "okos" hozzászóló... Ez megy. másra hárítani, másra mutogatni, mentegetőzni.....

Elnézésedet kérem te nagyon fontos ember, kijavítom. Azoknak megy adícséret aki megy vele, aki üzemelteti, aki "karbantartja", aki befűti és épp melette részegeskedik éjjel  ahelyett hogy lepucolná, akinek az a dolga hogy.....

Inkább vegyél példát más országok parkjainak a gépeiről és csodálkozz, nem csak a szád járjon! nincs miről beszélni, csak érzékeltetni szerettem volna a különbséget.

Részemről a téma lezárva, mindenki látja a különbséget. Szépen megkérlek hozzám illetve ehez a témához ne szólj hozzá , köszönöm.

Előzmény: fantal (57457)
fantal Creative Commons License 2014.06.08 0 0 57457

Szégyen gyalázat hogy a Park és az ott dolgozó díszes társaság ennyire becsüli ezeket a cuccokat. Gratulálok a továbbiakban is....

 

Legyél olyan jó, hogy a "Park" helyett a MÁV Nosztalgia Kft.- írj. Sajnos a Parknak  semmilyen beleszólása sincs abba, amit a Noszi művel.

Előzmény: kozovasut (57456)
kozovasut Creative Commons License 2014.06.08 0 0 57456

Tegnap 5 után vác és Sződliget között.

 

5 perccel utánna másik irányba:

 

A két gép állapota között van némi különbség! Szégyen gyalázat hogy a Park és az ott dolgozó díszes társaság ennyire becsüli ezeket a cuccokat. Gratulálok a továbbiakban is....

Nem ismerem a szobi állomás jelenlegi állapotát, pontosan, hogy a delta még használható-e, (5 éve még az volt) de hogy az utóbbi időkben seggel jön Pest felé a gőzős az meg egyszerüen nevetséges.

subaru1990 Creative Commons License 2014.06.08 0 0 57455
Mágus23 Creative Commons License 2014.06.07 0 0 57454

Üdvözletem ! Nagyon köszönöm,tisztelettel jelentkezem.

Előzmény: rm40 (57453)
rm40 Creative Commons License 2014.06.07 0 0 57453

OFF

Az adatlapomon már látható az e-mail címem.

ON

Előzmény: Mágus23 (57442)
manhattani Creative Commons License 2014.06.05 0 0 57452

Ezt látta a mozdonyvezető a jelzőből, hosszú, kb. 9 m-es kazánnál.

C50 Creative Commons License 2014.06.05 0 0 57451

Nagyobb méretben nincs meg?

Előzmény: Mágus23 (57450)
Mágus23 Creative Commons License 2014.06.05 0 0 57450

ÜDV !

 

 

1987 június . Főszerepben a 22 034

 

 

 

a septében ,csak úgy összerakott kis nosztalgia vonat szerelvénnyel. A  gőzöst  Tompos Dezső igazította a tüzet Horti N. János táplálta 

fantal Creative Commons License 2014.06.04 0 0 57449

Szerintem lefotózni 1szerűbb lesz :)

Előzmény: 342,006 (57448)
342,006 Creative Commons License 2014.06.04 0 0 57448

Holnap 16 óra után a Vasúttörténeti park webkameráin nyomon követhető a 342,006 mozdony átcibálása A fordítóról B-re.
Ha valaki elcsípi, és készít esetleg állókép felvételt róla, legyen szíves elküldeni.

Törölt nick Creative Commons License 2014.06.01 0 0 57447

Köszönöm az információt!

Előzmény: z.kabai (57446)
z.kabai Creative Commons License 2014.06.01 0 0 57446

Üdvözöllek!

 

Ha betérsz a Nyugatiban lévő Nosztalgia boltba, kapható.

 

z.kabai

Előzmény: Törölt nick (57443)
vjano Creative Commons License 2014.06.01 0 0 57445

csak félig off..:

 

Nézegetve a Rendez idei programját, lehet, hogy megint Pozsonyba megyek...

7 gőzös: 422.0108, TIVc 4296, 475.196, 477.013, 498.104, 555.3008, 555.036

9 dízel: T 211.0823, T 444.0060, T 444.1082, T 466.0254, T 478.1131, T 478.1201, T 678.012, T 679.019, T 679.1168

és 5  motorkocsi : M 131.1053, M 131.1125, M 240.039, M 262.004, M 262.007  van hirdetve.

Ezenkívül lehet utazgatni is...

on...

 

Törölt nick Creative Commons License 2014.06.01 0 0 57444

Az már igaz. :-)

Vasárnap tudok menni,úgy néz ki...

Előzmény: fantal (57438)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.01 0 0 57443

Kresném ezt a könyvet.

Malatinszky Sándor A MÁV 490 sorozatú gőzmozdony

Mágus23 Creative Commons License 2014.05.31 0 0 57442

Tiszteletteljes Üdvözletem !

 

Nagyon szépen köszönöm a választ. Nagyon értékes információt kaptam,mert ezt a típust nem ismertem .  Gondoltam,,hogy Gölsdorf lehet ,de csak úgy félve mertem volna állítani . Szeretném tisztelettel kérni ,ha van rá lehetőség ,a kapcsolatot privátban felvenni egymással .  Előre is köszönöm .

 

Mozdonybaráti üdvözlettel : Molnár Tibor József

Előzmény: rm40 (57437)
Mágus23 Creative Commons License 2014.05.31 0 0 57441

ÜDV!

Nagyon köszönöm  válaszodat

Előzmény: fantal (57435)
fantal Creative Commons License 2014.05.31 0 0 57440

Válaszoltam. :)

Előzmény: Spd981 (57439)
Spd981 Creative Commons License 2014.05.31 0 0 57439

Kedves fantal!

 

Pár napja küldtem egy e-mailt az adatlapon található címre, nem tudom olvasta-e.

Előzmény: fantal (57438)
fantal Creative Commons License 2014.05.31 0 0 57438

Na ja, de az nem saját istállóból van:)

 

Hidegen lesz még a 424,247,  és az "A" fordítótól lesz átállítva a 342,006 a fth elé.

Előzmény: Törölt nick (57436)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!