A szerkocsi olyan, mintha más méretarányban készült volna, mint a mozdony. Ez jól látszik azon, hogy a viztartány felső vonala a mozdony ablaknak könyöklőjével lenne egy vonalban, a modellen sokkal alacsonyabban van.
1. Az első egyeztetésen jeleztem , hogy a szerkocsi színtervéhez ez is hozzátartozik , Orosz Csaba tüzoltóparancsnok úr közölte , hogy a muki felújitásában nincs semmi politika de ezt nem kéne felfesteni.
2. Az ócskavasas konténerből visszahozattam a tanmühelybe a két eredeti az alvázról levágott oldallemezt és megbeszéltem a szakoktatókkal , hogy vigyáznak rá ill. a mukira szánt fekete festékből kerülni fog a két oldallemezre is .
3. Az egyik oldallemezt a Városi Muzeumban szeretném ha elhelyeznék , a másik oldallemezzel kapcsolatban a Gyerekvasúti ( Üttörővasúti) muzeumot szeretném megkérdezni még hivatalos választ nem kaptam , hogy érdekli -e öket a kiállitási tárgy.
4. Kidobva egyik semm lesz ha rajtam mulik.
5. Festőt aki odapiktorkodja az oldallemezre a szárnyaskereket meg az üttörőemblémát keresek.(zöld,sárga,barna festék kell plusszban azt én megveszem a saját pénzemből de festeni nem tudok.)
6. Egy idő(korszak) álló felirat lesz helyette lehet lesz akinek igy nem fog tetszeni.
7.Döntéshozok, Urak akik szétvágták a két kocsit , eldöntötték , hogy kiállitva lesz a muki ...stb de velük nem nagyon konzultálok egyéb okok miatt.
U.I. Láttam , hogy ott voltál de az legutolsó közgyülésre mégsemm a sokadik kiállitási helyszin lett beadva hanem visszavonták a beadványt mert valakinek támadt egy jobb ötlete , hogy hova tegyék a mukit ezért az x+sokadik rendezési terv agyalása miatt rohangáltam a muki meg a jelző között...( bár hozhatnának már valami döntést a Döntéshozók mert egy kicsit unom...)
MUKI holnap ( 2014. május 1.) szívesen menne szolgálatba!
Május elseje azon különleges napok egyike volt, amikor az ünnepi felvonulás elején haladó Landler Jenő Vasutas Úttörőcsapat tagjai, mindenkit megelőzve siettek a Vidám Parkba, hiszen az volt az ÚTTÖRŐVASÚT – az évi - első közlekedési napja, nekik, NEKÜNK(!), ez komoly szolgálatot jelentett. / még ma is az lenne, ha …/
MUKI szépülése során ma egy mechanikai újdonság lépett előtérbe:
A SZERKOCSI megelőzte a mozdonyt. (persze nem tolató üzemmódra kell gondolni…)
PS:
engedtessék meg egy személyes megjegyzés:
Ki, KIK, döntöttek arról, hogy a szerkocsin az ELŐRE embléma nem lehet rajta?
KEDVESEIM!
..anyukám mondta, hogy a legnagyobb ellenségeimmel legyek a legkedvesebb, mert …
A jelvény TÖRTÉNELEM, méghozzá igen KOMOLY történelem. MUKI része! Nem kell ebbe a politikát belekeverni, ez egészen más, ez a MUKI!!!! a MUKI!!!!!!!!!!!!!!!!4
Csak finoman jegyzem meg, hogy a PIRI jelvénye (PIRI helyett, ami sajnos a FELNŐTTEK HANYAGSÁGA és NEMTÖRŐDÖMSÉGE MIATT eltűnt a palettáról!!) ma is kiállítási tárgy, Hűvösvölgyben az ÚTTÖRŐVASÚT / és nem Gyermekvasút!!/ végállomásán a múzeumban.
Ne fáradj, rendelkezésre áll (ez Rocoman olvtárs érdeme). A minőség természetesen így is csak olyan, amilyen 300 dpi-vel szkennelve, 1200 pixelre lebutítva és mindenféle csibészkedések nélkül elérhető.
A témával kapcsolatban ajánlanék még néhány felvételt, melyek nem szerepelnek az előzmények között. Kubinszky Mihály Dampf in der Puszta c. könyvében több érdekes képet is lehet találni. Az 54. oldalon a 403,506-os psz. gőzmozdonyról készült Fialovits fotó látható, míg az 55. oldalon a 410,606-osról szerepel egy fénykép. 431-es mozdonyról (431,307) a 68. oldalon található kép. Alkotasu topiktárs által az 57240-es hozzászólásban betett képek közül a 410,610-es pályaszámú gépről készült fotó Kubinszky professzor albumában is szerepel. A képaláírás szerint a mozdony 1954. június 6-án Ebenfurth állomáson látható.
Sajnos most nincs lehetőségem szkennelni, de ha fontos, megpróbálhatom befotózni a képeket, bár erősen kétséges, hogy megfelelő minőségű lesz-e a végeredmény.
Azért nem semmi, hogy még a Park megnyitása után 14 évvel is van, aki a locopark domain-re keres, ha infót akar gyűjteni - még jó, hogy bejegyeztettem ezt is az új weblap alá is. :)
A 410,6xx-asrokról ezeket vadásztam össze a netről:
410,606
410,606
410,05 ex 410,614
410,601
410,603
410,609
410,610
410,611 valószínűleg
410,613
Remélem, jók a pályaszámok.
410,500-asokról nincs kép tudomásom szerint.
Ajánlom még Dr. Károly Imre cikkét a Hobbym a vasút c. lapból!
A 410,500-as modelljéről szóló cikkben egy tévedés van, a konyha tetején levő szellőző kicsi kerek (gyári) volt, nem nagy szögletes, mint amilyet ő csinált.
Itt egy pár 403-asról készült kép. Neked a 3 púpú kell, a 410,600-as sorozat. A DSA eredetű GySEV-es gépek kétpúpúak voltak, de egyes részleteket le lehet vadászni róluk is. A 403,619-es konyháját valamikor 1961 körül átbarkácsolták, felül kiszélesítették. Egy könyvben láttam eredeti konyhával készült képet is róla '61 elejéről.