Keresés

Részletes keresés

Mopat Creative Commons License 2014.01.21 0 0 56523

Üdv!

 

Én értettem, azaz a bukórostély volt túl nagy a teljes felülethez képest, ezért a fűtőnek minden lehetősége megvolt, hogy ne csak a teljesen kiégett salakot helyezze a hamuládába, hanem még "eleven" rögök is lehulljanak...erre gondoltam, hogy egy nagyobb űrszelvényű mozdony rácsát tervezték át, de úgy, hogy a bukó rész, illetve az azt kezelő mechanizmus változatlan maradt, helyette a fix. rácsfelületből gyalultak le...Vagyis, lehet, hogy a bukórostély plusz kezelőszervek egy az egyben megvannak egy másik amerikai mozdonyon. Ugye háborúban hajlamosak valamely korábbi részegységhez ragaszkodni, hogy ne kelljen minden gyártósort újra "hangolni".

Mint ahogy az 52-es az 50-esből lett lebutítva(?), lehet, hogy ha az egyes alap elemeket egymás mellé tennénk, nagy méretbeli egyezőségek lennének(esetleg ugyanaz az alkatrész egyszerűbb formavilággal...)

 

Előzmény: K.O. Lompos (56522)
K.O. Lompos Creative Commons License 2014.01.21 0 0 56522

Valamit félre tetszettek érteni.

Azt kívántam elmondani, hogy a rácsnak az a része volt keskeny, amelyik a bukó rácsok lenyitása után fixen maradt a két oldalon.  Amúgy a tűzirács.., ill. a tűztér szerintem szélesebb volt, mint a Bivalyé.

 

Ezért írtam azt, hogy a tűzpucolásra oda kellett figyelni.

 

 

 

 

Előzmény: manhattani (56505)
k.novotny Creative Commons License 2014.01.21 0 0 56521

Ha jól emlékszem Toth Sanyi egy jópár évvel ezelötti irására, ő saját maga hozott el pályaszám táblákat, valamelyik helyről (helyre már nem emlékszek)

Előzmény: k.novotny (56520)
k.novotny Creative Commons License 2014.01.21 0 0 56520

Mert nem minden mozdonyt számoztak át, azért hagytak jó pár hivatalosat is. Ezeken természetesen rajta maradtak a táblák. Ugyanakkor ezt amit irtam nem lehet általánosnak venni, de a többségében legalábbis amelyek manipulálva voltak sajnos igen

Előzmény: fantal (56518)
k.novotny Creative Commons License 2014.01.21 0 0 56519

A 601.059-es a II.vh. alatt Román területen volt, és nem az első vh. alatt került oda. 1944.09-ban került Román kézre. Ez a mozdony többet nem jött vissza Magyarországra

Előzmény: fantal (56517)
fantal Creative Commons License 2014.01.21 0 0 56518

Nem véletlenül lettek a mozdonyokról, már a selejtezés elött leszedve a különböző táblák ano, igy a selejtezési bizotságnak fogalma sem volt melyik mozdony selejtezték valójában, hiszen eléjük volt tolva a MÁV által kreált papír.

 

 

Aha. Akkor a védház oldalával összegyógyult, már csak letörhető táblák hogyan maradhattak a gépeken, ha úgy volt, ahogy te írod? Miért vagy egy rakás fotó olyan mozdonyokról, hogy a S betűt a mozdonytáblára írták rá?

 

Megint általánosítasz egy rövid időszak gyakorlatára alapozva.

Előzmény: k.novotny (56514)
fantal Creative Commons License 2014.01.21 0 0 56517

Ezt nem vagytok képesek felfogni, és csak emlékeztetni szeretnélek arra az esetre amikor 601,059-es mozdonynak az 1952-1953-as évekből a levéltárból kiszedett papirjai szerint a mozdony Magyarországon van, igaz, hogy valójában a románoknál volt, és azt 1960-ban Brailaban selejtezték

 

 

Azért gondolom tudod, hogy a szovjetek 1945-ben Erdélyből százával hoztak át a románok által még 1919-ben zsákmányolt MÁV mozdonyokat, mert különben a járműhiány miatt összeomlott volna még az a csekély forgalom is, és a MÁV eléggé vonakodva szolgáltatta vissza ezeket a járműveket a CFR-nek... Ez is oka lehet az adatok közti ellentmondásnak.

Előzmény: k.novotny (56514)
OKU30 Creative Commons License 2014.01.21 0 0 56516

Szia Imre!

 

Bocsánat, ezt félreértettem, meg nem is igazán tudatosult a hozzászóló beazonosítása.

Az adatbázisunk döntően a Te baleseti adataidat tartalmazza....

A Karesz-szel kapcsolatos polémia pedig számomra sajnálatos, mivel mindkettőtöket, illetve hármótokat (7578) személyesen ismerlek és hiszek mindannyiatok elkötelezettségében és jószándékában, ha itt néha máshogyan is fest a dolog. Egyszer meg kéne szerveznünk egy közös beszélgetést, sörözést. A jövőre nézve konstruktív lehetne... 

Előzmény: Bárdos Imre (56513)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.20 0 0 56515

"a lényeget Te sem vetted észre”

 

Ez csak a látszat. Az ellentmondás felodásának kulcsát Attila 56510 sz. hozzászólása tartalmazza. Karesz, mint az adatbázis egyik szerzője mellett munkája értéke és szakmai tekintélye védelmében továbbra is kiállok. Mindezen túl a folyó vita kérdéseiben is az Ő oldalán állok. Általad idézett mondatom állítását azonban módomban áll változatlanul fenntartani, mert Rá nem vonatkozik. Viszont ugyanezért a témának az Ő stílusára vonatkozó szegmensével sem tartom tisztemnek foglalkozni, ezért azzal nem is kívánok...

Előzmény: 7578 (56508)
k.novotny Creative Commons License 2014.01.20 0 0 56514

 

Megint valótlanságot irsz

 

De a vitában résztvevő egyik fél szerint az adatai tévedhetetlenek, mert ő már 1976-ban vett vasutas könyvet az NSZK-ban, a levéltári kutatás hülyeség, mert a papír mindent elbír, ha pedig valaki kritikát gyakorol, vagy bármilyen problémára felhívja a figyelmet, azt arrogáns módon letámadja, és mindehhez a ti nevetekkel takarózik. Ez a nagy baj.

 

Soha nem állitottam azt, hogy tévedhetetlenek vagyunk, ugyan így ragasztottad a 'varázsgömb' kifejezést az adatbázisra

 

Barátom az a nagy baj, hogy a MOL-ból kimásoljátok amit kiakartok, és egymás közt kicserélitek, ütköztetés cimén. Ütköztetés alatt én azt értem, amikor a kimásolt adattól egy független, másodig harmadik anyaggal ütköztetem a dolgaimat. (de ezt nem tudjátok megtenni, hiszen mindnyájan onnan másoltok)

 

Igen a papir mindent elbir, ezt továbbra is állitom, hiszen a 1960-as évekbeli sztahanovista átszámozásoktól kezdve . de ha jól belegondolok a szoci kezdete óta minden meglett hamisitva. Ez nem csak a MÁV-ra hanem az egész országra vonatkozik

 

A jó múltkorában betettem a kazán törvényt. Abban egyértelműen leven irva az, hogy minden ilyen csere esetében nyomáspróbát kell tenni. Most már több könyv is megjelent 424, 324, amelyben egyetlen ilyen hivatalos nyomásproba papir sosem szerepel beidézve ebből az időből. Az ok nagyon egyszerű, mivel stikiben történtek a dolgok nem is fogsz találni erről semmiféle hivatalos okmányt, csak a MÁV által kreált papirokat. Ezt ugyanigy ellehet mondani a pályaszám cseréktől a szerkocsi cserékig is. Mindegyik esetében műtanrendőri vizsgát kellet volna tenni a mozdonyoknak. Erről sem fogsz találni papirt, csak a MÁV belső használatára kreált papirokal fogsz találkozni., amivel lehet dicsekedni, de ez hivatalosan nem történt meg a táblák cseréjén kivül.

 

Nem véletlenül lettek a mozdonyokról, már a selejtezés elött leszedve a különböző táblák ano, igy a selejtezési bizotságnak fogalma sem volt melyik mozdony selejtezték valójában, hiszen eléjük volt tolva a MÁV által kreált papír.

 

Ezt nem vagytok képesek felfogni, és csak emlékeztetni szeretnélek arra az esetre amikor 601,059-es mozdonynak az 1952-1953-as évekből a levéltárból kiszedett papirjai szerint a mozdony Magyarországon van, igaz, hogy valójában a románoknál volt, és azt 1960-ban Brailaban selejtezték

 

Itt vannak a problémák.

Előzmény: Bárdos Imre (56513)
Bárdos Imre Creative Commons License 2014.01.20 0 0 56513

Szia OKU30!

 

Elnézést, hogy én is bele szólok a vitába, bár nem engem szólítottál meg. Az istenített adatbázis kifejezést én használtam, de ezzel nem a ti munkátokat akartam leminősíteni, hanem az itt megszólaló úr minden kritikát rossz néven vevő és a tényadatokat sem elfogadó stílusára gondoltam. Ő isteníti az adatbázist.

 

Minden adatbázisban lehet hiba, akár a működésében, akár az adataiban, ami természetes is. (A balesetes adataim között is folyamatoson találok és javítok általam elgépelt elsősorban dátumokat és pályaszámokat, amit más csak azért nem vesz észre, mert nem foglalkozik a témával. És akkor még az időközben előkerült források alapján végzett pontosításokról nem is beszéltem.) A működésbeli hibák javíthatók, a téves adatok pedig sokszor évek munkájával és lassan, de jó esetben tisztázódnak a levéltári sajtcetlik, hivatalos iratok és a kutatások során előbukkanó újabb megbízható források feldolgozásával. Ezt te is tudod és a másik két megnevezett úr is tisztában van vele. Ezért is folytatjátok az adatok feldolgozását, pontosítást, stb.

 

De a vitában résztvevő egyik fél szerint az adatai tévedhetetlenek, mert ő már 1976-ban vett vasutas könyvet az NSZK-ban, a levéltári kutatás hülyeség, mert a papír mindent elbír, ha pedig valaki kritikát gyakorol, vagy bármilyen problémára felhívja a figyelmet, azt arrogáns módon letámadja, és mindehhez a ti nevetekkel takarózik. Ez a nagy baj.

Előzmény: OKU30 (56510)
Zsoltikarus Creative Commons License 2014.01.20 0 0 56512

OFF

 

Az adatbázis indulása idején (kétszer) küldött utolsó válaszlevelem nem ment el, vagy időhiány miatt nem érkezett rá válasz?

 

Több ügyben is szeretném (újra) felvenni a kapcsolatot, ha lehetséges!

 

ON

Előzmény: OKU30 (56511)
OKU30 Creative Commons License 2014.01.20 0 0 56511

Remélem az alábbi link segítségedre lesz a régi mozdonyokkal kapcsolatban:

http://www.softrain.hu/train/MKPV.PDF

Ezúton is köszönet Soltész Józsefnek az MKpV történetének kutatásáért és a múzeumi évkönyvben publikált kiváló cikkéért.

 

Ha érdekel egy TrainPC kezeléssel kapcsolatos információcsere, kérlek keress meg!

Előzmény: Divrotcé (56504)
OKU30 Creative Commons License 2014.01.20 0 0 56510

Szia 7578!

 

Egyetértek a stílussal kapcsolatos észrevételeddel. Sem ismerőssel sem ismeretlennel szemben....

Nem értem mi az a "lényeg", amit Füttyvadász kolléga nem vett észre, de én is csak megerősíteni tudom sorait, melyben arról biztosít mindenkit, hogy az MGV tagjai reményeink szerint a baráti hangvételre törekszenek. (ismereteim szerint Karesz nem tagja az MGV-nek).

 

Hosszasan sorolhatnám azon pejoratív szerkezetek használatát, melyekkel folyamatos támadás éri úgy az MGV-t, mint azt a munkát, melybe Lányi Ernőtől, Tóth Sándoron át Villányi Györgyig teljes életművek épültek be. Az utóbbi hozzászólásokban is fellelhető a "Méltóságos urak" vagy "Istenített adatbázis" fordulat. Azonban ehhez már hozzászoktam, azt hiszem szóra sem érdemes.

 

Csak reménykedni tudok abban, hogy előbb-utóbb valaki tovább viszi ezt a "munkát", amit mi nagy szeretettel űzünk évtizedek óta és elég idő áll majd rendelkezésünkre ezen tudás továbbadására.

Előzmény: 7578 (56508)
k.novotny Creative Commons License 2014.01.20 0 0 56509

Mint mindig, az egyes vitáim alkalmával vártam két neves puplicista (szarkeverők) hozzászólását

 

Elöször is miután betettem normális állapitban az saját adatbázisomból három kiollozott képeket és normálisan leirtam azt, hogy miért nem lehet kikérni mozdony nevek alapján a mozdonyok adatait, akkor a következő válaszokat kaptam

 

 

Ti vicceltek. A szant szandekkal kezelhetetlenre keszitett programotokkal ugyan mikeppen lehetne elocsalni egy adott tarsasagot?

 

 

Ez engem nem erdekel. Engem az erdekel, hogy egy adott jarmu kivalasztasa utan az igeretekkel ellntetben nem lehet uj kerest foltenni, csupán az egyszer mar kivalasztottat lehet ujra megnezni. Ize, kedvesek vagytok. Adtok egy kezelhetetlen es kereshetetlen weblapot, es melle meg meg is fenyegettek minket.

 

 

Koszonjuk a kivallo tesztelest. Bar van egy erzesem, hogy szant szandekkal a hasznalhatatlansag volt a cel.

 

 

Ti vicceltek. A szant szandekkal kezelhetetlenre keszitett programotokkal ugyan mikeppen lehetne elocsalni egy adott tarsasagot?

 

Kulonos tekintettel arra, hogy hazi elnevezeseket hasznaltok, amiknek vagy van kozuk a valosaghoz, vagy nem. De termeszetesen, a csalasok elleni kuzdelem jegyeben ezek a listak sem nyilvanosak.

 

Ezt ugy hivják, hogy hamis rágalmazás, és ezt a büntetőtörvény bünteti is

 

Eáadásul személyemen keresztül, olyan emberkék voltak rágalmazvam Villányi György, Kirchner Attila, és Tóth Sándor

 

 

 

Aztán tettem egy olyan megjegyzés pontosan rátok gondolva, hogy az illező emberkének felajáljátok segitségeteket, esetleg kutatási szempontpol (nem is mertem a Fialovits irásokra gondolni) és egymást letaszitottátok a segitőkészséggel, (hiszen töletek lehet hallani a büvős varázsszót, hogy MOL)

 

 

 

7578 Creative Commons License 2014.01.20 0 0 56508

Kedves Tibor!

 

Kérlek ne haragudj, de úgy látom a lényeget Te sem vetted észre:

 

"...feltehetően tetszetősebb megoldás is van: kommunikáljuk le a problémát baráti hangon. Mi - s ezt az egyesület tagsága nevében mondom - ennek a hívei vagyunk, minden egyes tagtársunkat olyannak ismerem, akire ez a jellemző..."

 

- Engem meg egyéni problémák nem érdekelnek

- szivem szerint napi egyet engedtem meg volna, sőt elleneztem ezt a WEB lapot

- Ha lehet melözz a hülységeiddel, mert kurvára nem érdekel az, hogy hogy szenvedsz a WEB lappal.

 

A legnagyobb problémát én ebben látom...

 

Anyám a számra vert volna, ha ilyen hangnemet megengedek egy számomra ismeretlen, idegen emberrel szemben. És ez sajnos teljesen általános, mindennapos a tagtól. Nagyon sajnálom...

Előzmény: Törölt nick (56500)
Bárdos Imre Creative Commons License 2014.01.20 0 0 56507

Csak egy megjegyzést fűznék a történtekhez. Véleményem szerint, ha valaki normális és kultúrált stílusban felhívja a figyelmet az istenített adatbázis hiányosságaira, azt talán nem kellene eléggé lekezelő és nagyképű stílusban szinte lehülyézni. De biztosan én gondolom rosszul.

Mágus23 Creative Commons License 2014.01.20 0 0 56506

ÜDV! Csatlakozom írásodhoz és teljesen azonos a véleményünk.Még csak annyit tennék hozzá,hogy a szerzőknek  KÖSZÖNET!!!!!!!!!! AZÉRT ,AMIÉRT ENGEDÉLYEZTÉK A HOSSZÚ ÉVTIZEDES FÁRADTSÁGOS GYŰJTŐMUNKÁJUK GYÜMÖLCSÉNEK INGYENES KÖZZÉTÉTELÉT A MOZDONYBARÁTOK RÉSZÉRE!!!!!!!!!!!! A mai világban hasonló információkért múzeumoknál súlyos összegeket kell fizetni.Remélem,hogy mindenki érti és érzi azt ,hogy a szerzők mit publikáltak. Az is világos kell legyen mindenki előtt ,milyen nagy megtisztelés a szerzők részéről az a gesztus a vasútbarátok felé ,hogy közzétették az MGV honlapján az adatbázist.

Előzmény: Törölt nick (56500)
manhattani Creative Commons License 2014.01.20 0 0 56505

>Úgyhogy könnyítés, szűkítés, ahol lehet, még azt is el bírom képzelni, hogy kínjukban egy 1000mm nyomtávú mozdonyból indultak ki...

 

Ez spekuláció, és erősen téves :-)

 

Amerikában, a nagy mozdonygyárak is, mindig gyártottak, vagy készen álltak a gyártásra, Európa, vagy a világ más részére alkalmas gőzmozdonyokat. Hirtelen két példát tudok elővenni, a 100 darab Decapodot (1'D) a lengyel vasút számára, 1947-ben, vagy szintén a háború után a franciák számára készült mocikat. Mind a kető teljesen Európa-konform.

 

Birtokomban van egy zsebkönyv, a Baldwin adta ki, nekem a 10. kiadásból van :-), egyrészt gyárreklám, másrészt az Amerikán kívüli világban járó üzletkötőknek segítség, műszaki adatokkal, mennyiségek metrikusra átszámításával, és az amerikainál sokkal kisebb méretű mozdonyok adataival.

 

Úgyhogy Amerikában nem csak behemótokat gyártottak :-)

 

A Truman rostélya azért lehet keskeny, mert Nagy-Britannián mindnek át kellett mennie, és ott jóval kisebb az űrszelvény, mint a kontinensen.

Előzmény: Mopat (56479)
Divrotcé Creative Commons License 2014.01.20 0 0 56504

Visszaszerzéséért megtenni a tőlem telhetőt - ez is kötelességem, bármiért is veszett el. Az ide vezető út első állomása, hogy értsük egymást... ;) :)

 

Benetek igazából nem is veszett el. Nagy ökör vagyok magam is. :-(

Előzmény: Törölt nick (56503)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.20 0 0 56503

Úgy gondolom, az a célravezető, ha továbblépünk abba az irányba, amely Számodra is a kívánatos. Akkor is a kötelességemet teljesítem, amikor ebben igyekszem segíteni. Jeleztem Attilának a problémádat és azt a választ kaptam, hogy van rá megoldás. Az adatbázis a megfelelően megadott nevekre is reagál. Hogy mely mozdonyt mely név megadásával lehet megtalálni, ebben ő kész segítséget nyújtani. Javaslom, írd össze azon mozdonyok listáját, melynek adatait meg szeretnéd találni és küldd el a részére, vagy akár nekem (mail publikus), vagy itt is közzé teheted. E pillanatban még nem ígérhetem, hogy minden keresett adathoz hozzá is fogsz jutni, de a jó szándékot látni kell. Nekünk mindenki bizalma és megbecsülése fontos, főleg azoké, akik bármit is tudnak, vagy szeretnének (de valamiért éppen nem tudnak) kezdeni azzal, amit csinálunk, következésképpen A TIÉD is! Visszaszerzéséért megtenni a tőlem telhetőt - ez is kötelességem, bármiért is veszett el. Az ide vezető út első állomása, hogy értsük egymást...  ;) :)

 

Wein Tibor

titkár

MGV

Előzmény: Divrotcé (56502)
Divrotcé Creative Commons License 2014.01.20 0 0 56502

 nem utolsósorban az adatbázis szerzőinek (mint tagtársainknak is) nagy tisztelője, kötelességem kiállni a munkásságuk értéke és személyes tekintélyük védelmében.

 

Nézd, ez a részemről is megvolt, eddig mindenképpen:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=128662265&t=9036868

 

Kéretik nem azon elvárások alapján tekinteni rá, mint ami bárkinek is jár. Csak nyújtható, és a köz javára mi jó szívvel nyújtjuk is.

 

Köszönöm, ez világos beszéd. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (56500)
szergely22 Creative Commons License 2014.01.20 0 0 56501

Könnyű azt mondani! :)

Előzmény: Felek Ferenc (56499)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.20 0 0 56500

A TrainPC körüli vitához:

 

Mint az MGV egyesület vezető tisztségviselője, honlapjának jelenleg egyedüli tartalomszerkesztője, s nem utolsósorban az adatbázis szerzőinek (mint tagtársainknak is) nagy tisztelője, kötelességem kiállni a munkásságuk értéke és személyes tekintélyük védelmében.


Ennek értelmében alázattal és tisztelettel, de - úgy a jelen vita kapcsán, mint általában is - a leghatározottabban visszautasítok minden olyan megnyilatkozást amely a fentieket bármilyen mértékben és formában sérti.


Az adatbázis pulikálását magam szorgalmaztam, az elérhetőségét tartalmazó weboldal bevezető szövegét én írtam. Ha valaki nem ért vele egyet, azt velem szíveskedjen közölni.


A szövegben világossá tettem, hogy az adatbázis - melynek, ha már az értékét nem, akár csak a volumenét is tekintve - egy olyan munka, amelytől a hibátlanság, hiánytalanság és tökély nem, és soha nem is lesz elvárható (legfeljebb az erre való törekvés, amely azonban mindenkor megvan). Akkor sem, ha az, mint szolgáltatás, nem lenne ingyenes. Kéretik nem azon elvárások alapján tekinteni rá, mint ami bárkinek is jár. Csak nyújtható, és a köz javára mi jó szívvel nyújtjuk is.


Kellő szerénység híján Madáchian is fogalmazhatnék: a szerzőket hódolat illeti meg, nem bírálat. S ha valakinek nincs szerencséje egy ekkora munka gyümölcséből a magának szükségeshez ingyen hozzájutni, arra kissé flegmán azt is mondhatnám, hogy: sajnáljuk. Ám távol álljon ez tőlünk!!! Viszont arra, hogy a szerzők a saját, jól felfogott érdekükben egy, a munkájuk védelmét szolgáló mechanizmust is kialakítottak (és kizárólag az ő joguk eldönteni, hogy erre milyen megoldást látnak jónak), már nem mondhatunk mást. Olyan világ van, hogy sajnos akkor sem, ha ez a t. felhasználóknak nem tetszik. Kéretik ezt tudomásul venni…


Úgy gondolom, ha valakinek szolgáltatásunkat - annak vélt vagy valós tökéletleségei miatt - nem sikerül a remélt eredménnyel igénybe vennie, akkor a nem túl barárságos hozzászólás-váltások helyett egy, a többség számára feltehetően tetszetősebb megoldás is van: kommunikáljuk le a problémát baráti hangon. Mi - s ezt az egyesület tagsága nevében mondom - ennek a hívei vagyunk, minden egyes tagtársunkat olyannak ismerem, akire ez a jellemző. Természetes, hogy nem örülünk annak, ha szolgáltatásunk használata a siker helyett bárki számára elégedetlenséget szül, ám - s ezt most nem csak a magam, hanem előzetes egyeztetés nélkül a szerzők nevében is bátorkodom kijelenteni - az a célunk, hogy az mindenki javát szolgálja és ennek érdekében készek vagyunk a tőlünk tehetőt megtenni. Ilyen esetben bizalommal lehet a szerzőkhöz, vagy hozzám is fordulni. Megtették már mások is és nem bánták meg…


Mindazonáltal felhívom a figyelmet arra, hogy az adatbázis publikálása körüli minden jog a szerzőké, ha tehát bármely pillanatban (bármely okból; pl. kedvüket szegi a méltatlan fogadtatás…) azon többségi akaratukkal fordulnak hozzám, hogy leállítsuk, akkor a weboldal visszavonása az én feladatom, amelyet kötelességem haladéktalanul végrehajtani (ez mindössze néhány kattintás). Nagyon elszomorító dolog lenne…

Felek Ferenc Creative Commons License 2014.01.20 0 0 56499

Akkor tessék türelemmel megvárni az idén elkészülő 520,-as könyvet! :-)

Előzmény: szergely22 (56496)
Divrotcé Creative Commons License 2014.01.20 0 0 56498

Próbáljunk átlépni a két Úr itteni vitáján.....-, nem tartozik a topikhoz !! -. ...

 

Akkor hova tartoznak a gőzmozdonyok?

Előzmény: K.O. Lompos (56494)
Szilis Creative Commons License 2014.01.20 0 0 56497

 

2013. december 22-én gőzvontatású különvonatot szerveztünk. A menetről Kopaszhaj kartárs vezetésével és közel 20 fő filmes kolléga segítségével elkészült a mű. Gratulálok a készítőknek, és mindenkinek kellemes élményt kívánok hozzá. 

szergely22 Creative Commons License 2014.01.20 0 0 56496

Én inkább a 80-as éveket modellezem.

Előzmény: Mágus23 (56489)
V431371 Creative Commons License 2014.01.20 0 0 56495

Miskolcon nem csak a 79-es évet érték meg a gőzös ingák, mivel 79-ben jött a z első két M41, amivel megkezdődött a 324, 424 ingák kiszoritása,  mert,  mire megfelelő darabszámú 41-es érkezett, addigra már a 80-as évek közepe felé jártunk. A gőzös ingák a Miskolc - Bánréve - Ózd, /Bánréve egyébként is menetirány váltás/, Miskolc - Tornanádaska, és a Miskolc - Hidasnémeti vonalon jártak.

Előzmény: Mopat (56452)
K.O. Lompos Creative Commons License 2014.01.20 0 0 56494

Próbáljunk átlépni a két Úr itteni vitáján.....-, nem tartozik a topikhoz !! -.   ...

A Truman.., mint tehervonati mozdony qrva jó volt.    Még a 424-gyeshez képest is !

Kisebb volt a kereke..., jobb volt a tapadása..., itt nálunk a nyujtódeszkán vígan vitte 50-nel az 1400 tonnát.

    Ami minuszos volt az én tapasztalatomban, azt már leírtam pár napja.   NemTom most mennyi bar-ra van engedélyezve a kazánnyomás.., de a 14 kell neki, hogy hat négytengelyes kocsival vigyorogva föl mennyen a pilisvörösvári alagútba!!..... / s nem dízel segítséggel :-( /.

Előzmény: Mopat (56479)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!