ÜDV! Bocs ,hogy csak most reagálok . Teljesen igazad van ! Még lehetne mit összezsedni talán . Istvántelken nem tudom most mi van ,de gyanítom nem túl biztató a helyzet.
Üdv Károly ! Nagyon köszönöm az információt .Ha a gép a 377 041 akkor nálad van arról információ,hogy az volt e Fiuméba állomásítva .Itt felmerült a kép Fiumei kiléte is . Sajnos én ezt nem tudom megállapítani,neked több a tudásod ebben a részben mint nekem. Szerintem is Ács lehet mert ott a háttérben kerítés is látható .
"Az már számomra is eléggé súlyosnak tűnik, hogy 1979-ben napi szinten járjon arrafelé egy 100 év körüli masina! Még a 275-ös elment valahogy, bár az is határeset, főleg ilyen pazar egykocsis vonattal"
Teljesen egyértelmű, hogy a Debrecen-Füzesabony vonalon fotózott 275-ös és 326-os különvonattal közlekedett.
Tudomásom szerint a hetvenes évek végén ezek a típusok ezen a vonalon már nem közlekedtek (sőt máshol sem) személyvonattal.
A mindössze egyetlen személykocsi is különvonatra utaló jel.
A 326-os és egyéb hosszúkéményes régi gőzösök abban az időben cukorgyári vagy egyéb ipari tolató mozdonyok voltak.
Feltételezésem szerint 275-ös utoljára Debrecen környékén személyvonattal a Püspökladány-Szeghalom vonalon járt.
Konkrétan a 275, 064-esről van 1977-ből Püspökladányban egy képe Kubinszky Mihálynak.
Ebből a típusból ez volt az egyik legutolsó működő példány.
Van több fotó is, hogy ne legyen egyszerű a helyzet. Téli, nyári 262-sel az óminózus motorvonat. Ha jól értem ti tudjátok, mikor lehetett rajta a 287-es és a 262-es?
Fiume Magyarország kapuja volt a világ felé, már az 1800-as évek végén, a kikötője miatt.
Ezáltal a különböző hajó társaságok nagy épületei épültek ebben az időben már, ráadásúl a házak után csak a hegyek jözzet, illetve a másik oldalon a tenger
ÜDV! Nem tudom . A képen hátul az van hogy : Eredeti kivitelű 377 sor , 377 041 Ács tolatós tehervonattal . Egyébként még Lányi Ernőtől kaptam, azon kevés paoírképeim egyike ami nem semmisűlt meg.
Nem lehet, hogy az a kis rövid füstszekrényes 377-es fotó régebben készült? Egyszer már láttam ezt a képet valahol, de ott Fiume volt helyszínként megjelölve. Nem tudom, hogy ez helyes-e, de a képet elnézve elég békebelinek tűnik...
Amikor a 90-es években tanulmányi versenyre utaztam Vácra, Rákosrendezőn is volt mindenféle négytengelyes, kéttengelyes, sőt mindenféle teherkocsi is...
Amíg le nem égtek 1996-ban...
milyen jól mutatna egy 375-ös fa/vasvázasokkal és a végére besorolt 3-4 küllős kerekes, fékállásos teherkocsival, mint vegyesvonat. Fotós tehervonatot le sem merek írni,324 vagy 424(411 már mese...) vonatkísérő kocsival(gyakran keverik postakocsival) és légfékes meg kézifékes teherkocsikkal, rajta fékezőkkel...induláskor mind "integetnek" a kis zászlóikkal...ember, azt mennyi vasútőrült fotózná...párhuzamosan küldesz egy személyt, és a két vonat előzgeti egymást az állomásokon...Nem tudnál annyi pénz kérni a nyugati vonatőrültektől, hogy ne fizessék ki...
A nyugati vasútbarát nem hülye, hogy le lehessen venni, főleg nem itt, mert már elmúlt a "vadkelet" varázsa.
Teház nem tudsz annyit kérni tőle, hogy a kéttengelyes teherkocsik fővizsgája (4 milió per darab) kijöjjön belőle. Utána meg mit csinálsz velük? Ráköltesz a projektre cca. 20-25 milliót, és lesz belőle 1-2 millió bevétel. Megéri a hülyéknek is - főleg nekik :)
Az Ácson lévő mozdony pedig az Ácsi Cukorgyár mozdonya volt 1959-től, a második vagonban cukorrépa van, feltételezhetően majd a gyárba viszi be, a rakományát
Üdv ! A rövid füstszekrényes gép a 377 041 Ács állomáson, tolatós kis tehervonattal . A második kép az egy filmezési különvonat ,de ez nem biztos ,mert Ambzso kolléga más infót adott,lehet az a jó .
A második főleg érdekes. Villamosított pálya, hátul egy 424-es kukucskál kifelé, már szélterelőkkel, a 377 után meg mindenféle, vélhetően favázas kocsi...Érdekes a két postakocsi...Olyan kora 60-as évekre tippelek, 1-es vonal, vagy Hatvan-Miskolc?(Nem sok villamosított vonal volt még akkor) A méltatlanul lebontott Kisterenyei fűtőházban sok 377 szolgált, szóval ők "elkallódhattak" a miskolci vonal valamely állomására(Kál-Kápolna)egy kis fotózásra.
Igen, egyetértek, sok érdekesség volt pl. a debreceni gurító körül, vagy a debrecen-apafai PFT szertérban, így vasvázasított favázas kocsi(Debreceni Járműjavító építette át őket), posta/pakli-mint PFT, illetve később mint rozsdafészek. Záhonyban, valamikor 2000 körül ruharaktárként funkcionáló, 60/70-es évekbeli négytengelyes személykocsikat láttam egy kirándulás során. Amikor a 90-es években tanulmányi versenyre utaztam Vácra, Rákosrendezőn is volt mindenféle négytengelyes, kéttengelyes, sőt mindenféle teherkocsi is...non plus ultra esetben, még ezekből is lehetett volna pár darabot kiszedni, milyen jól mutatna egy 375-ös fa/vasvázasokkal és a végére besorolt 3-4 küllős kerekes, fékállásos teherkocsival, mint vegyesvonat.
Fotós tehervonatot le sem merek írni,324 vagy 424(411 már mese...) vonatkísérő kocsival(gyakran keverik postakocsival) és légfékes meg kézifékes teherkocsikkal, rajta fékezőkkel...induláskor mind "integetnek" a kis zászlóikkal...ember, azt mennyi vasútőrült fotózná...párhuzamosan küldesz egy személyt, és a két vonat előzgeti egymást az állomásokon...Nem tudnál annyi pénz kérni a nyugati vonatőrültektől, hogy ne fizessék ki...mondjuk, egy állomáson állnának a személlyel, mellettük meg a Mazsola még 2-3 teherkocsit le vagy felakasztana a teherre...
A siralmas az egészben az, hogy ezelőtt néhány évvel még olyan mennyiségű kallódó kocsi volt egyrészt Istvántelken, a BDV szín körüli részen, másrészt az országban elszórva, hogy - persze hatalmas anyagi ráfordítással, ami honnan is lenne? - a tárgyi lehetősége megvolt annak, hogy felújítsuk és összeálltsuk a következő szerelvényeket:
- a '30-as évek gyorsvonatai, csukakocsikból.
- a '60-as, vagy inkább '70-es évek 4 tengelye kocsikból álló személyvonatai (magyarul az Esztergomba annak idején járt szerelvény újjáélesztése)
- szintén a '60-as, '70-es évek mellékvonali személyvonatai, kellő mennyiségű Bz kocsiból, plusz a pakliból.
Mielőtt valaki megkövezne a feltételezésért: a 2000-es évek közepén, sőt még a második felében is, sok állomáson lehetett találkozni az említett kocsitípusokkal, vagy csak félrelökve, vagy valamilyen üzemi (pl. segélykocsi, pft kocsi, stb) célra átalakítva. Sőt, gyanítom, ezek nagyrésze még a mai napig megvan.
Ha a 4 tengelyesekből 6-8, a Bz kocsikból pedig 10-12 darabot sikerült volna öszeszedni, akkor a meglévő kocsik mellett gyakorlatilag az összes jellemző személyszállító vonattípusból lehetne egy szerelvénnyit összeállítani. (Szép álmok, tudom...) És akkor még annak is meglenne a lehetősége, hogy egy-két kocsi éppen nagyjavításon legyen.
Igen, ez a kép nekem szintén ilyen alkalomra hajazna. Lehet, hogy ott is "parádézni" akartak, és pl. ezért van kifestve a gépezet, amire így aztán tényleg ráillik a "fehérvas" kifejezés...
Aranyos és már a maguk idején is "eccerű" kis masinák voltak ezek...
A nosztalgijakájefté produktumaihoz meg inkább nem mondok semmit, azt már megtették...jó, hogy nem hívtak valami tehetséget a Zikszfaktorból, hogy énekelje el Cseh Tamás Desiré Apja című művét...Meg, hogy erős felindultságukban nem "gyüttek" rá, hogy a 424-es szemből, a füsttterelő lemezek miatt hasonlít a TIE Fighterre(Aki nem ismeri, Csillagok Háborúja) aztán három négy mélynyomóból lökethetnék az út időtartama alatt a TIE ordító motorhangját, meg az Imperial March-ot, amiből kifolyólag az újgazdag célközönség, megfelelő mennyiségű bor megkóstolása után, kedvet kapna egy kis fénykardozáshoz a szerelvény tetején, bár én erősen ajánlanám a felsővezeték nélküli pályát...
Sőt, a hortobágyi képen a szerelvény mögül kilóg valami, ami mintha egy régi 3 tengelyes szerkocsi lenne...(Lásd a most belinkelt képen a mozdonyt)
Az már számomra is eléggé súlyosnak tűnik, hogy 1979-ben napi szinten járjon arrafelé egy 100 év körüli masina! Még a 275-ös elment valahogy, bár az is határeset, főleg ilyen pazar egykocsis vonattal, mikor a Debrecen-Fabony viszonylat még most is eléggé forgalmas, gyerekkoromban(80-as évek) meg pláne az volt, MD és Csörgő szerelvényekkel.(Ott aztán nem kétkocsis volt az MD, hanem mozdony plusz 4-5...Lovasnapok idején Csörgő 8-9 kocsival!
Tehát a mutassunk valamit a pénzes nyugati imperialistáknak felállás nagyon is elképzelhető!