A 242-est 32 évig "aszalták" Vizafogón meg Ppkladányban - ennek áldásos eredménye volt, hogy pl. a burkolatot újra kelett építeni, mert érintésre majdnem összeomlott - ez sem lett korhű - és a kazán állapotának sem tett jót a szoborkodás. El is ment rá tengersok pénz, ami most szerintem senkinek nem állna rendelkezésére...
Tehát aki kiállított szoborgép feltámasztásán gondolkodik, annak egí 242-es volumenű költségre kell felkészülnie - plusz a Brotán kazán, ha brotános gép a vágy tárgya.
Igen arról kezdtünk el beszélgetni, pontosabban azt irtad egy az egyben úgy lett elkészitve a Tornádo mint az A1 gépek
A Flying gép eredeti A1-es gépnek készült csak 1947-ben lett A3-as. Azt hittem mivel irtad, hogy a Tornádó egy az egyben úgyanaz mint az eredeti A1-es gépek még külalakra is, veszed a fáradságot, és összehasonlitod őket egymással. Nem tetted.
Beteszek kéz képet, hátha rájössz a dolg nyitjára
Tehát a Tornádó nem azonos az A1-es gépekkel, külalakra sem
A hír csak félig igaz.Abban az esetben nem kell nyomáspróbáztatni a(speciális) felépítményt,ha nem használjuk.Ha nem csináljuk meg,a közúti kocsi is hasonló,mint a vasúti.Lehet nézegetni letámasztva,de üzem közben nem lehet látni.Bocsánat.
a LAJTA monitort nem felújították, valóban. Bizonyos tekintetben több történt annál..
A hajótestet átmérték, ahol kellett lemezt cseréltek, ezzel biztosítva az úszóképességét. Visszaépítették a lövegtornyot -értelemszerűen nem páncélozva, hanem -bemutatva az egyik eredeti körvonalat - acélból.
A hajó kormányberendezése, mely nem működött, lévén a kormánylapát eltűnt- üzemképes.
Önmagától nem képes mozogni, valóban, de manőverezni igen.
Mindez nem felújítás, de a hajó egyik létezett állapotának bemutatása, a modellezett ágyúkkal, géppuskákkal, illetve gőzgéppel együtt.
Azért egy autó-busz-motorkerékpár felújítása teljesen más ügy, mint egy gőzmozdonyé. Azoknál a közúti járműveknél nem kell időszakonként biztonsági vizsgálatokat végezni pl. a motoron, úgy, mint egy kazánon. Ott elég volt a prototípus gyártás utáni engedélyeztetés, ha nincs nagyobb átalakítás, nem kell újra engedélyeztetni.
Ilyen szempontból a repülő hasonlít kicsit a gőzmozdonyhoz. Látszik is, hogy a felújítás alatt álló IL-14-esnél összesen a hajtóművek beindításáról van szó. A Li-2-est meg felújították, annak az engedélyeztetéséhez képest egy kazán enegedélyezése meg kuty... f... :-)
Annyira nem vészes a dolog, csak SI rendszerben újra kell tervezni-számolni.
Csak éppen drágíthatja a dolgot, hogy a német minősítő a szépen kidolgozott terveidet egy nagy piros vonallal áthúzva küldi vissza, hogy tervezd újra... :)
ÜDV! Az egészhez még csak annyit ,hogy ebben az esetben ha TÜV újkonstrukciós szabványossági tanusítvány szükséges egy gőzös forgalombahelyezéséhez akkor ez teljesen reménytelen ,mert a gőzöskorszak mértékegységei és anyagai ma már szabványon kívüliek . Szabványossági vizsgálatot pedig csak az érvényes szabványokkal lehet megtartani . Ha adott esetben akár egy új mozdonyt is épít valaki az eredeti méretek és anyagok felhasználásával az akkor is szabványon kívüli lenne és ezért sosem helyezhető forgalomba ,mert szabványossági előírásoknak nem tud megfelelni . Értem ,hogy miért nincs semmilyen gőzös felújítás és gyanítom soha többé nem is lesz ha ez ennyire szigorú előírás .
A 411-es is folyamatos gondozás alatt állt, tehát nem szoborgép volt. A 80-as évek végéig üzemelt, ezután letéti gép volt, aztán műhelyi szintű javításokat kapott 1996-ban, 2000-ben is, és 2005-ig évente egyszer be is gyújtották. Fővizsgát nem kapott.
Ellenben viszont ti itt 40 éve az Isten szabad ege alatt rohadó mozdonyok beröffentéséről álmodoztok!
Az hogy adott esetben a régi kazán még felújítható-e, vagy ha igen, akkor milyen technológia alkalmazásával,
illetve hogy az mennyibe kerül, az már egy másik kérdés...
Te szerinted hány éves kazánokról van szó:-))
Ha fel is lehetne újjitani egy egy kazánt, akkor pedig nem jelentéktelen a pénz kérdése sem A Mátraházi Gyöngy kazánja 22 millába került. (kis mozdony)
De mi a helyzet a 109, 242, 204, 7111 es gépekkel mert akkor azok is egyszer már selejtezve lettek és újra igaz ,korábban de forgalomba lettek helyezve . Igaz egy sem Brotános ja és még a 324 1564 = 324 540 is hivatalosan selejt lett.
Amikor ezeket felújították, se NKH se TÜV nem volt, csak egy MÁV-os kazánbiztos rájuk ütötte a bélyegzőt... De szigorúan a kazántörvény szelemében.
ÜDV Antal ! Köszönöm értem ! De mi a helyzet a 109, 242, 204, 7111 es gépekkel mert akkor azok is egyszer már selejtezve lettek és újra igaz ,korábban de forgalomba lettek helyezve . Igaz egy sem Brotános ja és még a 324 1564 = 324 540 is hivatalosan selejt lett.
Nem tudom, ennyire nem bonyolódtam bele sosem. Azt viszont tudom, hogy az átkosban bementél egy céghez, majd minden irodában Lenin kép csüngött a falon, ma ezek a TÜV, ISO stb tanusitványok
ÜDV Károly ! Köszönöm az információt értem a dolgot . Mivel Antal írta ,hogy a TÜV vizsgán átmenne ? egy régi Brotán kazán ,ezért arra következtettem ,hogy a TÜV Reinhland végzi a fővizsgás kazánok minősítését is . Az pedig ugye német cég ,magyarországi képviselettel .
A parki kerti vasúti kisgőzös rajzait a magyar TÜV kiküldte Németországba gondolom minden komolyabb minősítéssel ez történik. A "végbizonyítványt" a magyat TÜV adja ki, de a vizsgálat Némethonban történik.
A 424,247-est sosem vonták ki a forgalomból, mai napig a MÁV nyilvántartásában szerepel, így azok az előírások alapján, amik az üzembe helyezésekor voltak érvényesek, a kevés még gőzösös vizsgával rendelkező kazánbiztos egyike - aki már egy "reaktivált" kazánbiztos - felügyelte a felújítást.
Pl. a 328-as üzembe helyezése viszont a jármű teljes új típus engedélyezését igényelné, hiszen a gép már 42 éve selejtezve lett, és Brotán kazán már ezóta nincs üzemben, tehát újra kéne engedélyeztetni.
A kazánbiztos az NKH felé adja le a dokumentumokat, és onnét van a"stalluma" is a kazánvizsgálatra, megbízó a Káefté.
TÜV minősítés: a nemzetközi szinten is vezető, legelismertebb, független német minőségellenőrző intézet végzi. A TÜV minősítés a legmagasabb minőséget és a független vizsgálatot jelenti. A minősítő cég tapasztalata és felszereltsége garantálja az ellenőrzés és minősítés legmagasabb színvonalát.
CE tanúsítvány: egy olyan megfelelőségi eljárás eredménye, amelynek használata azt igazolja, hogy az adott termékek paramétereit összehasonlították az EU szabályozási rendszerében a megfelelő termékek piaci forgalomba hozatalára vonatkozó harmonizált jogszabályok előírásaival. Ezeknek az előírásoknak a termék megfelel.
ISO minősítés: A minőségirányítási rendszerekkel szemben támasztott követelményeket a Nemzetközi Szabványügyi Szervezet (ISO) az ISO 9000-es szabványsorozat által rögzítette, melyet a világon működő szabványügyi szervezetek nagy része meghonosított.Az ISO minősítést 2005-ben vezettük be.
A magyarországi dolgokat a magyar TÜV végzi, tehát nem fognak Németországból idejönni