ÜDV Antal ! A fenébe pedig úgy szerettem volna megnézni ,mert gondolom az a német szabványú eredeti berendezésekkel lenne felszerelve ,nem baj de a 247 es kárpótol mindenért. Köszönöm a választ.
ÜDV ! Elnézést ,de a szóban kötött megállapodás is egy szerződés . Volt rá eset ,hogy én is jártam hasonló képpen . Amikor teljesítettem hasonló kérést és igértek érte valamit ,hát megkérdeztem milyen módon teljesítik ,bizony több alkalommal elfelejtették és ekkor megkértem a partnert arra ,hogy oldjuk meg a dolgot. Az esetek többségében nem rossz indulatból felejtették el és a dolog a korrektség alapján korrigálva lett.
Egy lap szerkeztése ,kiadása,terjesztése nem kis feladat és annak irányítása sem. Szerintem minden hátsó szándék nélkül egyszerűen elfelejtődött a dolog ,ilyenkor kell a partnert megkérdezni . Az említett Úr pedig biztos nem rosszhiszeműségből nem tette meg az igért dolgot lehet ,hogy tényleg csak jóhiszeműen megfelettkezet róla . Mindenkivel ez előfordulhat ,mert emberek és nem gépek vagyunk.
Valaki úgy értesült, hogy jön egy gép a nyolcason (ami elég fura mert 2009 óta nem jött gép Sopronon keresztül a Grand Prix-ra)... Gondoltam itt többet tudnak az urak, ide jöttem segítségért
Ezt tényleg komolyan gondolod, hogy egy ilyen dologra szerződést kellett volna kötni? Én ebben a helyzetben kutya kötelességemnek tartottam volna, hogy tartsam magamat az ígéretemhez. Becsületes emberek között ennek így kellene működnie. De Abszurdisztánban még az írott megállapodásokat sem tartják be. Sajnos ez van.
Tudom már idegesítőek a kérdéseim, de állítólag jön még egy versenyző a Grand Prixre 8-as vonalon.. Igaz ez? Ha igen mikor? (Facebook csoportban mondják, de nem tud senki semmi biztosat)
Van a Mátravasútnál ( kisvasút ), egy 10 főböl álló közmunkás csapat.., ők ott egy hét alatt 150 m. pályát teljesen átfűznek !! Ha előbb teccenek szólni....... :-)
Tőlem cikket kért még a korai időkben. Megmondta hogy mekkora legyen és hány kép legyen benne. Elküldtem neki, az írás pont annyi szóból állt, amennyit mondott.
Megjelent a cikk, sajnos épp akkor valami mávos vezetőségi anyagot kapott és azt be kellett tennie, ezért húzott a cikkemből, hozzáértés nélkül, ezért a kihagyások miatt téves információt tartalmazott a megjelent cikk. Viszont a rövidítés ellenére beszúrt két elég szemét megjegyzését az én cikkembe (egyik a budapesti fényképezők arroganciájáról...), és aláírta az én nevem.
A fényképeim pedig lenyúlta :-)
Ott nem volt olyan, hogy nem küldte volna az igért tiszteletpéldányokat, mert nem igért semmit, és azt betartotta.
ÜDV! Nos igen ez nem egy jó dolog ,de ez egy szerződés alapjának kellett volna lenni. Csodálkozom E.T. Úr ezen dolgán nem egy olyan teljesíthetetlen dolog volt ez amit nem lehetett volna megtenni ráadásúl az írás alapján ő ajánlotta ezt fel .
E.T. kapcsán már többször felmerült a lentebb feltett kérdés (hogyan került hozzá?), de ezt most úgysem tudjuk eldönteni. Ezen kívül tudok konkrét modelles esetről, ahol enyhén szólva problémák merültek fel. Viszont itt van egy nekem írt levél jó pár évvel ezelőttröl:
"Tisztelt Czeh ür! Ackermann barátunk építette egykori Kisterenye fh szenelőjének HO méretarányú modelljéről jelenik meg cikk lapunk (V&M) következő számában. Ehhez kérnénk segítségét, hogy összehasonlításként az eredetit is bemutathassuk az Ön képei valamelyikének segítségével. A képeket a netről már ismerem. Magunk csak 1993-as felvételekkel rendelkezünk. A megjelenéskor természetesen a kép szerzőjét feltüntetjük, és cserébe lapunk teljes évfolyamát felajánljuk tiszteletpéldányként. Az Ön felvételét tartalmazó számból akár többet is adhatunk, hogy szeretteinek, barátainak adhasson belőle. Válaszát várva, tisztelettel: Egly Tibor főszerkesztő, VASÚT&MODELL"
A kép a számban megjelent, de:
1) A nevem nem volt feltűntetve.
2) Egy rohadt újságot sem kaptam, még 1 db tiszteletpéldányt sem, nemhogy az egész évfolyamot. Azért megvettem az újságosnál...
ÜDV! Nos ezt a kérdést nem fírtattam és azt hiszem nincs is jogom hozzá ,sem nekem ,sem másnak . Nyílván megfelelő megállapodás kellett ahoz ,hogy ez az anyag ott legyen ,és használva közzétéve legyen a lapban. Biztos vagyok abban ,hogy csak Fialovits Béla hozzátartozói által megengedett módon ,velük történt megegyezés útján kerűlt E.T. Úrhoz . Az tény ,hogy az anyag kezelését a lapszerkeztésben felhasználják ,ezzel viszont a közzétlétel adott és bárki aki a lapot megveszi tanulmányozhatja a képeket. A felhasználás és a bírtoklás olyan részletek amik csak a két félre tartoznak,jelen esetben Fialovits Béla hozzátartozóira és E.T.Úrra . Szerintem ezen az alapon nem szabad E.T.Urat megítélni. Nyilván egy ilyen komoly anyag kezelésének költségvonzata is van ezt sem szabad elfelejteni. Ha minősíteni akarjuk E.T. Úr munkásságát akkor nézzük meg a lapot. A dolog szerintem egyértelműen pozitív.
Üdv ! A dolog rendkivűl egyszerű a lap imresszumában ott a szerkeztőségi telefonszám ezt kell felhívni és E.T. Úr kézséggel fog rendelkezésre álni . Az összes lapszámot megkaphatod és az ár is korrekt . Magam is ezt tettem tényleg bátran ajánlom.
"E.T.Úr lapjában az eddig megjelent számokban nagyszerű Fialovits Béla által készített képek vannak."
Hogyan kerültek hozzá Fialovits Béla képei? Mit mond erről ő, és mit mondanak Fialovits Béla hozzátartozói? Ez lehet a kulcs az illető úr megítélésében.
Szervusz.Mivel E.T. urat nem ismerem ezért én nem is tudok róla véleményt formálni és én sem fórumozok évtizedek óta (csupán 3-4 éve),de mondjuk rezgaras úr évtizedek óta és szerintem bárdos úr is.Lehet hogy nekik már volt rossz tapasztalatuk vele kapcsolatban.Egyébként amikor indultak ezek a modellezős - vasutas újságok(kb 10 éve)olvasgattam az emlitett lapot is (tán még valahol meg is van)úgy emlékszem nem volt valami túl meg gyöző a tartalma(úgy emlékszem kifejezetten(élő)vasúti dolgozók lapja szerü volt).Igy hát aztán némi válogatás után a (most)legnépszerübbet szoktam venni.Azóta persze változhattak a dolgok és már kerestem az újságosoknál de egyenlőre még csak nem is halottak róla.Majd keresem tovább,remélem valahol kapok mert már kiváncsivá tettél(a nyugatiba csak ezért nem nagyon akarok elbumzlizni)Üdv:M.m.
Engedtessék meg, hogy a hozzászólásomat egy idézettel kezdjem:"Tisztelt Bíróság!Lehet, hogy én egy nagyon hülye ember vagyok, de akkor sincs itt valami rendjén" mondta Pelikán József gátőr a Tanu című filmben. Nos, igen nincs itt rendjén valami, legalább is az én meglátásom szerint. Távol áll tőlem bármiféle személyeskedés, vagy bárkire nézve is sértő megjegyzés. Inkább egy jelenséget és annak hatását próbálom gondolatilag értékelni.
A jelenség az az, hogy ha felmerül Fialovits Béla képeiből itt a fórumon valami, akkor rögtön átmegy egyfajta ellenséges hangnembe a diskurzus.Konkrétan rögtön E.T.Úr személye kerül diskurzus tárgyává.
Természetesen az életben mindenki mindenkinek nem lehet szimpatikus, és sajnos keletkeznek konfliktusok is, de pontosan az emberi elme és az emberi lélek nagyvonalúsága abban kellene, hogy megnyilvánuljon, hogy adott esetben kellemetlen konfliktusos helyzeteket hogyan kellene a legkorrektebb és leghumánusabb módon kezelni.
A helyzet úgy alakult, hogy személyes kapcsolatba kellett kerüljek E.T.Úrral.Nyilvánvaló, hogy biztos neki is lehettek itt a fórumon surlódásai, hiszen az életben ilyen van. De azt ki kell jelentenem és hozzá kell tennem, hogy az E.T. Úrral történt személyes beszélgetés és megismerkedés után számomra személyében egy igazi úriembert sikerült megismernem, a szó legtisztább és legnemesebb értelmében.
Miért mondom ezt.
Először is E.T. Úr zeneművész, másodsorban pedig egy igen magas fokon és -véleményem szerint- nagyon jól szerkesztett és komoly alapossággal kivitelezett vasúti hobby szaklap főszerkesztője és tulajdonosa. Én azt veszem észre, hogy itt a fórumon nem igazán értékelik E.T.Úr törekvéseit és munkásságát, és ezt nem is roszindulatból teszik, hanem talán nincs kellő ismeret-anyag E.T.Úr munkásságáról. Természetesen, hogy lapján méltatom, az nem jelenti azt, hogy más vasúti szaklapot vagy szaklapokat ezzel le degradálnék, vagy leszólnék. Itt kell leszögezni, hogy semmiféle megosztó gondolatom nincsen.
Mielőtt bárkiben is rossz gondolatok merülnének fel, kihangsúlyozom nem vagyok E.T. Úr lekötelezettje, csak nem értem, hogy a fórumon miért van személye körül egy ellenséges hangulat.
Véleményem szerint ezt ő nem érdemli meg. Személyes találkozásunk alkalmával számos olyan relikviát láthattam -hozzá kell tenni, hogy nagy becsben tartva, és gondosan kezelve- amely megléte és létezése hozzátartozik az egyetemes vasút kultúra történetének tárgyi emlékeihez. Tudom, hogy írásommal nem leszek néhány fórum-társ szemében kellemes személy. Tudom azt is, hogy konfliktusok elé nézhetek e miatt, de úgy érzem, hogy ezeknek a gondolataimnak ezek ellenére is szót kell adjak.
Tény, hogy itt a fórumon nem vagyok régi tag. Az is tény, hogy vagy 20 évet kihagytam a vasúti vonatozás hobby témába. Biztos sok mindent nem tudok és nem ismerek ami az elmult időszakban -mondjuk 20 éven belül ezen a területen történt- de annyit mindenkor és bátran állithatok, hogy E.T. Úr személyében egy embert, egy művészt és egy Urat, a jelzők legnemesebb és legértékesebb formájában ismertem meg.
E.T.Úr lapjában az eddig megjelent számokban nagyszerű Fialovits Béla által készített képek vannak. Tehát innentől kezdve az a tévhit, hogy nem hozzáférhető a Fialovits féle képanyag, az nem igaz, mert aki a lapot megveszi az nagyon sok és szép fotóban gyönyörködhet -hozzá kell tenni- nagyon jó minőségben.
Én bátran kijelentem és állítom, hogyha valaki tisztességes szándékkal, megfelelő korrektséggel fordul E.T.Úrhoz akkor egy nagyon kellemes és együttműködő partnert találhat személyében.
Vízvezeték építési munkák miatt felszedték a vágányt, akkor amiatt nem volt mozgás, aztán végre visszaépítették, akkor meg rosszul. És ezt nem akarództak kijavíteni eddig... A pályások!
Én bízom abban, hogy sikerül holnap áthozni a Parkba. Ha sikerül, akkor nem téma; de ha nem, akkor olyan jó lenne az egymásra mutogatás helyett egyszer megtudni, hogy ki a felelős!