Keresés

Részletes keresés

M.machinátor Creative Commons License 2013.09.19 0 0 54695

Szervusz.Mivel E.T. urat nem ismerem ezért én nem is tudok róla véleményt formálni és én sem fórumozok évtizedek óta (csupán 3-4 éve),de mondjuk rezgaras úr évtizedek óta és szerintem bárdos úr is.Lehet hogy nekik már volt rossz tapasztalatuk vele kapcsolatban.Egyébként amikor indultak ezek a modellezős - vasutas újságok(kb 10 éve)olvasgattam az emlitett lapot is (tán még valahol meg is van)úgy emlékszem nem volt valami túl meg gyöző a tartalma(úgy emlékszem kifejezetten(élő)vasúti dolgozók lapja szerü volt).Igy hát aztán némi válogatás után a (most)legnépszerübbet szoktam venni.Azóta persze változhattak a dolgok és már kerestem az újságosoknál de egyenlőre még csak nem is halottak róla.Majd keresem tovább,remélem valahol kapok mert már kiváncsivá tettél(a nyugatiba csak ezért nem nagyon akarok elbumzlizni)Üdv:M.m.

Előzmény: Mágus23 (54694)
Mágus23 Creative Commons License 2013.09.19 0 0 54694

 Tisztelt Urak!

Engedtessék meg, hogy a hozzászólásomat egy idézettel kezdjem:"Tisztelt Bíróság!Lehet, hogy én egy nagyon hülye ember vagyok, de akkor sincs itt valami rendjén" mondta Pelikán József gátőr a Tanu című filmben. Nos, igen nincs itt rendjén valami, legalább is az én meglátásom szerint. Távol áll tőlem bármiféle személyeskedés, vagy bárkire nézve is sértő megjegyzés. Inkább egy jelenséget és annak hatását próbálom gondolatilag értékelni.

A jelenség az az, hogy ha felmerül Fialovits Béla képeiből itt a fórumon valami, akkor rögtön átmegy egyfajta ellenséges hangnembe a diskurzus.Konkrétan rögtön E.T.Úr személye kerül diskurzus tárgyává.

Természetesen az életben mindenki mindenkinek nem lehet szimpatikus, és sajnos keletkeznek konfliktusok is, de pontosan az emberi elme és az emberi lélek nagyvonalúsága abban kellene, hogy megnyilvánuljon, hogy adott esetben kellemetlen konfliktusos helyzeteket hogyan kellene a legkorrektebb és leghumánusabb módon kezelni.

 

A helyzet úgy alakult, hogy személyes kapcsolatba kellett kerüljek E.T.Úrral.Nyilvánvaló, hogy biztos neki is lehettek itt a fórumon surlódásai, hiszen az életben ilyen van. De azt ki kell jelentenem és hozzá kell tennem, hogy az E.T. Úrral történt személyes beszélgetés és megismerkedés után számomra személyében egy igazi úriembert sikerült megismernem, a szó legtisztább és legnemesebb értelmében.

Miért mondom ezt.

 

Először is E.T. Úr zeneművész, másodsorban pedig egy igen magas fokon és -véleményem szerint- nagyon jól szerkesztett és komoly alapossággal kivitelezett vasúti hobby szaklap főszerkesztője és tulajdonosa. Én azt veszem észre, hogy itt a fórumon nem igazán értékelik E.T.Úr törekvéseit és munkásságát, és ezt nem is roszindulatból  teszik, hanem talán nincs kellő ismeret-anyag E.T.Úr munkásságáról. Természetesen, hogy lapján méltatom, az nem jelenti azt, hogy más vasúti szaklapot vagy szaklapokat ezzel le degradálnék, vagy leszólnék. Itt kell leszögezni, hogy semmiféle megosztó gondolatom nincsen.

Mielőtt bárkiben is rossz gondolatok merülnének fel, kihangsúlyozom  nem vagyok E.T. Úr lekötelezettje, csak nem értem, hogy a fórumon miért van személye körül egy ellenséges hangulat.

Véleményem szerint ezt ő nem érdemli meg. Személyes találkozásunk alkalmával számos  olyan relikviát láthattam -hozzá kell tenni, hogy nagy becsben tartva, és gondosan kezelve- amely megléte és létezése hozzátartozik az egyetemes vasút kultúra történetének tárgyi emlékeihez. Tudom, hogy írásommal nem leszek néhány fórum-társ szemében kellemes személy. Tudom azt is, hogy konfliktusok elé nézhetek e miatt, de úgy érzem, hogy ezeknek a gondolataimnak ezek ellenére is szót kell adjak.

 

Tény, hogy itt a fórumon nem vagyok régi tag. Az is tény, hogy vagy 20 évet kihagytam a vasúti vonatozás hobby témába. Biztos sok mindent nem tudok és nem ismerek ami az elmult időszakban -mondjuk 20 éven belül ezen a területen történt- de annyit mindenkor és bátran állithatok, hogy E.T. Úr személyében egy embert, egy művészt és egy Urat, a jelzők legnemesebb és legértékesebb formájában ismertem meg.

E.T.Úr lapjában az eddig megjelent számokban nagyszerű Fialovits Béla által készített képek vannak. Tehát innentől kezdve az a tévhit, hogy nem hozzáférhető a Fialovits féle képanyag, az nem igaz, mert aki a lapot megveszi az nagyon sok és szép fotóban gyönyörködhet -hozzá kell tenni- nagyon jó minőségben.

Én bátran kijelentem és állítom, hogyha valaki tisztességes szándékkal, megfelelő korrektséggel fordul E.T.Úrhoz akkor egy nagyon kellemes és együttműködő partnert találhat személyében.

fantal Creative Commons License 2013.09.19 0 0 54693

Vízvezeték építési munkák miatt felszedték a vágányt, akkor amiatt nem volt mozgás, aztán végre visszaépítették, akkor meg rosszul. És ezt nem akarództak kijavíteni eddig... A pályások!

Előzmény: BLGB (54692)
BLGB Creative Commons License 2013.09.19 0 0 54692

Én bízom abban, hogy sikerül holnap áthozni a Parkba. Ha sikerül, akkor nem téma; de ha nem, akkor olyan jó lenne az egymásra mutogatás helyett egyszer megtudni, hogy ki a felelős!

Előzmény: fantal (54691)
fantal Creative Commons License 2013.09.19 0 0 54691

az igazi szégyen lenne a Noszinak

 

Miért is? Hetek óta a pályások hibájából az istvántelki gőzösműhely megközelíthetetlen volt...

Előzmény: BLGB (54689)
fantal Creative Commons License 2013.09.19 0 0 54690

Elvileg igen

Előzmény: DV 109.109 (54688)
BLGB Creative Commons License 2013.09.19 0 0 54689

Ha jól hallottam, a 424-es készen van, friss festéssel várná a rajongókat, de ezidáig holmi nyomtávbővülés miatt nem jöhetett ki Istvántelekről. Ha nem tudnák kihozni a hétvégére, az igazi szégyen lenne a Noszinak!

Előzmény: DV 109.109 (54688)
DV 109.109 Creative Commons License 2013.09.19 0 0 54688

Üdvözletem!

 

Az iho szerint a 424 is részt vesz a versenyen... Tényleg ott lesz, vagy csak egy kósza hír volt?

K.O. Lompos Creative Commons License 2013.09.19 0 0 54687

Ezt remélem nem mondod komolyan... :-)

Előzmény: _ANDRÁS_ (54684)
division by zero Creative Commons License 2013.09.19 0 0 54686

A lakóházas kép is meg van felirat nélkül?

Előzmény: Talicskás tengernagy (54667)
_ANDRÁS_ Creative Commons License 2013.09.19 0 0 54685

fedvény: gobb=jobb

Előzmény: _ANDRÁS_ (54684)
_ANDRÁS_ Creative Commons License 2013.09.19 0 0 54684

fantal olvtárs már egyrészt megmagyarázta, másrészről pedig  a gépezet egyenlőtlen feszülése miatt lenne célszerűbb, ha a gobb oldala a mozdonynak az ív külső oldalán lenne.

Előzmény: 1 kisinas (54676)
FAV 20 Creative Commons License 2013.09.19 0 0 54683

Jó volt! Köszi.

Előzmény: trefhetes (54673)
Törölt nick Creative Commons License 2013.09.19 0 0 54682

375,008 (Csopak) aug. 10-én a "Tekergő"-ből lekapva, valamint tegnap, testközelből:

 

    

 

Mágus23 Creative Commons License 2013.09.19 0 0 54681

Üdv Imre ! Jaj nehéz a dolog ,mert nem volt dolgom az Úrral . Csak amit a lap mutat az nem rossz ,sőt ellenkezőleg.A  vasútbarátok közöött ,illetve itt a fórumon tényleg fejlődésben lévő kisokos vagyok ,hiába több mint 20 év kihagyása a témában nem hozható be . Bennem még Vaszkó Ákos ,Lányi Ernő és Mészáros Mátyás meg Koltai Mariann féle múzeumos csapat stílusa él. Sok mostani dolgot furcsállok. Külön kiemelném a mai igenis korrekt segítőkész vasútbarátokat és fórumtársakat kik tényleg szívvel lélekkel vasútbarátok és segítségemre vannak 20 év lemaradásának behozásában MINDENT KÖSZÖNÖK REMÉLEM VISZONOZHATOM.

Előzmény: Bárdos Imre (54671)
fantal Creative Commons License 2013.09.18 0 0 54680

Ugyanazért járt a főépületi peronnál tavaly a 15. vágányon is, mint általában a többi rendezvényen a 22. vágányon.

Előzmény: 1 kisinas (54679)
1 kisinas Creative Commons License 2013.09.18 0 0 54679

A szélső vágányon is úgy járt .

1 kisinas Creative Commons License 2013.09.18 0 0 54678

Köszi a videót !

Előzmény: trefhetes (54673)
fantal Creative Commons License 2013.09.18 0 0 54677

Nem rossz szándékból jár seggel előre a Truman, hanem az utasok könnyebb felszállása végett, a mozdonyvezető pontosan oda álljon a kiépített feljáróhoz.

Előzmény: 1 kisinas (54676)
1 kisinas Creative Commons License 2013.09.18 0 0 54676

" Remélem a Trumant farral előre fogják járatni , mint tavaly !" Olyan szép az a szerkocsi : Ahogy jön , jön !

Előzmény: sagia77 (54672)
Csa80 Creative Commons License 2013.09.18 -1 0 54675

Van valami olyan, hogy "újszülött, vicc, új"  :-)

Előzmény: manhattani (54674)
manhattani Creative Commons License 2013.09.18 0 0 54674

Én sem!  :-))

Előzmény: Bárdos Imre (54671)
trefhetes Creative Commons License 2013.09.18 0 0 54673

sagia77 Creative Commons License 2013.09.18 0 0 54672

A 424-est ismét mozgásban látni mindent megér, főleg a 411-essel együtt. A többi viszont... ezek a parádék egyre szegényesebbek és nem csak nálunk. A szlovákok mindenhova ezt a 422-est küldik, pedig tele vannak más mozdonyokkal, az osztrákok 109-ét is sokszor láttuk már. A szlovák 52-es remélem ideér, mert a más kivitel, mint a többi működő 52-es. A kismozdonyok között így összesen két gép lesz, amik egymással versengenek? 

Előzmény: szuromia (54638)
Bárdos Imre Creative Commons License 2013.09.18 0 0 54671

Ajjaj, inkább nem mondok semmit erre.

Előzmény: Mágus23 (54665)
gogolaci1 Creative Commons License 2013.09.18 0 0 54670

M.F.I. Magyar Film Iroda Rt., 1923-tól készítette a heti filmhíradókat.

Előzmény: fantal (54647)
m61-008 maki Creative Commons License 2013.09.18 0 0 54669

OFF

 

Vontatójármű terén mire lehet számítani? Igaz az ABbmot 610?

 

ON

Előzmény: fantal (54648)
Mágus23 Creative Commons License 2013.09.18 0 0 54668

ÜDV ! Köszönöm !

Előzmény: Talicskás tengernagy (54667)
Talicskás tengernagy Creative Commons License 2013.09.18 0 0 54667

 itt van az eész kép:

Előzmény: Mágus23 (54645)
Mágus23 Creative Commons License 2013.09.18 0 0 54666

ÜDV! Hello A 327 144 es történetét nem tudom. A fűtőgéppé átalakított az 327 141 p.sz. Hatvan állomásán én nem emlékszem 327 es re ,igaz nem túl sokszor jártam ott a 80 as években kb 10 alkalommal ,ez is inkább 83 és 85 körűl volt. A fűtőházban láttam a 327 es fűtőmozdonyt ,hogy másik 327 es 144 p.sz. fűtőgép volt e azt sajnos nem tudom.

Előzmény: Ambzso (54664)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!