Keresés

Részletes keresés

gumidani Creative Commons License 2013.09.11 0 0 54520

"nem bunktunk rajta"

Köszönöm a válaszodat. Ebben reménykedtem, vagyis ezt kívántam Nektek én is. (Jedlik Ányos sem alkotott a maga számára anyagilag jövedelemező dolgokat. Csupán a hálás utókor tisztelete övezi.)

Előzmény: wrn30601 (54514)
_nyunyuka Creative Commons License 2013.09.11 0 0 54519

Volt egy másik, szintén felújított épület is a Duna Plaza sarkánál, az is a Vizafogóé, azt bontották el. 

Előzmény: montmartre (54518)
montmartre Creative Commons License 2013.09.11 0 0 54518
Dehogy bontották, gyönyörűen ott várja az arra tévedő nosztalgiázni vágyókat:

www.vasutallomasok.hu/kepek/p0011/p0011751.jpg
Előzmény: _nyunyuka (54517)
_nyunyuka Creative Commons License 2013.09.11 0 0 54517

Már az állomásépület sem, elbontották...

Előzmény: Mágus23 (54513)
pg54 Creative Commons License 2013.09.11 0 0 54516

Irigyellek ezekért a képekért...

A 70-es években magam is jártam ott párszor, sőt fotózgattam is, azonban csak egy kis szmenával, és bizony nagyságrendekkel gyöngébb képeim lettek...

Előzmény: Mágus23 (54513)
manhattani Creative Commons License 2013.09.11 0 0 54515

>Egy annál a könyvnél szebb kiállású, sok képpel telipakolt, jó papírra nyomott 424-es monográfia piacképes lenne.

 

Tegyük hozzá: helyes adatokkal telipakolt könyv :-)

Igen, önkizsákmányolással lenne piacképes.

 

>Amúgy a MÁV finanszíroz ma is könyvkiadást.

 

Ahogy hallom, a Sziliét nem akarja.

Előzmény: fantal (54508)
wrn30601 Creative Commons License 2013.09.11 0 0 54514

Szigorúan véve: igen.

Ha azonban figyelembe vesszük, hogy a teljes nyomdaköltséget (előre) ki kell fizetni, hogy a könyvek nem maguktól jutnak el a megrendelőkhöz, kézirat nyelvésszel elolvastatása, rohangálás nyomdába, könyvesboltokba, stb. stb., akkor inkább azt mondanám, "pénz az ablakban". A könyv megírását a téma szeretete indikálta, nem a meggazdagodás vágya, de ezt Te úgy is tudod. Az pedig, hogy nem bunktunk rajta, csak hab a tortán.

Előzmény: gumidani (54506)
Mágus23 Creative Commons License 2013.09.10 0 0 54513

ÜDV ! Vizafogó állomás egykor a gőzösök tároló helye. Ma  már csak az állomásépület emlékeztet rá sokunknak még él emlékeiben . Gyermekkoromban Lányi Ernő és Márton Pista bátyámmal jártamott néhányszor ,de vannak akik csak képről ismerhetik . Néhány régkép az akkori gőzös tárolóról.

Mágus23 Creative Commons License 2013.09.10 0 0 54512

 ÜDV ! Szerintem ez nem így lenne  Egy komoly és szép kötet az biztos ,hogy siker lehet.

Előzmény: manhattani (54501)
Mágus23 Creative Commons License 2013.09.10 0 0 54511

 ÜDV! Bizony siker lenne ,de nem csak az . Nálunk a 324 es köteten kívűl nincs más igazán komoly szintű könyv a témában. Hiány pótló lenne a régebbi típusok bemutatása. Természetesen reprezentatív kivitelben. 1942 ben terveztek egy ilyen kötetet címe A MAGYAR KIR.ÁLLAMVASUTAK MOZDONYTÍPUSAI lett volna csak félig kész kézíratban létezik pazar képanyagot terveztek hozzá. 2 el nem készült példányt (félig megírt + hányos képek) ismerek de a képlirta megvan.

Előzmény: Madrone (54510)
Madrone Creative Commons License 2013.09.10 0 0 54510

"Egy annál a könyvnél szebb kiállású, sok képpel telipakolt, jó papírra nyomott 424-es monográfia piacképes lenne."

 

Így van, teljesen egyetértek!

 

Igen, a Nagy Nohab-Könyv is jó példa, ahhoz hasonló is lehetne.

 

Biztos vagyok benne, hogy aki  a Csiba 424-es könyvet megvette, az az újat is megvenné.

 

Előzmény: fantal (54508)
m61-008 maki Creative Commons License 2013.09.10 0 0 54509

Klassz lenne, ha megvalósulna! Tudtommal a Nagy Nohab könyv is sikeres volt.

Előzmény: fantal (54508)
fantal Creative Commons License 2013.09.10 0 0 54508

Egy második 424-es könyv pedig csak kisebb piacra számíthat.

 

 

Nem hinném, a Csiba-féle könyv beszerezhetetlen, aranyáron árulják kéz alatt.

 

Egy annál a könyvnél szebb kiállású, sok képpel telipakolt, jó papírra nyomott 424-es monográfia piacképes lenne.

 

Amúgy a MÁV finanszíroz ma is könyvkiadást.

Előzmény: manhattani (54501)
Madrone Creative Commons License 2013.09.10 0 0 54507

"a szerzőnek (Gróf györgy), nagyon jó képei vannak a gőzös korszak utolsó időszakából."

 

javítás:

 

"a szerzőnek (Gróf György), nagyon jó képei vannak a gőzös korszak utolsó időszakából."

Előzmény: Madrone (54447)
gumidani Creative Commons License 2013.09.10 0 0 54506

Vagy egy tolakodónak látszó kérdésem. Előrebocsájtom, hogy nem a Szerzők zsebáben akarok kutakodni. Továbbá azt is tudom, hogy a mű elkészítéséhez szükséges évtizedes gyűjtőmunka, de még a tényleges könyvírás szerény munkadíjának megtérülését sem nagyon valószínű. De érdekelne, hogy a 324-es könyv bevétele legalább a szorosan hozzá kötődő költségeket behozta-e?

rezgaras Creative Commons License 2013.09.10 0 0 54505

Képeket küldtem.

 

Csak azért érdekelt, hogy honnét szerzel 13 küllős kereket.

 

Előzmény: Spd981 (54504)
Spd981 Creative Commons License 2013.09.10 0 0 54504

Köszi a tippet, de hol találhatók meg az említett képek? Sajnos a Vasúttörténeti Parkban nincsen kiállítva egy példány sem, Istvántelekre pedig csak a "kiváltságosok" juthatnak be (pedig sokunk számára izgalmasabb látnivalók vannak ott, mint a Parkban). A H0 méretarányban készülő modell már félig készen van, keskeny nyomkarimás Gützold alapra készítette a Németh Pisti, most a digitalizálásán, füstölő beépítésén + a hiányzó / nem megfelelően kidolgozott részletek pótlásán / cseréjén dolgozom. A konyha is ezek közé tartozik, ehhez kérek segítséget.

Előzmény: rezgaras (54502)
rezgaras Creative Commons License 2013.09.10 0 0 54503

Apropó, ha meg szabad tudni: milyen nagyságban készíted a modellt és honnét szerzel hozzá kereket?

 

Előzmény: Spd981 (54473)
rezgaras Creative Commons License 2013.09.10 0 0 54502

Brotánosról van kép (ami Istvántelkén kint állt, sajnos így hirtelen nem tudom a számát, mert a táblái már le voltak szerelve).

Előzmény: Spd981 (54473)
manhattani Creative Commons License 2013.09.10 0 0 54501

Egy második 424-es könyv pedig csak kisebb piacra számíthat.

Előzmény: manhattani (54500)
manhattani Creative Commons License 2013.09.10 0 0 54500

A 424-es könyvről írtam, hogy volt külső támogatása.

Mágus23 Creative Commons License 2013.09.09 0 0 54499

ÜDV ! Igazán nincs mit .

Előzmény: smnks (54493)
smnks Creative Commons License 2013.09.09 0 0 54498

A múltkori "bányát" még távolról sem tártam fel teljesen. Most akadtak a kezembe az alábbi képek, kedvenc nosztalgiavonataim mozdonyairól:

424.305; 424.287; 424.262.

 

Mágus23 Creative Commons License 2013.09.09 0 0 54497

Üdv! A 324 es könyvet a szerzők saját kiadásban finanszírozták . A MÁV én úgy tudom nem fizette.

Előzmény: manhattani (54486)
Törölt nick Creative Commons License 2013.09.09 0 0 54496

"Füttyvadász és mdbz topiktársaknak köszönöm a képeket, azonban ha valakinek van olyan fényképe, amelyen a kazán teljes vezetőállásban található hátfala egészében látható vagy az alsó rész (a tüzelőajtóval együtt) azt is kérem, tegye fel ide."

 

Kínálja magát egy rendhagyó megoldás; itt 10:53-tól 11:30-ig látható egy, s más, esetleg ki lehet preparálni a célra leginkább alkalmas állóképeket.

Előzmény: Spd981 (54473)
smnks Creative Commons License 2013.09.09 0 0 54495

Értem, köszi!

Az a helyzet, hogy kissé eltájoltam magam a képpel kapcsolatban, azt hittem, hogy balra a fűtőház épülete látszik. Ez esetben több forgalmi vágánynak kellene látszódnia, emiatt a drótoknak is! De hozzászólásotok nyomán egy másik képpel való többszöri összehasonlításból kifolyólag rájöttem, hogy tévedtem...

Előzmény: 1047 005-2 (54480)
Madrone Creative Commons License 2013.09.09 0 0 54494

"Azt már nem fizetné a MÁV, akkor pedig a kiadása vastagon veszteséges lenne."

 

 

Ha jól sejtem, akkor a nemrég megjelent 324-es könyvet sem a MÁV fizette, a szerzők saját kiadása volt. 

Előzmény: manhattani (54486)
smnks Creative Commons License 2013.09.09 0 0 54493

Köszi a részletes infókat!

Előzmény: Mágus23 (54482)
smnks Creative Commons License 2013.09.09 0 0 54492

Így van, pontosan erre gondoltam!

Előzmény: Madrone (54491)
Madrone Creative Commons License 2013.09.09 0 0 54491

"Ugyanakkor kösz a fényképet, mert a dómok száma árnyalja számomra az ott kapott válaszokat..!"

 

 

Arra gondolsz, hogy az Általad korábban mutatott képen a 298-asnak 3 dómja van? Vagyis a víztisztítós is ott van. 

 

Ezzel szemben Ambzso képén 2 dómos a 298-as.

 

Ebből arra következtetek, hogy a Te képed régebben, sőt lehet, hogy jóval régebben készült, még bőven az előtt, hogy a gép a Fradiban szerelvényfejről fűtött, ahogy már a múltkor is feltételeztem.

 

A közben eltelt idő alatt nyílván kazáncsere vagy kazán átalakítás, javítás történt és a víztisztító dómja eltünt.

 

Előzmény: smnks (54468)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!