Köszönöm a válaszodat. Ebben reménykedtem, vagyis ezt kívántam Nektek én is. (Jedlik Ányos sem alkotott a maga számára anyagilag jövedelemező dolgokat. Csupán a hálás utókor tisztelete övezi.)
Ha azonban figyelembe vesszük, hogy a teljes nyomdaköltséget (előre) ki kell fizetni, hogy a könyvek nem maguktól jutnak el a megrendelőkhöz, kézirat nyelvésszel elolvastatása, rohangálás nyomdába, könyvesboltokba, stb. stb., akkor inkább azt mondanám, "pénz az ablakban". A könyv megírását a téma szeretete indikálta, nem a meggazdagodás vágya, de ezt Te úgy is tudod. Az pedig, hogy nem bunktunk rajta, csak hab a tortán.
ÜDV ! Vizafogó állomás egykor a gőzösök tároló helye. Ma már csak az állomásépület emlékeztet rá sokunknak még él emlékeiben . Gyermekkoromban Lányi Ernő és Márton Pista bátyámmal jártamott néhányszor ,de vannak akik csak képről ismerhetik . Néhány régkép az akkori gőzös tárolóról.
ÜDV! Bizony siker lenne ,de nem csak az . Nálunk a 324 es köteten kívűl nincs más igazán komoly szintű könyv a témában. Hiány pótló lenne a régebbi típusok bemutatása. Természetesen reprezentatív kivitelben. 1942 ben terveztek egy ilyen kötetet címe A MAGYAR KIR.ÁLLAMVASUTAK MOZDONYTÍPUSAI lett volna csak félig kész kézíratban létezik pazar képanyagot terveztek hozzá. 2 el nem készült példányt (félig megírt + hányos képek) ismerek de a képlirta megvan.
Vagy egy tolakodónak látszó kérdésem. Előrebocsájtom, hogy nem a Szerzők zsebáben akarok kutakodni. Továbbá azt is tudom, hogy a mű elkészítéséhez szükséges évtizedes gyűjtőmunka, de még a tényleges könyvírás szerény munkadíjának megtérülését sem nagyon valószínű. De érdekelne, hogy a 324-es könyv bevétele legalább a szorosan hozzá kötődő költségeket behozta-e?
Köszi a tippet, de hol találhatók meg az említett képek? Sajnos a Vasúttörténeti Parkban nincsen kiállítva egy példány sem, Istvántelekre pedig csak a "kiváltságosok" juthatnak be (pedig sokunk számára izgalmasabb látnivalók vannak ott, mint a Parkban). A H0 méretarányban készülő modell már félig készen van, keskeny nyomkarimás Gützold alapra készítette a Németh Pisti, most a digitalizálásán, füstölő beépítésén + a hiányzó / nem megfelelően kidolgozott részletek pótlásán / cseréjén dolgozom. A konyha is ezek közé tartozik, ehhez kérek segítséget.
"Füttyvadász és mdbz topiktársaknak köszönöm a képeket, azonban ha valakinek van olyan fényképe, amelyen a kazán teljes vezetőállásban található hátfala egészében látható vagy az alsó rész (a tüzelőajtóval együtt) azt is kérem, tegye fel ide."
Kínálja magát egy rendhagyó megoldás; itt 10:53-tól 11:30-ig látható egy, s más, esetleg ki lehet preparálni a célra leginkább alkalmas állóképeket.
Az a helyzet, hogy kissé eltájoltam magam a képpel kapcsolatban, azt hittem, hogy balra a fűtőház épülete látszik. Ez esetben több forgalmi vágánynak kellene látszódnia, emiatt a drótoknak is! De hozzászólásotok nyomán egy másik képpel való többszöri összehasonlításból kifolyólag rájöttem, hogy tévedtem...
"Ugyanakkor kösz a fényképet, mert a dómok száma árnyalja számomra az ott kapott válaszokat..!"
Arra gondolsz, hogy az Általad korábban mutatott képen a 298-asnak 3 dómja van? Vagyis a víztisztítós is ott van.
Ezzel szemben Ambzso képén 2 dómos a 298-as.
Ebből arra következtetek, hogy a Te képed régebben, sőt lehet, hogy jóval régebben készült, még bőven az előtt, hogy a gép a Fradiban szerelvényfejről fűtött, ahogy már a múltkor is feltételeztem.
A közben eltelt idő alatt nyílván kazáncsere vagy kazán átalakítás, javítás történt és a víztisztító dómja eltünt.