Emlékeim szerint Attilának is volt ilyen a haja. A másik, hogy két fűtővel biztosan nem ment az esztergomi nosztalgia, márpedig Király Laci és Átol Józsi is fűtő volt, bár Lacinak talán megvolt a segédkezelői vizsgája is. Viszont személyszállító vonatot akkor sem továbbíthatott egyedül, mozdonyvezető nélkül, segédkezelőként.
Nagyon köszönöm a kiegészítést. Megmondom, hogy feladtad a leckét, mert most úgy néz ki, hogy elmebeteg vagyok és megbolondultam. Azért 1987 óta nem telt el olyan sok idő, hogy a volt kollegáimat -akikkel együtt dolgoztam- ne ismerjem meg. Hozzá kell tennem, hogy az indexen keresztül a kis méret miatt eléggé elmosódott a szerkocsinál álló emberek konturja. Az is igaz a szememen szürkehályog van, és ezért nem olyan tökéletesen látok, de akkor is ijesztő, hogy a személyeket ennyire eltérőnek látjuk a képen. Megkérem Tibort, hogy a negatívról készítsünk egy nagyon részletes szkennelést, mert borzasztóan bosszant az, hogy teljesen más személyeket ismersz fel Te és én, holott mindketten nagyon jól ismertük ezeket az embereket.
Mégegyszer köszönöm az információt, de mindenképpen utána járok ennek, és remélem, hogy csak arról van szó hogy a képminőség nem megfelelő és emiatt ront a nézeten és a személyek különböző megismerésének ez az oka. Bolla Géza akkoriban úgy tudom, hogy a Keleti fűtőházban dolgozott. Az a nagy igazság, hogy a képen hátulról van mindenki fényképezve, de azért Matajecz Bélát se előről, se hátulról, se oldalról nem nagyon lehet mással összecserélni, mint ahogy engem sem lehet mással összetéveszteni. Mindkettőn mérete ugymond speciális, ha úgy jobban tetszik összetéveszthetetlen.
Mégegyszer köszönöm az információt. Remélem, hogy tényleg nem vagyok őrült.
Szia Mágus! A szerkocsinál Átol Józsi áll, mögötte a fehér inges úr engem Bágyuj Attilára emlékeztet. Bélát és Szécsi Mikit nem látom a képen. A csatlásnál Bolla Géza beszélget egy nekem ugyancsak ismeretlen úrral.
Üdv! Ami biztos: A szerkocsinál hátulról a kopaszodó fejű Matajecz Béla. Fehér polóban Szécsi Miklós ,aki éppen felkapaszkodni készűl a lépcsőnél az Király Laci. Volt egy olyan menet amikor igen csúnyán elkéstem és Béláék Rákosrendezőn,vettek engem fel. Szinte lépésben mentek és én ott ugrottam fel a gépre ez emlékeim szerint pont 87 júli utolsó hétvégéjén volt . Ha emlékszel arra ,hogy egy hosszú (figyelj) füttyöt hallottál és a vonat rendezőn szinte lépésben ment akkor az az a nap de ,hogy szombat volt e vagy vasárnap már nem tudom.
Legyen az Atya Odafenn a tanúm, hogy éppen arra készültem, hogy amikor legközelebb a géphez ülök, az alábbi (saját készítésű) képet teszem be a topicba illusztrációnak Mágus Olvtárs elbeszéléseihez (bár nem először szerepel itt, de most ismét esedékes). Ez a kép jegyzeteim szerint (ami nem biztos, csak valószínű) 1987. júl. 31-én készült. Mágus Olvtárs esetleg tudhat olyan információt, amely ezt megerősíti, vagy éppen pontosításra utalja.
Üdv! Nincs mit én kösz a képet egyébként ott voltam akkor éppen a képen a gyereket engedjük fel a gépre Béla nézi ,hogy a lépcsőn meg ne csússzon mikor fellépet ,belűlről fogtam a srác kezét . Ha akkor még készítettél több képpet láthatsz rajta, akkor az a fiatal dagadt srác voltam, aki sokszor rongyal a kezében körbejárta a mozdonyt.
Köszönöm a szépen, részletesen leírt beszámolót. Annak idején jómagam is többször vettem részt utasként ezeken a meneteken, a történethez illő fényképem 1987 júl. 12-én készült. Üdv. :-)))
Hogy pünkösd volt-e, azt nem tudom, de a hétfő biztos. A baleset 1998.06.01-én 18.25-kjor történt. Lajosmizséről jöttönk vissza a 22871 sz. szerelvényvonattal, a fordított állású 424,009-el az élen. Hernád mh. és Gyón mh. között, az AS 474 sz. átjáróban. (Itt kanyarodik egymás mellé az 5. sz. főút és a vasút, és itt ágazik ki az ún. öregországút az átjárón keresztül.) Az ívből kibukkanva csak annyit láttunk, hogy egy teherautó áll előttünk keresztbe a sínen. Gyorsfék, megkapaszkodás, hatalmas csattanás, aztán csönd. Ahogy megálltunk, melletünk az úton már sorra álltak meg az autók, utasaik jöttek a géphez megkérdezni, történt-e valami bajunk?
Mentünk hátra megnézni, mi történt. Akkor derült ki, hogy az ócsai búcsúra tartó mutatványosok két pótkocsi autóját kapruk el. Szerencsére a gépes már átért az átjárón, mi az első pótkocsiba ütköztünk. Személyi sérülés nem történt. A kiérkező rendőrök azt mondták, hogy az sofőr az 5. sz. útról az öregországútra kanyarodva valószínűleg nem is figyelte a sorompót, mert a 2 pótkocsi miatt a tükörben a saját járműszerelvényét figyelte a befordulásnál. Csak közben mi oda értünk. A szerkocsi ütközői elhajlottak, lámpai összetörtek, a fékrudazata részben leszakadt. A gőzfűtési csatlást meg csövet a szerelvény mögött, az átjáró után találtuk meg a sínek között. Szerkocsi cseréről viszont nem tudok, max. a javítás idejére kapott a gép ideiglenesen másik szerkocsit.
A szerkocsi a baleset után:
Ezt a pótot kaptuk el:
Ez meg a mögötte futó második pótkocsi volt. Az első tengelye szakadt ki a vonószerkezettel. Utána Ócsán javítgatták.
Valami délutánni időpontban volt.., az AS 474 fénysorompós útátjárónál.
Amikor a Koma áhajtott az utátjáróra, még szabad volt, csak a forgalom miatt nem tudott ráfordulni a régi 5 - re.., a fordított állású Bivaly, meg seggen csapta :-)
Egy két utánfutót vontató cirkuszos IFA azt hitte, még átér a vonat előtt - tévedett... A hátsó utánfutót elkapta a szerkocsival előre, toltmenetben közlekedő 009-es. A hivatalos ügyiratok szerint a mozdony kisebb sérülést szenvedett. Ehhez képest a balesetről készült fotón látni, hogy a bal ütköző felfelé, a jobboldali lefelé görbülve deformálódott, és a forgóváz is megsérült.
De azt hiszem erről meg a cseréről Bárdos Imre tud többet mondani.
1998, ha jól emlékszem, pünkösd hétfőjén (a hétfő tuti!) történt a baleset, szerelvényvonatként visszafelé Lajosmizséről. Gazda Bandi volt ha jól emlékszem Oláh Gyulával; a Hernád és Gyón közötti útátjárónál, ahol a főút odakanyarodik a vasút mellé; egy kétpótkocsis kamiont gázoltunk. MIvel a rakomány vásári céllövölde, körhinta meg ilyenek voltak, ezért ragadt rá a cirkuszos név.
Abban viszont nem vagyok biztos, hogy a szerkocsit cserélték volna. Egy-két hónapig a 424.287-es (szenes) szerkocsijával közlekedett a mozdony, így elég érdekes fotótéma volt, aztán a javítások elvégzése után úgy tudom, visszakapta az eredeti szerkocsit, tehát nem cserélték le másik mozdonyéra.
Üdv ! Antal ! Kösz az információt . Igen a füstszekrényajtó az tényleg eltérő a rendestől. De gépezetileg eredeti és kőrfuvósra egyesfúvósra van visszaalakítva. Egyébként eredetiben nagyon szép a 424 es, nekem esztétikailag jobban tetszik az eredeti kivitel.
Üdv ! Volt egy ilyen eset Gazda Bandi egyszer mesélte ,úgy rémlik,hogy a Lajosmizsei vonalon volt. Azt már nem tudom,hogy Bandi volt e akkor a mozdonyvezető a Keletiben találkoztam Bandival és akkor említette, de szerkocsi sérülést nem említett
A 009-es elég felemás rekonstrukció. A gép kiválasztásánál az volt a szempont, hogy a 009 volt akkor egy alacsony pályaszámcsoportú gép. Gyakorlatilag lekapták a füstterelőket, jugoszláviából szereztek körfúvós kéményt, azán nagyjából visszaalakították a füstszekrényajtót.
Ez utóbbi ami alaikusoknak is feltűnik: a keresztpánttos ajtó helyett van egy középzárasból berhelt kallantyús füstszekrényajtó.
Aztán a cirkuszoskocsit gázoló baleset miatt a szerkocsit is cserélték a 009-en...
A Petz-Rejtő helyett fennhagyott zuhatagos víztisztító nem olyan hiba a megjelenésben, mert a gép életében lecserélték, a 001-est is kompromisszumokkal állították helyre, mert a gép jugoszláv zsákmánnyá válásának időpontját mutatja inkább, semmint a gyártáskori állapotot, mert annak rekonstruálásához nem tudtak megfelelő alkatrészeket beszerezni sehonnan.
És a 001-es miatt a múzeumban kiállított villamosok örökre az épület foglyai lettek :) Mert ahol az 001-es áll a az a villamosok kiálítóhelyének rakdórámpája...